اخبار فناوریلپ تاپ

لنوو از اولین لپ‌تاپ با نمایشگر شفاف دنیا رونمایی کرد

لنوو در نمایشگاه CES امسال، دستگاه‌های بسیار جالبی از جمله یک لپ‌تاپ با نمایشگر جوهر الکترونیکی تزئینی روی درب و یک لپ‌تاپ که به تبلت اندرویدی تبدیل می‌شود، به نمایش گذاشت. به نظر می‌رسد شرکت لنوو همچنان ایده‌های جذاب زیادی در سر دارد زیرا در نمایشگاه MWC، یک لپ‌تاپ مفهومی یا به اصطلاح کانپست دارای نمایشگر شفاف را معرفی کرده است.

همین ابتدا باید بگوییم که کاربران نمی‌توانند این لپ‌تاپ لنوو را خریداری کنند زیرا گجت‌هایی که تحت عنوان «مفهومی» یا کانپست در نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند، عمدتا برای نشان دادن توانایی فنی شرکت موردنظر استفاده می‌شوند. البته واقعیت هم این است که چنین لپ‌تاپی حتی اگر به فروش هم برسد، چندان هم کاربردی نیست. در هر صورت در ادامه به ویژگی‌های لپ‌تاپ لنوو با نمایشگر شفاف می‌پردازیم.

این لپ‌تاپ از نمایشگر ۱۷.۳ اینچی MicroLED با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت بهره می‌برد. در زمانی که پیکسل‌ها خاموش هستند، شفافیت نمایشگر ۵۵ درصد است اما با روشن شدن پیکسل‌ها، نمایشگر کدر می‌شود و البته می‌توانید روشنایی پیکسل‌ها را تا ۱۰۰۰ نیت افزایش دهید.

ایده‌های لنوو برای استفاده از این نمایشگر

احتمالاً بزرگ‌ترین کاربردی که لنوو برای نمایشگر شفاف در نظر گرفته، نوعی ترکیب هوش مصنوعی و واقعیت افزوده است. یک دوربین به سمت محیط بیرونی در پشت این لپ‌تاپ قرار دارد و بنابراین می‌توانید چیزی را پشت صفحه قرار دهید و دستگاه بتواند آن را شناسایی کند و اطلاعاتی را در اطراف آن قرار دهد.

روی هم رفته کاربردی کردن این دستگاه بسیار دشوار است. لنوو اعلام کرده است که این محصول را با یک پوشش حریم خصوصی نمایش خواهد داد که باید استفاده از آن را در نور شدید و جلوگیری از دیدن صفحه نمایش از پشت، آسان‌تر کند.

کیبورد جذاب

 

برای کیبورد این لپ‌تاپ هم فناوری خاصی استفاده شده. به طور مشخص کیبورد یک نمایشگر لمسی بزرگ است و خبری از کلیدهای فیزیکی نیست. در ضمن از این نمایشگر لمسی می‌توانید از قلم هم بهره ببرید. باید ببینیم آیا در آینده شرکت‌های مختلف می‌توانند چنین ایده‌ای را به یک محصول کاربردی مناسب کاربران تبدیل کنند یا نه.

منبع: XDA

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار