نقدوبررسی انواع گجت های هوشمند

نقد و بررسی مچ بند هوشمند هواوی آنر Honor Band 5

مچ بند هوشمند Honor band 5 پیشرفت چشمگیری نسبت به نسخه قبلی مچ بند هوشمند هواوی کرده است. با این نقد و بررسی جذاب همراه ما باشید.

مچ بند هوشمند Honor band 5 کوچک اما با ثبات است که از جنبه های مختلف نسبت به  Honor Band 4 ساخته شده است. مطمئنا مشکلاتی را همراه خود دارد اما به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین دستگاه های ردیاب بدنسازی دنیا می توان از این مشکلات چشم پوشی کرد.

نقاط مثبت مچ بند هوشمند هواوی Honor Band 5

قیمت مقرون به صرفه

ردیاب خواب ( خواب شمار ) بهبود یافته

فهرست ورزشی گسترده

نقط ضعف مچ بند هوشمند هواوی Honor Band 5

صفحه نمایش گاهی کار نمی کند.

باید به برق متصل شود

گاهی اطلاعیه ها نمایش داده نمی شود.

بازار ردیاب تناسب اندام ارزان قیمت رقابتی است و دستگاه هایی از قبیل Honor ، شیائومی ، سامسونگ و هواوی برای خرید مکانی روی مچ دست شما رقابت می کنند. ( fitbit  نام خانگی دستگاه های fitness tracking است.)

این فقط یک دستگاه ساده با چند ویژگی و کاربرد کلیدی است که برای کسانی که میخواهند همه ی جنبه های سلامت و تناسب اندام خود را مورد ارزیابی قرار بدهند مناسب نیست با این حال اگر شما میخواهید نکات برجسته ای مثل قدم شماری یا ساعت خواب را ارزیابی کنید برای شما مناسب است. و این محدودیت ها خود را در قیمت نشان می دهد چرا که این دستگاه یکی از ارزانترین ردیاب های بدنسازی حال حاضر بازار است.

Honor برای honor band 5 چند ویژگی از جمله صفحه نمایش بهبود یافته را اضافه کرده است اما در اصل این یک دستگاه پوشیدنی است که برخی از مشکلات honor band 4 را اصلاح کرده است.

قیمت مچ بند هوشمند هواوی Honor Band 5

شما می توانید Honor Band 5 را با قیمت 36.99 دلار / 29.99 پوند (تقریبا 55 دلار AU) انتخاب کنید. این ارزان تر از قیمت Honor band 4 است  که قیمت آن 59.99 دلار / 59.99 پوند (حدود 85 دلارAU) است. این بدان معناست که اگر به دنبال یک ردیاب تناسب اندام جدید هستید ، هیچ دلیلی برای در نظر گرفتن مدل های قدیمی تر Honor Band وجود ندارد ، به خصوص که Band 5  پیشرفت های زیادی را به همراه دارد.

خرید مچ بند هوشمند honor band 5  بسیار از آنچه گفته شد راحت تر است. شما میتوانید ان را از طریق وبسایت آمازون در آمریکا خریداری کنید یا اگر در انگلستان هستید می توانید ان را از مغازه های خرده فروشی خریداری کنید.

طراحی مچ بند هوشمند هواوی Honor Band 5

Honor Band 5 از بدنه ای کوچک تشکیل شده است که صفحه نمایش را در خود جای داده است و همینطور بند های قابل جدا شدن.( که البته جدا کردن آن ها بسیار سخت است )

Honor Band 5 یک ردیاب تناسب اندام باریکی است که خیلی شبیه به   honor band 4   می باشد و به نظر نمی رسد که با یک طراحی کاملا متفاوت نسبت honor band 4 رو به رو باشید.

باریک است و بسیار شبیه به xiaomi mi band 4 با این تفاوت که عرض و ضخامت کمتری نسبت به آن دارد. و اندازه ی بدنه و دسته ها به یکسان است.

بند های دسته از سیلیکون ساخته شده است که یک ماده نسبتاً استاندارد برای دسته های ردیاب تناسب اندام است ، اما اگر وضعیت پوستی حساسی دارید باید به آن توجه کنید. این بند ها طول زیاد همراه با سوراخ های ریز زیادی دارد که می توانید آن را با توجه به اندازه ی مچ دست خود ببندید.

مچ بند هوشمند هواوی آنر Honor Band 5

بدنه ی honor band 5  نسبت به عرض خود کمی بزرگتر است که ممکن است روی مچ کمی برجسته به نظر برسد اما نسبت به دیگر پوشیدنی ها تفاوت خیلی آشکاری ندارد.

با وزن 22.7 گرم یک دستگاه سبک محسوب می شود که در هنگام پوشیدن می توان کاملا وجودش را نادیده گرفت.

روی بدنه یک صفحه نمایش وجود دارد ( که در پایین به آن می پردازیم) همراه با یک دکمه ی گرد. که عملکردش مثل دکمه ی home است. ما این ویژگی را کمی گیج کننده دانستیم چون نمی دانیم باید این دکمه را یا دکمه ی اصلی را برای قطع کردن صدای آلارم یا خارج شدن از پیام ها فشار دهیم.

غیر از این، این دستگاه بسیار زیبا است ، بدون دکمه های فیزیکی و عوارض آن.

اگر شما برای ردیاب تناسب اندام خود مبلغ زیادی هزینه نمی کنید نمی توانید انتظار یک طراحی شلوغ و پیچیده را داشته باشید که البته ممکن هم هست که اصلا به آن نیاز نداشته باشید.

برای بند شما می توانید از بین سه رنگ صورتی ، مشکی و آبی دریایی انتخاب کنید اما بدنه فقط مشکی رنگ است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش honor band 5 یک صفحه نمایش AMOLED است که یکی از ویژگی های جدید ردیاب تناسب اندام است ، زیرا گروه 4 فقط دارای صفحه نمایش OLED بود. صفحه های AMOLED از روشنایی و رنگهای واضح تری برخوردار هستند و در اینجا تفاوت قابل توجهی بین این ردیاب و نسخه های قبلی قابل مشاهده است.

ظاهر ساعت پر لرزش و آرم های مختلف منو نسبت به گروه 4 و برخی دیگر از ردیاب های دیگر بسیار کمتر “مسطح” به نظر می رسند.

صحبت از چهره ها شد، از گروه باند 4 فقط سه مورد وجود داشت ، اما اکنون تعداد زیادی وجود دارد که نه مورد آن از دستگاه خارج از جعبه است و هم از طریق این برنامه بیشتر در دسترس است و گزینه های زیادی برای شخصی سازی دستگاه شما ارائه می دهد. صفحه نمایش به اندازه صفحه موجود در گروه 4 با 0.95 اینچ است ، بنابراین شما به یکباره بار زیادی از صفحه دریافت نمی کنید ، که می تواند برای سادگی باشد ، اما برای اعلان ها یا اطلاعات دقیق تمرینات آزار دهنده باشد. در حقیقت ، گاهی اوقات احساس می کنید صفحه نمایش کمی بزرگتر برای زدن دستورات مناسب تر باشد. زیرا اگر در نزدیکی لبه بخواهید دستوری را فشار دهید برایتان سخت خواهد بود.

صفحه نمایش بسیار محکم به نظر می رسید. این یک خبر خوب است زیرا اگر شما از ان افرادی هستید که مچ دست خود را زیاد تکان می دهید ما در حین بررسی چندبار صفحه را به سطوح مختلف زدیم اما هیچ اثری از ضربه یا خراش در آن دیده نشد.

نرم افزار و ویژگی های آن

همانطور که انتظار دارید نرم افزار Honor Band 5  ساده است. می توانید با ضربه زدن روی صفحه نمایش دستگاه را از خواب بیدار کنید ، اما یک راه ساده تر برای این کار فقط با بالا بردن مچ دست شماست – ما این کار را نه بار از ده مشاهده کردیم ، بنابراین بسیار قابل اعتماد است.

از طریق watch face  می توانید برای دسترسی به پیشخوان مرحله ، مانیتور ضربان قلب و آمار مربوط به زمان خواب و منوها برای تمرین ، تنظیمات و اعلان ها به بالا یا پایین بروید. سه مورد اول شمارنده های ساده هستند ، اما برای دیدن اطلاعات بیشتر می توانید آنها را انتخاب کنید. همچنین می توانید در هر نقطه از صفحه اصلی برای اطلاعاتی از قبیل عمر باتری و هوای فعلی ضربه بزنید. ما دریافتیم که پیمایش از طریق منوها و انتخاب گزینه های مختلف می تواند بسیار کند باشد و غالباً Honor Band 5 در اولین تلاش به لمس ما پاسخ نمی دهند. این امر به ویژه هنگامی که به اعلان های مربوط به ساعت مچی پاسخ می دادیم مثلا هنگامی که پیامی می آمد یا زنگ ساعت به صدا در می آمد برای ما بسیار سخت بود که بخواهیم پیام را پاک کنیم یا ساعت را قطع یا به تعویق بیاندازیم.

یکی از مشکلاتی که ما در honor 4 داشتیم این بود که ممکن بود دستمان به پیام بخورد و آن پیام از بین برود. در honor 5  نیز همین مشکل را داریم در واقع هیچ چیز تغییری نکرده است. در حالی که honor 5 از انتقال پیام های تلفن شما بسیار خرسند است اما دسترسی به حافظه ی پیام های قبلی بسیار سخت است.

این به این خاطر است که همه ی پیام ها از قبیل اسکرین شات ها، پیام ها، عنوان ایمیل ها و پیام های تقویم در لیست پیام های شما مشاهده می شود اما اطلاعات کامل پیام ها را نمی توانید ببینید.

این مچ بند هوشمند هواوی قابلیت پاسخ به پیام ها را دارد؟

همچنین شما نمی توانید با honor band 5  به پیام ها پاسخ بدهید. البته با وجود صفحه ی به این کوچکی در صورت امکان هم نمی توانیم تصور کنیم که چگونه این کار را می شد انجام داد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار