آموزش ها

چگونه طول عمر باتری لپ‌تاپ را افزایش دهیم؟

در اینجا بهترین روش‌ها برای ماندگاری بیشتر باتری لپ‌تاپ شما آورده شده است.

تغییر مشخصات پاور خود به Power Saver

لپ‌تاپ‌های ویندوزی با امکام تغییر مشخصات پاور در منوی Power and Sleep Settings همراه هستند. حالت Battery Saver را انتخاب کنید تا لپ‌تاپ خود را برای تمرکز روی کارایی بیشتر از عملکرد بهینه کنید.  این می‌تواند کمک زیادی به افزایش طول عمر باتری کند.

کم کردن روشنایی صفحه

صفحه‌ای روشن و با رزولوشن بالا عامل اصلی در کاهش عمر باتری لپ‌تاپ شما است. با این که پس از خرید آن نمی‌توانید تغییر زیادی در رزولوشن انجام دهید، اما می‌توانید میزان روشنایی آن را کاهش دهید تا بتواند در کمترین حد توان خود استفاده کند. با این وجود این کار صفحه‌ی لپ‌تاپ را کسل کننده‌تر خواهد کرد، بنابراین برای تماشای فیلم‌ یا بازی کردن این گزینه‌ی خوبی نیست و می‌تواند هنگام قرار گرفتن در یک محیط روشن (خصوصاً در خارج از منزل) دیدن صفحه را دشوار کند.

خاموش کردن نور پس زمینه‌ی کیبورد

نور پس زمینه‌ی کیبورد برای تایپ در تاریکی واقعاً مفید است، اما همچنین به انرژی نیاز دارد، به این معنی که این منبع دیگری از اصراف باتری است. اگر عمر باتری مهم است، تمام تلاش خود را انجام دهید تا بدون نور پس زمینه‌ی کیبورد کار کنید و آن را خاموش کنید.

قطع کردن هرگونه دستگاه خارجی که نیاز ندارید

دستگاه‌های خارجی متصل شده همه از لپ‌تاپ شما نیرو می‌گیرند، خواه به طور انحصاری از طریق آن تغذیه می‌شوند یا از آن برای شارژ باتری داخلی خود استفاده می‌کنند. اگر دستگاه‌هایی مانند تلفن، هارد دیسک‌های خارجی یا نمایشگرهای خارجی در پورت‌های USB لپ‌تاپ وصل شده باشند، از این طریق انرژی دریافت می‌کنند و بنابراین عمر باتری لپ‌تاپ شما را کاهش می‌دهند. اگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید یا می‌توانید آن‌ها را در جای دیگری شارژ کنید، آن‌ها را غیرمتصل کنید تا عمر باتری لپ‌تاپ شما طولانی‌تر شود.

خنک نگه داشتن

باتری‌ها در دمای اتاق یا حتی کمی پایین‌تر از کارایی بیشتری برخوردار می‌شوند و ماندگاری بیشتری دارند، بنابراین تمام تلاش خود را انجام دهید تا لپ‌تاپ شما داغ نشود. این بدان معناست که اطمینان حاصل کنید که از آن در اتاق‌های خیلی گرم یا در معرض آفتاب مستقیم استفاده نمی‌کنید و در حالت ایده‌آل، اطمینان حاصل کنید که لپ‌تاپ تهویه‌ی زیادی دارد تا بتواند اجزای خود را به اندازه‌ی کافی خنک کند و از ایجاد گرمای بیش از حد جلوگیری کند.

حالت خواب یا خاموش‌ کردن آن در صورت عدم استفاده

اگر از لپ‌تاپ خود استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کرده یا پس از مدت کوتاهی عدم فعالیت، آن را روی حالت خواب تنظیم کنید. حتی در حالت بیکار نیز عمر باتری مصرف می‌شود – این که فقط صفحه خاموش است به این معنی نیست که به آرامی شارژ کم نکند. اگر استفاده از لپ‌تاپ تمام شد آن را خاموش کنید.

چرا باتری لپ‌تاپ من فقط ۳۰ دقیقه دوام می‌آورد؟

بعضی از لپ‌تاپ‌ها عمر باتری کمی دارند زیرا اجزای قدرتمندی دارند، یک باتری کوچک دارند یا پیر شده‌اند.  برای گسترش آن می‌توانید از تکنیک‌های بالا استفاده کنید، اما ۳۰ دقیقه دوام باتری احتمالاً به این معنی است که باتری شما در طول عمر خود ناکارآمد شده و شارژ آن از بین رفته است. ممکن است زمان تعویض باتری یا لپ‌تاپ فرا رسیده باشد. روش دیگر این است که آن را به برق وصل کنید و از آن به عنوان نوعی سیستم دسکتاپ استفاده کنید.

آیا می‌توانم لپ‌تاپ خود را تمام شب در برق رها کنم؟

بله، اگر لپ‌تاپ مدرنی دارید، مشکلی ندارد که آن تمام شب در برق وصل باشد. دستگاه‌های جدید دارای مدار داخلی برای چرخه‌ی باتری در مدت زمان طولانی شارژ هستند تا اطمینان حاصل شود که حداکثر عمر باتری را از دست نخواهید داد. با این حال، تا آنجا که مدل‌های قدیمی‌تر هستند، باید با تولید کننده تماس بگیرید تا ببینید آنها چه توصیه می‌کنند. یک قانون قدیمی می‌گفت که باید تا ۸۰٪ شارژ شود و سپس آن را از برق جدا کرد. اما البته انجام این کار در حالی که خواب هستید تقریباً غیرممکن است.

آیا بد است که لپ‌تاپ خود را همیشه به برق وصل کنم؟

همان قوانینی که در بالا گفته شد اعمال می‌شود : اگر یک لپ‌تاپ مدرن داشته باشید مشگلی نیست. اگر می‌دانید که قرار است همیشه لپ‌تاپ‌ شما به برق متصل باشد، جایگزین کردن آن با یک دستگاه دسکتاپ را در نظر بگیرید. بدیهی است که این موارد باید همیشه در برق متصل باشند و می‌توانند با هزینه‌ی کمتری انرژی بیشتری ارائه دهند.

پرسش و پاسخ

چگونه می‌توانم عمر باتری لپ‌تاپ Lenovo را بیشتر کنم؟

علاوه بر موارد فوق، Lenovo توصیه می‌کند بلوتوث را نیز خاموش کنید. اگر هنگام اتصال، لپ‌تاپ Lenovo Ideapad تا ۶۰ درصد شارژ نشد، ممکن است بخواهید نسخه‌ی BIOS را به روز کنید. برای جستجوی مدل خود، نصب جدیدترین به روزرسانی و راه‌اندازی مجدد رایانه، به سایت پشتیبانی Lenovo بروید.

چگونه می‌توانم عمر باتری لپ‌تاپ Mac خود را بیشتر کنم؟

برای افزایش باتری Mac خود، سرویس‌هایی که استفاده نمی‌کنید مانند Wi-Fi ، بلوتوث یا AirPlay را خاموش کنید. همچنین، به آدرس System Preferences > Energy Saver رفته و تنظیماتی را فعال کنید تا بعد از یک بازه‌ی مشخص صفحه نمایش خاموش شود یا در صورت امکان دیسک‌های سخت را در حالت خواب قرار دهید. همچنین می‌توانید باتری Mac خود را قبل از اتصال بگذارید خالی شود تا کاملاً شارژ شود.

باتری‌های لپ‌تاپ معمولاً چه مدت دوام می‌آورند؟

طول عمر باتری لپ‌تاپ به عواملی مانند گرما و میزان مصرف بستگی دارد، اما متوسط باتری لپ‌تاپ تقریباً ۲ تا ۴ سال یا ۱۰۰۰ دوره شارژ دوام می‌آورد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار