تجهیزات اینترنت

بهترین مودم های جیبی ۴G در سال ۲۰۲۰

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

با فراگیر شدن اینترنت و گسترش کسب‌وکارهای وابسته به آن، حالا دیگر تصور دنیایی بدون اینترنت مشکل است. بسیاری از ما روزانه ساعات زیادی را مشغول گشت‌وگذار در اینترنت هستیم و یا از طریق آن کسب درآمد می‌کنیم. در محل کار یا منزل می‌توانید به‌راحتی از طریق مودم‌های خانگی به شبکه اینترنت متصل شوید اما اگر به هر دلیلی باید همواره و در هر جایی به اینترنت دسترسی داشته ‌باشید، اینجاست که مودم‌های همراه به کمک شما می‌آیند.

مودم‌های قابل حمل به دو دسته مودم‌های همراه سیم‌کارتی و مودم‌های همراه USB تقسیم‌بندی می‌شوند. دو برند نام‌آشنا در زمینه مودم به‌ویژه مودم همراه دی لینک و تی پی لینک است. این دو برند با توجه به تجربه‌ای که در زمینه مودم خانگی دارند و آشنایی با کاربران و انتظارات آنها، تولید مودم‌های جیبی را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند. اغلب مودم‌های این دو برند از آخرین نسل شبکه۴G  پشتیبانی می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم ۵ تا از بهترین‌ مودم‌های همراه بازار را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مودم ۴G قابل حمل تی پی-لینک مدل M7350_V4

مودم 4G قابل حمل تی پی-لینک مدل M7350_V4

نقاط قوت:

  • باتری قدرتمند ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های ۴G, 3G, 2G
  • مجهز به صفحه نمایش ۱٫۴ اینچی از نوع TFT
  • قابلیت دریافت و ارسال پیام کوتاه (SMS)
  • قابلیت اتصال ۱۰ دستگاه به صورت همزمان

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از USSD

مودم LTE یا همان ۴G بی‌سیم و قابل حمل مدل «M7350»، محصولی از شرکت «تی-پی لینک» که قادر است تا با استفاده از یک سیم‌کارت به ۱۰ دستگاه مانند لپ‌تاپ، تبلت، گوشی موبایل و… متصل شود و این امکان را به شما بدهد که در هر جایی که هستید به صورت بی‌سیم و از طریق اینترنت سیم‌کارت، به اینترنت متصل شوید. این مودم به یک نمایشگر ۱٫۴ اینچی از نوع TFT مجهز شده است و به شما اطلاعات مفیدی چون میزان آنتن سیم‌کارت، نوع اتصال ۴G, 3G, 2G، میزان سیگنال Wi-Fi، برقراری اینترنت، دریافت SMS، میزان شارژ باتری، سرعت و… را نشان می‌دهد.

از دیگر مزایای این مودم می‌توان به قابلیت دریافت و ارسال پیامک (SMS) اشاره کرد. البته برای این کار باید از طریق سیستم‌عامل ویندوز وارد پنل تنظیمات محصول شوید (در مرورگر آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱ را وارد کنید) تا بتوانید پیامک‌های دریافتی و ارسالی را مشاهده کرده، پیامک ارسال کنید یا تنظیمات مربوط به پیامک را انجام دهید. یک باتری لیتیوم‌یونی با ظرفیت ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعت وظیفه تامین انرژی این مودم را به‌عهده دارد. با چنین باتری قدرتمندی با یک بار شارژ کامل می‌توانید به مدت ۸ ساعت به گشت‌وگذار در اینترنت بپردارید.

اگر می‌خواهید همیشه و در هر کجا به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید، مودم تی-پی لینک مدل M7350 انتخابی ایده‌آل برای شما محسوب می‌شود.

مودم قابل حمل ۴G هوآوی مدل E5577

مودم قابل حمل 4G هوآوی مدل E5577

نقاط قوت:

  • باتری قدرتمند ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از شبکه‌های ۴G و ۳G
  • قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه (SMS)
  • قابلیت اتصال ۱۰ کاربر به صورت همزمان
  • پشتیبانی از سیم‌کارت تمام اپراتورها

نقاط ضعف:

  • ندارد!

«E5577» یک مودم ۴G LTE بی‌سیم و قابل حمل است که توسط شرکت «هواوی» (Huawei) به بازار عرضه شده است. با این مودم می‌توانید تا ده دستگاه خود، مانند لپ‌تاپ، تبلت و گوشی موبایل را به صورت بی‌سیم و از طریق اینترنت سیم‌کارت، به اینترنت متصل کنید. این محصول با ابعاد کوچک و وزن کم خود به‌راحتی درون جیب شما جای می‌گیرد و می‌تواند در هر زمان و مکان همراه شما باشد و شما را به دنیای گسترده‌ی اینترنت متصل سازد. از مزایای این مودم می‌توان به وجود نمایشگر ۱٫۴۵اینچی روی آن اشاره کرد که از نوع TFT بوده و به شما اطلاعات مفیدی چون میزان آنتن سیم کارت، نوع اتصال ۴G یا ۳G، میزان سیگنال Wi-Fi، برقراری اینترنت، دریافت SMS، میزان شارژ باتری و اسم اپراتور سیم کارت را نشان می‌دهد.

E5577 قابلیت ارسال و دریافت SMS را هم دارد که برای استفاده از آن باید وارد پنل تنظیمات محصول شوید تا بتوانید پیام‌های دریافت‌شده را بخوانید یا پیام جدید ارسال کنید.  به لطف باتری لیتیوم یونی ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این مودم می‌توانید با یک‌بار شارژ کامل، در هر نقطه‌ای که سیم کارت درون آن آنتن داشته باشد، به مدت زمان ۶ ساعت به گشت‌وگذار در اینترنت بپردازید. این محصول از شبکه‌های ۳G و ۲G هم پشتیبانی می‌کند.

مودم بی سیم ۴G هوآوی مدل E8372

مودم بی سیم 4G هوآوی مدل E8372

نقاط قوت:

  • قابلیت پشتیبانی از شبکه LTE
  • قابلیت ارسال و دریافت پیامک
  • سرعت دانلود بالا
  • حمل راحت

نقاط ضعف:

  • داغ کردن نسبی دستگاه

مودم بی‌سیم «E8372» محصولی از شرکت چینی «هواوی» (Huawei) است که به‌راحتی به پورت USB لپ‌تاپ وصل می‌شود و اینترنت را به صورت بی‌سیم و از طریق وای‌فای در اختیار شما قرار می‌دهد. امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها از قابلیت‌های دیگر این محصول است که به‌وسیله درگاه Micro SD تعبیه شده در کنار بدنه این مودم فراهم می‌شود.  نشانگرهای LED روی بدنه‌ی این مودم میزان قدرت آنتن‌دهی و قدرت وای‌فای را به اطلاع شما می‌رسانند. این محصول امکان دریافت و ارسال پیامک را هم دارد و با روشن شدن چراغی روی بدنه، کاربر را از دریافت پیامک باخبر می‌کند.

E8372 از پورت USB برای تامین باتری خود استفاده می‌کند و قابلیت پشتیبانی از ۱۰ کاربر را به صورت هم‌زمان دارد. با استفاده از این مودم می‌توانید در تمامی مکان‌ها اعم از محل کار، رستوران یا پشت فرمان ماشین در ترافیک به اینترنت دسترسی داشته باشید و یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مودم‌های همراه بازار به شمار می‌آید.

مودم قابل حمل ۴G تی پی-لینک مدل M7310

مودم قابل حمل 4G تی پی-لینک مدل M7310

نقاط قوت:

  • پشتیبانی از کارت حافظه تا ۳۲ گیگابایت
  • ابعاد کوچک
  • ۱۰ ساعت شارژدهی باتری
  • کارایی بسیار خوب و آسان

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از USSD

«M7310» یک مودم سیم‌کارتی قابل‌حمل است که توسط شرکت «تی‌پی‌لینک» وارد بازار شده است. پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت همراه (۴G) سرعت دانلود و آپلود خوبی را برای این مودم به‌ارمغان می‌آورد. این محصول قادر است تا ۱۱ دستگاه را به‌صورت هم‌زمان به اینترنت متصل کند که از این تعداد ۱۰ دستگاه به‌صورت بی‌سیم و یک دستگاه به‌صورت باسیم و از طریق کابل شارژ MicroUSB مودم به اینترنت متصل خواهند شد. نمایشگر ۱٫۴۴ اینچی TFT روی بدنه وضعیت دستگاه و اطلاعات مفیدی چون میزان آنتن سیم کارت، نوع اتصال ۴G یا ۳G، میزان سیگنال Wi-Fi، برقراری اینترنت، میزان شارژ باتری و اسم اپراتور سیم کارت را به اطلاع کاربر می‌رساند.

در قسمت پشتی دستگاه یک شیار سیم‌کارت و یک شیار کارت حافظه‌ی MicroSD وجود دارد که با اتصال کارت حافظه به این مودم می‌توان اطلاعات موجود در آن را به‌صورت‌ بی‌سیم به اشتراک گذاشت. به کمک نرم‌افزاری با نام TPMiFi که برای دو سیستم‌عامل اندروید و IOS عرضه شده است، می‌توان اقدام به مدیریت مودم کرد. مودم تی‌پی‌لینک مدل M7310 از دو باند ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتزی برای ارائه اینترنت به‌صورت بی‌سیم پشتیبانی می‌کند که می‌تواند محدوده‌ی وسیعی را تحت پوشش شبکه‌ی بی‌سیم قرار دهد. شرکت تی‌پی‌لینک یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعت هم برای این مودم درنظر گرفته که با یک‌بار شارژ کامل، تا ۱۰ ساعت دسترسی به اینترنت را فراهم می‌سازد.

مودم همراه ۴G دی لینک مدل DWR-932 D2

مودم همراه 4G دی لینک مدل DWR-932 D2

نقاط قوت:

  • راه‌اندازی آسان
  • کار کردن بدون باتری
  • آنتن‌دهی قابل قبول
  • ابعاد کوچک

نقاط ضعف:

  • عمر باتری متوسط

مودم «DWR-932 D2» یکی دیگر از مودم‌های قابل حمل است که توسط شرکت «دی لینک» به بازار عرضه شده است. این مودم از شبکه‌های ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند و با قرارگیری یک سیم‌کارت دارای بسته‌ی اینترنت فعال درون آن، قادر است تا از طریق فناوری WiFi و به‌صورت بی‌سیم کاربران را به شبکه اینترنت متصل کند. در قسمت پشتی این مودم یک باتری با ظرفیت ۲۳۸۰ میلی‌آمپر ساعت قرار گرفته که طبق ادعای شرکت سازنده می‌تواند تا ۱۰ ساعت به صورت مداوم به ارایه اینترنت بپردازد.

برای شارژ این مودم ۴G هم می‌توان از درگاه MicroUSB که در قسمت پایینی آن تعبیه شده استفاده کرد. این محصول به یک نمایشگر کوچک سیاه‌سفید مجهز شده که اطلاعات خوبی از میزان آنتن‌دهی، میزان شارژ باتری و… به کاربر ارائه می‌دهد. امکان اتصال تا ۱۰ کاربر به صورت هم‌زمان به مودم و اتصال اینترنتی ۴G LTE با حداکثر سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه از دیگر مزایای این مودم محسوب می‌شود.

علاقه‌مند به خرید مودم ۴G جیبی هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار