راهنمای خریدلوازم صوتی

۷ هدفون برتر با قابلیت نویزگیری بالا در سال ۲۰۲۱

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

بهترین هدفون‌های ضد نویز قادر به حذف سر و صدای محیط هستند تا عوامل حواس‌پرتی شما را به حداقل برسانند. این هدفون‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که با اصوات امبینت در فرکانس‌های بالا و پایین مقابله و آن‌ها را پیش از رسیدن به گوش شما حذف می‌کنند. این خنثی‌سازی صدای محیط تجربه بسیار رضایت‌بخش‌تری در شنیدن موسیقی رقم می‌زد و به شما این اجازه را می‌دهد که تنها آنچه را که می‌خواهید، بشنوید. اهمیت چنین قابلیتی به خصوص در حین سفر، انجام تماس‌های تلفنی یا صرفاً هنگامی که می‌خواهید با خودتان خلوت کنید پررنگ‌تر می‌شود.

البته نشنیدن تمام صداهای محیط اطراف خطرات خاص خود را به همراه دارد. به همین دلیل بسیاری از هدفون‌های سیمی یا بی‌‎سیم بهره‌مند از فناوری حذف نویز فعال (اکتیو نیوز کنسلینگ) همچنین این امکان را به شما می‌دهند که صداهای محیط را به هر میزان که مایل هستید بشنوید. برخی مدل‌ها این تنظیمات را بسته به محیطی که در آن هستید به طور خودکار انجام می‌دهند و متعادل‌ترین صدا را با توجه به شدت صداهای محیط اطراف به گوش شما می‌رسانند.

اما وجود قابلیت حذف نویز به تنهایی در انتخاب یک هدفون مهم نیست. کیفیت صدای خروجی، راحتی بر روی گوش‌ها، عمر باتری در مدل‌های بی‌سیم و دیگر ویژگی‌های سودمند همچون پشتیبانی از دستیار صوتی و کیفیت میکروفون نیز در انتخاب یک هدفون تأثیرگذار هستند. از این رو تصمیم گرفتیم از بین برترین برندها لیستی از هدفون‌های دارای قابلیت حذف نویز که در دیگر حیطه‌ها نیز عملکرد مطلوبی دارند جمع‌آوری کنیم تا در خریداری یک هدفون ایدئال به شما کمک کنیم.

بهترین از هر نظر: Sony WH-1000XM4

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • صدای خروجی گوش‌نواز و طبیعی
  • سیستم حذف نویز پیشرفته
  • طراحی و کیفیت ساخت درجه یک
  • دارای قابلیت‌ها و نمایه‌های متنوع
  • باتری بادوام

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • عدم پشتیبانی از کدک‌های aptX
  • پیچیدگی نمایه‌ها

این هدفون سونی را می‌شود به عنوان بهترین هدفون موجود در بازار از نگاه مصرف‌کننده معرفی کرد. این هدفون بلوتوثی تمام قابلیت‌های مورد انتظار از یک هدفون عالی را در خود جای داده است. پردازنده QN1 آن که وظیفه حذف نویز را برعهده دارد، این کار را به بهترین نحو انجام می‌دهد. این سیستم پیشرفته در کنار صدای باکیفیت، رسا و طبیعی خروجی از هدفون، یک تجربه منحصربفرد در گوش سپردن به موسیقی برای شما رقم می‌زند. ظاهر و جنس بدنه هدفون نیز در همان نگاه اول مرغوب بودن خود را نمایان می‌کند. پدهای چرمی گوشی‌ها بسیار راحت هستند و بدنه پلاستیکی مات هدفون صاف، صیقلی و ظرافتمند است. به عبارت دیگر این محصول سونی تمامی ویژگی‌ها اصلی یک هدفون باکیفیت را داراست.

اما از طرفی سونی با اضافه کردن انواع نمایه‎ها کاری کرده است که استفاده از این هدفون در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد. البته که تنوع این قابلیت‌های افزوده تمام انتظارات و نیازهای صوتی شما را برآورده خواهند کرد، اما شاید به نظرتان کمی گیج‌کننده بیایند.

با این حال به کمک اپ اسمارت‌فون این هدفون می‌توانید از قابلیت‌های مختلف آن به آسانی بهره‌مند شوید و همچنین کیفیت صدای خروجی را به دلخواه خود تنظیم کنید. یکی از مواردی که در ساخت این هدفون حذف شده است، پشتیبانی از کدک بلوتوث aptX بوده که به دلیل کیفیت صوتی بالا محبوبیت فراوانی دارد. گرچه این فرمت در هدفون مدل ۱۰۰۰XM3s  سونی که سال گذشته عرضه شد وجود داشت، این کمپانی در محصول جدید خود نرم‌افزار  DSEE را مسئول ارتقاء کیفیت صوتی قرار داده است. هدفون سونی مدل WH-1000XM4 در رنگ‌های مشکی مات و نقره‌ای ملایم موجود است.

بهترین از نظر ارزش خرید: Bose QuietComfort 35 II

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • طراحی راحت
  • سیستم حذف نویز عالی
  • کیفیت صدای فوق‌العاده

نقاط ضعف

  •  قیمت

بوز از برندهای پیشتاز در ارائه سیستم حذف نویز در هدفون‌های خود است که در مدل QuietComfort 35 (سری ۲) این توانمندی را به اوج رسانده است. این هدفون‌های روی گوش دارای سه سطح مختلف حذف نویز هستند که می‌توانید بسته به محیطی که در آن هستید یکی را انتخاب کنید. کیفیت صدای خروجی نیز به لطف EQ موجود در بلندگوها واضح و رسا بوده و حتی در بلندترین حالت صدا و با بیشترین سر و صدای محیط افت نمی‌کند.

این هدفون بوز همچنین از دستیار صوتی آمازون الکسا و دستیار صوتی گوگل پشتیبانی می‌کند که از همان ابتدا قابل استفاده هستند. بهتر از آن اینکه باتری این هدفون‌ تا ۲۰ ساعت دوام داشته و در صورت کمبود وقت این امکان را به شما می‌دهد که با ۱۵ دقیقه شارژ بتوانید تا ۲٫۵ ساعت بیشتر از آن استفاده کنید. این هدفون بوز با عملکرد بی‌نقص خود، علی رغم قیمت نسبتاً زیاد، ارزش خرید بالایی دارد. راحتی و حمل‌پذیری بالای این هدفون باعث می‌‍شود بخواهید هر روز با آن به موسیقی گوش دهید.

بهترین از نظر راحتی:  Sennheiser PXC 550

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • طراحی منحصربفرد
  • کیفیت صدای عالی
  • سیستم حذف نویز تطابق‌پذیر

نقاط ضعف

  • سرعت شارژ پایین

اگر به دنبال هدفونی هستید که بتوانید ساعت‌ها آن را بدون ناراحتی روی گوش خود داشته باشید، هدفون Sennheiser PXC 550 یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شماست. این هدفون بلوتوثی با سیستم حذف نویز انطباق‌پذیر به گونه‌ای طراحی شده است که بیشترین شباهت را با شکل گوش انسان دارد. این طراحی با پدهای نرم گوشی‌ها در کنار وزن کم هدفون (۲۲۶ گرم) موجب راحتی هرچه بیشتر آن بر روی گوش‌ها می‌شود. به علاوه این هدفون کاملاً تاشو بوده و به همین دلیل حمل‌پذیری بالایی دارد.

سیستم حذف نویز این هدفون زمانی که در حرکت هستید به طور هوشمند صداهای محیط اطراف را تحت نظر داشته و کیفیت صدای موسیقی را بر طبق آن تنظیم می‌کند. بلندگوهای PXC 550 آن نیز قادر به تولید صدایی دقیق و متعادل هستند.

باتری این هدفون با عمر ۳۰ ساعت شما را در طول روز از شارژ مجدد آن بی‌نیاز می‌کند. با این حال در هر نوبت باید برای مدتی طولانی در انتظار شارژ کامل بنشینید چراکه این هدفون به کندی شارژ می‌شود. با این حال اگر کابل هدفون را برای اتصال آن به کامپیوتر همراه داشته باشید یا زمان مورد نیاز برای شارژ کامل دستگاه را در نظر بگیرید، جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

لاکچری‌ترین: Bose 700

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • صدای شفاف و بدون نویز
  • دارای شش میکروفون برای حذف نویز
  • کیفیت عالی در تماس‌های صوتی

نقاط ضعف

  • عمر کم باتری

این هدفون با قیمت  گزاف خود مورد پسند بیشتر افراد قرار نمی‌گیرد، اما دلایل متعددی وجود دارد که می‌شود به خرید آن فکر کرد؛ به خصوص اگر دوستدار برند بوز و سیستم حذف نویز آن باشید. این هدفون دارای شش میکروفون بوده که چهارتای آن‌ها در ارتقاء کیفیت صدای فرد پشت خط در تماس‌های صوتی دخیل هستند و دوتای آن‌ها باعث می‌شوند صدای شما به بهترین کیفیت به گوش آن‌ها برسد. سیستم ضد نویز آن نیز با ۱۱ حالت تنظیمات مختلف کار می‌کند که بازه‌ انزوای کامل تا ورود تمام صداهای محیط را دربرمی‌گیرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه هدفون بوز ۷۰۰ ظاهر جذاب و منحصربفرد آن است که قیمت بالای آن را تا حدی توجیه می‌کند. طراحی این هدفون بوز حتی در مقایسه با دیگر هدفون‌های این برند به مراتب ظرافتمندانه‌تر و مینیمالیستی‌تر است. گوشی‌های نرم آن نیز تا ۱۵ درجه قابل چرخش هستند تا ایستایش بهتری بر روی سر داشته باشند.

بهترین از نظر تطابق‌پذیری صدا: Jabra Elite 85h

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • ایستایش عالی
  • کیفیت صدای خارق‌العاده
  • عمر باتری بسیار بالا

نقاط ضعف

  • نه چندان راحت برای سرهای بزرگ

امکان کنترل صدا به گونه‌ای تطابق‌پذیر از اهداف اصلی برند جبرا در ساخت هدفون Elite 85h بوده است. صدای خروجی از این هدفون بلوتوثی روی گوش از طریق اپ Jabra Sound+ و همینطور یک کلید فیزیکی قابل تنظیم است. در این اپ می‌توانید تنظیمات مربوط به میزان به گوش رسیدن صدای محیط را به دلخواه تغییر دهید. هشت میکروفون داخل هدفون کار حذف نویزهای محیط اطراف را بسته به تنظیمات شما به خوبی انجام می‌دهند. از طریق این اپ همچنین می‌توانید سیستم حذف نویز را بکلی غیرفعال کنید یا با انتخاب حالتی دیگر در عین گوش دادن به موسیقی صدای محیط اطراف را نیز بشنوید.

اگر تنظیمات سیستم حذف نویز را تغییر نداده و روی حالت پیش‌فرض باقی بگذارید، سیستم به طور خودکار بواسطه سرنخ‌های موجود در محیط تشخیص می‌دهد که در محل کار هستید یا در خانه یا در فضای باز. با این حال توصیه ما این است که برای عملکرد بهتر سیستم حذف نویز، مواردی را در آن تنظیمات آن تغییر دهید.

این هدفون با توجه به اندازه نسبتاً بزرگ خود برای افرادی که به دنبال یک هدفون باریک و ظریف هستند چندان مناسب نیست. اما چیزی که تمامی نقاط ضعف احتمالی این محصول را کنار می‌زند، عمر باتری باورنکردنی آن است که حتی با فعال بودن سیستم حذف نویز تا ۳۶ ساعت دوام می‌آورد.

بهترین از نظر کیفیت صدا: Marshall Mid ANC

 

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا
  • ظاهر متمایز
  • کیفیت صدای عالی

نقاط ضعف

  • اندازه کوچک برای برخی افراد
  • قیمت نسبتاً بالا

اگر اولویت‌های اصلی شما در خرید یک هدفون، زیبایی ظاهری و کیفیت بالای صدای آن است، قطعاً این هدفون مورد پسند شما خواهد بود. کیفیت صدای این هدفون کاملاً رضایت‌بخش بوده و عملکرد سیستم حذف نویز آن قابل قبول است. نقطه قوت اصلی این هدفون را باید در طراحی آن جست‌وجو کرد. چرم و فلز بکار رفته در ساخت بدنه این هدفون ظاهری چشم‌نواز به آن بخشیده است که ویژگی متمایز تمام هدفون‌های برند مارشال نیز به شمار می‌‎رود.

باید گفت که تنها حیطه‌ای که این هدفون در آن متوسط عمل می‌کند مربوط به توانمندی آن در حذف نویز بوده که با وجود پشتیبانی از اتصال بلوتوثی aptX در مقایسه با دیگر هدفون‌های هم‌رده خود این کار را با دقت کمتری انجام می‌دهد. با این حال برگ برنده این هدفون در زیبایی ظاهری در کنار کیفیت صدای خروجی آن بوده که آن را متمایز از جمع قرار می‌دهد.

بهترین از نظر ظاهر: Bang & Olufsen Beoplay H8i

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • طراحی درجه یک
  • کیفیت ساخت و جنس خارق‌العاده
  • عملکرد قابل تحسین سیستم حذف نویز

نقاط ضعف

  • قدرت نسبتاً کم باس

هدفون‌های کمی هستند که بشود کلمه ناب را در توصیف آن‌ها بکار برد. هدفون Bang & Olufsen Beoplay H8i به همین دلیل یک سر و گردن بالاتر از همتایان خود می‌ایستد. این هدفون‌ به گونه‌ای طراحی شده است که بیشتر از آنکه بر روی گوش‌ها سنگینی کند در حالتی شبه‌شناور روی سر می‌ایستد. گرچه برای داشتن این هدفون باید مبلغ نسبتاً زیادی را  بپردازید، اما در ازای آن از یک باتری ۳۰ ساعته و امکان اتصال بلوتوثی به دو دستگاه در شعاع ۳۰ متری بهره‌مند خواهید شد.

این هدفون از بهترین متریال موجود ساخته شده و کیفیت صدای ناب و دلنشینی دارد. اپ همراه آن نیز امکان اعمال تغییرات اکولایزر را به شما می‌دهد. در خصوص سیستم حذف نویز آن باید گفت که برخی کاربران از هیس‌دار شدن صدا در زمان فعال بودن آن گزارش داده‌اند.

نظر نهایی

هدفون سونی مدل WH-1000XM4 به دلیل عملکرد کلی سیستم حذف نویز و ویژگی‌های مثبت سخت‌افزاری‌اش پیشنهاد ویژه ما به شماست. این هدفون قادر به ایجاد تعادلی مطلوب میان کنترل سر و صدای محیط و کیفیت پخش موسیقی است که با نمایه‌های هوشمند متنوع و تنظیمات انطباق‌پذیر خود برای استفاده روزمره انتخابی ایدئال به حساب می‌‎آید.

یکی دیگر از هدفون‌های برتر موجود در بازار، هدفون بوز مدل  QuietComfort 35 Series II بوده که به عملکرد عالی سیستم حذف نویز خود شهرت دارد. بوز که برندی خوشنام در این عرصه است با ارائه سه سطح متغیر حذف نویز و کیفیت عالی صدای خروجی در تمام حالات بار دیگر شایستگی خود را اثبات کرده است. این هدفون بوز همچنین بهره‌مند از دستیار صوتی گوگل و آمازون الکسا بوده که بدون نیاز به اعمال تنظیمات یا بروزرسانی آماده استفاده است.

پرسش و پاسخ

بهترین روش تمیز کردن هدفون چیست؟

هدفون‌ها بر اثر استفاده مستمر پس از مدتی جرم می‌گیرند و کثیف می‌شوند. در موارد حاد حتی ممکن است چنین چیزی بر کیفیت صدا و عملکرد هدفون تأثیر منفی بگذارد. خوشبختانه تمیز کردن هدفون‌ها کار راحتی است. با یک پارچه نرم می‌توانید سطح هدفون را تمیز کنید و سپس با استفاده از یک گوش پاکن که کمی به الکل آغشته شده است به زوایا و فرورفتگی‌های هدفون رسیدگی کنید. در صورت امکان محفظه گوشی‌ها را جدا کنید تا آلودگی‌های تجمع یافته در زیر آن‌ها را نیز تمیز کنید.

سیستم حذف نویز چگونه عمل می‌کند؟

سیستم حذف نویزغیرفعال/پسیو در حقیقت متکی به ترفندهایی همچون اضافه کردن پدهای بیشتر برای حذف سر و صداهای محیط است که از فناوری حذف نویز فعال/اکتیو به مراتب نتیجه ضعیف‌تری دارد. سیستم حذف نویز فعال با استفاده از میکروفون‌ها قادر به شناسایی نویزهای فرکانس پایین بوده که سپس در هدفون خنثی‌سازی می‌شوند تا به گوش شما نرسند.

چه چیزی کیفیت صدا در یک هدفون را تعیین می‌کند؟

عوامل متعددی در کیفیت صدای خروجی یک هدفون دخیل هستند که برخی منحصر به هدفون‌ها بوده و برخی دیگر صرف نظر از نوع دستگاه مولد صدا از فاکتورهای تأثیرگذار به شمار می‌روند. برای ارزیابی کیفیت صدای یک هدفون باید مواردی از قبیل عملکرد و قدرت آن در پخش فرکانس‌های پایین، بالا و میانه، میزان دیستورشن صدا و همچنین دقیق و ناب بودن صدای خروجی و نزدیکی آن به واقعیت را سنجید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار