شیائومیموبایلنقدو بررسی انواع موبایل

بررسی کوتاه «شیائومی می 10 پرو فایو جی»؛ یک گام رو به جلوی دیگر از شیائومی

گوشی‌های سری می از محصولات شیائومی جزو محبوب‌ترین تولیدات این شرکت چینی هستند و هر سال بسیاری از کاربران منتظر عرضه نسخه جدیدی از آن‌ها هستند. امسال هم دو گوشی شیائومی می 10 و می 10 پرو حدود یک ماه قبل معرفی شدند و با بازخورد بسیار خوبی از سوی خریداران مواجه گردیدند. یکی از مهم‌ترین تغییرات و پیشرفت‌های پرچمدارهای جدید شیائومی، اضافه شدن پشتیبانی از شبکه‌های فایو جی است که با توجه به رشد روزافزون این شبکه‌ها یک ضرورت محسوب می‌شد.

با این مقدمه کوتاه، در ادامه قصد داریم تا نگاهی نزدیک به مدل شیائومی می 10 پرو فایو جی (Xiaomi Mi 10 Pro 5G) و مشخصات ظاهری و سخت افزاری آن را به صورت مختصر و اجمالی مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

محتویات جعبه شیائومی می 10 پرو فایو جی

ابتدا نگاهی به محتویات جعبه بسته‌بندی شیائومی می 10 پرو فایو جی می‌اندازیم. تنها ابزارهای جانبی قرار گرفته در داخل جعبه این گوشی، یک کابل USB و یک شارژر سریع 65 وات است و شرکت سازنده هیچ آیتم اضافه و یا هدفونی را به همراه گوشی عرضه نکرده است.

اولین نکته‌ای که به محض درآوردن گوشی از جعبه کاملاً احساس می‌شود، خوش دست بودن بدنه آن است. شیائومی می 10 پرو فایو جی کاملاً‌ حس یک گوشی رده بالا و پرچمدار را به شما منتقل می‌کند و در دست گرفتن آن بسیار لذت بخش است.

صفحه نمایش شیائومی می 10 پرو فایو جی

قسمت پشتی بدنه دارای روکش مات اما در عین حال بسیار لطیف است که با وجود لغزنده کمی که دارد، اما کاملاً جذاب و دوست داشتنی است. وزن این گوشی کمی بیش‌تر از 200 گرم است که ممکن است از نظر برخی افراد سنگین به نظر برسد، اما به هر حال این مسئله کاملاً به سلیقه افراد مربوط است و نمی‌توان نظر کلی در مورد آن داد.

در جلوی بدنه می‌توان صفحه نمایش 6.67 اینچی سوپر امولد گوشی را مشاهده کرد که دارای رزولوشن فول اچ دی (1080p) بوده و کیفیت بصری بسیار خوبی دارد. نمایش رنگ‌ها در این نمایشگر بسیار عالی است، سطح روشنایی کاملاً مطلوب است و به واسطه نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی، ویدیوها و بازی‌ها بسیار نرم و روان نمایش داده می‌شوند.

دوربین شیائومی می 10 پرو فایو جی

در گوشه بالای سمت چپ صفحه نمایش یک حفره کوچک به چشم می‌خورد که تنها یک لنز دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی را در خود جای داده است. اما دوربین‌های پشتی بسیار جذاب‌تر هستند. شیائومی می 10 پرو فایو جی در مجموع 4 لنز دوربین در پشت بدنه خود دارد که سنسور اصلی آن 108 مگاپیکسلی است و با فناوری ادغام پیکسل‌ها قادر به ثبت عکس‌های 27 مگاپیکسلی با وضوحی بالا می‌باشد. سه مورد دیگر هم عبارتند از: یک لنز تله فوتوی 8 مگاپیکسلی برای بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری، یک لنز تله فوتوی دیگر که 12 مگاپیکسلی است و قابلیت بزرگنمایی 2 برابری دارد و همچنین یک لنز فوق عریض 20 مگاپیکسلی که به عنوان دوربین ماکرو هم کاربرد دارد.

یکی از منحصر به فردترین ویژگی‌های شیائومی می 10 پرو فایو جی محل قرارگیری بلندگوهای استریوی آن است. دو خروجی صدای کاملاً یک شکل و یک اندازه در بالا و پایین بدنه قرار گرفته که در گوشی‌های پرچمدار دیگر کمتر می‌توان نمونه آن را دید. حجم و کیفیت صدای خروجی این بلندگوها هم بسیار عالی است. با اینکه در اینجا قصد بررسی دقیق بلندگو را نداریم، اما اگر صدای بلندگوی گوشی برایتان مهم است، شیائومی می 10 پرو فایو جی حتماً یکی از بهترین گزینه‌هایتان خواهد بود.

شیائومی می 10 پرو فایو جی

دیگر مشخصات سخت افزاری این گوشی دقیقاً همان چیزی است که این روزها از یک محصول رده بالا و قدرتمند می‌توان انتظار داشت؛ پردازنده اسنپدراگون 865 و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم 30 وات و شارژ سیمی 65 وات از جمله این مشخصات هستند.

کیفیت ساخت شیائومی می 10 پرو فایو جی نسبت به شیائومی می 9 بسیار بهتر شده و این را در همان نگاه اول هم می‌توان متوجه شد. حس و حالی هم که هنگام لمس صفحه و کار کردن با رابط کاربری در کاربر القاء می‌شود، به واسطه استفاده از یک موتور لرزشی جدید، بسیار بهتر شده و کار کردن با گوشی را لذت‌بخش‌تر کرده است.

در مجموع باید گفت، شیائومی می 10 پرو فایو جی یک گام رو به جلوی دیگر از سوی این سازنده چینی است و در شرایطی که هواوی به واسطه تحریم‌های آمریکا حال و روز چندان خوبی ندارد، شیائومی با ادامه این روند می‌تواند بیش از پیش فاصله خود را با رقیب هم وطن خود کمتر کند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار