سامسونگموبایل

مشخصات کلیدی گوشی‌های سری گلکسی اس 21 فاش شد

با نزدیک شدن به زمان رونمایی از سری گلکسی اس 21 که گفته می‌شود 14 ژانویه (25 دی) خواهد بود، روز به روز بر حجم اطلاعات لو رفته از این سری جدید از پرچمدارهای سامسونگ بیشتر می‌شود و کم کم می‌توانیم دیدی جزئی‌تر نسبت به آنچه که قرار است وارد بازار شود، داشته باشیم. در آخرین مورد از این اطلاعات فاش شده، امروز وب‌سایت معتبر AndroidPolice تولید سه مدل با نام‌های گلکسی اس 21، اس 21 پلاس و اس 21 اولترا را تأیید و برخی مشخصات آن‌ها را نیز اعلام کرده که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بنا به گزارش AndroidPolice، هر دو گوشی گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس از نمایشگر +FHD با نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره می‌برند، اگر چه این نمایشگر مانند آنچه که در مدل اولترا تعبیه شده، تطبیقی نخواهد بود. اندازه صفحه نمایش هم در این دو مدل نسبت به مدل‌های کوچک سال گذشته بدون تغییر باقی مانده و به ترتیب 6.2 و 6.7 اینچ خواهد بود. این در حالی است که گلکسی اس 21 از صفحه نمایشی 6.8 اینچی استفاده کرده و در مقایسه با مدل 6.9 اینچی سال گذشته تاحدودی کوچک‌تر شده است. البته با وجود کوچک‌تر شدن نمایشگر، ظاهراً رزولوشن آن در مدل اولترا بیشتر بوده و به صورت 1440p خواهد بود.

گلکسی اس 21
گلکسی اس 21

علاوه بر این، گزارش امروز فاش می‌کند که گلکسی اس 21 اولترا از قلم اس پن سامسونگ (S Pen) پشتیبانی می‌کند اما این قلم در جعبه گوشی وجود نداشته و برخلاف سری نوت هیچ مکان خاصی هم بر روی بدنه جهت تعبیه آن در نظر گرفته نشده است. از همین رو، سامسونگ کیف‌هایی را که محلی هم برای قرارگیری اس پن دارند، به صورت جداگانه برای اس 21 اولترا به فروش خواهد رساند.

طراحی بدنه سری اس 21 هم ظاهراً مطابق با همان تصاویر رندر شده اولیه بوده و قسمت برجستگی دوربین پشتی در گوشه بالای سمت کاملاً تا چارچوب گوشی امتداد پیدا کرده است. رنگ این بخش نیز متفاوت از رنگ اصلی بدنه خواهد بود. در گزارش امروز اشاره شده که جنس بدنه گلکسی اس 21 استاندارد از پلاستیک خواهد بود، در حالی که مدل اولترا بدنه‌ای شیشه‌ای خواهد داشت. در مورد جنس بدنه گلکسی اس 21 پلاس هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

گلکسی اس 21 اولترا
گلکسی اس 21 اولترا

هر سه پرچمدار جدید سامسونگ به تراشه نسل بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون 875 یا جدیدترین مدل از تراشه‌های داخلی شرکت به نام اگزینوس 2100 مجهز خواهند بود. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید طبق روال چند سال گذشته، تراشه گوشی‌های سری گلکسی اس بسته به منطقه عرضه آن، یکی از دو مدل اسنپدراگون یا اگزینوس است.

دوربین پشتی گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس در مقایسه با مدل‌های مشابه نسل قبلی خود تاحدود زیادی بدون تغییر باقی مانده و همچنان از یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و ماژول تله‌فوتوی 64 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. اما در این بین، گلکسی اس 21 اولترا به جدیدترین سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ یعنی HM3 مجهز بوده و 12 درصد حساسیت بیشتری نسبت به نور خواهد داشت.

گفته شده که سامسونگ در اس 21 اولترا از دو دوربین تله‌فوتوی 10 مگاپیکسلی نیز برای بزرگنمایی اپتیکال 3 و 10 برابری استفاده کرده که پیکسل‌های آن‌ها در مقایسه با اس 20 اولترا 130 درصد بزرگ‌تر شده است. ماژول چهارم دوربین پشتی اس 21 اولترا هم یک لنز فوق عریض یا اولتراواید 12 مگاپیکسلی خواهد بود.

دوربین سری گلکسی اس 21
دوربین گلکسی اس 21 (راست) و گلکسی اس 21 اولترا

یکی از مشخصه‌های مهم دیگر در مورد گوشی‌های هوشمند، ظرفیت باتری آن‌ها است که در رابطه با پرچمدارهای جدید سامسونگ و در مدل‌های اس 21 و اس 21 اولترا بدون تغییر باقی مانده و همچنان 4000 و 5000 میلی آمپر ساعت خواهد بود. اما مدل اس 21 پلاس به یک باتری 4800 میلی آمپری مجهز شده که ظرفیت آن 300 میلی آمپر بیشتر از مدل نسل فعلی  است.

در انتها گزارش شده که مطابق انتظار، پرچمدارهای جدید سامسونگ به جدیدترین رابط کاربری این شرکت با نام One UI 3.1 مجهز خواهند بود که بر پایه اندروید 11 توسعه داده شده است. گلکسی اس 21 در رنگ‌های بنفش، خاکستری، سفید و صورتی در دسترس خواهد بود. اس 21 پلاس دارای سه گزینه رنگی نقره‌ای، مشکی و بنفش خواهد بود و مدل اولترا هم تنها در دو رنگ نقره‌ای و مشکی تولید خواهد شد. هنوز هیچ اشاره‌ای به قیمت و زمان ورود این گوشی‌ها به بازار نشده است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار