نقدوبررسی لوازم صوتی و تصویری

مشخصات و بررسی ایرفون JBL Live 300TWS

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.
نقد و بررسی اجمالی
هدفون بی سیم جی بی ال مدل LIVE 300TWS می‌تواند شما را از دست‌وپاگیر بودن سیم‌ها خلاص کند. هدفون مدل «LIVE 300TWS» از جمله محصولات با کیفیت شرکت «جی بی ال» (JBL) است که به‌صورت کاملاً بی‌سیم طراحی شده است. این محصول به بلوتوث نسخه 5.0 مجهز شده تا برقراری ارتباط کیفیت بالایی داشته باشد و میزان قطع شدن ارتباط به حداقل برسد. همچنین می‌توانید تا فاصله 10 متری از گوشی خود به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنید یا به مکالمه بپردازید. هر کدام از گوشی‌های این هدفون به یک باتری داخلی مجهز شده‌اند که امکان پخش موسیقی تا 6 ساعت را امکان‌پذیر می‌کند. شرکت جی بی ال برای این هدفون خود یک محفظه شارژ هم طراحی کرده است. این محفظه ابعاد کوچکی دارد و به‌آسانی در جیب و کیفتان جای می‌گیرد. یکی دیگر از ویژگی‌های این مدل مقاوم بودن آن در برابر تعرق‌بدنی است. این محصول از جی بی ال برای ورزشکارانی به هنگام تمرین به موسیقی‌های خود گوش می‌دهند انتخاب مناسبی است.

اگر به دنبال ایرفونی هستید که ضدآب، بی‎سیم، دارای قیمت مناسب و برای استفاده در باشگاه ایدئال باشند حتماً انتخاب‌های گوناگونی پیش روی خود می‌بینید. اگر ترجیح می‌دهید ایربادها از الکسا و دستیار گوگل نیز پشتیبانی کنند گزینه‌های موجود محدودتر خواهند بود. ایرفون ۳۰۰TWS ساخت کمپانی جی‌بی‌ال تمامی این ویژگی‌ها را در کنار باس قوی و صدایی شفاف در خود جای داده است.

نقاط قوت

  • صدای قدرتمند با باس قوی و شفافیت در فرکانس‌های بالا
  • قابلیت شخصی‌سازی اکولایزر
  • پشتیبانی از الکسا و دستیار گوگل

ضد آب

  • نقاط ضعف
  • صدای خروجی باب طبع طرفداران صدای ناب و واقعی نیست

مشاهده این محصول در دیجی کالا

مشخصات

  • نوع: In-Canal
  • بی‌سیم: بله
  • بی‌سیم واقعی: بله
  • نوع اتصال: بلوتوث
  • مقاوم در برابر آب/ تعریق: بله
  • ضدنویز فعال: خیر

طراحی

این ایرفون موجود در رنگ‌های مشکی، آبی، ارغوانی و سفید در اندازه معمول بیشتر ایرفون‌ها عرضه شده است و کیس شارژ نسبتاً کوچک آن ظاهری تخم‌مرغی‌شکل دارد. ایربادها دارای سری‌های مجزا و ساختاری باله‌مانند در قسمت فوقانی هستند که به ثابت ماندن هرچه بیشتر آن‌ها در گوش کمک می‌کنند. سه سری در اندازه‌های کوچک، متوسط و بزرگ و چهار جفت روکش برای باله‌ها در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف همراه محصول وجود دارند. ساختار داخلی ایرفون متشکل از بلندگوی ۵٫۶ میلی متری با محدوده فرکانس ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز است. این ایرفون سازگار با بلوتوث ۵٫۰ سازگار بوده و از کدک‌های AAC و SBC (اما نه کدک AptX) پشتیبانی می‌کند.

 

رتبه‌ IPX5 تعلق گرفته به این ایرفون به این معناست که در برابر بارش ملایم باران و قطرات آب مقاوم است. در نتیجه تعریق در زمان ورزش به آن آسیبی وارد نمی‌کند و همچنین با یک پارچه نمناک قابل تمیز کردن است. این ایرفون داخل آب دوام نمی‌آورد و امکان شست‌وشوی آن در زیر فشار قوی آب وجود ندارد. اگر به دنبال ایرفونی هستید که مقاومت بیشتری در برابر آب داشته باشد، گزینه‌های دیگری در همین محدوده قیمت با رتبه IPX7 وجود دارند که همچنین مناسب استفاده در حین ورزش هستند.

هر ایرباد در زمانی که در گوش قرار دارد به لمس حساس بوده و کارکردی مجزا دارد. برای کنترل ایربادها باید فرمان‌های متعددی را به خاطر بسپارید. ایرباد گوش راست وظیفه اجرای فرمان‌های معمول را برعهده دارد؛ با یک بار ضربه روی آن پخش موسیقی را کنترل می‌کنید، با دو بار ضربه یک آهنگ جلوتر می‌روید و با سه ضربه یک آهنگ به عقب برمی‌گردید. با ضربه زدن و نگه داشتن انگشت برای چند لحظه می‌توانید به دستیار صوتی متصل شوید و با دو ضربه و نگه داشتن انگشت در ضربه دوم می‌توانید ایربادها را در حالت pairing قرار دهید (حالتی که با درآوردن آن‌ها از کیس شارژ به طور خودکار اتفاق می‌افتد). کنترل ایرباد گوش چپ به شکل خاص‌تری انجام می‌شود. با یک بار ضربه می‌توانید درخواست خود از دستیار گوگل را لغو کنید، با یک بار ضربه و نگه داشتن انگشت می‌توانید الکسا یا دستیار گوگل را فرابخوانید و با دو بار ضربه اعلان نوتیفیکیشن‌های الکسا یا دستیار گوگل را فعال کنید.

با استفاده از اپ مخصوص  JBL Headphones  برای اندروید و iOS می‌توانید کنترل بیشتری بر روی ایرفون خود داشته باشید. یک اکولایزر ۱۰-باند با حالات مختلف برای اعمال تنظیمات صدا در دسترس شماست. همچنین می‌توانید تنظیمات شخصی خود را ایجاد کنید یا اکولایزر را به طور کل غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید حالت‌های  Ambient Aware یا TalkThru را با انتخاب آیکون آن‌ها در این اپ فعال کنید، یا تعیین کنید که با کشیدن انگشت خود روی ایربادها هر یک از این حالات فعال یا غیرفعال شوند. در حالت TalkThru با کم شدن صدای موسیقی از طریق میکروفون امبینت قادر به شنیدن صدای محیط اطراف خود هستید. در حالت  Ambient Aware میکروفون‌ها فعال هستند اما از بلندی صدای موسیقی کاسته نمی‌شود.

در منوی تنظیمات اپ می‌توانید به نمایه‌هایی همچون Auto-off، Play/Pause Automation و Find my Buds دسترسی داشته باشید. همچنین از این قسمت قادر به دانلود بروزرسانی‌های ثابت‌افزارها هستید و به علاوه می‌توانید الکسا یا دستیار گوگل را به عنوان دستیار صوتی پیش‌فرض انتخاب کنید.

بنا بر گفته شرکت سازنده، عمر باتری این ایرفون ۶ ساعت با ۱۴ ساعت بیشتر در کیس شارژ بوده که بسته به میزان بلندی صدای موسیقی متغیر خواهد بود.

عملکرد

صدای خروجی این ایرفون در حین پخش آهنگ‌هایی که باسی قوی دارند دارای کوبندگی دلچسبی است. عمق فرکانس‌های پایین نیز در بلندی صدای متوسط مطلوب است و در بلندی صدای بیشتر بدون ایجاد دیستورشن شنیده می‌شود. اصوات زیر نیز تقویت شده و قوی هستند در نتیجه صدای خروجی زیاده از حد متمایل به محدوده فرکانس‌های پایین نیست.

 

با پخش آهنگی که باس کمتری دارد بهتر می‌شود به جنس صدای اصلی این ایرفون پی برد. در این حالت نیز تعادل مطلوبی میان اصوات زیر و بم برقرار بوده که حاصل نهایی آن‌ها صدایی شفاف و چندوجهی است. فرکانس‌های میانه با این وجود با قدرت کمتری شنیده می‌شوند، البته این اتفاقی معمول است که گرچه از دقیق بودن صدا می‌کاهد اما به طور کلی کیفیت پخش صدا را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد. از طرفی شما همیشه می‌توانید از طریق شخصی‌سازی تنظیمات اکولایزر به صدای مطلوب خود برسید.

صدای ساب-باس ایربادها نیز با عمق مناسب خود باب طبع دوستداران باس خواهد بود. با وجود قدرتمندی صدای ساب-باس کلام خواننده کماکان شفاف و واضح شنیده می‌شود.

موسیقی ارکسترال در این ایرفون بسیار گیرا و زنده شنیده می‌شود. در حین پخش این ژانر موسیقی شاهد تعادلی دلنشین میان صدای سازها‌ی دارای صدای بم و ساز‌های بادی، زهی و کلام خواننده هستیم. شاید این صدا به دلیل تقویت شدن فرکانس‌ها دقیق و نزدیک به واقعیت نباشد ولی همیشه امکان اعمال تنظیمات دلخواه از طریق اکولایزر اپ برای رسیدن به نوایی ناب‌تر وجود دارد.

استفاده از اپ Voice Memos در آیفون از طریق میکروفون این ایرفون نیز بی هیچ مشکلی امکان‌پذیر بوده و  کلمه به کلمه فایل صوتی ضبط شده به راحتی قابل شنیدن است. سیگنال بلوتوث کمی باعث ایجاد دیستورشن در صدا می‌شود اما به قدری نیست که آزاردهنده باشد و سیگنال‌دهی میکروفون نیز نسبتاً قوی است.

نتیجه‌گیری

ایرفون مدل Live 300TWS ساخت کمپانی جی‌بی‌ال از تمامی ویژگی‌های مورد انتظار یک ایرفون خوب برخوردار است. عملکرد صوتی این ایرفون بسیار خوب بوده که امکان تنظیمات اکولایزر یک امتیاز ویژه برای آن به شمار می‌رود. ایربادها به خوبی در گوش چفت می‌شوند و همچنین در برابر خیس‌شدگی مقاوم هستند. دسترسی به الکسا و دستیار گوگل نیز با دو ضربه روی ایربادها به راحتی میسر است. ویژگی‌های مثبت زیادی در این ایرفون در یک جا جمع شده‌اند که آن را به یکی از بهترین محصولات موجود در رده خود تبدیل کرده است.

رتبه‌ی محصول

طراحی – ۹
عملکرد – ۸٫۱
قابلیت‌ها – ۸
کیفیت صدا – ۹

۸٫۵

نمره نهایی

ایرفون مدل Live 300TWS ساخت کمپانی JBL از تمامی ویژگی‌های مورد انتظار یک ایرفون خوب برخوردار است. عملکرد صوتی این ایرفون بسیار خوب بوده که امکان تنظیمات اکولایزر یک امتیاز ویژه برای آن به شمار می‌رود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار