راهنمای خریدکنسول بازی

راهنمای خرید ایکس باکس سری اس؛ تمام نکاتی که باید پیش از خرید بدانید

سونی در مراسم E3 سال ۱۹۹۵ میلادی اولین قدم خود به درون صنعت بازی‌های ویدیویی را چنان با قدرت برداشت که ما بیش از دو دهه بعد، هنوز هم پس‌لرزه‌های آن را حس می‌کنیم و در ابتدای مقاله‌ای راجع به ایکس باکس سری اس، از پلی استیشن ۱ سخن می‌گوییم! در آن مراسم پس از شروع مراسم معرفی اولین کنسول تاریخ سونی، سخنران از رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی دعوت کرد که به روی صحنه بیاید و قیمت محصول جدید این غول ژاپنی را معرفی کند.

شخص مورد نظر از میان جمعیت رد شد، بالای صحنه رفت، کلمه «۲۹۹» را طی ۲ ثانیه گفت و پایین آمد؛ همین! آن شخص حتی به واژه «دلار» نیز اشاره نکرد اما قضیه درباره قیمت‌گذاری به قدری روشن بود که برای اولین بار تا پایان یک نسل بازی‌های ویدیویی، کنسول نینتندو نتوانست به پرفروش‌ترین محصول آن دسته تبدیل شود. بنابراین چه کسی برنده بود؟ واقعاً به جواب نیاز دارید؟ پلی استیشن، کنسولی که از معجزه قیمت‌گذاری بهره برد.

پس از آن تاریخ قیمت‌گذاری یک کنسول بازی‌های ویدیویی بیش از پیش به یکی از بزرگ‌ترین برگ‌ برنده‌ها و از موارد تاثیرگذار در موفقیت یک شرکت تولید کننده سخت‌افزار بدل شد. سونی، مایکروسافت و نینتندو لحظه‌ای پس از آن تاریخ از گزند عواقب سنگین قیمت‌گذاری مناسب و یا نامناسب یک کنسول در امان نبوده‌اند.

سونی خود بعدها در قیمت‌گذاری پلی استیشن ۳ با یک اشتباه تاریخی مواجه شد، مایکروسافت همین قضیه را هنگام عرضه ایکس باکس وان تکرار کرد و نینتندو نیز در معرفی «وی یو» نتوانست نظر کاربران را به قیمت دستگاه جلب کند.

با این حال اگرچه لحظات چشم‌گیر برخلاف این روند را نیز می‌توان یافت که قیمت‌ها در خاطر کاربران ثبت شده‌اند، اما احتمالاً هیچ کدام به اندازه قیمت ۲۹۹ دلاری ایکس باکس سری اس در نسل نهم، نتوانسته‌اند به مانند حماسه‌سازی سونی در سال ۱۹۹۵ برای «ورود کاربران به یک اکوسیستم جدید» جذاب و  غیرقابل پیش‌بینی عمل کنند.

سونی در آن سال‌ها به دنبال جذب کاربران از سمت کنسول‌های سگا و نینتندو بود و اکنون مایکروسافت در نسل نهم همین روند را روی سونی و نینتندو پیاده کرده است. تاثیر همان‌قدر است؟ شاید! اما همان مواردی که قیمت این کنسول را تا به این اندازه استثنائی کرده‌اند، در کاهش مزایای آن نسبت به دیگر همتایانش نیز نقش داشته‌اند. در ادامه ما نکاتی را بازگو می‌کنیم که شما را به سمت خرید و عدم خرید ایکس باکس سری اس هدایت خواهد کرد.

توجه داشته باشید که مقاله پیش‌رو برای راهنمایی تمام طیف‌های مختلف کاربران آشنا و ناآشنا با بازی‌ها نوشته شده است و برای درک مفاهیم آن هیچ نیازی به اطلاعات پایه نیست.

دلایل خرید ایکس باکس سری اس؛ چرا این کنسول مناسب شماست؟

  • قیمت

باید یک بار دیگر به معیار قیمت اشاره کنیم. این کنسول با قیمت ۲۹۹ دلار حدود ۲۰۰ دلار از کنسول‌های دیگر نسل نهم از جمله پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس ارزان‌تر است. از سوی دیگر پلی استیشن ۵ دیجیتال با قیمت ۳۹۹ دلار در جلب نظرات موفق عمل کرده است اما ۱۰۰ دلار برای بسیاری می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

جدای از بازار جهانی، ایکس باکس سری اس در زمان نگارش این مقاله حتی از برخی کنسول‌های نسل هشتمی از جمله پلی استیشن ۴ و نینتندو سوییچ نیز قیمت نازل‌تری دارد. به این ترتیب شما با پرداخت مبلغ کمتری در عوض ورود به نسل هشتم، می‌توانید نسل نهم را تجربه کنید.

باید در نظر بگیرید که تمام بازی‌هایی که تاکنون در نسل‌های گذشته برای کنسول‌های شرکت مایکروسافت عرضه شده‌اند، از طریق ایکس باکس سری اس قابل تجربه هستند. افزون بر آن، تمام بازی‌های فرست پارتی این شرکت که تا پایان نسل (تقریباً طی ۶ سال آینده) عرضه خواهند شد، برای این کنسول نیز در دسترس قرار خواهند گرفت.

 

همچنین باید توجه کرد که هیچ عنوانی به صورت انحصاری برای کنسول قدرتمندتر این شرکت عرضه نخواهد شد و تمام بازی‌های مورد انتشار، حداقل با اعمال برخی بهینه‌سازی‌ها روی این کنسول نیز در دسترس قرار خواهند گرفت.

از طرفی کاربران ناآشنا به صنعت بازی‌های ویدیویی باید توجه داشته باشند که این کنسول قادر به اجرای بازی‌های انحصاری پلی استیشن نخواهد بود و هرگز هیچ نسخه‌ای از عناوین شرکت نینتندو روی این کنسول عرضه نمی‌شود. این شرایط برای پلتفرم‌های رقیب نیز صدق می‌کند و توجه به آن پیش از انتخاب، یک موضوع حائز اهمیت است.

بنابراین قیمت اقتصادی ایکس باکس سری اس ارزان‌ترین راه برای ورود به نسل جدید بازی‌های ویدیویی و تجربه بازی‌های قدیمی و جدید خواهد بود. اساساً امکان‌پذیر نیست که شما بتوانید از طریق گزینه‌های دیگر با هزینه کمتری وارد دنیای بازی‌های ویدیویی شوید.

  • سرویس گیم‌پس

حتماً شنیده‌اید که می‌گویند خرید یک کالا تنها شروع راه است. در حقیقت در عصر مدرن پس از خرید برخی محصولات و پرداخت هزینه اولیه، هزینه‌های اصلی شما از هر سو، سر بر می‌آورند. در کنسول‌های بازی نیز می‌توان به هزینه خرید لوازم جانبی، تجربه بازی‌ها، مصرف انرژی و … نیز اشاره کرد.

بازی‌ها مسلماً اصلی‌ترین هزینه پس از خرید شما را تشکیل خواهند داد. شما با خرید کنسول تنها به سخت‌افزار دسترسی پیدا می‌کنید و باید از طریق روش‌های موجود اقدام به تهیه نرم‌افزار کنید که در این‌جا مقصود همان‌ بازی‌ها هستند. ایکس باکس سری اس کنسولی است که از دیسک‌ها پشتیبانی نمی‌کند بنابراین تنها راه پیش روی شما، استفاده از محتوای دیجیتال (دانلود یا استریم بازی‌ها) است.

اگر شما به بودجه توجه مضاعفی دارید و در اغلب خریدهای خود بر وجه اقتصادی ماجرا تاکید می‌کنید، مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین دوستان شما خواهد بود. این شرکت از مدت‌ها پیش شروع به عرضه سرویس‌های اشتراکی کرده است که می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد. این سرویس‌ها از جمله اقتصادی‌ترین گزینه‌های ممکن هستند که هزینه بازی‌ها را تا حد زیادی بهینه می‌کنند.

 

بنابراین گیم‌پس به عنوان سرویس اصلی این شرکت، برگ برنده ماجراست. شما پس از تهیه کنسول می‌توانید با تهیه اشتراک‌های ۱، ۳ و ۶ ماهه گیم‌پس به ازای مبالغی نظیر ۱۰ دلار و بیشتر که از این لینک قابل مشاهده هستند، تا زمانی که اشتراکتان فعال است، به دانلود و تجربه صدها بازی جدید و قدیمی و بزرگ و کوچک بپردازید.

البته اگر احساس می‌کنید که این سرویس در مرکز توجه قرار ندارد و مایکروسافت آن را به‌روزرسانی نمی‌کند، مطلقاً اشتباه متوجه شده‌اید. تمام بازی‌هایی که به صورت انحصاری توسط این شرکت ساخته می‌شوند، در روز عرضه روی گیم‌پس در اختیارتان قرار خواهند گرفت و تا زمانی که این سرویس به کار خود ادامه می‌دهد، در آن‌جا باقی خواهند ماند.

افزون بر این شما با تهیه اشتراک این سرویس می‌توانید به استریم بازی‌های موجود در آن روی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی بپردازید. همان‌گونه که ذکر شد این سرویس برای کاربرانی که بودجه محدودی را به بازی اختصاص می‌دهند و انتظار حداکثر بازدهی را دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

  • متناسب با تجهیزات کنونی

خرید یک کنسول نیازمند لوازم جانبی مناسب برای تجربه بازی‌هاست. شما اگر تنها یک کنترلر داشته باشید، در صورت نیاز و تمایل نمی‌توانید بازی‌ها را به صورت محلی با دوستان و خانواده‌تان تجربه کنید. از سوی دیگر تهیه هدفون و … نیز برای عده‌ای از کاربران ضروری تلقی می‌شود اما هیچ کدام از آن‌ها به اندازه نمایشگر یا مانیتور ضروری نیستند.

از آن‌جایی که این کنسول تنها خروجی ۱۴۴۰p و در برخی موارد ۱۰۸۰p را ارائه می‌کند،‌ شما حتی با وجود تهیه یک نمایشگر ۴K نیز نمی‌توانید از پتانسیل‌های آن و قدرت خروجی مورد نیاز بهره بگیرید.

 

پس در قدم اول شما اگر نمایشگر، تلویزیون و مانیتوری دارید که کنسول نسل گذشته به آن متصل است یا حتی پیش از این کنسولی نداشته‌اید، بدون هیچگونه هزینه اضافی و با اطمینان خاطر قادر به استفاده از ایکس باکس سری اس خواهید بود. دیگر کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت نیز به راحتی به تلویزیون‌های ۱۰۸۰p متصل می‌شوند اما شما نمی‌توانید از نهایت قدرت و خروجی ۴K آن‌ها استفاده کنید.

در قدم بعدی، تمام لوازم جانبی کنسول نسل گذشته مایکروسافت با ایکس باکس سری اس سازگار هستند. برای نمونه برخلاف پلی استیشن ۵ که از کنترلر پلی استیشن ۴ در تجربه بازی‌های نسل جدید پشتیبانی نمی‌کند (تجربه بازی‌های نسل گذشته با کنترلر پلی استیشن ۴ امکان‌پذیر است)، شما می‌توانید از کنترلرهای قدیمی مایکروسافت برای اتصال به ایکس باکس سری اس استفاده کنید.

دلایل عدم خرید ایکس باکس سری اس؛ چرا این کنسول مناسب شما نیست؟

  • حافظه کم

ایکس باکس سری اس مجهز به یک حافظه SSD پرسرعت با حجم ۵۱۲ گیگابایت است که کاربر تنها به ۳۶۴ گیگابایت از این فضا دسترسی دارد. در نسل گذشته نیز کنسول‌های پایه با حافظه‌ای مشابه به بازار عرضه شدند اما افزایش حجم بازی‌ها نسبت به نسل گذشته به قدری بود که کنسول‌های ۱ ترابایتی نیز راه خود را به بازار گشودند.

به این ترتیب باید در نظر گرفت زمانی که حافظه ۵۱۲ گیگابایتی کنسول‌های نسل گذشته قادر به جلب رضایت بعضی از کاربران نیستند، ایکس باکس سری اس با فضای در دسترس کمتر چگونه می‌تواند طیف گسترده‌ای از کاربران را راضی کند؟

بازی‌هایی مانند Red Dead Redemption 2 و نسخه‌های مختلف مجموعه Call of Duty غالباً حجمی بالاتر از ‍۱۰۰ گیگابایت دارند و ما در سال‌های آینده بیش از گذشته با این فرایند روبه‌رو خواهیم شد. مایکروسافت نیز همانند رقیب خود وعده داده که با فناوری‌های پیشرفته و به کمک حافظه SSD پرسرعت ایکس باکس سری اس، حجم بازی‌ها را فشرده‌تر خواهد کرد. تاکنون سونی اندکی در این زمینه بهتر عمل کرده است اما استفاده از این فناوری‌ها هنوز هم تاثیر به سزایی روی کاهش حجم بازی‌ها نداشته‌اند و اکنون نیز نمی‌توان به صورت منطقی درباره‌شان نتیجه‌گیری کرد.

 

سرانجام باید پیش از خرید ایکس باکس سری اس متوجه باشید که شما به طور میانگین همزمان می‌توانید به دانلود و تجربه نهایتاً ۳ الی ۶ بازی AAA (بازی‌هایی که با بودجه‌های عظیم ساخته می‌شوند و اکثر اوقات حجم زیادی در مقایسه با بازی‌های استاندارد دارند) بپردازید. در این میان شاید بتوان چند بازی مستقل و کم حجم را نیز روی کنسول نصب کرد.

با توجه به سرویس‌ گیم‌پس که در آن واحد به شما اجازه دسترسی به چند صد بازی را می‌دهد، این یک نکته به شدت منفی است. حافظه کم ایکس باکس سری اس هرگز اجازه نمی‌دهد که شما بتوانید تعداد زیادی از عناوین جذاب موجود روی این سرویس را روی کنسول خود نصب کنید. این سوال نیز مطرح است که «چرا باید چندین و چند بازی را به صورت همزمان روی دستگاه نصب کرد؟ چه کسی زمان تجربه همزمان آن‌ها را دارد؟»

در پاسخ باید به عناوین آنلاین و آفلاین اشاره کرد. برخی از بازی‌ها صرفاً برای تجربه بخش آنلاین عرضه می‌شوند. این بازی‌ها پیوسته به‌روزرسانی می‌شوند و کاربران بدون در نظر گرفتن دیگر بازی‌ها، تقریباً همیشه در حال تجربه آن‌ها هستند. زمانی که کاربر تصمیم به تجربه عناوین آفلاین می‌گیرد، بازی‌های آنلاین را حذف نخواهد کرد، چرا که مدتی بعد دوباره به تجربه آن‌ها مشغول خواهد شد.

این فرایند و فرایندهای مشابه که خارج از منطق نیستند، برای بازیکنانی که حداقل نسل گذشته را در این صنعت سپری کرده‌اند، به شدت آشنا و محتمل است. اگر شما از جمله کاربران جدیدتر هستید، مطمئن باشید که حتی در صورت عدم علاقه و تمایل به تجربه بازی‌های آنلاین، در نقطه‌ای با این مشکل مواجه خواهید شد.

  • عدم پشتیبانی از دیسک

مایکروسافت برای عرضه این کنسول با قیمت ۳۰۰ دلار  باید چندین عامل را حذف و یا تضعیف می‌کرده است. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این کنسول با دیگر عضو این خانواده یعنی ایکس باکس سری ایکس، عدم پشتیبانی از دیسک‌های بازی است. به این معنا که دستگاه مورد نظر شما فاقد درایو نوری است. در نتیجه شما نه تنها نمی‌توانید بازی‌های فیزیکی را روی این کنسول نصب کنید، بلکه طبیعتاً امکان اجرای دیسک فیلم‌ها و موزیک نیز روی ایکس باکس سری اس وجود ندارد.

کاربرانی که با دانلود بازی‌ها، استفاده از اینترنت و یا حافظه‌های خارجی برای انجام اغلب ویژگی‌های چند رسانه‌ای مشکلی ندارند، این ویژگی را نادیده می‌گیرند اما شما چطور؟ در نسل گذشته برای کنسول خود دیسک تهیه می‌کردید؟ اگر جواب مثبت است، قطعاً نمی‌توانید این روش را دوباره در پیش بگیرید. همچنین اگر برای اولین بار به دنیای بازی‌ها وارد می‌شوید و در نظر دارید که به تهیه دیسک‌ و نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها بپردازید، باید شما را ناامید کنیم.

 

Microsoft Xbox Series X S

شاید بهتر باشد کاربران دیگری هم که به این گزینه حتی دقایقی تفکر نمی‌کنند، یک بازنگری اساسی داشته باشند. معمولاً با ورود یک کنسول جدید به بازار و مخصوصاً محبوبیت عظیم آن، گروهی از بازیکنان به تهیه دیسک‌های فیزیکی می‌پردازند.

با توجه به آمار و ارقام و تحلیل‌های مستند، به نظر می‌رسد مایکروسافت در نسل پیش‌رو بهتر از گذشته عمل کند و در کشور ما نیز به محبوبیت مناسبی دست یابد. به این ترتیب صاحبان دیسک‌ها به طور خاص در شهرهای اصلی کشور قسمت بزرگی را تشکیل می‌دهند که به دنبال تبادل با کاربران دیگر هستند. به این ترتیب شما می‌توانید دیسک‌های دست دوم را نیز به عنوان یکی از اقتصادی‌ترین راه‌های تجربه بازی‌ها در نظر بگیرید. با تهیه این کنسول، چنین امکانی از بین می‌رود و به هر حال شما با یک محدودیت مواجه خواهید شد.

  • محصولی آینده‌دار؟

این گزینه بیش از هرکس دیگر به کاربرانی مربوط می‌شود که در تمام تصمیم‌گیری‌هایشان به عوامل اقتصادی توجه دارند. «قیمت» و «سرویس‌های کاربردی» ایکس باکس سری اس دلایلی مناسبی برای توجیه یک خرید و طبقه‌بندی آن در دسته گزینه‌های اقتصادی هستند اما تمام عوامل به این قضایا خلاصه نمی‌شوند.

قبل‌تر اشاره کردیم که این کنسول حافظه داخلی اندکی تقریباً معادل ۳۶۰ گیگابایت دارد. این حافظه داخلی اندک شاید اکنون بتواند رضایت شما را جلب کند اما هیچ تضمینی بر ادامه‌دار بودن این روند نیست. همان‌طور که بسیاری از افراد در نسل‌های گذشته سریعاً به سمت افزایش حافظه داخلی دستگاه و یا حتی تعویض آن هجوم بردند، این ریسک در این نسل و به‌ویژه در رابطه با ایکس باکس سری اس نیز به چشم می‌خورد.

اگر شما پس از خرید کنسول به این نتیجه برسید که حافظه آن جوابگوی نیاز شما نیست، با گزینه خرید حافظه‌های خارجی مواجه می‌شوید. ایکس باکس سری اس از حافظه‌های پرسرعت جدید SSD بهره می‌برد، بنابراین تنها حافظه‌های مورد عرضه خود مایکروسافت قادر به اجرای بازی‌هاست.

 

این حافظه‌ها حداقل دارای قیمت تقریباً ۲۰۰ دلار هستند. با یک حساب سرانگشتی می‌توانید متوجه شوید که امکان دارد در طولانی مدت، شما مجبور به پرداخت ۵۰۰ دلار (۳۰۰ دلار سری اس + ۲۰۰ دلار حافظه خارجی) شوید. اکنون پیش از خرید سری اس با پرداخت همان ۵۰۰ دلار می‌توانید به تهیه ایکس باکس سری ایکس بپردازید که از حافظه بالاتر و قدرت بیشتری بهره‌مند است؛ همچنین سری ایکس اجازه تجربه بازی‌ها به صورت ۴K بومی را می‌دهد.

صحبت از رزولوشن ۴K شد؛ همچنین اگر در آینده‌ای نه چندان دور تصمیم بگیرید که معجزه اصلی نسل نهم بازی‌های ویدیویی را تماشا کنید، باید قید ۴K غیرحقیقی و قدرت خروجی سری اس را بزنید و به تهیه یک کنسول نسل جدید بپردازید. از طرفی ایکس باکس سری اس از ابعاد مختلف نمی‌تواند کیفیت خروجی دیگر کنسول‌های نسل نهم را به شما ارائه کند؛ کیفیتی که برای مشاهده نسل نه واقعی، در کنار ۴K بومی به آن نیاز خواهید داشت.

 

افزون بر این موارد، عدم پشتیبانی از دیسک نیز می‌تواند باری دیگر با منطق بالا تبدیل به یک معضل شود. شما نمی‌توانید دیسک‌های دوستان خود را به امانت بگیرید یا به خرید و فروش دیسک‌های دست دوم بپردازید. این گزینه اقتصادی و مورد قبول در تمام کشورها حتی در مناطق توسعه یافته،‌ با خرید ایکس باکس سری اس برای همیشه از دسترس شما خارج می‌شود.

در نهایت با بررسی معایب خرید ایکس باکس سری اس متوجه می‌شوید که این کنسول شاید در آینده چندان اقتصادی ظاهر نشود و معادلات‌تان را به هم بریزد. خریداران با تجربه محصولات الکترونیک همیشه آینده یک کالا، تغییر شرایط و تغییر احتمالی تصمیم‌شان را در نظر دارند. اگر از ثبات شرایط و تصمیم خود در آینده‌ای نه چندان دور اطمینان ندارید، خرید ایکس باکس سری اس به شما توصیه نمی‌شود.

جمع‌بندی؛ ایکس باکس سری اس بخریم یا نه؟

عوامل بالا، ۳ دلیل عمده خرید و ۳ دلیل اصلی عدم خرید ایکس باکس سری اس بودند. شما می‌توانید با بررسی دلایل بالا متوجه شوید که آیا این کنسول مناسب شما خواهد بود یا خیر، ولی اگر به خواندن متن طولانی علاقه‌ای ندارید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا پیشنهاد می‌شود که پیش از خرید این کنسول، اولویت‌های خود را یادداشت کنید و سپس به خواندن دو پاراگراف زیر بپردازید.

  • اگر هر یک از گزینه‌های تجربه بازی‌ها با حداکثر کیفیت خروجی ممکن، لزوم استفاده از دیسک و از همه مهم‌تر، حافظه مناسب جزو اولویت‌های شما هستند، باید از خرید ایکس باکس سری اس صرف نظر کنید. همچنین اکیداً پیشنهاد می‌شود که به آینده و شرایط چند سال آتی این کنسول توجه داشته باشید؛ پس از خرید ایکس باکس سری اس، در مشخصات آن معجزه رخ نخواهد داد! کیفیت خروجی، حافظه و عدم پشتیبانی از دیسک ثابت است و در اغلب موارد تغییرناپذیر و در معدود موارد قابل تغییر، گران‌قیمت خواهد بود.
  • اما اگر به دنبال بهترین گزینه برای ورود به نسل جدید، با کمترین هزینه برای خرید تجهیزات و همچنین بهره‌وری از بازی‌ها با روش‌های ارزان هستید، پیشنهادی بهتر از سری اس وجود ندارد. اشاره به آینده پرابهام این کنسول به معنی عدم پشتیبانی مایکروسافت از آن نیست. اگر به صراحت اطمینان دارید که اولویت‌های شما طی سال‌های آینده تغییر نخواهند کرد، آینده ایکس باکس سری اس از لحاظ دیگر و غیر از شخص شما توسط نهاد دیگری تهدید نمی‌شود.

با توجه به ۲۰ سال سابقه مایکروسافت در زمینه تولید کنسول و تعهد این شرکت، تا پایان نسل شاهد انتشار بازی‌های ساخت این شرکت و ناشران شخص ثالث خواهیم بود. همچنین تمام مزایای این کنسول از جمله سرویس گیم‌پس نه تنها تا آن زمان به قوت به کار خود ادامه می‌دهند، بلکه پشتیبانی از سرویس‌های ابری می‌تواند امکان تجربه بازی‌های نسل‌ آینده را نیز ممکن سازد. اگر این اولویت‌ها در لیست شما وجود دارند، در خرید ایکس باکس سری اس تعلیل نکنید.

 

شما ممکن است به غیر از موارد بالا که به روشنی بایدها و نبایدهای خرید ایکس باکس سری اس را مشخص کردند، پرسش‌ها و ابهامات دیگری نیز داشته باشید. اما در غیر این صورت می‌توانید با مطرح کردن آن‌ها در نظرات همین پست، پاسخ خود را به سرعت از تیم ما و یا کاربران دریافت کنید. همچنین اگر به مقالات راهنمای خرید دیگر محصولات دنیای بازی اعم از کنسول‌ها و … علاقه‌مند هستید، ما را در جریان بگذارید تا در دستور کار نگارش و انتشار قرار گیرد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار