فیلم وسریال

بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱ که منتظرشان هستیم

از جیمز باند و کینگزمن تا فاز چهارم دنیای سینمایی مارول و حتی ماتریکس، در ادامه می‌توانید با مورد انتظارترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱ آشنا شوید.

ژانر اکشن در چند ماه آینده، پذیرای آثار سینمایی بزرگی خواهد بود و در این مطلب، به معرفی بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱ که منتظرشان هستیم، پرداخته‌ایم.

سال گذشته، کرونا ویروس باعث تعطیلی سینماها شد و عناوین مورد انتظار ژانر اکشن، از آنجایی که بسیار پرهزینه هستند، به اجبار با تاخیر رو به رو شدند.

بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱ که در انتظارشان هستیم

در همین راستا، سال ۲۰۲۱ بسیار هیجان انگیزتر از سال گذشته است، زیرا پذیرای آثار سینمایی بزرگی خواهد بود. با اینکه بیش از ۵ ماه از سال جاری میلادی گذشته اما فیلم‌های اکشن هیجان انگیزی در راه هستند که به زودی اکران می‌شوند. با ما همراه باشید تا با این عناوین، آشنایی بیشتری پیدا کنید.

– فیلم Top Gun: Maverick

 

«نوستالژی»، عنصر قدرتمندی است و همواره مخاطبان را به سینماها کشانده است. فیلم‌های زیادی در سال‌های اخیر وجود داشته‌اند که با یک تاخیر ۲۰ یا ۳۰ ساله نسبت به نسخه پیشین، اکران شده‌اند. برای مثال، بلید رانر ۲۰۴۹، نزدیک به ۳۵ سال پس از قسمت اصلی اکران شد یا حتی ۳۹ سال طول کشید تا دکتر اسلیپ از راه برسد. حالا نوبت به دنباله فیلم تاپ گان رسیده که پس از سه دهه، طرفداران را هیجان‌زده کند.

اگر چه این نوع فیلم‌ها معمولا دارای تیم بازیگری جدیدی هستند اما نقش اصلی «ماوریک» همانند نسخه اصلی، تام کروز است که پس از گذشت ۳۵ سال، یک بار دیگر در نقش پیت میچل (Pete Mitchell) ظاهر می‌شود. از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به مایلز تلر، جنیفر کانلی، اد هریس، ول کیلمر و جان همم اشاره کرد. ماوریک توسط جوزف کوشینسکی (Joseph Kosinski) ساخته شده که آثاری همچون ترون: میراث و آبلیویئن (Oblivion) را در کارنامه دارد. تاپ گان: ماوریک که با بودجه ۱۵۲ میلیون دلاری ساخته شده، در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۸ آبان ۱۴۰۰) به اکران سینماها در می‌آید.

– فیلم Dune

 

دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) با فیلم‌های درخشانی که ساخته، نه تنها یکی از برجسته‌ترین کارگردانان دو دهه اخیر به حساب می‌آید بلکه نشان داده که در ژانر علمی تخیلی و فانتزی هم باید او را جدی گرفت. پس از موفقیت‌های فیلم ورود (Arrival) در سال ۲۰۱۶، او در حرکتی شجاعانه، ساخت دنباله یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ را برعهده گرفت و فیلم بلید رانر ۲۰۴۹ را جلوی دوربین برد؛ اثری که باید طرفداران سرسخت نسخه اصلی را راضی می‌کرد و موفق به انجام این مهم شد.

دنی ویلنوو برای پروژه بعدی، به سراغ بازسازی یک اثر فانتزی کلاسیک دیگر رفته که حتی دیوید لنچ بزرگ هم در سال ۱۹۸۴ از پس آن برنیامد و به دلایل مختلف نتوانست اثر مورد نظرش را عرضه کند. ساخت فیلم تازه‌ای بر اساس رمان‌های «تل‌ماسه»، به دلیل وسعت و پیچیدگی‌هایی که دارد، غیرممکن به نظر می‌رسید اما ویلنوو این کار را انجام داده است. در این فیلم، بازیگرانی همچون جاش برولین، ربکا فرگوسن، اسکار ایزاک، دیو باتیستا، زندایا، جیسون موآما، تیموتی شالامی، استلان اسکارشگورد و خاویر باردم به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم که با بودجه ۱۶۵ میلیون دلاری ساخته شده، در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) روی پرده می‌رود.

– فیلم The King’s Man

 

طرفداران مجموعه کینگزمن (Kingsman) به زودی می‌توانند منتظر اکران نسخه پیش درآمد آن باشند که به داستان شکل گیری این سازمان می‌پردازد. بر خلاف نسخه‌های اصلی که در فضایی مدرن جریان داشتند، این قسمت از فضای کلاسیکی بهره می‌برد و ماجراهای آن در دوران گذشته اتفاق می‌افتد که اتفاق خوبی است.

تیم بازیگری فیلم شامل رالف فاینز، هریس دیکنسون، متیو گود، جما آرترتون، ریس ایفانز، دانیل برول، جایمن هانسو، آرون تایلر-جانسون و استنلی توچی می‌شود. خبر خوب دیگر این است که همانند دو قسمت اصلی، کارگردانی این نسخه را هم متیو وان (Matthew Vaughn) برعهده دارد، کسی که دنیای کینگزمن را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسد.

«مرد شاه» از جمله آثاری بود که تحت تاثیر کرونا ویروس و تعطیلی سینماها قرار گرفت و با تاخیر رو به رو شد. این فیلم در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (۱ دی ۱۴۰۰) به اکران سینماهای جهان در می‌آید.

– فیلم No Time To Die

بیست و پنجمین قسمت از سری پرطرفدار جیمز باند به زودی از راه می‌رسد و متاسفانه، شاهد آخرین حضور دنیل کریگ (Daniel Craig) در نقش مامور ۰۰۷ خواهیم بود. کارگردانی این فیلم را کری فوکوناگا (Cary Fukunaga) برعهده دارد که اولین کارگردان آمریکایی جیمز باند به حساب می‌آید و باید دید حضور یک فیلمساز غیرانگلیسی در پشت دوربین، چه تاثیری بر روی این نسخه می‌گذارد.

نقش شخصیت منفی فیلم را رامی مالک (Rami Malek) بازی می‌کند و مطابق معمول، جیمز باند باید تلاش کند تا جلوی این آدم شرور را بگیرد و اجازه ندهد که جهان را به مرز نابود بکشاند. در کنار کریگ و مالک، بازیگرانی همچون لئا سیدو، آنا د آرماس، بن ویشاو، نائومی هریس، جفری رایت، کریستف والتز و رالف فاینز نیز حضور دارند. «زمانی برای مردن نیست» که ظاهرا با یک بودجه نجومی ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون دلاری ساخته شده، در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۸ مهر ۱۴۰۰) اکران خود را آغاز می‌کند و می‌تواند به یکی از بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱ تبدیل شود.

– فیلم F9

 

«سریع و خشمگین» با هر قسمت، طرفداران بیشتری پیدا کرد و در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های سینمایی جهان است. آخرین بار، دو سال قبل بود که یک نسخه فرعی با نام هابز و شاو (Hobbs & Shaw) از این سری اکران شد که که دواین جانسون و جیسون استاتهام نقش‌های اصلی آن را بر عهده داشتند. به زودی اما شاهد بازگشت قسمت‌های اصلی خواهیم بود. قسمت نهم قرار بود در ماه مه ۲۰۲۰ اکران شود اما آن هم تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفت و به تعویق افتاد.

وین دیزل یک بار دیگر نقش اصلی را برعهده خواهد داشت و در کنار او بازیگرانی همچون جان سینا، میشل رودریگز، جوردانا بروستر، تایریس گیبسون، لوداکریس، کودی واکر، ناتالی امانوئل، هلن میرن، مایکل روکر و شارلیز ترون حضور دارند.

در این قسمت، دومینیک تورتو پس از سال‌ها، با برادرش جیکوب (جان سینا) رو به رو می‌شود. جیکوب که یک قاتل حرفه‌ای است، به دلایلی نامعلوم، می‌خواهد از دام انتقام بگیرد و برای رسیدن به اهداف‌اش، با سایفر (شارلیز ترون) همکاری می‌کند. کارگردانی فیلم بر عهده جاستین لین است که تا پیش از این، چهار قسمت موفق از مجموعه را ساخته است. سریع و خشمگین نهم که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده، در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ (۴ تیر ۱۴۰۰) به اکران سینماها در می‌آید و از حالا می‌توانیم مطمئن باشیم که یکی از بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

– فیلم Black Widow

 

«بیوه سیاه» آغازگر فاز چهارم دنیای سینمایی مارول (MCU) بوده و قرار است زندگی گذشته ناتاشا رومانوف را مورد بررسی قرار دهد. این فیلم هم از سری آثار تاخیر خورده‌ی سال ۲۰۲۰ است که اکران آن به سال جاری میلادی موکول شد. داستانِ این پیش درآمد، بین اتفاقات فیلم‌های کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) و انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت (Avengers: Infinity War) رخ می‌دهد و بازگشتِ ناتاشا به روسیه را روایت می‌کند، جایی که او با گذشته و خانواده‌اش رو به رو می‌شود.

اسکارلت جوهانسون نقش بیوه سیاه را بازی می‌کند و دیوید هاربر، فلورنس پیو، ریچل وایز و ری وینستون دیگر بازیگران فیلم هستند. شخصیت‌های کامیک بوکی محبوبی همچون یلنا بلووا (Yelena Belova)، رد گاردین (Red Guardian) و تسک مستر (Taskmaster) نیز برای اولین بار به دنیای سینمایی مارول معرفی خواهند شد. این فیلم هم که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده، در تاریخ ۹ ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۸ تیر ۱۴۰۰) روی پرده خواهد رفت.

– فیلم Venom: Let There Be Carnage

 

انتظار می‌رفت که «بگذارید کارنیج بیاید» خوب از آب دربیاید اما تریلر آن که مدتی قبل نمایش داده شد، طرفداران را بیشتر امیدوار کرد. قسمت اول ونوم در سال ۲۰۱۸ توانست عملکرد حیرت انگیزی از نظر تجاری داشته باشد و با بودجه ۱۱۶ میلیون دلاری، به فروش ۸۵۶ میلیون دلاری رسید. نقش اصلی قسمت دوم را هم تام هاردی بازی می‌کند که این بار باید در مقابل یک دشمن قوی‌تر به نام کلتوس کسدی (Cletus Kasady) ملقب به کارنیج قرار بگیرد.

میشل ویلیامز، وودی هرلسون، رید اسکات و نائومی هریس، دیگر بازیگران فیلم هستند و کارگردانی اثر بر عهده اندی سرکیس است. ونوم ۲ در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲ مهر ۱۴۰۰) روی پرده می‌رود.

– فیلم The Eternals

 

«اترنالز» یکی دیگر از فیلم‌های مورد انتظار دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۱ است که ابرقهرمانان کاملا جدیدی را معرفی می‌کند. داستان در رابطه با یک نژاد قدرتمند از ابرانسان‌ها است که با نام جاودانگان شناخته می‌شوند؛ آن‌ها که برای هفت هزار سال به صورت مخفیانه بر روی زمین زندگی کرده‌اند، با ظهور دوباره یک دشمن سنتی، مجبور می‌شوند که با یکدیگر متحد شوند و به مبارزه برخیزند.

تیم بازیگری فوق العاده‌ای جلوه می‌کند و چه چیزی هیجان انگیزتر از این است که آنجلینا جولی را در نقش یک ابرقهرمانِ مارولی مشاهده کنیم؟ از بازیگران دیگر فیلم می‌توان به کیت هرینگتون، کمیل نانجیانی، ریچارد مدن و سلما هایک اشاره کرد. کارگردانی اثر هم برعهده کلوئی ژائو (Chloé Zhao) است که توانست اسکار بهترین کارگردانی امسال را بدست بیاورد. فیلم اترنالز که با بودجه ۲۰۰ میلیون در مرحله ساخت قرار دارد، در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۴ آبان ۱۴۰۰) اکران می‌شود.

– فیلم The Suicide Squad

 

«جوخه انتحار» در سال ۲۰۱۶ اکران شد و با اینکه به فروش خوب ۷۵۰ میلیون دلاری دست یافت اما نتوانست رضایت طرفداران و منتقدان را بدست بیاورد. این فیلم اما پتانسیل‌های زیادی داشت و خوشبختانه دی سی یک فرصت دیگر به آن داده است. قسمت دوم که در واقع یک بازسازی محسوب می‌شود و قرار است آغاز تازه‌ای را برای شخصیت‌ها رقم بزند، توسط جیمز گان (James Gun) ساخته شده که با سری فیلم‌های (Guardians of the Galaxy) شناخته می‌شود. در داستان این نسخه، دولت تعدادی از ضدقهرمانان را به کار می‌گیرد تا یک زندان قدیمی متعلق به نازی‌ها را نابود کنند.

مارگوت رابی، جوئل کینامن، وایولا دیویس و جای کورتنی، چهار بازیگری هستند که از قسمت قبلی بازخواهند گشت و در کنار آن‌ها ستارگانی همچون ادریس البا، پیت دیویدسون، جان سینا، ناتان فیلیون و سیلوستر استالونه به ایفای نقش می‌پردازند. جوخه انتحار در تاریخ ۶ اوت ۲۰۲۱ (۱۵ مرداد ۱۴۰۰) به صورت همزمان در در سینماها و سرویس اچ بی او مکس (HBO Max) اکران می‌شود.

– فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

 

«شانگ-چی و افسانه ده حلقه» یکی دیگر از فیلم‌های دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۱ است که برای اولین بار، یک ابرقهرمان آسیایی را به طرفداران معرفی می‌کند. بازیگر نسبتا گمنام کانادایی چینی، سیمو لیو (Simu Liu) نقش اصلی این فیلم را ایفا خواهد کرد.

شانگ-چی مرد جوانی است که از کودکی توسط پدرش آموزش دیده تا به یک قاتل حرفه‌ای تبدیل شود و بتواند برای سازمان تروریستی ده حلقه فعالیت کند اما او علاقه‌ای به انجام این کار ندارد و تصمیم می‌گیرد که زندگی تازه‌ای را آغاز نماید. با این حال، شرایط مطابق میل شانگ-چی پیش نمی‌رود و ناخواسته درگیری اتفاقاتی می‌شود که ریشه در گذشته‌ی او دارد.

آکوافینا، فالا چن، تونی لیانگ و میشل یئو دیگر بازیگران فیلم هستند و کارگردانی اثر هم برعهده دستین دنیل کرتون (Destin Daniel Cretton) است که اثر خوبی همچون قصر شیشه‌ای را در کارنامه دارد. شانگ-چی و افسانه ده حلقه در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۲ شهریور ۲۰۲۱) روی پرده‌های سینما می‌رود.

– فیلم Matrix 4

 

«ماتریکس ۴» شاید مورد انتظارترین فیلم علمی تخیلی اکشن سال باشد؛ اثری که بازگشت این مجموعه به سینما را پس از ۱۸ سال رقم می‌زند. ماتریکس که یکی از عناوین انقلابیِ ژانر علمی تخیلی در نظر گرفته می‌شود، آخرین بار در سال ۲۰۰۳ روی پرده رفت و استودیوی برادران وارنر در طول این سال‌ها، بارها تلاش کرد که آن را احیا کند. اتفاقی که در نهایت با حضور بازیگران و یکی از کارگردانان اصلی رخ خواهد داد.

کیانو ریوز، کری-ان ماس و لارنس فیشبرن در قسمت چهارم هم حضور دارند و جیدا پینکت اسمیت، جسیکا هنویک، یحیی عبدالمتین دوم و نیل پاتریک هریس، چهره‌های جدید فیلم هستند. این فیلم در حال حاضر قرار است در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (۱ آذر ۱۴۰۰) به صورت همزمان در سینماها و سرویس اچ بی او مکس اکران شود اما این احتمال وجود دارد که با تاخیر مواجه شده و به سال ۲۰۲۲ منتقل شود.

از دیگر فیلم‌های اکشن و بزرگ سال جاری میلادی می‌توان به ارتش مردگان (Army of the Dead)، مرد عنکبوتی ۳ (Spider-Man: No Way Home) و فری گای (Free Guy) اشاره کرد. همچنین فیلم موربیوس نیز که تا پیش از این قرار بود در تاریخ ۸ اوت ۲۰۲۱ (۱۶ مهر ۱۴۰۰) اکران شود، با تاخیر رو به رو شده و حالا قرار است در ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۱ بهمن ۱۴۰۰) به نمایش گذاشته شود.

منتظر کدام یک از فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱ هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار