کنسول بازی

بررسی کنسول بازی Xbox One S

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

نکات مثبت: کنسول Xbox One S یک کنسول بازی یکدست صاف است که ۴۰ درصد از نسخه اصلی کوچک‌تر است و در این مدل آداپتور شارژر بسیار بزرگ نیز حذف شده و به داخل کنسول انتقال یافته است. این کنسول قادر به پخش فیلم‌های ۴K از طریق سرویس‌های اشتراک ویدیو است و از کنتراست HDR در بازی‌ها پشتیبانی می‌کند. نکته مثبت بعدی این است که کنترلر آپدیت‌شده با دیگر لوازم بلوتوث‌دار نیز کار می‌کند.

نکات منفی: ۴K ،اولترا اچ دی بلوری، HDR و از این دست تنظیمات کیفیتی فقط با تلویزیون‌های جدیدتر کار می‌کند و با خطاهایی نیز مواجه خواهید شد. کنترلر‌های جدید به نظر کیفیت ساخت پایین‌تری نسبت به نسخه قبلی دارند.

جمع‌بندی: Xbox One S اس کنسولی است که در همان ابتدای نسل هشتم باید به بازار عرضه می‌شد ولی اکنون نیز اگر صاحب یک ایکس باکس وان معمولی هستید، یک بروزرسانی کوچک محسوب می‌شود و اگر تازه قصد خرید دارید این کنسول انتخاب بهتری نسبت به نسخه پیشین خود است.


کنسول بازی مایکروسافت مدل Xbox One S

کنسول بازی مایکروسافت مدل Xbox One S

کنسول بازی Xbox One S باید در سال ۲۰۱۳ به جای نسخه اصلی ایکس باکس وان منتشر می‌شد و دارای ویژگی‌ها و امکاناتی است که شاید حتی نسبت به رقیب اصلی خود یعنی پلی‌استیشن ۴ گزینه بهتری برای خرید باشد.

Xbox One S با حافظه یک ترابایتی  انتخاب فوق‌العاده‌ای برای سرگرم شدن شما است. این نسخه با تغییرات کوچکی در کنترلر و میزان حافظه، تغییر خاص دیگری ندارد.

اگر در حال حاضر صاحب یک کنسول نسل هشت هستید به هیچ‌وجه به شما پیشنهاد نمی‌کنیم کهXbox One S را خریداری کنید؛ زیرا تفاوت‌ها و پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای نسبت به دیگر نسخه‌ها ندارد که باعث شوند چشم شما را به خود خیره کرده و مجاب به خریدش شوید.

در حال حاضر بدون در نظر گرفتن قیمت، Xbox One X با قیمت دو برابر انتخاب بسیار بهتری است.Xbox One S تنها یک نسخه جمع‌وجور تر از ایکس باکس وان اصلی است که فضای کمتری را اشغال می‌کند و زیبایی بیشتری دارد ولی نباید به عنوان وسیله‌ای به آن نگاه کرد که قرار باشد تجربه‌ای فوق‌العاده جدید در بحث بازی و کیفیت و هنر آن‌ها به شما بدهد. حال اگر تا به حال کنسولی از نسل هشت نداشته‌اید و قصد ذخیره‌کردن پول خود را دارید ایکس باکس وان‌ اس شاید بهترین انتخاب است.

کنسول بازی مایکروسافت مدل Xbox One S

Xbox One S کوچک‌تر و دارای طراحی تمیزتری است و با در نظر گرفتن این نکته که آداپتور شارژر نیز به درون کنسول منتقل شده است، بسیار عالی است. رنگ سفید مات و جذابش نیز باعث شده است که تبدیل به یکی از زیباترین کنسول‌های طراحی شده توسط مایکروسافت شود. Xbox One S به طور عمودی نیز قرار می‌گیرد؛ ولی برای این‌کار نیاز به استند ۲۰ دلاری آن دارید.

تغییر اصلی و بزرگ در بحث ویدیو‌هاست که Xbox One S توانایی پخش فیلم‌های ۴K  را در تلویزیون‌های فول اچ دی دارد. در بخش بازی‌ها نیز می‌توانید به HDR امیدوار باشید؛ ولی انتظار کیفیت ۴K بازی ها در یک سیستم کامپیوتری را نداشته باشید. Xbox One S کنسول ۴K برای بازی‌ها نیست و HDR نیز فقط در برخی بازی‌ها قابل استفاده است.

آپدیت بعدی نسبت به ایکس باکس وان اصلی کنترلر آن است که طراحی‌اش بهبود‌هایی یافته و قابلیت اتصال با بلوتوث را دارد که این امکان را می‌دهد که با دیگر وسایل بلوتوثی نیز استفاده شود. در کل این بروزرسانی در دسته‌ها زیاد جالب از آب در نیامده است؛ زیرا بافت پلاستیکی دسته‌ها به نظر سبک‌تر، ارزان‌تر و بی کیفیت‌تر هستند و حس فوق‌العاده بودن را به شما نمی‌دهند.

خبر خوب این است که با نخریدن Xbox One S چیز زیادی را نسبت به نسخه قبلی از دست نمی‌دهید. در پشت کنسول تقریبا تمام پورت‌ها یکسان هستند و پورت اتصال کینکت حذف شده است و البته شما می‌توانید با خرید یک آداپتور ۴۰ دلاری هنوز هم از کینکت استفاده کنید!

کنسول بازی مایکروسافت مدل Xbox One S

از نظر نرم‌افزاری نیز تفاوت‌ها چندانی وجود ندارد، تمام بازی‌های قابل اجرا روی ایکس باکس وان روی Xbox One S نیز اجرا می‌شود و بازی‌هایی نیز از نسل قبلی وارد این نسل شده‌اند که قابل بازی کردن هستند. تغییراتی در رابط کاربری به خصوص اینترفیس کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت، صورت گرفته است. بعضی از بازی‌ها از قابلیت Cross-Play برخورددارند که توسط آن امکان اجرای بازی‌ها در کامپیوترهای شخصی نیز وجودخواهد داشت.

دقیقا بعد از خریداری این محصول قادر به استفاده از قابلیت‌های ۴K نخواهید بود و نیاز به دانلود چندین آپدیت هست. در تلویزیون‌های مختلف نتایج مختلفی از ۴K  و HDR و این دست امکانات به دست آمد. برای گرفتن بهترین نتیجه از این امکانات احتیاج به تلاش و صبر و تنظیم کردن تمام تنظیمات مورد نیاز روی تلوزیون خود هستیم .

مشکل اصلی با قابلیت HDR است که البته تقصیر Xbox One S  نیز نیست و به دلیل وجود برخی تنظیمات روی تلویزیون‌هاست. به طور کلی انجام این تنظیمات که به این راحتی در این مقاله نوشته شد، بسیار سخت است و نیاز به وجود متخصص در زمینه تلویزیون است و انجام آن توسط خودتان گیج‌کننده خواهد بود.

قسمت غم‌انگیز ماجرا این است که بعد از کلی تلاش برای راه‌اندازی این امکانات و هزینه کردن و استفاده از آن‌ها مشکل اینجاست که حتی قوی‌ترین چشم‌ها نیز شاید نتوانند فرق تصاویر عادی و ۴K را تشخیص دهند.

با این حال فیلم‌های ۴K بسیاری در فضای مجازی وجود دارند و اگر شما صاحب یک تلویزیون ۴K هستید و قصد تماشای فیلم‌ها با این کیفیت را دارید به شما پیشنهاد خرید Xbox One S را می‌دهیم.نقظه ضعف بعدی در بخش پشتیبانی از آپشن‌های جدید صوتی است که این کنسول برخی از آن‌ها مثل Dolby Atmos را ندارد.

کنسول بازی مایکروسافت مدل Xbox One S

با توجه به دقیقا یکی بودن امکانات سخت‌افزاری ایکس باکس وان و وان اس پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد استفاده از بهترین ویژگی‌های تصویری و گرافیکی را دارید در مورد با قیمت دو برابری فکر کنید. به راحتی می‌شود گفت که ایکس باکس وان ایکس بهترین و قدرتمندترین کنسول نسل هشتم است که از نظر سخت افزاری حتی کنسول‌های شرکت سونی را نیز شکست می‌دهد. بازی‌های این سه کنسول کاملا یکی خواهند بود؛ ولی گرافیک فوق‌العاده بهتری در Xbox One X قابل اجرا است.

در نهایت باید گفت که اگر تا به حال از یک کنسول مایکروسافت استفاده نکرده‌اید و یا به تازگی قصد ورود به نسل هشت را دارید Xbox One S گزینه مناسبی است و آن هم در صورتی که نمی‌خواهید هزینه ۵ میلیونی Xbox One X را بپردازید.

علاقه‌مند به خرید کنسول بازی Xbox One S هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار