نقدوبررسی انواع دوربین

بررسی دوربین کامپکت SONY DSC-W800

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

خریداران دوربین‌های عکاسی پایین رده را به دلیل فراوانی و افزایش کیفیت دوربین‌های گوشی‌های هوشمند اغلب نادیده می‌گیرند. با این وجود، هنوز هم ویژگی‌های زیادی وجود دارند که تنها در دوربین‌های مخصوص عکاسی یافت می‌شوند. برای افراد تازه واردی که به دنبال دوربین کامپکت و کمتر از ۱۰۰ دلار هستند، Sony DSC-W800 گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود.

نقاط قوت:

  • طراحی صیقلی و جمع و جور
  • حسگر ۲۰٫۱ مگاپیکسل
  • دکمه‌های کنترلی با کاربری راحت و بدون دردسر
  • قیمت مقرون به صرفه
  • باتری قابل تعویض

نقاط ضعف:

  • عملکرد کند فوکوس خودکار
  • کیفیت تصویر متوسط
  • وضوح فیلم‌برداری ۷۲۰p
  • کنترل‌های دستی محدود

نتیجه‌گیری: دوربین عکاسی Sony DSC-W800 یک دوربین کامپکت کاربردی است که با توجه به رده قیمتی آن قابلیت‌های مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برای قیمت پایین‌تر از ۱۰۰ دلار، انتظارات بیشتری نمی‌توانید داشته باشید.


دوربین دیجیتال سونی مدل Cyber-shot DSC-W800

دوربین دیجیتال سونی مدل Cyber-shot DSC-W800

Sony DSC-W800 بسیار جمع و جور طراحی شده است و هیچ مشکلی از بابت حمل و نقل آن نخواهید داشت. DSC-W800 ابعادی برابر ۹٫۶۵ سانتی‌متر عرض و ۵٫۵۸ سانتی‌متر ارتفاع دارد. وزن DSC-W800 برابر حدود ۱۰۸ گرم است که حتی سبک‌تر و کوچک‌تر از اکثر گوشی‌های هوشمند می‌باشد. تنها نکته منفی وارد به طراحی سبک وزن DSC-W800 این است که با نگه داشتن آن در دست احساس خواهید کرد اندکی بی‌دوام است.

از طرف دیگر، دکمه‌ها و کنترل‌ها طراحی مناسبی دارند و تنها نقطه ضعف موجود در این بخش به دکمه ضبط ویدئو وارد است. دکمه ضبط ویدئو تا حدودی در جای مناسبی قرار نگرفته است و فشار دادن آن دشوار است. به علاوه با توجه به اندازه کوچک دوربین، کسانی که دستان بزرگی دارند، برای نگه داشتن و استفاده راحت از آن با مشکل مواجه خواهند بود.

Sony DSC-W800 در یک جعبه نسبتاً کوچک عرضه می‌شود که محتوی تنها اقلام اساسی مورد نیاز مانند باتری، شارژر، کابل USB و خود دوربین است. باتری و درگاه کارت حافظه SD در قسمت پایین بدنه دوربین قرار دارد و هر دو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نمی‌توانید هیچ کدام از آن‌ها را در جهت اشتباه وارد دستگاه کنید!

برای راه‌اندازی اولیه دوربین، کافیست باتری را داخل دستگاه قرار داده و کابل موجود در جعبه را وارد درگاه خارجی کنید تا دوربین شروع به شارژ شدن کند. شارژ اولیه دوربین برای راه‌اندازی و تست کردن آن کفایت می‌کند. چون باتری DSC-W800 کوچک است به سرعت فول شارژ می‌شود. البته کوچک بودن باتری این عیب را نیز دارد که تنها حدود ۱۰۰ دقیقه به طور ممتد می‌توانید از دوربین استفاده کنید.

بخوانید: بررسی دوربین سونی آلفا ۶۰۰۰ (ILCE-6000)

دوربین دیجیتال سونی مدل Cyber-shot DSC-W800

در رابطه با کیفیت تصاویر ثبت‌شده با دوربین Sony DSC-W800 با توجه به قیمت حدود ۱۰۰ دلاری آن نباید انتظارات زیادی داشته باشید. DSC-W800 رضایت کسانی که عادت به عکاسی با دوربین‌های رده بالا و گران قیمت دارند را نمی‌تواند جلب کند. البته با اندکی صبر و تحمل و داشتن ابزار مناسب (تهیه سه پایه به شدت توصیه می‌شود) می‌توانید تصاویر رضایت‌بخش و خوبی را با DSC-W800 ثبت کنید.

همانند اکثر دوربین‌های ارزان قیمت، Sony DSC-W800 نتایج به مراتب بهتری را در شرایط نور کافی ثبت می‌کند. فوکوس خودکار در شرایط نوری نامناسب عملکرد ضعیفی دارد و با توجه به فناوری نسبتاً قدیمی حسگر به کار رفته در DSC-W800 در شرایط نور متوسط و ضعیف باید صبر و حوصله بیشتری به خرج دهید. برای ثبت عکس‌های مناسب در شب بدون استفاده از فلاش ۱ تا ۴ ثانیه باید صبر کنید.

Sony DSC-W800 دارای حسگر ۲۰٫۱ مگاپیکسل از نوع Super HAD CCD است که دارای اندازه “۱/۲٫۳ می‌باشد. حداکثر بزرگ‌نمایی اپتیکال و دیجیتال DSC-W800 به ترتیب ۵X و ۱۰X است که با توجه به رده قیمتی آن مناسب ارزیابی می‌شود. Sony DSC-W800 به پردازشگر تصویر BIONZ مجهز شده است و از تنظیمات ISO 100-3200 پشتیبانی می‌کند.

اگر می‌خواهید تصاویر بدون تارشدگی داشته باشید، تهیه سه پایه شدیداً توصیه می‌شود و عکاسی از سوژه‌های در حال حرکت را باید فراموش کنید. صبر و حوصله در عکاسی از درس‌های مهمی است که هر عکاسی باید آن را یاد بگیرد؛ با DSC-W800 می‌توانید خودتان را در مقابل دشواری شرایط بسنجید! صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی دوربین وضوح بالایی ندارد و تصاویر ثبت‌شده در واقعیت از کیفیت بهتری برخوردار هستند. این صفحه نمایش از نوع LCD است و از وضوح ۲۳۰ در ۴۰۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند.

مانند سایر دوربین‌ها در این رنج قیمت، DSC-W800 در زمینه فیلم‌برداری حرف زیادی برای گفتن ندارد. Sony DSC-W800 می‌تواند با حداکثر وضوح ۷۲۰p فیلم‌برداری کند و به کسانی که می‌خواهند در درجه نخست از این دوربین برای ضبط ویدئو استفاده کنند، توصیه نمی‌شود. برای افرادی که مخصوصاً به دنبال فیلم‌برداری نیستند، DSC-W800 هنوز هم می‌تواند نیازهای پایه فیلم‌برداری را برآورده کند.

دوربین دیجیتال سونی مدل Cyber-shot DSC-W800

 

هنگام راه‌اندازی اولیه Sony DSC-W800 باید اطلاعات تاریخ، زمان و موقعیت مکانی را وارد کنید. سیستم منوی دوربین سر راست و نسبتاً ساده طراحی شده است و کار کردن با آن راحت‌تر از حد معمول است. یکی از بهترین ویژگی‌های این دوربین حالت “Panorama Shot” است که دارای آپشن‌های اضافی زیادتر از حد انتظار است و به کاربر اجازه می‌دهد تا جهت عکس‌برداری (راست، چپ، بالا یا پایین)، اندازه عکس (استاندارد، عریض یا ۳۶۰) و تنظیمات نوردهی را انتخاب کند.

ویژگی دیگر DSC-W800 قابلیتی است که سونی آن را “Easy Mode” نام گذاشته است. با انتخاب این حالت تقریباً تمام گزینه‌ها از روی صفحه حذف می‌شوند، اندازه فونت‌ها و آیکون‌ها بزرگ‌تر می‌شود و تنها اطلاعاتی مانند اندازه عکس، میزان باتری، فضای خالی باقی‌مانده و روشن/خاموش بودن فلاش نمایش داده می‌شود. برای کسانی که می‌خواهند بلافاصله شروع به عکاسی کنند و نمی‌خواهند با تنظیمات مختلف دوربین درگیر باشند، استفاده از این حالت کاربردی است.

نزدیک‌ترین رقیب DSC-W800 در این محدوده قیمت و مشخصات دوربین Canon PowerShot ELPH 190 IS است که حدود یک و نیم برابر دوربین سونی قیمت دارد. در عوض، می‌توانید از قابلیت‌هایی مانند زوم اپتیکال ۱۰ برابری و امکانات ارتباطی مدرن مانند Wi-Fi و NFC بهره‌مند شوید. در مقایسه پایاپای، دوربین کانن برنده میدان خواهد بود که با توجه به قیمت بالاتر آن عجیب نیست.

با رنج قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار، دوربین کامپکت Sony DSC-W800 انتظارات شما را با توجه به قیمت پایین خود از یک دوربین معمولی برآورده می‌کند. در یک کلام، با این قیمت نمی‌توانید جایگزین بهتری از DSC-W800 پیدا کنید. بنابراین اگر نمی‌توانید بیش از این مقدار هزینه کنید، دوربین DSC-W800 یک انتخاب مناسب و ایده‌آل برای شما خواهد بود.

رتبه‌ی این محصل

طراحی – ۷
قابلیت‌ها – ۸
عملکرد – ۸
کیفیت تصویر – ۸

دوربین عکاسی Sony DSC-W800 یک دوربین کامپکت کاربردی است که با توجه به رده قیمتی آن قابلیت‌های مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برای قیمت پایین‌تر از ۱۰۰ دلار، انتظارات بیشتری نمی‌توانید داشته باشید.

علاقه‌مند به خرید دوربین دیجیتال سونی مدل Cyber-shot DSC-W800هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار