تبلت هاراهنمای خرید

سامسونگ Galaxy Tab 7 یا iPad Air، کدام تبلت را بخریم؟

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

در این راهنما به معرفی و بررسی دو تبلت سامسونگ گلگسی تب ۷ یا آیپد ایر در قیمت های مشابه پرداخته ایم. اینکه سامسونگ گلگسی تب ۷ حتی با آیپد ایر مقایسه می شود، خود یک دستاورد است. پیش بینی می شد که تبلت های اندرویدی سال های قبل منقرض شوند، اما در عوض، سامسونگ بهترین ویژگی های تلفن های هوشمند گلکسی خود را برای ارائه مجموعه دیگری از مدل های موفق در تبلت های خود به کار گرفت.

آیپد ایر نه تنها سریع تر و شیک تر از iPad معمولی است، بلکه پشتیبانی از Magic Keyboard به این معنی است که iPad Air بالاخره به مانند یک لپ تاپ عمل می کند و اگر عمر باتری آن بیشتر و یا صفحه نمایش آن روشن تر بود، شاید با بهترین تبلت ساخته شده توسط اپل تا این زمان مواجه می شدیم. در مقابل، سامسونگ گلگسی تب ۷ توانمندترین تبلت اندرویدی در بازار است و علاوه بر آن اولین تبلتی است که از اتصال G5 پشتیبانی می کند و با سخت افزار قدرتمند خود می تواند با سهولت از عهده چند وظیفه ای برآید و در مقابل دیگر تبلت های اندرویدی از طراحی، صفحه نمایش، دوام باتری و تجربه کلی استفاده بالاتری بهره می برد.

تبلت اپل مدل iPad Air 10.9 inch 2020 4G

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و وزن مناسب
  • دارای سنسور تشخیص چهره
  • باتری قدرتمند
  • نمایشگر با کیفیت بالا
  • قدرت سخت افزاری بالا
  • پشتیبانی از قلم استایلوس، ماوس و کیبورد
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • عدم پیشتیبانی از NFC

تبلت اپل مدل iPad Air 10.9 inch 2020 4G با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، با صفحه نمایش عالی، شارژ مناسب و عملکرد به عنوان نسخه ارزان تر آیپد پرو با ابعاد ۲۴۷٫۶ x 178.5 x 6.1 میلی متر و وزن ۴۶۰ گرن طراحی و تولید شده است. بالا و پایین تبلت دارای بلندگوهای استریوی قدرتمندی است که در حالت افقی صدای استریو واقعی و دو کاناله به شما می دهد و بلندگوها فقط در پایین محصول قرار دارند. در بالای تبلت، یک نوآوری واقعاً جالب در قالب یک دکمه پاور وجود دارد که نقش یک سنسور اثر انگشت را دارد. این بدان معناست که Air نیازی به داشتن یک لبه بزرگ برای یک دکمه فیزیکی Home ندارد، اما همچنین می تواند از سنسور اثر انگشت استفاده کند. این محصول از جنس آلومینیم مانند iPad Pro به نظر می رسد، هرچند که لمس آن سبک تر و راحت تر است.

این تبلت از یک صفحه نمایش ۱۰٫۹ اینچی با پوشش ضد انعکاس با رزولوشن ۱۶۴۰ × ۲۳۶۰ پیکسل و تراکم ۲۶۴ پیکسل بر اینچ بهره برده و تصاویر را با حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتی، بسیار زیبا و شفاف نمایش می دهد. نمایشگر این تبلت از قابلیت TrueTone اپل بهره برده و دارای پوشش ضد انعکاس می باشد، بنابراین در برابر تابش خیره کننده و اثر انگشت مقاومت بیشتری دارد.

آیپد ایر جدید از پردازنده ۱۴Apple A بهره برده و با ۴ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی چهار هسته ای Apple GPU قدرت بسیار بالایی در اختیار کاربران قرار می دهد و در کنار این سخت افزار قدرتمند از ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد و همانطور که انتظار می رود از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نخواهد کرد و همچنین از نسخه سیستم عامل ۱۴iOS و درگاه ارتباطی USB Type-C بهره می برد. آیپد ایر دارای یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، همان دوربین اصلی در آیپد پرو بوده که دارای قابلیت های ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها، کم کردن نویز، فوکوس با اشاره روی سوژه، تشخیص چهره و لبخند، عکاسی پانوراما و HDR می باشد. همجنین دارای دوربین سلفی با رزولوشن ۷ مگاپیکسل می باشد.

سری آیپد اپل همواره دارای عمر باتری بسیار خوبی بوده اند و این تبلت نیز از این ویژگی محروم نمانده و می تواند با یکبار شارژ کامل، حداکثر تا ۱۰ ساعت برای وب گردی و یا پخش موزیک یا تماشای فیلم دوام آورد. این تبلت قابلیت اتصال به صفحه کلید ساخته شده توسط اپل با پایه صفحه نمایش قابل تنظیم و کلیدهای دارای نور پس زمینه را دارا می باشد. این محصول ُدر رنگ های سیلور، خاکستری تیره، رز گلد، سبز و آبی آسمانی قابل تهیه است.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S7+ SM-T975

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و وزن مناسب
  • دارای سنسور اثرانگشت
  • باتری قدرتمند
  • نمایشگر با کیفیت بالا
  • قدرت سخت افزاری بالا
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و کیبورد
  • ارائه شده به همراه قلم استایلوس

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • عدم پیشتیبانی از NFC

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S7+ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت، محصولی در ابعاد ۲۸۵ x 185 x 5.7 میلی متر و وزن ۵۷۵ گرم که با بهره گیری از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی و سخت افزار قدرتمند به عنوان قدرتمندترین تبلت اندرویدی حال حاضر شناخته می شود. این محصول به همراه یک قلم استایلوس ۹ میلی متری عرضه شده و از بلندگوهای چهارگانه که توسط AKG با صدای فراگیر Dolby Atmos تنظیم شده اند، بهره می برد.

در قسمت جلوی این تبلت یک صفحه نمایش ۱۲٫۴ اینچی Super AMOLED قرار داشته که می تواند تصاویر را با وضوح ۱۷۵۲ × ۲۸۰۰ پیکسل و ۲۶۶ پیکسل در هر اینچ نمایش دهد. این تبلت، توسط پردازنده هشت هسته ای کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ و پردازنده گرافیکی Adreno 650 به همراه ۶ گیگابایت رم، قدرت پردازشی فوق العاده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد و همچنین دارای سیستم عامل اندروید ۱۰ می باشد. این محصول با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی از کارت حافظه جانبی تا حداکثر ظرفیت ۱ ترابایت پشتیبانی می کند.

این محصول دارای دوربین دوگانه شامل دوربین اول از نوع عریض (Wide) با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل و دوربین دوم از نوع فوق عریض (Ultrawide) با رزولوشن ۸ مگاپیکسل بوده که از قابلیت های ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها، عکاسی پانوراما و عکاسی HDR پشتیبانی می نماید. همچنین در قاب جلویی این گوشی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی از نوع عریض نیز چشم نوازی می کند. این تبلت با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ وات، دارای یک باتری لیتیوم‌-پلیمر ۸۰۰۰ میلی‌آمپری بوده که با هر بار شارژ کامل تا مدت زمان ۱۱ ساعت برای استفاده معمولی روزانه شما را همراهی خواهد نمود. این محصول از آلومینیوم ساخته شده و در رنگ های مشکی، نقره ای یا برنز موجود است.

جمع بندی

گرچه این دو تبلت یکسان به نظر می رسند، اما تفاوت های چشمگیری دارند. حالت DeX ، تبلت سامسونگ را به دستگاهی شبیه لپ تاپ تبدیل می کند و همچنین سامسونگ با درج قلم خود به طور پیش فرض و شارژی نکردن صفحه کلید خارجی خود، امتیازاتی را کسب می کند و همچنین عمر باتری طولانی تر و لوازم جانبی ارزان تری دارد. در همین حال، قلم و کیبورد اپل تجربه های کاربری بهتری را ارائه می دهند.

آیپد ایر روانی نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی را که سامسونگ گلگسی تب ۷ انجام می دهند را ارائه نمی دهد و همچنین صفحه نمایش آن از سامسونگ گلگسی تب ۷ کم نورتر است. آنچه باعث می شود سامسونگ گلگسی تب ۷ توانایی بالقوه خود را به معرض نمایش نگذارد، سیستم عامل آن است. مهم نیست که سامسونگ چه تعدیلاتی را در سیستم One UI ایجاد کند، در هر صورت بر روی سیستم عامل اندروید کار می کند و به همین سادگی همان تجربه یکپارچه ای را که در iPad Pro پیدا خواهید کرد را، ارائه نمی دهد. در نهایت آیپد ایر به دلیل پشتیبانی طولانی مدت و بروزرسانی های مداوم و یکپارچگی بهتر سیستم عامل به عنوان برنده این رقابت اعلام می شود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار