فیلم وسریال

محبوب ترین شخصیت های منفی سینما؛ از جوکر تا مالفیسنت

در این مقاله قصد داریم 10 مورد از بهترین و محبوب ترین شخصیت های منفی سینما و بازیگرانشان را معرفی کنیم که نقشی به‌یادماندنی را ایفا کرده‌اند و بسیاری از مردم این بازیگران را با آن نقش منفی خاص می‌شناسند.

در این مقاله با عنوان محبوب ترین شخصیت های منفی سینما فهرستی از بازیگران برجسته تاریخ سینما را معرفی می‌کنیم که در یک یا چندین نقش منفی بازی کرده و بسیار چشمگیر و خاص بوده‌اند. برخی در این فهرست به بازی شرورانه در بیشتر نقش‌هایشان معروف هستند و برخی دیگر در طی سال‌ها، شخصیت‌های مختلفی را ارائه داده‌اند؛ اما این نقش منفی خیلی چشمگیر بوده و در ذهن‌ها مانده است. همچنین این نقش‌ها به گونه‌ای است که بیشتر بازیگران آرزوی بازی آن‌ها را داشته‌اند. افراد بسیاری هستند که به راحتی می‌توانستند در این فهرست قرار بگیرند، اما در این مقاله فقط به 10 مورد از محبوب ترین شخصیت های منفی سینما اشاره می‌شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

محبوب ترین شخصیت های منفی سینما

محبوب ترین شخصیت های منفی سینما

در ادامه به معرفی محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما می‌پردازیم و با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

جوکر با بازی هیث لجر

شخصیت منفی سینما

شاید یکی از بزرگترین و محبوب ترین شخصیت های منفی سینما در کل تاریخ، نقش جوکر قهرمان اصلی فیلم سینمایی Dark Knight است که توسط هیث لجر، بازیگر بسیار محبوب و حرفه‌ای استرالیایی در سال 2008 بازی شد. در این نقش او مردی را نشان می‌دهد که برای رسیدن به اهداف خود هر کاری را انجام می‌دهد. هیث لجر برای اینکه بتواند نقش جوکر را اینگونه جاودانه بازی کند که سبب کسب جایزه اسکار برای او نیز شد، هفته‌ها در یک اتاق هتل در لندن خود را حبس کرد. او به بررسی تک‌تک طنزهایی که جوکر قرار بود در آن ظاهر شود پرداخت و صداهای مختلفی را تمرین کرد تا سبک و صدای خنده شخصیت خاص خود را پیدا کند.

جان فیتزجرالد با بازی تام هاردی

شخصیت های منفی سینما

تام هاردی یکی دیگر از شخصیت های منفی سینما است که کار فوق‌العاده‌ای را با بازی در نقش جان فیتزجرالد شرور در فیلم The Revenant خلق کرد. بسیاری از افراد و منتقدین براین باورند که بازیگری درخشان او در این فیلم، دلیل اصلی موفقیت این اثر است. سبک این فیلم حماسی و بسیار مهیج بوده که در سال 2015 در ایالات متحده آمریکا تولید شد. داستان فیلم درباره 42 شکارچی سفید پوست است که مورد حمله سرخپوست‌ها قرار می‌گیرند و تام هاردی (فیتزجرالد) نیز یکی از سرخپوست‌های شرور و شیاد است که تصمیم می‌گیرد یکی از شخصیت‌های فیلم (گلاس) را به قتل برساند.

زورگ با بازی گری اولدمن

شخصیت های منفی سینما

وقتی صحبت از شرارت می‌شود، گری اولدمن قطعا یکی از بهترین‌ شخصیت های منفی سینما است. این بازیگر می‌داند که چگونه آدم‌های بد را بطور کامل خلق و بازی کند؛ اما نقش وی به عنوان ژان باپتیست امانوئل زورگ در فیلم The Fifth Element یکی از به‌یادماندنی‌ترین و عالی‌ترین اجراهای او است. گری اولدمن در سال 1997 در این فیلم با کارگردانی لوک بسون نقش‌آفرینی کرد. شخصیت او در این فیلم، زورگ، علاوه بر اینکه دارای کارخانه است، در بازار سیاه نیز فعالیت دارد و قصد دارد تا هرج‌و‌مرجی که به خاطر موجودات بیگانه به وجود آمده را از بین ببرد. او گفته است که برای خلق این شخصیت شرور، شخصیت‌های مختلفی همچون باگز بانی، راس پرو و کاندیدای سابق ریاست جمهوری را با یکدیگر ترکیب کرده است.

لرد ولدمورت با بازی رالف فاینز

بازیگران نقش منفی سینما

رالف فاینز در تعدادی از فیلم‌های قابل توجه حضور داشته که بیشتر شخصیت‌های منفی آن فیلم‌ها را بازی کرده است؛ اما محبوبیت و معروفیت او به عنوان یکی از بهترین شخصیت های منفی سینما قطعا در فیلم هری پاتر در نقش لرد ولدمورت شرور است که بی‌شک شایسته توجه‌ای ویژه است. این شخصیت توسط جی.کی. رولینگ، نویسنده هری پاتر خلق شد که درواقع یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم بوده و او را به عنوان بزرگ‌ترین جادوگر سیاه می‌شناسند. ولدمورت در این فیلم نقش جادوگری است که ترس را در جامعه ایجاد کرده و با هری پاتر می‌جنگد. با اینکه شخصیت شروری است، بسیاری از طرفداران فیلم هری پاتر او را به عنوان یکی از بهترین شخصیت‌های فیلم می‌دانند و می‌توان گفت شخصیت هری پاتر بدون ولدمورت کامل نبود.

کروئلا دویل با بازی گلن کلوز

بازیگران نقش منفی سینما

گلن کلوز در سن 35 سالگی وارد این حرفه شد و اولین فیلمش را بازی کرد. با این حال، این مانعی برای ارائه یک نمایش فوق‌العاده به عنوان کروئلا دویل در فیلم 101 سگ خالدار نشد که او را در فهرست بهترین شخصیت های منفی سینما قرار داده است. گلن کلوز در این فیلم نقش یک طراح شرور را ایفا می‌کند که توله سگ‌ها را می‌دزدد و از  پوست آن‌ها، خزهای عجیب و غریب تولید می‌کند و عده‌ای نیز به دنبال گرفتن انتقام از او هستند.

مالفیسنت با بازی آنجلینا جولی

بازیگران نقش منفی سینما

مالفیسنت یکی از بهترین شخصیت های منفی سینما در سری فیلم‌هایی به همین نام است که آنجلینا جولی، بازیگر محبوب و بسیار مشهور آمریکایی نقشش را ایفا کرده است. مالفیسنت شخصیت افسانه‌ای شروری است که زیبای خفته را در دوران کودکی می‌دزدد و بزرگ می‌کند. مالفیسنت همچنین دارای پری و جن و موجودات عجیبی در کنار خود است. البته گفتنی است که این شخصیت شرور در واقع دارای قلبی پاک و مهربان است و در طول فیلم به زیبای خفته کمک کرده و از او مراقبت می‌کند. اکثر داوران در مورد فیلم فانتزی Maleficent موافق هستند که آنجلینا جولی در به تصویر کشیدن جادوگر شیطانی، کار درخشانی را انجام داده است.

ملکه قلب ها با بازی هلنا بونهام کارتر

بازیگر نقش منفی سینما

هلنا بونهام کارتر در به تصویر کشیدن شخصیت‌های تاریک  و شرور بسیار خوب است و به همین دلیل در فهرست بهترین شخصیت های منفی سینما قرار دارد. یکی از مهمترین نقش‌های او نقش ملکه قلب‌ها (The Queen of Hearts) است که ملکه‌ای شرور را در فیلم آلیس در سرزمین عجایب ساخته تیم برتون در سال 2010 به زیبایی به تصویر می‌کشد. هلنا کارتر که درواقع همسر کارگردان این فیلم است، نقش ملکه‌ای را بازی می‌کند که برعلیه خواهرش ملکه سفید شورش کرده است. در این میان او با آلیس وارد جنگ می‌شود و به زیبایی نقش ملکه شرور را ایفا می‌کند.

جان دوو با بازی کوین اسپیسی

بازیگر نقش منفی سینما

کوین اسپیسی یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران هالیوود است. استعداد بازیگری او هیچ محدودیتی ندارد و به نظر می‌رسد هیچ نقشی برای او خیلی بزرگ نیست. بازی ماهرانه او در نقش قاتلی سریالی به نام جان دوو در فیلم «هفت» شایسته تقدیر ویژه و قرارگیری در فهرست بهترین شخصیت های منفی سینما است. او در این نقش قتل‌های خود را طبق 7 گناه کبیره برنامه‌ریزی کرده که شامل شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت می‌شوند. همچنین او معتقد است که سیاهی در ذات همه انسان‌ها است؛ بنابراین همه گناهکار و محکومند.

کومودوس با بازی واکین فینیکس

محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما

نقش امپراطور شرور کومودوس در گلادیاتور، باعث شده است که واکین فینیکس به یکی از بهترین شخصیت های منفی سینما تبدیل شود. این بازیگر بااستعداد، در به تصویر کشیدن عذاب عاطفی امپراتور بسیار درخشان عمل کرده است. او باعث می‌شود مخاطب به معنای واقعی کلمه از شخصیت او متنفر شود. او همچنین در این نقش شرورانه به دلیل جاه طلبی و رسیدن به تخت پادشاهی، پدر خود را به قتل می‌رساند. در این فیلم واکین فینیکس نقشی پرتنش، پرتحرک و بسیار وحشیانه را ایفا کرد.

ماندارین با بازی بن کینگزلی

محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما

بن کینگزلی، بازیگری که کاریزمای فوق‌العاده‌ای دارد و در بین مردم بسیار محبوب است، تاکنون در ده‌ها فیلم ظاهر شده و در فهرست بهترین شخصیت های منفی سینما قرار گرفته است. اما او بیشتر به خاطر ایفای نقش ماندارین شناخته می‌شود که یک رئیس شرور در سازمانی تروریستی است. درواقع شخصیت ماندارین در فیلم مرد آهنی 3 حضور داشت که یک جنگجوی قدیمی است. او این نقش پرتحرک، جذاب و شرورانه را به زیبایی بازی کرده است.

در این مقاله تلاش شد تا 10 مورد از بهترین شخصیت های منفی سینما را که بازیگران به زیبایی به تصویر کشیده‌اند برایتان معرفی کنیم. شما نیز می‌توانید نقش‌های منفی دیگری را که شما را تحت تاثیر قرار داده است برای ما در قسمت نظرات بنویسید. همچنین خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار