گیمینگ

بهترین پرک‌های کالاف دیوتی موبایل

از سال 2003 که اولین بازی کالاف دیوتی منتشر شد، این سری بازی به طور کامل دنیای بازی را تحت سلطه خود درآورده است. با هر نسخه جدید، شاهد نوآوری‌ها و ویژگی‌های جدیدی هستیم که جذابیت این بازی را برای گیمرها، چه حرفه‌ای و چه معمولی، حفظ می‌کند. رویدادهای عظیمی مثل حضور گودزیلا و کینگ کنگ در Call of Duty: Warzone هیجان این بازی را به اوج خود می‌رسانند. با دیجی اطلس همراه باشید.

بهترین اسکوراستریک‌های کالاف دیوتی

Call of Duty Mobile تجربه‌ای مشابه نسخه‌های رایانه شخصی و کنسولی را به بازیکنان ارائه می‌دهد، این بازی بسیاری از ویژگی‌های نسخه‌های قبلی، مثل سیستم امتیاز، را حفظ کرده است. با این حال، تفاوت‌هایی هم وجود دارد که بازیکنان برای رسیدن به صدر جدول امتیازات باید به خاطر داشته باشند.

در طول سال‌ها، عناوین FPS زیادی سعی کرده‌اند با Call of Duty رقابت کنند، اما هیچ‌کدام نتوانستند به موفقیت آن برسند. حتی غول‌های بازی‌سازی مثل DICE با Battlefield 2042 نتوانستند Call of Duty را شکست دهند. با اینکه این سری بازی کمی از ریشه‌های خود دور شده است، اما گیم‌پلی اصلی آن تقریباً دست نخورده باقی مانده است و هسته قدیمی خودش را حفظ کرده است.

Call of Duty Mobile به دلیل وفاداری به ریشه‌های کالاف دیوتی، بر صحنه شوترهای اول شخص موبایل تسلط دارد. همچنین، این که بازیکنان می‌توانند در هر مکانی و با اتصال به اینترنت آن را بازی کنند، به محبوبیت آن افزوده است. با افزایش روزافزون تعداد بازیکنان کالاف دیوتی موبایل، گیمرها باید با استفاده از بهترین امتیازات و استراتژی‌ها خود را با شرایط جدید وفق دهند و تلاش کنند که برای پیروز شدن چیزهای جدیدی یادبگیرند.

 

13- Fast Recovery – Tier 1

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بازیکنان تازه‌کار کال آو دیوتی موبایل مرتکب می‌شوند، حمله کردن رمبو وار به اهداف است. اشتباه متداول دیگر بازیکنان تازه‌کار این است که وارد تیراندازی می‌شوند قبل از اینکه اچ‌پی آنها بازیابی شود، که البته این موضوع آنها را به شکار آسانی برای تیم حریف تبدیل می‌کند.

اگرچه بازیابی سریع شاید بهترین مهارت در کال آو دیوتی موبایل نباشد، اما می‌تواند در برخی سناریوها به بازیکنان کمک کند.
این مهارت کال آو دیوتی موبایل، نرخ بازیابی بازیکن را ۳۵٪ افزایش می‌دهد، به این معنی که آنها می‌توانند خیلی زودتر به نبردها بپیوندند. اما البته بازیکنان باید حداقل ۵ ثانیه از دریافت آسیب مصون بمانند تا بازیابی اچ‌پی فعال شود.

12- Toughness – Tier 2

در نسخه‌های اخیر کال آو دیوتی، ریکویل (لرزش تفنگ هنگام شلیک) در اسلحه‌ها تقریباً وجود نداشته است (یکی از جنبه‌هایی که بازیکنان می‌خواهند اکتیویژن در عناوین آینده تغییر دهد)، که حتی بدترین بازیکنان کال آو دیوتی را به تک‌تیراندازهایی ماهر تبدیل کرده است. با این حال، روش مؤثری برای از دست دادن دقت شلیک دشمن وجود دارد و آن شلیک به سمت اوست تا لرزش ایجاد شود.

دقیقا در همین نقطه است که مهارت سرسختی مفید واقع می‌شود، زیرا لرزش را ۶۰٪ کاهش می‌دهد. این به معنای آن است که بازیکنان شانس بیشتری برای پیروزی در یک نبرد تیراندازی دارند اگر همه شلیک‌هایشان به هدف بخورد. اما این بهترین مهارت برای بازیکنانی که از کنترلر برای بازی کردن کال آو دیوتی موبایل استفاده می‌کنند، نیست زیرا ریکویل/لرزش تقریباً وجود ندارد.

11- Persistence – Tier 3

چیزی بدتر از مرگ قبل از باز کردن یک اسکوراستریک قدرتمند مثل VTOL یا لیزر مداری در کال آو دیوتی موبایل وجود ندارد. و در حالی که بازیکن تقریباً کاری نمی‌تواند برای اجتناب از مرگ انجام دهد (به جز چیت زدن)، یک مهارت وجود دارد که به بازیکنان اجازه می‌دهد پیشرفت اسکوراستریک خود را حتی پس از مرگ حفظ کنند.

پایداری یک مهارت مفید در CODM (یا هر عنوان COD دیگر) است زیرا به بازیکنان اجازه می‌دهد اسکوراستریک خود را حفظ کنند و باز کردن اسکوراستریک‌های بهتر و کشنده‌تر را آسان‌تر می‌کند. اما بازیکنان باید سخت‌تر کار کنند تا اسکوراستریک‌ها را باز کنند زیرا پایداری هزینه هر کدام را ۲ واحد افزایش می‌دهد.

10- Tactician – Tier 1

اکثر بازیکنان کال آو دیوتی فقط در حین بازی بر روی استفاده از اسلحه یا اسکوراستریک‌های خود تمرکز می‌کنند، اما بازیکنان حرفه‌ای کال آو دیوتی از تمام ابزارهایی که بازی در اختیارشان قرار می‌دهد استفاده می‌کنند، مثل تجهیزات تاکتیکی، چرا که می‌تواند به آنها در یک نبرد تیراندازی مزیتی رقابتی بدهد. نارنجک ضد الکترونیک می‌تواند نقشهٔ بازیکن رقیب را مختل کند، در حالی که یک کوکتل مولوتف که اگر به خوبی پرتاب شده می‌تواند از پیشروی دشمنان جلوگیری کند.

بنابراین، برای بازیکنانی که دوست دارند از تجهیزات تاکتیکی استفاده کنند، داشتن مهارت تاکتیک‌دان الزامی است زیرا به آنها اجازه می‌دهد با یک قطعه تجهیزات تاکتیکی اضافی به مسابقه وارد شوند.

9- Lightweight – Tier 1

بازیکنانی که در طول یک مسابقه ساکن می‌مانند، شکار آسانی برای بازیکنان حرفه‌ای کال آو دیوتی خواهند بود، بنابراین بازیکنان باید در حرکت باشند اگر می‌خواهند به طور مداوم پیروز شوند. به همین دلیل استفاده از مهارت سبک‌وزن برای بازیکنان مفید است زیرا سرعت دویدن را ۱۰٪ افزایش می‌دهد که می‌تواند به فرار از نبردهای تیراندازی یا کمک به گرفتن ضربت پشتی دشمنان در مسابقات رقابتی کمک کند.

این مهارت همچنین آسیب‌های ناشی از سقوط را کاهش می‌دهد، اما در هیچ‌یک از نقشه‌های کال آو دیوتی موبایل ساختمان بلندی وجود ندارد، بنابراین این مزیت قابل چشم‌پوشی است.

8- Tracker – Tier 2

دانستن مکان یک بازیکن دشمن می‌تواند کلید پیروزی در یک مسابقه باشد ( نکته ای که اکثر بازیکنان حرفه‌ای به شدت با آن موافق هستند)، بنابراین مهارت ردیابی تقریباً ضروری است زیرا ردپای دشمنان را به مدت ۴ ثانیه نشان می‌دهد. اما البته بازیکنان همچنین می‌توانند از این مهارت به صورت دفاعی استفاده کنند زیرا دانستن مسیر حرکت دشمن به معنای دانستن مکانی است که نباید به آنجا رفت.

متأسفانه، علی‌رغم قدرت بالای این مهارت، بازیکنان می‌توانند با استفاده از سایر مهارت‌ها با آن مقابله کنند. بنابراین، بازیکنان نباید صرفاً بر این مهارت تکیه کنند بلکه باید یاد بگیرند که از محیط اطراف خود آگاه باشند.

7- Dead Silence – Tier 3

علاوه بر آگاهی از محیط اطراف، گوش دادن به صداهای بازی راه دیگری است که بازیکنان می‌توانند اطلاعات ضروری در مورد محل آمدن دشمن را به دست آورند. بنابراین، بازیکنان می‌توانند با استفاده از مهارت سکوت مطلق میزان اطلاعاتی را که به حریفان خود می‌دهند، محدود کنند.

مهارت سکوت مطلق همه صداهای راه رفتن، خم شدن و دراز کشیدن را خفه می‌کند که می‌تواند در صورتی که بازیکنان بخواهند یک قدم جلوتر از حریفان خود باشند، مفید باشد. اما البته، صدای دویدن خفه نمی‌شود، بنابراین بازیکنان باید در مورد دویدن احتیاط کنند زیرا بازیکنان دشمن همچنان صدای حرکات آنها را خواهند شنید.

6- Flak Jacket – Tier 1

نارنجک و C4 همیشه از ارکان اصلی بخش چند نفره کال آو دیوتی بوده‌اند زیرا می‌توانند در برخی نبردهای تیراندازی، به ویژه هنگام جفت شدن با تفنگ تهاجمی مناسب، تعیین‌کننده باشند. خوشبختانه، بازیکنان می‌توانند با استفاده از مهارت جلیقه ضدگلوله از این انواع تجهیزات منفجره محافظت کنند زیرا آسیب ناشی از انفجار را ۳۵٪ کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، این مهارت بازیکنان را از هر انفجاری، چه ناشی از C4 و چه ناشی از انفجار راکت پرتاب‌کن‌ها، محافظت می‌کند. اما جلیقه ضدگلوله از بازیکنان در برابر کوکتل مولوتف محافظت نمی‌کند، بنابراین بازیکنان باید از هر بازیکنی که از آن استفاده می‌کند، دوری کنند.

5- Ghost – Tier 2

یکی از متداول‌ترین اسکوراستریک‌ها، UAV است زیرا موقعیت هر بازیکن دشمن را در نقشهٔ کوچک کناری نشان می‌دهد. و در حالی که این ممکن است به نظر یک اسکوراستریک OP باشد، بازیکنان به راحتی می‌توانند با استفاده از مهارت روح از آن جلوگیری کنند زیرا آنها را از UAVها پنهان می‌کند.

وقتی بازیکنان این اطلاعات را از بین ببرند، تیم دشمن مجبور می‌شود اهداف را بدون اطلاعات بگیرد که این امر غافلگیر کردن آنها را آسان می‌کند. و تنها راهی که بازیکنان می‌توانند با روح مقابله کنند استفاده از UAV پیشرفته است که هزاران امتیاز نیاز دارد.

4- High Alert – Tier 3

تک‌تیراندازها همیشه در بازی‌های شوتر اول شخص فراوان بوده‌اند، به ویژه در حالت بتل رویال بازی کال آو دیوتی موبایل. اما بازیکنان می‌توانند با استفاده از مهارت هشدار بالا از تیر خوردن توسط بازیکنان دشمن جلوگیری کنند زیرا آنها را در مواقعی که دشمنی آنها را نشانه گرفته، هشدار می‌دهد.

علاوه بر این، هر زمان بازیکنی با مهارت هشدار بالا نشانه‌گیری کند، دشمنان، تجهیزات خصمانه و حتی اسکوراستریک‌ها را در نقشهٔ کوچک مشخص می‌کند. و بهتر از همه اینکه هر چیزی که توسط مهارت هشدار رده بالا مشخص شده باشد، در نقشهٔ کوچک بازیکن متحد نیز نشان داده می‌شود، که این مهارت را به مهارت پشتیبانی ایده‌آلی تبدیل می‌کند.

3- Restock – Tier 1

همانطور که قبلا گفته شد، تجهیزات کشنده مانند نارنجک ها، کوکتل های مولوتوف و C4 می توانند نتیجه مسابقه را تغییر دهند، زیرا یک قطعه از تجهیزات به طور بالقوه می تواند کل تیم را نابود کند. و در حالی که بازیکنان در هر مسابقه تعداد محدودی تجهیزات کشنده دارند، می توانند با استفاده از Perk احتیاط، که اکثر تجهیزات کشنده را بعد از 25 ثانیه شارژ می کند، آن را تغییر دهند.

تنها نقطه ضعف Perk احتیاط این است که برخی تجهیزات تاکتیکی شارژ نمی شوند، به این معنی که این Perk برای بازیکنانی با سبک بازی تهاجمی مناسب‌تر است.

2- Cold-Blooded – Tier 2

در هر بازی کالاف دیوتی امتیازاتی هستند که می‌توانند کل تیم‌ها را، به خصوص آن‌هایی که هوش مصنوعی کنترل می‌کند مانند مسلسل نگهبان یا پهپاد شکارچی، از بین ببرند. اما بازیکنان می‌توانند با استفاده از امتیاز خونسردی (Cold-Blooded) از نابودی توسط این امتیازات هوش مصنوعی اجتناب کنند.

دلیل این موضوع این است که امتیاز خونسرد بازیکن را برای امتیازات کنترل شده توسط هوش مصنوعی نامرئی می‌کند. متأسفانه، این امتیاز مانع امتیازات کنترل شده دستی نمی‌شود، بنابراین بازیکنان باید با روش‌های دیگری مراقب آن‌ها باشند.

1- Tactical Mask – Tier 3

با اینکه تجهیزات تاکتیکی همیشه جزء اصلی سری Call of Duty نبوده‌اند، با رقابتی‌تر شدن بخش چندنفره‌ این بازی، اهمیت پیدا کردند زیرا به بازیکنان اجازه می‌دادند حرکات تاکتیکی‌تری انجام دهند.

به همین دلیل، شاید بتوان “ماسک تاکتیکی” را بهترین امتیازی دانست که بازیکنان می‌توانند استفاده کنند، زیرا اثرات هر گونه تجهیزات تاکتیکی مانند نارنجک‌های گیج‌کننده یا EMP را تا 40% کاهش می‌دهد. بازیکنان می‌توانند از این امتیاز به همراه یکی از سلاح‌های ثانویه قدرتمند برای پیشروی به سمت اهدافی که توسط بازیکنانی محافظت می‌شوند که از تجهیزات تاکتیکی استفاده می‌کنند، استفاده کنند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار