نقدوبررسی لوازم الکترونیکی

بررسی ماوس گیمینگ لاجیتک مدل G402 Hyperion Fury

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

اگر یک شرکت باشد که نظریه‌ی تکامل داروین را به‌خوبی درک کرده باشد آن‌هم لاجیتک است. تیم طراحی صنعتی در آنجا بی‌رحمانه مشغول جستجوی ماوس بازی بهتر هستند. آخرین ثمره‌ی کار آن‌ها چیست؟ ماوس بازی لاجیتک مدل G402 Hyperion Fury، یک ماوس بازی سیمی با مشکلاتی در زمینه‌ی سرعت.

نکات مثبت:

  • برای هر سایز دست مناسب است.
  • انتقال DPI مفید
  • ارزش خرید باورنکردنی

نکات منفی:

  • ۴۲۰ ips بسیار کاربردی است
  • نرم‌افزار پایین‌تر از سطح استاندارد است.

نظر ما: ماوس مخصوص بازی لاجیتک مدل G402 Hyperion Fury که یک جایگزین قوی برای یک ماوس بازی اصلی است یک وسیله‌ی جانبی راحت و دقیق است.


ماوس مخصوص بازی لاجیتک مدل G402 Hyperion Fury

G402 Hyperion Fury

G402 از این نظر که سنسورش بیش از ۴۲۰ اینچ بر ثانیه را دنبال می‌کند منحصربه‌فرد است. یک‌لحظه به آن فکر کنید. چهارصد و بیست اینچ آن‌هم طی یک ثانیه.

این میزان برابر با ۳۵ فیت معادل ۱۰٫۶۶ متر است. به نظر می‌رسد که برای این میزان از انتقال باید حتماً میز بزرگی داشته باشید و در غیر این صورت زیاده‌روی به نظر می‌رسد، اما وقتی این مقیاس برایتان معنی پیدا می‌کند که به تنظیمات تیرانداز شخص اولِ یک گیمر نگاهی کنید.

این ماوس بطور اختصاصی برای بازیهای شخص اول تیراندازی بسیار دقیق است و با سرعت بالایی به کاربر در بازی کمک می‌کند.

می‌توانیم در اینجا وارد نظریه‌هایی در این مورد شویم که اندازه‌ی یک پد ماوس گِیمر متوسط چقدر است، آن‌ها در چه سرعتی می‌توانند ماوس‌هایشان را به‌دقت کنترل کنند، و چقدر عوامل شتاب ماوس در معادله تأثیرگذارند. اما برای نجات دادن شما از سردردی که با این حجم از اطلاعات می‌تواند نصیبتان شود، بدانید که حتی اگر از یک پد ماوس ۱ متری هم استفاده کنید و با سرعت دیوانه کننده‌ی ۴٫۵ متر بر ثانیه (۱۷۷ اینچ) حرکت کنید، بازهم ماوس G402 جوابگو خواهد بود.

در طول تست، نهایت سرعتی که من می‌توانستم از ماوس استفاده کنم ۲٫۳ متر (۹۰ اینچ) در ثانیه بود. بدون شوخی باید بگویم که ماوس بدون هیچ توقفی از یک انتهای صفحه به انتهای دیگر می‌رفت.

سنسور اپتیکال آن‌قدر قوی است که می‌توانستم به‌راحتی سایز پد ماوس را دو برابر ۱ متر (۴۰ اینچ) کنم، سرعت را هم دو برابر کنم، و بازهم G402 می‌توانست جوابگوی این مسافت و این سرعت باشد. مانند محدوده‌ی ۱۲۰۰۰ dpi در Logitech G502 Proteus Core، این سطح از سرعت هم کاملاً غیرضروری است. خوشبختانه G402 به خودی خودش، و بدون وابستگی به این سنسور سر پا ایستاده است.

طراحی

G402 Hyperion Fury

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا

از نظر زیبایی‌شناختی، نکات دوست‌داشتنی زیادی در مورد طراحی زاویه‌ای G402 وجود دارد. این طراحی ترکیبی از پلاستیک جوتینگ (دکمه‌های کلیک راست و چپ را ببینید) و لایه‌ی لاستیکی منحنی دار است که استفاده از آن کاملاً راحت به نظر می‌رسد. نگاهی به گذشته‌ی لوگوی «G» آبی بیندازید و متوجه خواهید شد که نسبت به SteelSeries Sensei Wireless کمی طولانی‌تر است. اگر این به نظرتان راحت نمی‌رسد، نگران نباشید! اصلاً چیز مهمی نیست. G402 برای هر شکل و هر سایز دست راحت خواهد بود. بدون در نظر گرفتن کابل وزن نسبتاً سبکی معادل ۱۰۸ گرم دارد. ۴ دکمه‌ی ماکرو را پشتیبانی می‌کند که روی طرف چپ قرار دارند؛ دو دکمه در دسترس انگشت شست و دو دکمه (G7 و G8) در حوزه‌ی انگشت اشاره.

G402 همچنین در تکرار محصول Logitech G502 در امسال، دکمه‌ی فوق‌العاده مفید «dpi shift» که امکان ۴ نوع تنظیمات متفاوت dpi (با دامنه‌ی ۲۵۰ تا حدود ۴۰۰۰ در هر اینچ) را فراهم می‌کند، برمی‌دارد، اما چرخ اسکرول دوحالته را با یک چرخ اسکرول ساده‌تر، کوچک‌تر و لاستیکی جایگزین می‌کند. این چرخ کلیک لمس خوشایند برای انگشت در بین هر شکاف را از دست نمی‌دهد، اما به‌عنوان ضعیف‌ترین نقطه روی ماوس را هم به نظر نمی‌رسد.

نرم‌افزار و شخصی‌سازی

گاهی اوقات یافتن یک نرم‌افزار همراه مناسب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. بی‌شک تنظیمات G402 این‌گونه نیست.

عملکرد پایه عبارت است از اتصال ماوس و شروع بازی (بله حتی برای Mac OS X هم همین است)، اما فقط کاربران ویندوز دستی در نرم‌افزار بازی لاجیتک دارند. داخل نرم‌افزار گزینه‌هایی را برای شخصی‌سازی دکمه‌های ماکرو پیدا می‌کنید که تنظیمات LED را تغییر می‌دهند و سطح dpi را تنظیم می‌کنند.

تنها درک من این است که این نرم‌افزار مانند نرم‌افزارهای دیگر، مجموعه بازی پیش‌فرضی ندارد که پرکاربردترین فرمان‌های شمارا به خاطر داشته باشد و به‌طور دستی آن‌ها را در نرم‌افزار برنامه‌نویسی کرده باشد.

بدتر، نرم‌افزار بازی لاجیتک به شما اجازه نمی‌دهد جزئیاتی مانند بالا بردن فاصله، باز کردن زاویه، افزایش سرعت، مطابقت سنسور یا تغییر LED به هر رنگی ب جز آبی شخصی‌سازی کنید.

نظر نهایی

G402 Hyperion Fury

پردازند ی ۳۲ بیتی و ذخیره‌ی on-board، ماوس لاجیتک مدل G402 را به یک برنده‌ی محض در مسابقه‌ی همیشگی دستان جانبی (ماوس‌ها) تبدیل کرده است، و در حین اینکه ماکروهای کافی برای اکثر بازیکنان MMO وجود ندارد، Hyperion Fury بیشتر از نیروی شلیک موردنیاز برای متعصبان تیرانداز اول‌شخص را قرار داده است.

نرم‌افزار بازی لاجیتک بهترین نرم‌افزاری که دیده‌ام نیست، و سنسور بالاتر از ۴۲۰ IPC فقط تدبیری است برای جلب‌توجه و عملاً کاربرد دیگری ندارد. اما علی‌رغم وجد چند نقطه‌ضعف، کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ی این ماوس و قیمت بسیار پایینش (۵۹٫۹۹ دلار، ۴۹£، معادل با ۶۴ دلار آمریکا) بیشتر مرا به تأیید نهایی این ماوس ترغیب کرده است.

علاقه‌مند به خرید ماوس مخصوص بازی لاجیتک مدل G402 Hyperion Furyهستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار