اپلاخبار فناوریتراشه و پردازنده ها

اپل می‌خواهد پروژه ساخت مودم ۵G را کنار بگذارد

بر اساس گزارش‌های جدید، ظاهرا اپل شکست خود را در ساخت مودم ۵G پذیرفته و می‌خواهند این موضوع را رها کند. یکی از افشاگران به نقل از منابع آگاه نوشته که تلاش‌های اپل برای توسعه‌ی مودم ۵G با موفقیت روبرو نشده و این شرکت در فرایند کنار گذاشتن کامل این پروژه‌ی سنگین و پرهزینه است. در این زمینه یکی دیگر از افشاگران مشهور به نقل از منابع ژاپنی همین ادعا را مطرح کرده است.

هنوز با قاطعیت نمی‌توانیم صحت و سقم این گزارش‌ها را تایید کنیم ولی در همین زمینه می‌توانیم به گزارش ماه سپتامبر وال استریت ژورنال اشاره کنیم که در آن آمده این پروژه اپل به دلیل هدف‌گذاری غیرمنطقی، درک ناکافی از چالش‌های موجود و ارائه‌ی مدل‌های اولیه ناکارآمد با چالش‌های زیادی روبرو شده است.

باید خاطرنشان کنیم این تلاش اپل منجر به استخدام هزاران مهندس شده است. به طور مشخص در سال ۲۰۱۹ اپل بخش بزرگی از کسب و کار مودم موبایل اینتل را تصاحب کرد و از سوی دیگر چندین نفر از مهندسان رده‌بالای کوالکام هم به استخدام اپل درآمدند. مدیران اپل در آن زمان قصد داشتند مودم ۵G را تا سال ۲۰۲۳ آماده کنند.

مارک گورمن، یکی از مشهورترین افشاگران اپل، مدتی قبل اعلام کرد که به دلیل این چالش‌های زیاد، اپل برنامه‌ی عرضه‌ی مودم موردنظر را به اواخر ۲۰۲۵ یا اوایل ۲۰۲۶ موکول کرده است. با وجود تمام این مشکلات، اپل تا حالا این پروژه را ادامه داده زیرا در حال حاضر برای تامین مودم‌های آیفون‌ها و آیپدها از مودم‌های ساخت کوالکام بهره می‌برد که برای این کار مبالغ هنگفتی را به این شرکت پرداخت می‌کند.

در هر صورت اگر خبرهای شکست قطعی این پروژه صحت داشته باشد، بدون شک برنده‌ی بزرگ این موضوع کوالکام خواهد بود زیرا یکی از مهم‌ترین مشتریان خود را حفظ خواهد کرد.

منبع: GSMArena

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار