راهنمای خریدگجت ها

بهترین ساعت ها و مچ بند های هوشمند بازار ایران (خرداد ۱۴۰۰)

چه برای رصد فعالیت‌های ورزشی، چه صرفا برای از دست‌ندادن تماس‌ها و پیام‌های شخصی، گجت‌های پوشیدنی به عضوی مهم در زندگی روزمره‌مان تبدیل شده‌اند. در این مقاله بهترین ساعت های هوشمند و بهترین مچ بندهای هوشمند را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.

مثل همه بخش‌های زندگی‌مان که کم‌کم به سمت دنیای دیجیتال کشیده شدند، صنعت مد و پوشاک هم در سال‌های اخیر تا حدودی دست‌خوش دگرگونی شد. تا چند سال قبل اگر قصد خرید ساعت هوشمند یا مچ بند هوشمند داشتید، باید از خودتان می‌پرسیدید که «آیا واقعا به چنین گجتی نیاز دارم؟»؛ اما حالا دیگر نیازی به این سؤال نیست و با مبلغ خیلی کمی، می‌توانید حداقل یک مچ بند هوشمند تهیه کنید.

حتی اگر نخواهید از امکانات سلامتی و ورزشی آن‌ها استفاده کنید، ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند به شما تضمین می‌دهند که هیچ‌کدام از پیام‌ها و تماس‌هایتان را از دست ندهید، پخش موسیقی را کنترل کنید و به‌طورکلی کمتر لازم باشد که گوشی را از جیبتان خارج کنید. به‌علاوه، به لطف امکان تعویض پوسته که در اکثر ساعت‌ها و مچ بندهای هوشمند وجود دارد، می‌توانید ظاهر ساعت را به هر شکل و شمایلی که دوست دارید شخصی‌سازی کنید؛ پس تصور نکنید که حتما باید یک «ورزشکار» محسوب شوید تا سراغ گجت‌های پوشیدنی بروید.

گجت‌های پوشیدنی را می‌توان به دو دسته‌ی کلی «ساعت هوشمند» (Smart Watch) و «مچ بند هوشمند» (Smart Band) تقسیم کرد؛ دسته‌ی اول شباهت بیشتری به ساعت‌های‌ کلاسیک دارند، بزرگ‌تر هستند، قیمت بیشتری دارند و البته امکانات بیشتری هم در مقایسه با مچ بندهای هوشمند در اختیارتان قرار می‌دهند. در سمت دیگر، مچ بندهای هوشمند نمایشگر کوچک‌تری دارند که اطلاعات کمتری را در مقایسه با ساعت های هوشمند به نمایش می‌گذارد؛ قیمت پایین‌تر، امکانات ارتباطی کم‌تر و فاصله گرفتن با طراحی‌های کلاسیک هم از جمله مشخصات مچ بندهای هوشمند است؛ به همین دلیل، افرادی که به‌دنبال جایگزینی دیجیتالی برای ساعت زیبا و کلاسیکشان باشند، چاره‌ای جز این ندارند که هزینه بیشتری پرداخت کنند و سراغ ساعت های هوشمند بروند.

در ادامه و در قالب یک راهنمای خرید، بهترین ساعت های هوشمند و بهترین مچ بندهای هوشمند موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم. معیارهایی که برای انتخاب این مدل در نظر گرفتیم شامل امکانات و قابلیت‌ها، ابعاد و کیفیت ساخت، راحتی استفاده، کیفیت نمایشگر و خوانایی آن زیر نور آفتاب است.

در نظر داشته باشید که در بازار ایران هزاران مدل ساعت و مچ بند هوشمند بی‌نام‌ونشان یا تقلبی وجود دارد که ادعا می‌کنند همه‌ی امکانات مدل‌های گران‌قیمت را با قیمتی ناچیز ارائه می‌دهند؛ حتی اگر مدل‌هایی را که در ادامه معرفی می‌کنیم، نمی‌پسندید، پیشنهاد می‌کنیم که تحت هیچ شرایطی سراغ مدل‌های بی‌نام‌ونشان یا به‌اصطلاح «فیک» نروید؛ چراکه این نوع محصولات کارایی خیلی محدود و ضعیفی دارند و پس از مدت کوتاهی هم خراب می‌شوند.


بهترین مچ بند هوشمند تا 300 هزار تومان

شیائومی می بند 3

اگر می‌خواهید با کمترین هزینه‌ی ممکن، یک گجت پوشیدنی مناسب تهیه کنید، می بند 3 شیائومی بهترین انتخابتان خواهد بود. در حال حاضر مچ بند هوشمند می بند ۳ نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. با چنین قیمتی امکاناتی مثل نمایشگر لمسی، نمایش و پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا، اعلان‌های اپلیکیشن‌های مختلف مثل واتساپ و تلگرام، امکان رد تماس و اندازه‌گیری ضربان قلب را در اختیارتان قرار می‌دهد. به‌علاوه، باتری این گجت با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند حدود ۲۰ روز شارژدهی کند. تنها ایراد می بند 3، پشتیبانی نکردن آن از زبان فارسی برای نشان دادن پیغام‌های متنی است؛ مشکلی که در بین اکثر گجت‌های پوشیدنی شیائومی وجود دارد.


بهترین مچ بند هوشمند تا 600 هزار تومان

شیائومی می بند 5

در بازه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان، می‌توانید می بند 5 شیائومی را تهیه کنید که یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مچ بندهای هوشمند دنیا محسوب می‌شود. نمایشگر اولد بزرگ و رنگی با روشنایی زیاد، شارژر مغناطیسی، صدها حالت ثابت و متحرک برای ساعت، امکان کنترل دوربین گوشی از راه دور، انواع حسگرهای سنجش ضربان قلب، اکسیژن سنج و حتی استرس سنج از امکانات اصلی می بند 5 شیائومی محسوب می‌شود. مچ بند هوشمند می بند ۵ به‌صورت پیش‌فرض از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند؛ ولی با جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، این امکان هم به آن اضافه شده است.


بهترین مچ بند هوشمند تا یک میلیون تومان

آنر بند 6

نسل ششم از مچ بندهای هوشمند «آنر بند» تغییرات ظاهری خیلی زیادی دارد و حالا شبیه به یک ساعت هوشمند کوچک شده است. آنر بند 6 گجتی خوش‌ساخت و باکیفیت محسوب می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگرها را در بین همه مچ‌بندهای هوشمند دارد. علاوه بر نمایشگر بزرگ ۱٫۴۷ اینچی، از دیگر امکانات بارز آنر بند 6 می‌توانیم به حسگر سنجش اکسیژن خون، سیستم هوشمند سنجش ضربان قلب به‌صورت ۲۴ ساعته، رصد کردن ۱۰ نوع ورزش، باتری قدرتمند با شارژدهی دوهفته‌ای، امکان شخصی‌سازی پوسته ساعت و از همه مهم‌تر، پشتیبانی کامل از زبان فارسی اشاره کنیم.

انتخاب جایگزین: شیائومی می بند 6

می بند 6 شیائومی یکی دیگر از گجت‌های پوشیدنی جذاب با قیمتی حدود یک میلیون تومان است؛ یعنی چیزی حدود دو برابر قیمت می بند ۵. با این اختلاف قیمت نیم میلیون تومانی، نمایشگری بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر با لبه‌های باریک‌تر را به‌دست می‌آورید. همچنین می بند 6 از حسگر سنجش اکسیژن خون بهره می‌برد که می‌تواند کیفیت خوابتان را هم با دقت بیشتری بسنجد. می بند 5 فقط ۱۱ حالت ورزش را ارائه می‌دهد؛ درحالی‌که می بند 6 از ۳۰ حالت بهره می‌برد. سایر امکانات می بند 5 با می بند 6 تفاوت خاصی ندارد. خوشبختانه مثل می بند 5، می بند 6 هم با جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.


بهترین ساعت هوشمند تا دو میلیون تومان

ریلمی واچ

با اینکه حتی در بازه قیمتی ۲ میلیون تومان هم همچنان آنر بند 6 را پیشنهاد می‌کنیم، ولی اگر می‌خواهید از دنیای مچ بندهای هوشمند جدا شده و وارد دنیای هیجان‌انگیز ساعت های هوشمند شوید، با چند صد هزار تومان بیشتر، می‌توانید ساعت هوشمند ریلمی واچ را بخرید. از لحاظ ظاهری ریلمی واچ شباهت خیلی زیادی به اپل واچ دارد. این ساعت هوشمند از نمایشگری مربعی و ۱٫۴ اینچی با شیشه ضد خش گوریلا گلس نسل سوم بهره می‌برد و به لطف انواع و اقسام حسگرهایی که دارد، می‌توانید ضربان قلبتان را به‌صورت پیوسته یا سطح اکسیژن خونتان را اندازه‌گیری کند. به‌علاوه حالت‌های مختلف برای رصد کردن ۱۴ نوع ورزش را در اختیارتان قرار می‌دهد و کاملا هم در برابر نفوذ آب مقاوم است. باتری ۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی ریلمی واچ درصورتی‌که نخواهید از قابلیت سنجش ضربان قلب ۲۴ ساعته استفاده کنید، می‌تواند تا یک هفته شارژدهی کند.


بهترین ساعت هوشمند تا سه میلیون تومان

امیزفیت T-Rex

امیزفیت تی-رکس را می‌توانیم بهترین ساعت هوشمند برای علاقه‌مندان به ساعت‌های ضدضربه و غول‌پیکر برند جی‌شاک بدانیم. شاید برایتان سؤال باشد که چرا نام پادشاه دایناسورها را روی امیزفیت تی-رکس گذاشته‌اند؛ زیرا این ساعت به معنای کلمه یک «هیولا» محسوب می‌شود. تی-رکس ۱۲ گواهینامه نظامی دارد و تقریبا در برابر همه‌چیز مقاوم است. برای نمونه، بدنه تی-رکس می‌تواند تا گرمای ۷۰ درجه و سرمای منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد مقاومت کند. به‌علاوه، به‌طور کامل در برابر آب، گردوغبار و ضربه مقاومت دارد. از نظر امکانات هم می‌توانیم به حسگر سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون، GPS و نمایشگر اولد ۱٫۳ اینچی اشاره کنیم. بد نیست بدانید که تی-رکس با یک بار شارژ کردن می‌تواند تا ۲۰ روز شارژدهی کند! برای کاربران ایرانی تنها ایراد ساعت امیزفیت تی-رکس، پشتیبانی نکردن از زبان فارسی خواهد بود.


بهترین ساعت هوشمند تا پنج میلیون تومان

برای گوشی‌های اندرویدی: سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2

گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ یکی از جذاب‌ترین و باکیفیت‌ترین ساعت‌های هوشمند برای کاربران اندرویدی به‌شمار می‌آید که در دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری (برای بانوان و آقایان) در بازار پیدا می‌شود. یکی از بارزترین ویژگی‌های واچ اکتیو 2، طراحی مینیمال و حاشیه‌های باریک اطراف نمایشگرش است. واچ اکتیو 2 مثل سایر ساعت‌های هوشمند سامسونگ از سیستم عامل تایزن بهره می‌برد و برای کنترل رابط کاربری آن می‌توانید از حلقه لمسی دور نمایشگر استفاده کنید. گلکسی واچ اکتیو 2 با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند تا دو روز شارژدهی کند. در ضمن ساعت واچ اکتیو ۲ به‌طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

برای آیفون: اپل واچ سری 3

اگر از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنید، به‌جز اپل واچ سراغ هیچ ساعت هوشمند یا مچ بند هوشمند دیگری نروید. اپل واچ سری 3 را که البته چند سالی از عمرش می‌گذرد، می‌توانید با قیمتی حدود ۵ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید. این ساعت در دو مدل ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری برای خانم‌ها و آقایان عرضه می‌شود. درواقع، ازآنجایی‌که ویژگی انقلابی خاصی که در ایران هم قابل‌استفاده باشد در نسل‌های بعدی اپل واچ معرفی نشده است، پس با خیال راحت اپل واچ 3 را بخرید و از تجربه کار با آن لذت ببرید


بهترین ساعت هوشمند تا ۷ میلیون تومان

برای گوشی‌های اندرویدی: سامسونگ گلکسی واچ 3

اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، یکی از کامل‌ترین و بهترین ساعت‌های هوشمندی که می‌توانید تهیه کنید، گلکسی واچ 3 سامسونگ است؛ البته مدل‌های گران‌قیمت‌تری هم از برندهایی مثل فسیل یا گارمین در بازار پیدا می‌شوند، ولی گلکسی واچ 3 به‌عنوان پرچم‌دار ساعت‌های هوشمند سامسونگ، دریایی از امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهد که همه آن‌ها را نمی‌توانید یک‌جا در ساعت‌های دیگر پیدا کنید. برای نمونه می‌توانیم به نمایشگر سوپر امولد، دریایی از پوسته‌های ساعت، امکان مکالمه و پاسخ به پیغام‌ها، کنترل موسیقی، حسگر اکسیژن خون، بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متری و باتری ۳۵۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژدهی دوروزه اشاره کنیم. در نظر داشته باشید که گلکسی واچ 3 قابلیت امکان ثبت نوار قلب (ECG) هم دارد که به‌طور پیش‌فرض در ایران کار نمی‌کند؛ ولی ظاهرا با نصب نسخه‌ی ویژه‌ای از اپلیکیشن Samsung Health Monitor می‌توانید از این قابلیت هم استفاده کنید.

برای آیفون: اپل واچ SE

اپل واچ SE در حقیقت نسخه‌ی ساده‌ای از اپل واچ 5 محسوب می‌شود که یک سری از امکانات آن مثل امکان ثبت نوار قلب (که در البته در ایران هم کاربردی ندارد!)، نمایشگر همیشه روشن و تعدادی قابلیت جزئی دیگر حذف شده‌اند. به جز آن، بقیه مشخصات اپل واچ 5 مثل نمایشگر اولد با روشنایی ۱۰۰۰ نیت، تراشه S5 با پردازنده دو هسته‌ای ۶۴ بیتی، بلندگوی قدرتمند و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی  در اپل واچ SE هم وجود دارد. اپل واچ SE در دو مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری برای خانم‌ها و آقایان عرضه شده است.


بهترین ساعت هوشمند 2021

اپل واچ 6

اگر محدودیت مالی را به کل کنار بگذاریم، بهترین ساعت هوشمند دنیا، اپل واچ سری 6 خواهد بود. آیا می‌دانید که فروش ساعت‌های هوشمند اپل واچ از کل فروش صنعت ساعت‌سازی سوئیس بیشتر است؟ این آمار به‌تنهایی نشان می‌دهد که چرا اپل پرچم‌دار صنعت گجت‌های پوشیدنی دنیا به‌حساب می‌آید. اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، همچنان پیشنهاد می‌کنیم که سراغ گلکسی واچ 3 سامسونگ بروید، ولی اگر از آیفون استفاده می‌کنید و هیچ محدودیتی از نظر مالی ندارید، اپل واچ 6 را بخرید. اپل واچ 6 بدون رقیب، بهترین ساعت هوشمند جهان است که قدرتمندترین تراشه، بهترین نمایشگر و بیشترین امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهد. فقط در نظر داشته باشید که اصلی‌ترین قابلیت ساعت یعنی امکان ثبت نوار قلب، در ایران کار نمی‌کند؛ بنابراین اگر تراشه قدرتمند، تنوع رنگ بدنه، قابلیت نمایشگر همیشه روشن و یک سری امکانات جزئی را کنار بگذارید، تفاوتی با اپل واچ SE نخواهد داشت.

 

پرسش‌های متداول

بهترین ساعت هوشمند 2021 کدام است؟

بهترین ساعت هوشمند 2021 اپل واچ سری 6 است. این ساعت هوشمند قدرتمندترین تراشه، بهترین نمایشگر و بیشترین امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ البته فقط با گوشی‌های آیفون کار می‌کند.

بهترین ساعت هوشمند تا یک میلیون تومان کدام است؟

تا بازه یک میلیون تومان، هیچ‌کدام از ساعت‌های هوشمند بازار را پیشنهاد نمی‌کنیم. پیشنهاد ما، مچ بند هوشمند آنر بند 6 است که به لطف نمایشگر بزرگش، ظاهری شبیه به ساعت‌های هوشمند دارد.

بهترین ساعت هوشمند تا سه میلیون تومان کدام است؟

بهترین ساعت هوشمند تا سه میلیون تومان، امیزفیت تی-رکس محسوب می‌شود که ظاهری شبیه به ساعت‌های جی‌شاک دارد و امکانات کاملی را در قالب بدنه‌ای کاملا مقاوم و ضدضربه ارائه می‌دهد.

بهترین ساعت هوشمند زنانه شیائومی کدام است؟

اکثر ساعت‌های هوشمند شیائومی برای بانوان مناسب هستند، ولی مدل‌هایی مثل Mijia Quartz یا Amazfit Stratos به لطف بدنه‌ی زیبا و ظریفی که دارند، بیشتر از بقیه مدل‌ها برای بانوان مناسب هستند.
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار