لپ تاپلنوو

لنوو پیشتاز بازار جهانی کامپیوترهای شخصی است

کمپانی چینی لنوو پیشتاز بازار جهانی کامپیوترهای شخصی است و بالاتر از رقبای غربی خود قرار دارد. اما دلیل اصلی آن چیست؟

در سال ۲۰۲۰ بازار لپ تاپ و تبلت شاهد رشد بود و کمپانی لنوو موفق شد تا با کسب بیشترین سهم از این بازار، عنوان پرفروش‌ترین برند لپ تاپ در دنیا از آن خود کند. اپل آمریکایی که پرفروشترین برند تلبت است نیز در رتبه بعد از لنوو قرار دارد.

به گزارش Canalys، بازار کامپیوترهای شخصی به طور متوالی در سومین چارک سال ۲۰۲۰ نیز شاهد رشد بود. عرضه لپ تاپ در سه ماهه چهارم سال پیش به رقم ۱۴۳.۷ میلیون دستگاه رسید که افزایش ۳۵ درصدی نسبت به بازه مشابه در سال ۲۰۱۹ داشت. به صورت کلی نیز در سال ۲۰۲۰ شمار ۴۵۸.۲ میلیون دستگاه لپ تاپ در سراسر دنیا به فروش رفت که ۱۷ درصد بیشتر از فروش کلی در سال ۲۰۱۹ بود و بالاترین رقم فروش بدست آمده از سال ۲۰۱۵ است.

بازار کامپیوترهای شخصی که تبلت‌ها را نیز شامل می‌شود طی چند سال اخیر روندی نزولی به خود گرفته بود که به دلیل همه گیری ویروس کرونا از این حالت خارج شد. البته در کشورمان به دلیل شرایط نابسمان بازار و مشکلات ارزی، فروش لپ تاپ و تبلت همچنان در رکودی بی سابقه به سر می‌برد.

اگر به خاطر داشته باشید پیشتر مقاله‌ای درباره کمک پاندمی کرونا به هواوی در راه رسیدن به بزرگ‌ترین گوشی‌ساز دنیا منتشر کردیم. حال دیگر کمپانی بزرگ چینی لنوو نیز از این همه ‌گیری سود کرده و در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ شمار ۲۸.۸ میلیون دستگاه لپ تاپ به بازار عرضه کرد؛ مجموع فروش سال پیشش نیز به ۸۷ میلیون دستگاه می‌رسد. این ارقام نشان دهده رشد ۴۱ درصدی فروش نسبت به سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ و افزایش ۱۹ درصدی عرضه نسبت به سال ۲۰۱۹ هستند.

و اما عامل اصلی که به کمک آن لنوو پیشتاز بازار جهانی است، جمعیت بسیار بالای خاک خود و تعصب مردم این کشور به برندهای بومی می‌باشد. لنوو با در دست داشتن تقریبا نیمی از بازار، پرفروش‌ترین برند لپ تاپ در چین است؛ پس از آن نیز هواوی رتبه دوم را در اختیار دارد. در دومین کشور پرچمعیت دنیا یعنی هند نیز این برند چینی مجددا بسیار محبوب است و پس از اچ‌پی آمریکایی، با سهم تقریبا ۲۲ درصدی از بازار، دومین برند پرفروش لپ تاپ در هند است. قیمت کمتر نسبت به رقبا از جمله عوامل موفقیت لنوو هستند.

پس از لنوو نیز کمپانی اپل با فروش ۲۶.۴ میلیون دستگاه لپ تاپ در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ و مجموع ۸۱.۳ میلیون دستگاه در سال گذشته، جایگاه دوم را در بازار جهانی برای خود حفظ کرده است. فروش اپل نیز در مقایسه با سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ و مجموع کل فروش سال ۲۰۱۹ رشد ۴۲ و ۲۳ درصدی را تجربه کرد.

پس از اپل نیز دو کمپانی آمریکایی اچ‌پی و دل به ترتیب با فروش ۶۷.۸ و ۵۰.۵ میلیون دستگاه در سال پیش که برابر با ۱۵ و ۱۱ درصد بازار است، به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند. سامسونگ نیز در سال ۲۰۲۰ با عرضه ۳۴.۵ میلیون لپ تاپ (۸ درصد بازار) در جایگاه پنجم قرار دارد. دو کمپانی تایوانی ایسر و ایسوس نیز به ترتیب در جایگاه ششم و هفتم جای می‌گیرند.

اما در بازار تبلت اپل یکه تاز است و در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ و مجموع آن شمار ۱۹.۲ و ۵۸.۵ میلیون تبلت فروخت. پس از آن نیز سامسونگ، هواوی، آمازون و لنوو به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا پنجم قرار دارند. سامسونگ نیز در سه ماهه چهارم و کل سال ۲۰۲۰ به ترتیب ۹.۹ و ۳۱ میلیون تبلت به بازار عرضه کرد.

ناگفته نماند به دلیل کرونا و نیاز محصلان به کامپیوتر شخصی، بازار کروم بوک‌ها نیز سال گذشته با رشد مواجه بود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار