راهنمای خریدلوازم جانبی کالای دیجیتال

راهنمای خرید صندلی گیمینگ

نشستن طولانی مدت در یک حالت ثابت و پشت کامپیوتر، توانایی وارد کردن صدمات زیاد و جبران ناپذیری روی فیزیک بدنی انسان دارد. گیمرها و کاربران ثابت کامپیوترها از جمله افرادی هستند که در معرض همین عوارض ثابت نشستن روی صندلی هستند. از این رو بهترین راه برای جلوگیری ازین صدمات تهیه تجهیزات ارگونومیگ و مناسبی است که از کمر و تیکه گاه به درستی محافظت کنند.

صندلی‌ها یکی از این تجهیزات هستند. صندلی‌های مناسب استفاده از کامپیوتر در انواع مختلفی تولید می‎‌شوند. یکی از بهترین این محصولات، صندلی‌ گیمینگ است. در ادامه قصد داریم به بررسی این ابزار و مولفه‌های حائز اهمیت در خرید آن پرداخته و سپس بهترین مدل‌های بازار را به شما معرفی کنیم.

خرید صندلی گیمینگ از دیجی کالا

صندلی گیمینگ چیست؟


صندلی‌های گیمینگ صندلی‌های مخصوصی هستند که به منظور برطرف کردن نیازها و تضمین راحتی گیمرها طراحی شده‌اند. به صورتی که گیمرها بتوانند ساعت‌ها بدون احساس خستگی روی آن مشغول بازی شوند و همچنین از بروز هرگونه آسیب فیزیکی به مهره‌های کمر و گردن محافظت کنند.

این نوع صندلی‌ها که ظاهری کمابیش شبیه صندلی‌های اداری دارد، از طراحی خاص و ارگونومیک بهره می‌برند؛ از این جمله که می‌توان به تنظیم پشتی در زوایای مختلف، تنظیم دسته صندلی و همچنین تنظیم جالب نشیمنگاه و یا کفی صندلی اشاره کرد که به کاربر اجازه حرکت و یا تاب خوردن را نیز می‌دهد.

مزایا و معایب صندلی‌های گیمینگ


این دسته از تجهیزات به واسطه اهمیت بالا، از طراحی ارگونومیک و با استفاده از مواد اولیه باکیفیت تولید می‌شوند. از این رو نشستن طولانی مدت روی این صندلی‌ها مانع از آسیب رسیدن به کمر و نشیمنگاه می‌شود. همچنین به واسطه‌ی قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی و دسته‌ها، امکان تنظیم آن در بهترین زاویه ممکن در برابر مانیتور، برای کاربر وجود دارد.

این دسته از صندلی‌ها به واسطه طراحی منحصر به فرد خود، علاوه بر گیمرها مناسب برنامه نویسان، تولید کنندگان محتوا، هنرمندان دیجیتال و همه کسانی است که ساعاتی طولانی را پشت کامپیوتر و در تعامل با آن می‌گذرانند. با این حال با وجود اهمیت این ابزار، اغلب این صندلی‌ها در بازار ایران علاوه بر محدود بودن، قیمت بسیار بالایی دارند.

نکاتی که باید پیش از خرید صندلی گیمینگ بدانید


همانند خرید هر وسیله دیگری، در خرید صندلی گیمینگ نیز، نکاتی حائز اهمیت است که لازم است پیش از خرید درباره‌ی آن بدانید. از این رو در ادامه به این نکات پرداخته و سپس بهترین مدل‌های قابل تهیه در بازار ایران را در چند رنج قیمتی معرفی می‌کنیم.

سایز صندلی گیمینگ


به طبع مهم‌ترین المان در خرید صندلی‌های گیمینگ، سایز و ابعاد آن است. هر کاربر بایستی متناسب با قد و وزن خود اقدام به خرید صندلی مناسب کند تا از آسیب و خستگی مصون باشد. صندلی‌ها نیز بر همین اساس در چندین سایزبندی عرضه می‌شوند. به طبع مدل‌های ارزان قیمت سایز کوچکتر و تحمل وزن پایین‌تری دارند.

به طور معمول صندلی‌های گیمینگ در سه رنج قدی برای کاربران عرضه می‌شوند. سایز کوچک مناسب کاربران سبک و وزن و تا ماکسیمم قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۸۰ کیلوگرم است. سایز متوسط به منظور استفاده کاربران تا قد ۱۹۰ سانتی متر و وزن ۱۰۰ کیلوگرم است. و در نهایت صندلی‌های سایز بزرگ که مناسب کاربران بالای ۱۹۰ سانتی متر و سنگین وزن است.

نشیمنگاه صندلی


استفاده از صندلی با نشیمنگاه نامناسب می‌تواند موجبات ناراحتی و دردهای کمر و دنبالچه را به همراه داشته باشد. از این رو هنگام تهیه‌ی صندلیی که قرار است روزانه چندین ساعت زمان روی آن بگذارنید، بهتر است به جنس نشیمنگاه و راحتی آن دقت کنید.

نشیمنگاه صندلی بایستی در عین راحتی باکیفیت نیز باشد تا در طول زمان شکل و فرم خود را حفظ کند. امروزه به طور معمول در تولید صندلی‌ها با کیفیت از فوم سرد طبی استفاده می‌کنند. این فوم با نشستن فرد، با انحناهای بدن وی تغییر کرده و فرم آن را به خود می‌گیرد تا بیشترین راحتی ممکن را برای کاربر فراهم آورد.

با وجود راحتی، این فوم با بلند شدن فرد به سرعت به فرم اصلی خود برگشته و ظاهر و فرم خود را در دراز مدت به شکل ثابت حفظ می‌کند. فوم مناسب می‌تواند به‌طور یکنواخت از بدن‌ حمایت کرده و امکان استفاده در دراز مدت را برای فرد فراهم آورد. از این رو لازم است هنگام خرید از کیفیت فوم به کارگرفته شده در نشیمنگاه صندلی اطمینان حاصل کنید.

چرخ‌های صندلی


صندلی‌های ارزان قیمت به طور معمول از چرخ و پایه‌های پلاستیکی کم کیفیت استفاده می‌کنند. این موضوع برای کسانی که وزن بالایی دارند چندان مناسب نیست. از این رو پیشنهاد می‌شود در خرید صندلی، به دنبال مدل‌هایی با محور ۵ ستاره به منظور توزیع وزن و از جنس‌های مقاوم به منظور تحمل بالا، بروند.

تکیه گاه صندلی


تکیه گاه صندلی بایستی به گونه‌ای طراحی شود که توانایی حمایت کامل از گردن و کمر را داشته باشد. بدین صورت که با نشستن فرد، انحناهای کمر و گردن در نقاط درست قرار بگیرند. از این رو پیشنهاد می‌شود برای امتحان این قابلیت پیش از خرید مدل مورد نظر حتما روی آن بنشینید.

همچنین پشتی متحرک صندلی می‌بایست توانایی حرکت یکنواخت و ایمن را در زاویه مناسب داشته باشد. این زاویه در مدل‌های گران قیمت ماکسیمم تا ۱۳۵ درجه است. اما به صورت دقیق‌تر زاویه ایده آل برای قرار گیری در جلوی کامپیوتر بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه است.

دسته صندلی


در هنگام کار با کامپیوتر بایستی قادر باشید تا دست‌های خود را به صورت آزادانه حرکت دهید، از طرفی فضایی برای تکیه گاه نیز برای استراحت دست وجود داشته باشد. به منظور فعالیت طولانی مدت با کامپیوتر پیشنهاد می‌شود صندلی‌های مجهز به دسته‌های چهارجهته را تهیه کنید. این دسته‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا از مچ‌ها، بازوها و آرنج‌هایتان مراقبت کنند. همچنین دسته‌های چهار جهته وضعیت ارگونومی صندلی‌تان را بهبود بخشیده و از فشار روی شانه‌ها می‌کاهند.

صندلی گیمینگ بامو


اگر قیمت در کنار راحتی برای شما المان قابل توجهی است، صندلی گیمینگ بامو (Gaming Chair Bamo Black) با رویه‌ی چرم/پارچه انتخاب بسیار مناسبی برای شماست. این صندلی گیمینگ که برای استحکام هرچه بیشتر از بدنه، فریم و کفی چوبی استفاده می‌کند، به وسیله فوم سرد طبی پوشیده شده و در انتها رویه‌ای از جنس پارچه، چرم مصنوعی و پلاستیک دارد.

ارتفاع این صندلی بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتی متر قابل تنظیم است تا متناسب با قرارگیری مانیتور خود، ارتفاع ایده آل را مشخص کنید. همچنین پشتی این مدل نیز قابلیت تنظیم در زاویه دلخواه را دارد. دسته و پایه پنج پر این مدل از جنس فلز آبدیده محکم با روکش پلاستیک بوده که استحکام بسیار بالا در وزن‌های سنگین را ممکن می‌سازد.

این مدل اقتصادی که مناسب کاربران تا قد ۱۹۰ سانتی متر است، با دو جنس رویه چرم و پارچه و در شش رنگ کلاسیک مشکی، قرمز، زرد، صورتی و آبی در دسترس است. شما می‌توانید این مدل زیبا و مستحکم را همین حالا از فروشگاه اینترنتی درگون شاپ تهیه کنید.

صندلی گیمینگ فن تک مدل Alpha GCR-20 RGB


صندلی گیمینگ فن تک (Fantech Alpha GCR-20 RGB) مناسب آن دسته از گیمرهای عاشق نورپردازی RGB است. این مدل که از جمله محصولات رده حرفه‌ای می‌باشد، امکان تنظیم تمامی بخش‌ها شامل زاویه‌ی تکیه‌گاه، ارتفاع نشیمن‌گاه و وضعیت دسته‌ها در چهار جهت را فراهم می‌آورد؛ بدین وسیله شما قادر خواهید بود تا این صندلی را در ایده آل‌ترین شکل مناسب برای خود استفاده کنید.

ارتفاع این صندلی تا ۱۲۰ سانتی متر قابلیت افزایش داشته و زاویه پشتی آن تا نزدیک به ۱۸۰ درجه قابل تنظیم است. بدنه این مدل که از جنس فوم نرم و با چگالی بالاست به وسیله رویه‌ ترکیبی از چرم و پارچه محکم پوشیده شده است تا بیشترین راحتی ممکن را در استفاده دراز مدت برای کاربر فراهم کند.

نورپردازی‌های RGB این مدل که سرتاسر بدنه را پوشش می‎‌دهند، قابلیت شخصی سازی به وسیله‌ی ریموت همراه صندلی را دارد. این نورپردازی که جلوه ویژه‌ای دارد، محصول فوق را به طور ویژه مناسب گیمرها، استریمرها و تولید کنندگان محتوای ویدئو کرده است.

صندلی گیمینگ میشن مدل CHR22


همه مواد و ملزومات به کار رفته در صندلی میشن (MEETION) مدل CHR22 از مرغوب‌ترین مواد اولیه موجود است؛ روکش آن در اثر نشستن طولانی مدت سبب تعرق و ایجاد حساسیت نمی‌گردد. همچنین فوم سر به کار رفته در نشیمنگاه و پشتی صندلی، در اثر استفاده دارز مدت تغییر شکل نمی‌دهد.نوع مکانیزم به کار گرفته شده در این صندلی ساده بوده و قابلیت تاب خوردن جهت رفع خستگی را به شما می دهد.

ارتفاع این صندلی ۱۳۵ و ۱۲۵ سانتی متر (قابل تنظیم) بوده و عرض آن ۵۷ سانتی‌متر است. نوع مکانیزم به کار گرفته شده در این صندلی ساده بوده و قابلیت تاب خوردن جهت رفع خستگی را به شما می دهد و زاویه پشتی آن تا ۱۶۵ درجه قابل تنظیم است.این صندلی مخصوص بازی مجهز به استراحتگاه و پشتی برای پاها و همچنین کوسن گردن است.

خرید صندلی گیمینگ از دیجی کالا

صندلی گیمینگ ریز مدل Iskur


ریزر (Razer) نامی شناخته شده و محبوب بین گیمرهاست. این برند که محصولات متعددی در زمینه گیمینگ و لوازم جانبی تولید می‌کند، چند سالی هست که صندلی‌های حرفه‌ای و ارگونومیک خود را وارد بازار نموده است. صندلی گیمینگ ریزر مدل Iskur یکی از این محصولات است که در برابر قیمت نسبتا بالا کیفیتی مثال زدنی به کاربران ارائه می‌دهد.

این صندلی که با وحود بدنه فولادی آبدیده قابلیت تحمل وزن تا ۱۵۰ کیلوگرم را نیز دارد، به شکلی ویژه طراحی شده است تا مانع از آسیب و خستگی کمر و دنبالچه شود. طراحی پشتی کمر این مدل به شکلی صورت گرفته که کاملا گودی کمر کاربر رو پوشانده و قالب تن وی را به خود بگیرد. همچنین به منظور محافظت از گردن بالشتک طبی مناسبی نیز برای این مدل تعبیه شده است.

بدنه این مدل از چرم مصنوعی مستحکم و چندلایه پوشیده شده است که فوم طبی آن را کاور می‌کند. بدنه این صندلی قابلیت خم شدن تا ۱۴۰ درجه را نیز برای کاربر فراهم می‌آورد و ارتفاع آن تا ۱۳۵ سانتی متر قابل شخصی سازی است. همچنین برای راحتی هرچه تمام‌تر این صندلی از دسته‌های چهار جهته بهره می‌برد. همه این ویژگی‌ها در کنار هم این مدل را مناسب گیمرهایی می‌کند که بیش از ده ساعت در روز را پشت کامپیوتر می‌گذرانند.

صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر مدل فرمولا کد FH08


صندلی FH08 از سری فرمولا شرکت آمریکایی دی‌ایکس‌ریسر (Dxracer) ااز گزینه‌های به شدت گران قیمت و البته حرفه‌ای است. محصولات این شرکت بر مبنای اصول ارگونومیک طراحی شده است. تمامی مواد و ملزومات به کار رفته در این صندلی از مرغوب‌ترین مواد اولیه موجود می‌باشد. این مدل از اسکلت یکپارچه فولادی وتشک و پشتی ساخته شده از فوم گدازش سرد با روکش وینیل طرح چرم و چرخک های بدون صدای پلی‌اورتان با قطر۲ اینچ، بهره می‌برد.

دسته های عریض این صندلی به منظور محافظت از ساعد و آرنج کاربر دارای پد فوم میباشد و برای راحتی و تسلط کاربر به میزکار، در یک جهت قابل تنظیم هستند. همچنین وجود بالشتک‌های طبی پشت‌سری و گودی کمر ناپیوسته و قابل تنظیم در سری فرمولا موجب افزایش بازه پشتیبانی از قد کاربر شده است.این محصول چشمگیر و خاص که قابل استفاده بعنوان صندلی گیمینگ و یا کامپیوتر است، با رنگ مشکی و تکه دوزی رنگی، ظاهری زیبا و بسیار مدرن دارد.

صندلی گیمینگ کوگار مدل Armor S


کوگار (Cougar) از جمله برندهای تخصصی شناخته‌شده در زمینه تولید صندلی و مبل‌های گیمینگ حرفه‌ای می‌باشد. صندلی گیمینگ کوگار مدل Armor S از جمله بهترین محصولات این برند است که به واسطه طراحی منحصر به فرد خود قابلیت استفاده برای بیش از ده ساعت در روز را دارد.

ملزومات به کار رفته در این صندلی از مرغوب‌ترین مواد اولیه موجود می‌باشد. اسکلت این مدل از فولاد آب دیده ساخته شده که به وسیله فوم سرد مرغوب پوشانده شده است. رویه این مدل ترکیبی از پارچه تافته شده و چرم است که برای سال‌های متمادی بدون تغییر و فرسودگی باقی می‌ماند. همچنین به منظور راحتی هر چه بیشتر کاربر دو بالشتک طبی در قسمت گودی گردن و کمر این مدل تعبیه شده است.

این محصول به واسطه اسکلت مستحکم خود قابلیت تحمل وزن‌های بسیار بالا را دارد و برای قدهای تا بالای ۱۹۰ سانتی متر نیز مناسب می‌باشد. همچنین تکیه‌گاه این صندلی تا ۱۸۰ درجه قابل‌تنظیم است تا برای همه کاربران به شکلی ایده آل تنظیم شود. این محصول ویژه در دو ترکیب رنگ پرطرفدار نارنجی و قرمز با مشکی عرضه می‌شود.

صندلی گیمینگ دی ایکس ریسر مدل VB03


صندلی VB03 از سری والکری شرکت آمریکایی دی‌ایکس‌ریسر (Dxracer) ااز گزینه‌های به شدت گران قیمت و البته حرفه‌ای است. ملزومات به کار رفته در این صندلی شامل اسکلت یکپارچه فولادی وتشک و پشتی ساخته شده از فوم سرد، روکش وینیل طرح چرم و چرخک‌های بدون صدای پلی‌اورتان با قطر سه اینچی، همگی از مرغوب‌ترین کیفیت در دسترس هستند. روکش چرم مصنوعی وینیل این مدل از نوع تنفسی بوده و در اثر نشستن طولانی مدت سبب تعرق و ایجاد حساسیت نمی‌گردد. همچنین فوم سرد به کار رفته در نشیمنگاه و پشتی صندلی، در اثر استفاده دراز مدت تغییر شکل نمی‌دهد.

نوع مکانیزم به کار گرفته شده در این صندلی ساده بوده و قابلیت تاب خوردن جهت رفع خستگی را به شما می دهد و زاویه پشتی آن تا ۱۳۵ درجه قابل تنظیم است. شیب نشیمنگاه این محصول نیز بین ۳ تا ۱۷ درجه متغیر است. یک کمک فنر گازی جهت حرکت نرم و روان تنظیم ارتفاع و پایه پنج شاخه از آلومینیوم یراق‌بندی شده با طراحی بسیار زیبای عنکبوتی نیز از نقاط قوت این صندلی است.

دسته های عریض این صندلی به منظور محافظت از ساعد و آرنج کاربر دارای پد فوم میباشد و برای راحتی و تسلط کاربر به میزکار، در سه جهت قابل تنظیم است. همچنین وجود بالشتک‌های طبی پشت‌سری و گودی کمر ناپیوسته و قابل تنظیم در سری والکری موجب افزایش بازه پشتیبانی از قد کاربر شده است.

خرید صندلی گیمینگ از دیجی کالا

صندلی گیمینگ میشن مدل MT CHR25


صندلی گیمینگ میشن (MeeTion) مدل MT CHR25 از جمله محصولات حرفه‌ای است که به همراه تشک ماساژور عرضه می‌شود. بدنه فلزی این مدل به وسیله رویه برزنتی محکمی پوشیده شده است که مانع از آسیب و استهلاک آن شده و در اثر نشستن طولانی مدت سبب تعرق و ایجاد حساسیت نمی‌گردد. این مدل که با طراحی ارگونومی عرضه شده است در قسمت جای گیری انحنای گردن و کمر از تشک طبی بهره می‌برد.

همچنین این مدل به منظور راحتی هرچه بیشتر کاربران به همراه استراحتگاه پا عرضه شده است. چرخ‌های پنج پر این مدل ژله‌ای و بی‌صدا بوده و بدنه آن به وسیله فلز پوشیده شده است. اسکلت صندلی گیمینگ میشن از جنس فلز آبدیده محکم بوده که فوم ضد ریزش آن را احاطه کرده است.

این مدل که به منظور استفاده تا وزن و قدهای بالا طراحی شده است، قابلیت تنظیم ارتفاع تا ۱۳۰ سانتی متر را داشته و پشتی آن تا ۱۸۰ درجه خم می‌شود. در مجموع صندلی گیمینگ میشن مدل MT CHR25 انتخابی مناسب برای همه کسانی است که ساعات متمادی را پشت کامپیوتر می‌گذرانند.

صندلی گیمینگ با طرح پلی استیشن 5


اگر از طرفداران پر و پا قرص کنسول‌های سونی باشید، صندلی گیمینگ پلی استیشن 5 همان چیزی است که دنبالش هستید. ترکیب رنگ کلاسیک آبی، سفید و مشکی در کنار لوگوی کنسول نسل نهمی این شرکت، خروجی زیبایی ارائه داده است که جلوه خاصی به ستاپ گیمینگ شما می‌بخشد.

رویه چرمی در کنار فوم طبی این صندلی ترکیبی محکم و راحت را برای نشیمنگاه و کمر کاربر فراهم کرده است. همچنین به منظور راحتی هر چه بیشتر کاربران، دو عدد بالشت طبی در قسمت انحنایی کمر و گردن تعبیه شده است. همچنین به منظور آزادی عمل هرچه بیشتر دسته‌های صندلی، تکیه گاه و ارتفاع آن قابل شخصی سازی می‌باشند.

خرید صندلی گیمینگ از دیجی کالا

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار