راهنمای خریدلوازم صوتی

سونی یا سامسونگ، ایرفون کدام برند را بخریم؟

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

اگر به دنبال تجربه یک مکالمه با کیفیت و پایدار بوده و یا اگر عاشق موسیقی هستید، به احتمال زیاد هندزفری ارائه شده به همراه گوشی این امکان را برای شما فراهم نخواهد کرد. چنین محصولاتی بیشتر اوقات، خیلی ناخوشایند به نظر می رسند. برخی از دستگاه ها به هیچ وجه با هدفون همراه نیستند، اما حتی مدل هایی که آنها را شامل می شوند نیز تجربه گوش دادن با کیفیت بالا را ندارند. از زمان معرفی AirPods توسط اپل، مفهوم هدفون های بی سیم یک جهش بزرگ را به همراه داشت. طی چند سال گذشته برند های مختلفی محصولات خود را در این بخش عرضه کرده اند و در واقع، مارک های تلفن های هوشمند نیز در گروه صوتی بی سیم واقعی پیشگام بوده اند.

سامسونگ Galaxy Buds Pro را در کنار سری ۲۱Galaxy S معرفی کرد و این سری یک قدم فراتر از Samsung Galaxy Buds Live، گلکسی بادز پرو کیفیت صدای و میکروفون بهتر را با جفت شدن چند نقطه و پشتیبانی صوتی فضایی ارائه می دهد و همچنین ANC بهبود یافته و ویژگی های منحصر به فرد جالب است. در مقابل هدفون بی سیم ۸۰۰WF-H سونی که در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ رونمایی شد با طراحی متمایز، صدا و عملکرد استثنایی خود و برچسب قیمتی گران تری نسبت به سامسونگ عرضه می گردد. در این راهنما به معرفی و بررسی این دو محصول پرداخته ایم تا بفهمیم کدام یک از دو هدفون معرفی شده در کنار ارائه عملکرد و تجربه عالی، از ارزش خرید بیشتری برخوردار خواهد بود.

هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds Pro

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • تولید صدای مناسب
  • طراحی قابل حمل و انعطاف پذیر
  • عمر باتری مناسب
  • مجهز به سنسورهای شتاب سنج، Voice Pickup Unit ، IR و Hall
  • دارای استاندارد IPX7
  • دارای سه میکروفون روی هر گوشی
  • قابلیت حذف نویز و صدای محیط

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • عدم پشتیبانی از دستیار گوگل و اپل

هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds Pro، محصولی در ابعاد ۵۰٫۰ x 50.2 x 27.8 میلی ‌متر و وزن ۶٫۳ گرم که تقریبا معادل Apple AirPods Pro برای سری تلفن های جدید ۲۱Galaxy S سامسونگ هستند. تاریخ انتشار Samsung Galaxy Buds Pro تنها ۵ ماه پس از عرضه هدفون های جدید Samsung Galaxy Buds Live توسط این شرکت صورت گرفته است. این محصول از جنس بدنه پلاستیک باکیفیت در سه رنگ مشکی، نقره ای و بنفش برای مطابقت با گلکسی ۲۱S جدید سامسونگ در دسترس است و همچنین در کنار کیفیت ساخت بالا به لطف استاندارد ۷IPX به مدت ۳۰ دقیقه و در عمق حداکثر یک متر از خود مقاومت بسیار مناسبی نشان می دهد.

این هدفون از طریق رابط بلوتوث نسخه ۵ و با محدوده عملکرد ۱۰ متر به تلفن هوشمند متصل می گردد و مجهز به سنسورهای شتاب سنج،Voice Pickup Unit ،IR و Hall است. این محصول دارای دو سطح ANC کم و زیاد است و هرکدام به طور خاص برای محیط های مختلف مهندسی شده اند، منظور از Low برای فضاهای کوچک مانند یک دفتر کار است، در حالی که High می تواند در محیط های بزرگ و شلوغ موثر واقع گردد. بلندگوهای بزرگ دو طرفه سامسونگ، باس های عمیق و شفافی را تولید می کنند و اگرچه صدا در تلفن های هوشمند Galaxy مقیاس پذیر است، به لطف Scalable Codec اختصاصی این برند، شما هنوز هم می توانید با وجود کمترین کیفیت، از موسیقی پر جنب و جوش در دستگاه های غیر سامسونگ لذت ببرید. این محصول از Bixby voice wake-up و کدک های SBC و AAC پشتیبانی می کند و بر روی هر گوشی از سه میکروفون بهره می برد و همچنین در حالت ambient sound ریزترین صدا های اطراف رو تشخیص داده و آنها را به صورت بلند و تقویت شده پخش می نماید.

این هدفون با گوشی ها با سیستم عامل اندروید ۷٫۰ و بالاتر (با رم بیشتر از ۱٫۵ گیگابایت) سازگار است و طول عمر باتری هدفون در حالت مکالمه برابر با ۵ ساعت مکالمه در زمان خاموش بودن ANC و ۴ ساعت مکالمه در زمان روشن بودن ANC ساعت و این میزان در حالت پخش موسیقی برابر با ۸ ساعت پخش موسیقی در زمان خاموش بودن ANC و ۵ ساعت پخش موسیقی در زمان روشن بودن ANC است. این محصول امکان پخش ۶۰ دقیقه موسیقی در ازای ۵ دقیقه شارژ را داشته و از طریق درگاه USB-C تامین انرژی می نماید.

هدفون بی سیم سونی مدل WF-H800

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • تولید صدای مناسب
  • طراحی قابل حمل و انعطاف پذیر
  • عمر باتری مناسب
  • پشتیبانی از NFC
  • مقاومت در برابر آب، رطوبت و عرق
  • پشتیبانی از دستیار گوگل، آمازون و اپل

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

هدفون بی سیم سونی مدل WF-H800، همانطور که از نام آن مشخص است، این هدفون های بی سیم واقعی جدید بخشی از محدوده h.ear سونی هستند که از نظر قیمت در زیر پرچمدار سری X1000 قرار دارند و بیشتر بر روی دادن یک آرایه منحصر به فرد از رنگ و سبک جدید به شنوندگان برای بیان زیبایی بهتر است. طیف جدید h.ear در پنج ترکیب رنگی ارائه شده و با رنگ های مختلف روی محفظه و گوشی، می توانید ظاهری بی نظیر از آن داشته باشید و آنها را با لباس یا لوازم جانبی مورد علاقه خود ست نماید. این هدفون اتصال بی سیم پایدار و قابل اعتماد را ارائه می دهد و با درایور ۶ میلی متری، بلوتوث نسخه ۵ و NFC دارای اطمینان از پوشش گسترده تر بهینه شده است و سیگنال را برای جریان بی وقفه قوی نگه می دارد.

این محصول با بازیابی صدای بلند از دست رفته در فشرده سازی و به کمک فناوری DSEEHX ™ فایل های موسیقی دیجیتال شما را با صدای غنی و طبیعی تولید می کند. این هدفون های سبک وزن با سرگوشی های سیلیکونی با ساختار نوآورانه Tri-hold به صورت ارگونومیک طراحی شده اند تا بتوانند با سه نقطه مختلف روی گوش شما ارتباط برقرار کنند. یک سنسور مجاورت در هر دو گوشی می تواند تشخیص دهد که آیا شما یک یا هر دو را پوشیده اید و بر این اساس پخش را تطبیق می دهد.

اگر یک گوشی را بیرون بیاورید، موسیقی به طور خودکار از هر دو طرف مکث شده و در صورت قرارگیری گوشی موسیقی به طور خودکار پخش را از سر می گیرد.هدفون کاملاً شارژ شده به شما امکان می دهد تا ۸ ساعت موسیقی را پخش کنید و در صورت استفاده از محفظه شارژ تا حداکثر ۱۶ ساعت پخش را برای شما تضمین کرده و در صورت نیاز به شارژ سریع، در مدت زمان شارژ ۱۰ دقیقه ای، تا حداکثر ۷۰ دقیقه امکان گوش دادن به موسیقی و مکالمه را برای شما فراهم خواهد نمود.

جمع بندی

قابلیت های صوتی و بی سیم بزرگترین نقاط قوت این دو مدل هستند که شنوندگان را با صدای پرانرژی که اکثر ژانرهای موسیقی را تکمیل می کنند، شگفت زده خواهند نمود. هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds Pro یک محصول ایده آل برای گوشی های سامسونگ بوده که قابلیت کنترل و مدیریت بسیار مناسبی توسط برنامه Galaxy Wareable برای آن فراهم است و البته برای کاربران iOS اجازه دسترسی برای سفارشی کردن تنظیمات وجود نخواهد داشت.

در حال حاضر، به نظر می رسد تنها دستیار هوشمند سامسونگ Galaxy Buds Pro، Bixby است. این بدان معناست که اگر به محصولات Google یا Apple وارد شوید، نمی توانید آنها را با هندزفری خود کنترل کنید و در مقابل هدفون سونی این قابلیت را به راحتی برای شما فراهم آورده است.

در نهایت می توان گفت هر دو محصول بسیار به هم نزدیک بوده اما با توجه به تکنولوژی جدیدتر سامسونگ و اختلاف دو سال در عرضه این دو محصول (۲۰۲۱ و ۲۰۱۹) و برچسب قیمتی کمتر Galaxy Buds Pro تهیه این محصول پیشنهاد می گردد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار