مقایسه

مقایسه مشخصات آیفون ۱۲ مینی با اکسپریا ۵ مارک ۲ و گلکسی زد فلیپ

در مقایسه مشخصات آیفون ۱۲ مینی با سامسونگ گلکسی زد فلیپ و سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ ، تازه وارد ریز نقش اپل را با رقبای سرسخت ژاپنی و کره‌ای به چالش کشیده ایم.

عرضه گوشی‌های سایز کوچک و به اصطلاح کامپکت (Compact) در سال‌های اخیر بسیار کمتر شده و این روزها شاهد افزایش سایز نمایشگر بسیاری از پرچمداران مدرن هستیم؛ درحالی که امسال، شرکت اپل در اقدامی جالب دو گوشی کامپکت را به نام‌های آیفون اس ای ۲۰۲۰ و همچنین iPhone 12 Mini پرچمدار را به عرضه جهانی رساند.

مقایسه مشخصات آیفون 12 - iPhone 12 Mini و سونی اکسپریا 5 مارک 2 و سامسونگ گلکسی زد فلیپ

با این وجود، گفته می‌شود که iPhone 12 Mini در حال حاضر بهترین گوشی کامپکت موجود در بازار گجت‌های هوشمند است، اما آیا رقیبان اندرویدی می‌توانند این پرچمدار جدید را به چالش بکشند؟

به همین منظور امروز ما دو گوشی سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ و سامسونگ گلکسی زد فلیپ را در مقابل محصول جدید اپل قرار داده‌ایم تا ببینیم کدام یک از آن‌ها قابلیت‌های بیشتری را دارد.

مقایسه مشخصات فنی آیفون ۱۲ مینی با سامسونگ گلکسی زد فلیپ و سونی اکسپریا ۵ مارک ۲

مقایسه مشخصات آیفون 12 - iPhone 12 Mini و سونی اکسپریا 5 مارک 2 و سامسونگ گلکسی زد فلیپ

Apple iPhone 12 Mini Samsung Galaxy Z Flip 5G Sony Xperia 5 II
ابعاد ۱۳۱.۵ x 64.2 x 7.4 mm,
۱۳۵ grams
۱۶۷.۳ x 73.6 x 7.2 mm (unfolded)
۸۷.۴ x 73.6 x 17.3 mm (folded)
۱۸۳ grams
۱۵۸ x 68 x 8 mm,
۱۶۳ grams
نمایشگر ۶.۲ inches, Super Retina XDR OLED 1080 x 2340p (Full HD+), 476 ppi ۶.۷ inches, 1080 x 2636p (Full HD+), Foldable Dynamic AMOLED
External display: 1.1 inches, Super AMOLED, 112 x 300 pixels
۶.۱ inches, 1080 x 2520p (Full HD+), OLED
پردازنده Apple A14 Bionic, octa-core 3.1 GHz Qualcomm Snapdragon 865+, octa-core 3.09 GHz Qualcomm Snapdragon 865, octa-core 2.84 GHz
حافظه ۴ GB RAM, 64 GB – ۴ GB RAM, 128 GB – ۴ GB RAM, 256 GB ۸ GB RAM, 256 GB ۸ GB RAM, 128 GB  – ۸ GB RAM, 256 GB – micro SD slot
نرم‌افزار iOS 14 Android 10, One UI Android 10
ارتباطات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, Bluetooth 5.0, GPS Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, Bluetooth 5, GPS Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, Bluetooth 5.1, GPS
دوربین Dual 12 + 12 MP f/1.6 + f/2.4
Dual 12 MP + SL 3D f/2.2 front camera
Dual 12 + 12 MP, f/1.8 and f/2.2
۱۰ MP f/2.4 selfie camera
Triple 12 + 12 + 12 MP, f/1.7, f/2.4 and f/2.2
۸ MP f/2.0 selfie camera
باتری ۲۲۲۷ mAh
Fast charging 20W and fast wireless charging 12W
۳۳۰۰ mAh, Fast Charging 15W, and fast wireless charging 9W ۴۰۰۰ mAh, Fast Charging 21W
سایر ویژگی‌ها ۵G, waterproof IP68, optional eSIM, Face ID ۵G, eSIM ۵G, optional dual SIM, IP65/68 waterproof

طراحی

مقایسه مشخصات آیفون 12 - iPhone 12 Mini و سونی اکسپریا 5 مارک 2 و سامسونگ گلکسی زد فلیپ

نتیجه این قسمت ممکن است بنا بر سلیقه افراد بسیار متفاوت باشد اما نکته‌ای که بین این سه گوشی به راحتی پیدا می‌شود، تاشو بودن سامسونگ گلکسی زد فلیپ است؛ امری که باعث می‌شود تا این گوشی عنوان بهترین طراحی و ظرافت را به دلیل تاشو بودن نمایشگر خود دریافت کند. هنگامی که این گوشی را تا کرده باشید، نه‌تنها در جیب‌های کوچک جا می‌شود بلکه با استفاده از نمایشگر خارجی کوچک آن می‌توانید اعلان‌های خود را چک کرده و با دوربین جلوی آن نیز تصاویر سلفی بگیرید.

پس از آن، جایگاه دوم در این رقابت کوچک بدون شک به آیفون ۱۲ مینی خواهد رسید. مهم نیست که سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ چقدر در کوچک و خوش‌دست بودن فوق‌العاده باشد، چراکه طراحی تخت بدنه آیفون ۱۲ مینی باعث می‌شود تا این گوشی طی دو هفته گذشته به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل شود. همچنین لازم به ذمر است که محافظ گلس سرامیکی و قابلیت زد آب بودن تا عمق ۶ متر نیز از دیگر ویژگی‌های برتر در مشخصات و طراحی آیفون ۱۲ مینی هستند.

نمایشگر

مقایسه مشخصات آیفون 12 - iPhone 12 Mini و سونی اکسپریا 5 مارک 2 و سامسونگ گلکسی زد فلیپ

در رقابت نمایشگرها بین این سه نماینده آیفون و اندروید، جالب است بدانید که سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ برنده خواهد بود؛ آن هم تنها به یک دلیل بسیار ساده و واضح که داشتن نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز است. البته ویژگی اصلی سامسونگ گلکسی زد فلیپ را هم که با باز کردنش به بزرگ‌ترین نمایشگر (۶.۷ اینچ) بین این سه گوشی تبدیل می‌شود را هم نباید فراموش کرد تا جایگاه دوم از آن این گجت شود.

به هر حال آیفون ۱۲ مینی هم ویژگی‌های خاص خود (مانند Face ID و همچنین کوچک‌ترین نمایشگر) را دارد اما به هر حال از نظر کیفیت نمایشگر، در این رقابت آخر خواهد شد.

مشخصات فنی

مقایسه مشخصات آیفون 12 - iPhone 12 Mini و سونی اکسپریا 5 مارک 2 و سامسونگ گلکسی زد فلیپ

مقایسه بخش نرم‌افزاری این سه گوشی به دلیل تفاوت‌های بین اندروید و iOS نتیجه مناسبی را نخواهد داشت، اما برای مقایسه قدرت سخت‌افزاری، لازم به ذکر است که آیفون ۱۲ مینی بدون چون و چرا برنده این قسمت است. چیپ ۵ نانومتری A14 Bionic استفاده شده در این دستگاه، پردازنده ۸ هسته‌ای بسیار قدرتمندی دارد که از نظر سرعت حتی با پردازنده‌های رایانه شخصی مقایسه می‌شود!

با این وجود برای انتخاب بعدی در جایگاه دوم تنها کافیست به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵+ و ۸ گیگابایت فضای رم در سامسونگ گلکسی زد فلیپ اشاره کنیم. گرچه نماینده سونی نیز با پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ همچنان از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

دوربین

مقایسه مشخصات آیفون 12 - iPhone 12 Mini و سونی اکسپریا 5 مارک 2 و سامسونگ گلکسی زد فلیپ

از نظر کیفیت دوربین گوشی آیفون ۱۲ مینی در این رقابت کوچک برنده است اما چیزی که مانع آن شده و این گوشی را به مقام دوم پایین می‌کشد، ساختار سه دوربین سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ خواهد بود. این گوشی برخلاف دو رقیب دیگر به علاوه سنسور اصلی و همچنین اولترا واید، یک سنسور تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال تا ۳ برابر را دارد که آن را به بهترین گوشی کامپکت از نظر داشتن بهترین دوربین تبدیل می‌کند.

در آخر نیز سامسونگ گلکسی زد فلیپ قطعا یک دستگاه مناسب برای ثبت تصاویر با کیفیت و خوب شمرده می‌شود اما در مقابل دو رقیب دیگر، به جایگاه سوم بسنده می‌کند.

باتری

مقایسه مشخصات آیفون 12 - iPhone 12 Mini و سونی اکسپریا 5 مارک 2 و سامسونگ گلکسی زد فلیپ

تعیین برنده رقابت بهترین باتری بین این سه گوشی بنا بر مشخصات فنی که در ابتدای این مطلب قرار دادیم بسیار ساده است؛ به لطف طرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری، سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ بهترین عملکرد را از نظر عمر باتری خواهد داشت. البته دو دستگاه دیگر نیز باتری مناسبی دارند اما هیچکدام به خوبی اکسپریا ۵ مارک ۲ نخواهند بود.

قیمت

مقایسه مشخصات آیفون 12 - iPhone 12 Mini و سونی اکسپریا 5 مارک 2 و سامسونگ گلکسی زد فلیپ

یکی از دلایل محبوب شدن آیفون ۱۲ مینی بدون شک قیمت مناسبی خواهد بود که برای این گوشی توسط اپل ارائه شده است؛ به هر حال این پرچمدار ویژگی‌های بسیاری را تنها در قیمت ۷۰۰ دلار در دسترس کاربران می‌گذارد، درحالی که قیمت‌گذاری سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ از ۹۰۰ دلار و همچنین قیمت‌گذاری سامسونگ گلکسی زد فلیپ از ۱۳۴۰ دلار شروع می‌شوند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار