نقدوبررسینقدوبررسی لوازم الکترونیکی

مشخصات و بررسی کیبورد وایرلس Logitech K780

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

اگر معمولاً از چند دستگاه در محل کار استفاده می‌کنید، کیبوردی همچون کیبورد وایرلس Logitech K780 با قابلیت اتصال بی‌سیم به چند دستگاه این کار را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید به راحتی تلفن همراه هوشمند و تبلت یا دیگر دستگاه‌های خود را به طور بی‌سیم به کیبورد متصل کرده و برای تایپ آسان‌تر از آن کمک بگیرید.

این کیبورد کامپیوتر نیز همچون دیگر کیبوردهای ساخت کمپانی  Logitech با اتصال nano-USB بوسیله نرم‌افزار Logitech Unifying سازگاری دارد. می‌توانید بدون استفاده از این دریافت‌کننده صرفاً از طریق بلوتوث نیز اتصال کیبورد را برقرار کنید. در حقیقت در کار با این کیبورد می‌توانید همانطور که ترجیح می‌دهید عمل کنید، البته باید گفت که تایپ کردن با آن کمتر از تنوع اتصالات‌اش رضایت‌بخش است.

نقاط قوت

  • دو حالت اتصال وایرلس
  • امکان اتصال بی‌سیم به سه دستگاه
  • دارای صفحه کلید مجزای اعداد
  • دارای چهار کلید با امکان تعیین وظیفه

نقاط ضعف

  • گرد بودن کلیدها
  • نیاز به باتری

مشاهده این محصول در دیجی کالا

طراحی: فضایی برای دستگاه‌های هوشمند

کیبورد  Logitech K780 با وزن کمتر از ۹۰۰ گرم حمل‌پذیری نسبتاً خوبی دارد. از طرفی بدنه دراز و کشیده‌اش (طول ۳۸ سانتی‌متر) به سختی امکان جا کردن آن در کوله‌پشتی را می‌دهد. بهتر است از این کیبورد تنها در یک محل استفاده کنید. البته جابه‌جایی آن از یک اتاق به اتاق دیگر یا از پشت میز کار به روی مبل راحتی به دلیل نبود سیم‌های دست‌وپاگیر به راحتی امکان‌پذیر است. تکیه‌گاهی که در بالای کیبورد برای قرار دادن اسمارت‌فون یا تبلت تعبیه شده از ویژگی‌های ظاهری خاص این کیبورد بوده که برای افقی یا عمودی قرار دادن اغلب اسمارت‌فون‌ها یا تبلت iPad Pro بسیار کارآمد است.

 

کیبورد Logitech K780 گرچه کاملاً پرتابل به شمار نمی‌رود، اما برای استفاده روزمره محصول مناسبی‌است. این کیبورد برای یک صفحه کلید مجزای اعداد، چند کلید اصلی برای تغییر اتصال دستگاه‌ها، صفحات کار، فرمان‌های مختص اپ‌ها و کنترل پخش محتوا فضایی کافی اختصاص داده است. از طرفی می‌شود اساسی‎ترین ایراد آن را گرد بودن دکمه‌هایش برشمرد که سطح کوچک‌تری نسبت به کلیدهای مربعی دارند. در این حالت ممکن است حتی افرادی که دستان کوچکی دارند در کار روان با کیبورد دچار مشکل شده و دکمه‌های نزدیک به هم را اشتباهی فشار دهند. برای افرادی که دستان بزرگی دارند این مسئله و طراحی کلی کیبورد کمتر رضایت‌بخش خواهد بود.

عملکرد: کم صدا با حساسیت‌پذیری مناسب

کیبورد Logitech K780 در دسته کیبوردهای ممبرین (membrane) قرار می‌گیرد، به این معنا که دکمه‌هایش همچون کیبوردهای مکانیکی توسط یک کلید مکانیکی عمل نمی‌کند. این دکمه‌ها کمی از سطح بدنه فاصله دارند و فرورفتگی اندکی در حاشیه آن‌ها حس می‌شود. دکمه‌های این کیبورد با بهره‌مندی از سیستم اختصاصی PerfectKeyStroke به گونه‌ای کار می‌‎کنند که فشار در سطح هر کلید برای بازخوردی روان‌تر و کم‌صداتر به طور یکسان توزیع می‎شود. از این رو حتی اگر فشار انگشت شما به لبه یک دکمه وارد شود با حساسیت بالایی که دارد قادر به دریافت ورودی می‌باشد.

در کار با این کیبورد حتماً متوجه شباهت‌های آن با کیبورد لپ‌تاپ خواهید شد، گرچه در اینجا به فشار کمی بیشتری نیاز است و تقریباً هیچ صدایی بر اثر فشردن دکمه‌ها شنیده نمی‌شود. در برخی موارد تأخیر نامحسوسی در حین تایپ سریع با این کیبورد گزارش شده است که البته انتظار نداریم به دفعات اتفاق بیفتد. همچنین نگرانی‌ای از بابت شارژ کیبورد وجود ندارد چراکه دو باتری نیم‌قلمی موجود در دستگاه به گفته کمپانی سازنده تا دو سال دوام خواهند داشت. در کنار آن وجود حالت استندبای خودکار به دوام باتری‌ها بیش از پیش می‌افزاید.

راحتی: محدودکننده و نامناسب

کیبورد K780 به عنوان یک کیبورد فول-سایز معرفی شده است، اما در صورت کار مداوم با آن متوجه کوچک بودن و چپانده شدن دکمه‌هایش خواهید شد. در حین کار اینطور به نظر می‌رسد که انگشتان شما مرتب در حال سر خوردن از روی دکمه و فشردن اشتباهی دکمه‌ دیگری هستند. فناوری PerfectKeyStroke تا حدودی از خطاهای مرتبط با این مسئله می‌کاهد، اما تجربه کلی تایپ با آن چندان راحتی‌بخش نیست. به نظر می‌رسد فاصله بین دکمه‌ها از آنچه باید باشد کمتر بوده و این موضوع پس از چندین ساعت کار مداوم با کیبورد نمود بیشتری پیدا می‌کند. لازم است افرادی که مدتی طولانی به تایپ مشغول شده یا دستان بزرگ‌تری دارند پیش از اقدام به خرید این مسئله را در نظر بگیرند.

 

اتصال بی‌سیم: تغییر سریع میان دستگاه‌ها

یکی از کارهایی که این کیبورد بدون نقص انجام می‌دهد اتصال وایرلس است که تا فاصله ۱۰ متری از منشاء سیگنال قادر به کار می‎باشد. در سنجشی که ما انجام دادیم، تا فاصله ۶ متری با اتصال بلوتوثی و ۴٫۵ متری با اتصال ریسیور Logitech Unifying USB مشکلی در کار با کیبورد وجود نداشت. سه کلید اختصاصی برای تغییر میان دستگاه‌ها قادر هستند به سرعت و به آسانی استفاده از کیبورد در اتصال به دستگاه‌های مختلف را ممکن سازند.

نرم‌افزار: شخصی‌سازی آسان

امکان راه‌اندازی و شخصی‌سازی برخی کلیدها با استفاده از حالت Logitech Options و نرم‌افزار Logitech Unifying Receiver به راحتی قابل انجام است. از این طریق می‌توانید دستگاه‌های متصل به کیبورد و نحوه اتصال آن‌ها را مشاهده کرده و همینطور برای چند کلید میانبر وظایف مشخصی تعیین کنید تا موجب راحتی هرچه بیشتر انجام کارها شوند. کلیدهای خاص کیبورد را می‌توان برای دسترسی سریع به ماشین‌حساب یا دیگر میانبرها بر اساس سیستم‌عامل شخصی‌سازی کرد.

اتصال بلوتوث به طور خودکار قادر به شناسایی سیستم‌عامل بوده و تنظیمات کیبورد را بر اساس آن می‌چیند. از طریق اتصال وایرلس قادر خواهید بود کیبورد را بر اساس سیستم‌عامل ویندوز، macOS، یا iOS تنظیم کنید. گرچه در بیشتر مواقع نیاز خاصی به شخصی‌سازی کیبورد وجود ندارد، اما نرم‌افزار پشتیبان کیبورد یک ابزار خوب برای مدیریت اتصالات دستگاه‌ها و همچنین اطمینان از بروز بودن ثابت‌افزارهای دستگاه است. این نرم‌افزار همچنین پیش از به انتها رسیدن عمر باتری‎ها این موضوع را از طریق ایمیل به شما اطلاع می‌دهد.

نظر نهایی

کیبورد Logitech K780 با امکان اتصال به چندین دستگاه از کیبوردهای وایرلس پیشرفته موجود در بازار به شمار می‎رود، گرچه راحت‌ترین آن‌ها نیست. این کیبورد فول-سایز با دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل ویندوز و macOS سازگار بوده و امکان اتصال بی‌سیم با دو حالت مختلف را دارد. استند تعبیه شده برای قرارگیری اسمارت‌فون و تبلت و امکان شخصی‌سازی دکمه‌ها در کنار باتری‌هایی که تا دو سال دوام دارند از ویژگی‌های مطلوب این محصول به شمار می‌رود. با این حال این کیبورد در استفاده روزانه و مکرر احتمالاً رضایت کامل شما را جلب نخواهد کرد.

 

باید گفت که وجود استند مخصوص قرارگیری دستگاه‎‌ها در این کیبورد یک مزیت مهم آن در مقایسه با دیگر مدل‌ها به شمار می‎‌رود. این ویژگی در مدل‌های گران‌قیمت‌تری همچون کیبوردهای Apple Magic یا Microsoft Bluetooth وجود ندارد. با این حال این کیبورد از لحاظ ارگونومی و موارد دیگری از قبیل امکان شارژ بوسیله USB-C یا اتصال سیمی در صورت ضعف باتری یک پله پایین‌تر از آن محصولات می‌ایستد.

کیبورد هوشمند بی‌سیم بلوتوثی Satechi که هم‌رده کیبورد معرفی شده در این مقاله به حساب می‎آید، از جمله دیگر کیبوردهای سازگار با سیستم‌عامل‌های ویندوز و macOS بوده که با امکان اتصال به چهار دستگاه رقیب پرمدعاتری برای این کیبورد Logitech است. علاوه بر آن نسبتاً نازک‌تر و سبک‌تر از کیبورد K780 می‌باشد و گرچه طول بیشتری دارد اما بدنه تماماً تخت و مسطح آن به قابلیت حمل‌پذیری‌اش افزوده است. مهم‌ترین مزیت کیبورد Satechi دکمه‌های مربعی آن بوده که کار تایپ در طولانی مدت/ با سرعت زیاد را به مراتب راحت‌تر می‌کند.

رتبه‌ی محصول

ارزش خرید – ۸٫۵

۸٫۵

نمره نهایی

کیبورد Logitech K780 با امکان اتصال به چندین دستگاه از کیبوردهای وایرلس پیشرفته موجود در بازار به شمار می‎رود، گرچه راحت‌ترین آن‌ها نیست. این کیبورد فول-سایز با دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل ویندوز و macOS سازگار بوده و امکان اتصال بی‌سیم با دو حالت مختلف را دارد. استند تعبیه شده برای قرارگیری اسمارت‌فون و تبلت و امکان شخصی‌سازی دکمه‌ها در کنار باتری‌هایی که تا دو سال دوام دارند از ویژگی‌های مطلوب این محصول به شمار می‌رود. با این حال این کیبورد در استفاده روزانه و مکرر احتمالاً رضایت کامل شما را جلب نخواهد کرد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار