سامسونگموبایل

تمام مشخصات سامسونگ گلکسی S21 الترا لو رفت

دو هفته گذشته از لحاظ تعداد موارد فاش‌شده سری سامسونگ گلکسی S21 حیرت‌انگیز بوده است. ابتدا تیزرهای تبلیغاتی این دستگاه‌ها لو رفت و سپس شاهد تصاویر و فیلم‌هایی بودیم که از طریق مردم عادی پخش شدند؛ البته این روند در همین‌جا متوقف نشد و ما بسیاری از خبرگزاری‌ها را نظاره کردیم که به راحتی از رندرهای جدید آخرین پرچمداران سامسونگ رونمایی کردند. اکنون موارد بیشتری از گلکسی S21 الترا فاش شده‌اند که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

تراشه و حافظه

گلکسی S21 و S21+ بی‌شک محصولات تاثیرگذاری هستند اما در این بین می‌توان با انتظارات بیشتری به S21 الترا چشم دوخت. به نظر می‌رسد که در اروپا شاهد این باشیم که دستگاه موردنظر از یک تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ بهره ببرد و در مدل استاندارد خود مجهز به ۱۲ گیگابایت رم باشد.

گوشی گلکسی S21 الترا

براساس اطلاعاتی که تاکنون به دست رسانه‌ها رسیده، تراشه اگزینوس یادشده دارای یک هسته با کارایی فوق‌العاده بالا ۲.۹ گیگاهرتز است و در کنار سه عدد هسته با کارایی بالا ۲.۸ گیگاهرتز و چهار هسته معمولی‌تر ۲.۴ گیگاهرتزی به فعالیت می‌پردازد. مدل برنامه‌ریزی‌شده برای ایالات‌متحده به جای استفاده از تراشه اگزینوس، مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۸۸ خواهد بود و جدای از این مورد، ما می‌توانیم انتظار سخت‌افزار مشابهی را داشته باشیم.

تمام مدل‌های پایه گلکسی S21 الترا با ۱۲۸ گیگابایت فضای داخلی جهت عرضه درون اروپا در نظر گرفته شده‌اند اما نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی هم در دست توسعه قرار دارند. متاسفانه سامسونگ در این مدل پشتیبانی از درگاه میکرو SD را حذف کرده است و شما باید در انتخاب فضای موردنیاز خود، دقت کافی به خرج دهید.

در این‌جا نیاز است که اشاره‌ای هم به باتری پرچمدار جدید سامسونگ داشته باشیم. گوشی یادشده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره خواهد برد که از فناوری شارژ بی‌سیم و شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند؛ فناوری شارژ سریع این دستگاه از نرخ ۴۵ واتی بهره می‌برد اما طبق برخی از گزارش‌ها، ما شاهد ارائه شارژر در درون جعبه نخواهیم بود.

نمایشگر

این غول فناوری کره‌ای معمولاً در زمینه نمایشگر خیلی خوب عمل می‌کند و ظاهراً سال ۲۰۲۱ هم از این قضیه مستثنی نیست. گلکسی S21 الترا قرار است که از یک نمایشگر عظیم ۶.۸ اینچی AMOLED استفاده کند و در کناره‌های خود به گوشه‌هایی خمیده مزین شود. این گوشه‌ها تا مقداری قابل توجه حالت مینیمال به خود گرفته‌اند و پنل جلویی تقریباً یک ظاهر کاملاً تخت را ارائه می‌دهد.

این نمایشگر مجهز به رزولوشن کواد HD+ یا به عبارتی 3200*1440p است و روشنایی آن می‌تواند تا رقم باورنکردنی ۱۶۰۰ نیت هم برسد. اگر تا به این‌جا تحت تاثیر قرار نگرفته‌اید باید اضافه کرد که این نمایشگر از یک نرخ تازه‌سازی متغیر ۱۲۰ هرتز LTPO بهره می‌برد که به دستگاه اجازه خواهد داد تا بدون مصرف شدید باتری و کاهش عمر آن، محتوای فوق روانی را نمایش دهد. در این زمینه برنامه‌هایی وجود دارند تا دو نسخه با پیکربندی‌های مختلف نمایشگر عرضه شوند؛ یکی با نمایشگر AMOLED داینامیک و دیگری با نمایشگر اینفینیتی O. این نمایشگرها به وسیله نسل هفتم از گوریلا گلس‌ها موسوم به «ویکتوز» محافظت خواهند شد و شما در کنار آن‌ها می‌توانید به استفاده از اس‌پن (S Pen) نیز بپردازید.

البته با تمام این توصیفات شما بدون یک نرم‌افزار عالی نمی‌توانید از یک نمایشگر خارق‌العاده لذت برید؛ بنابراین گوشی مذکور قرار است همراه با اندروید ۱۱ و وان UI 3.1 از پیش نصب‌شده به بازار عرضه شود.

در برخی دیگر از متون منتشر شده می‌توان به ابعاد دستگاه هم نگاهی انداخت. به نظر می‌رسد که جدیدترین نسل از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در ابعاد ۱۶۵.۱ * ۷۶.۶ * ۸.۹ میلی‌متری و با وزن ۲۲۸ گرمی در داخل جعبه بسته‌بندی خود قرار گیرند. با توجه به این ارقام می‌توان استنتاج کرد که دستگاه مذکور از گلکسی S20 با ابعاد ۱۶۶.۹ * ۷۶ * ۸.۸ میلی‌متر، مقداری کوچک‌تر است.

دوربین

پیش از توضیح هرچیزی باید گفت که مشخصات دوربین گلکسی S21 الترا نسبت به تمام رقبای خود، برتری قابل توجهی دارد. دوربین اصلی این گوشی دارای کیفیتی ۱۰۸ مگاپیکسلی است که از فناوری تثبیت‌کننده نوری تصاویر (OIS) و دریچه دیافراگم f/1.8 نیز بهره می‌برد. در کنار آن ما شاهد استفاده از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض هستیم که با زاویه دید ۱۲۰ درجه و دریچه دیافراگم f/2.2 به عکس‌برداری می‌پردازد اما دارای فناوری OIS نیست. با این حال عدم وجود این فناوری در دوربین فوق‌عریض مسئله‌ای عادی است و اکثر گوشی‌های هوشمند از این روند پیروی می‌کنند.

گوشی گلکسی S21 الترا

در کنار موارد ذکر شده، از یک فلش LED، لیزر جهت فوکوس خودکار و یک سیستم کامل برای بزرگنمایی استفاده شده است. بنابراین می‌رسیم به دوربین تله‌فوتو و دوربین تشخیص عمق که به موضوع بزرگنمایی نیز مربوط هستند؛ دوربین اول با کیفیتی ۱۰ مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم f/2.4 می‌تواند تا ۳ برابر بزرگنمایی اپتیکال ارائه دهد و دوربین دوم نیز با کیفیتی مشابه و دریچه دیافراگم f/4.9 قادر به بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابری است. هر دو دوربین یادشده دارای فناوری OIS هستند و با توجه به اطلاعات لو رفته، می‌توان مطمئن بود که ما با یک بزرگنمایی ۱۰۰ برابری مواجه خواهیم شد. سامسونگ این ویژگی را در گلکسی S20 الترا معرفی کرد اما به دلیل استقبال اندک، نوت ۲۰ الترا را بدون چنین قابلیتی به بازار عرضه کرد؛ حال به نظر می‌رسد که در آخرین نسخه خانواده S باید منتظر بازگشت آن باشیم.

اگر شما علاقه زیادی به فیلم‌برداری دارید، شاید این دستگاه کاملاً برازنده‌تان باشد. گوشی مذکور می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 8K و ۳۰ فریم بر ثانیه یا در حالت دیگر، کیفیت 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه را ضبط کند. با این حال اگر به کیفیت 1080p هم رضایت می‌دهید، می‌توانید از فریم‌ریت ۲۴۰ نیز لذت ببرید.

تقریباً تمام موارد فاش‌شده مورد اشاره قرار گرفته‌اند و تنها مسئله از قلم‌افتاده مربوط به دوربین سلفی است؛ در حقیقت دوربین سلفی این گوشی‌هوشمند دارای کیفیت ۴۰ مگاپیکسلی است و با بسیاری از دوربین‌های اصلی بازار محصولات هوشمند برابری می‌کند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار