سامسونگموبایل

سامسونگ در تبلیغات خود به گوشی با دوربین شش‌گانه و سنسور 200 مگاپیکسلی اشاره کرد

در حال حاضر بالاترین رزولوشن دوربین‌های موبایلی معادل با 108 مگاپیکسل است؛ اما این وضعیت احتمالا در آینده‌ای بسیار نزدیک دستخوش تغییر خواهد شد. روز گذشته حساب‌کاربری Samsung Exynos پرسش جالبی را در توئیتر مطرح کرد: “کاربر عزیز علاقه‌مند به عکاسی، بیش‌ترین انتظار شما از دوربین اسمارت‌فون چیست؟” همچنین این حساب‌کاربری با انتشار ویدیویی از یک سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی در کنار 5 حسگر دیگر رونمایی کرد. در واقع این ویدیو از معرفی یک اسمارت‌فون جدید با 6 لنز دوربین در آینده حکایت دارد. بعلاوه ویدیوی مذکور نشان‌دهنده استقرار دوربین سلفی دوگانه در قسمت جلویی دستگاه است. تمامی این دوربین‌ها احتمالا تحت کنترل تراشه جدید اگزینوس سامسونگ فعالیت خواهند کرد.

با این‌حال این موضوع چندان مایه تعجب نخواهد بود. چند ماه پیش یک شخص خبرچین با نام Ice Universe گزارش داد که کمپانی سامسونگ به‌دنبال عرضه یک سنسور ISOCELL جدید با رزولوشن منحصربه‌فرد است. بعلاوه وی اعلام کرد که دستگاه‌های جدید مجهز به این سنسور CMOS به‌زودی روانه بازار خواهند شد.

مزایای کلیدی ایجاد شده توسط یک دوربین 200 مگاپیکسلی

به‌هرحال این موضوع بدان معنا نیست که نخستین اسمارت‌فون تجاری مجهز به حسگر مذکور توسط سامسونگ عرضه خواهد شد. بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته اسمارت‌فون ZTE Axon 30 Pro با بهره‌گیری از سنسور 200 مگاپیکسلی به یک اسمارت‌فون دوربین‌-محور تبدیل خواهد شد. به لطف اطلاعات اخیرا و رفته اکنون می‌دانیم که این حسگر دارای شماره مدل S5KGND است. اندازه این سنسور برابر با 1/1.37 اینچ، اندازه پیکسل‌های آن معادل 1.28 میکرون و اندازه فوکوس پیکسلی آن برابر با 0.64 میکرون است.همچنین این سنسور دوربین از تکنیک خوشه‌بندی تصاویر استفاده خواهد کرد. این موضوع بدان معناست که حسگر مذکور در محیط‌های با سطح روشنایی پایین قادر به ثبت تصاویر 50 یا حتی 12.5 مگاپیکسلی خواهد بود. البته چنین اقدامی کاهش رزولوشن و وضوح تصاویر ثبت شده را به‌دنبال خواهد داشت. مشخصه Dual Native ISO، پشتیبانی از خروجی ویدیویی 16K و فوکوس 4 هسته‌ای سایر ویژگی‌های شاخص سنسور 200 مگاپیکسلی S5KGND CMOS سامسونگ به‌شمار می‌روند.

همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد؛ سامسونگ توسط خود به یک تراشه جدید اگزینوس اشاره نموده است. این موضوع بدان معناست که تراشه جدید احتمالا با هدف پشتیبانی از این فناوری جدید دوربین به بازار عرضه خواهد شد. در حال حاضر اگزینوس 2100 قدرتمندترین و جدیدترین تراشه موبایلی عرضه شده توسط سامسونگ به‌شمار می‌رود. این تراشه از حداکثر 6 سنسور دوربین و یک دوربین منفرد با رزولوشن 200 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل برخی کارشناسان معتقدند که تولیدکننده کره‌ای از محصول جدیدی رونمایی نکرده و به بازمعرفی تراشه اگزینوس 2100 خواهد پرداخت.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار