نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی کامل و تخصصی گوشی گلکسی A02s سامسونگ: یک گوشی دانش آموزشی با قیمت پایین

گوشی گلکسی A02s سامسونگ یک انتخاب مناسب برای کسانی است که دنبال یک گوشی دانش آموزشی با قیمت پایین می‌گردند.

اخیرا توجه خاصی به گوشی‌های ارزان سامسونگ می‌کنیم و بعد از نقد گوشی گلکسی A12 حالا وارد دنیای A02s شدیم.

در این مطلب نگاهی به چیزهایی می‌اندازیم که سامسونگ تصمیم به حذف آن‌ها از A02s برای کاهش قیمت آن گرفته است و آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا نه.

البته باید بگوییم این گوشی به اسم M02s نیز وارد بازار بعضی از کشورها شده است. با آن که این دو گوشی شماره مدل جداگانه دارند، ولی سخت‌افزار آن‌ها مشابه است تا بتوانیم بگوییم مطالب نقد ما برای گوشی M02s نیز صدق می‌کند.

وجود حرف اس در اسم این دو گوشی اطلاعات زیادی به ما می‌دهد. دو گوشی گلکسی A02 و M02 نیز در بازار وجود دارند که این دو نیز شبیه به یکدیگر هستند، ولی در مقایسه با دو مدل A02s و M02s سخت‌افزار آن‌ها ضعیف‌تر است.

بنابراین حواستان به اسم گوشی روی جعبه فروش آن باشد. به هرحال، گوشی گلکسی A02s یک نمایشگر ال‌‌سی‌دی 6.5 اینچی دارد، چون قیمت نمایشگرهای آمولد برای استفاده در کلاس این گوشی بالا است.

 

چیپست نیز چنگی به دل نمی‌زند و اسنپ‌دراگون 450 سه سال پیش وارد بازار شده و یک تراشه 14 نانومتری است (مدل‌های غیر اس از چیپست‌های 28 میلی‌متری مدیاتک استفاده می‌کنند).

دوربین سه‌گانه روی پنل پشتی تا حدی فریبنده است. دوربین اصلی یک حسگر 13 مگاپیکسلی است که در کنار آن دو دوربین همیشگی (و با مفید بودن قابل بحث) 2 مگاپیکسل ماکرو و عمق‌سنج قرار می‌گیرد.

بدون شک خبری از دوربین فوق عریض نیست و اگر برایتان وجود آن مهم است باید به فکر خرید گلکسی A12 باشید. دوربین جلو نیز یک حسگر 5 مگاپیکسل است.

با این حال، سامسونگ در باتری کم نگذاشته است و گوشی Galaxy A02s یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت شبیه به دو گوشی A12 و A02 دارد. با توجه به سخت‌افزار ضعیف این گوشی انتظار ماندگاری بالای شارژ را داریم.

با این مقدمه با نقد این گوشی تا انتها همراه روکیدا باشید (برای دیدن تصاویر در اندازه بزرگ روی آن‌ها کلیک کنید).

مشخصات گوشی گلکسی A02s سامسونگ

  • بدنه: 164.2 در 75.9 در 9.1 میلی‌متر، 196 گرم، پنل شیشه‌ای در جلو، پنل پشتی پلاستیکی
  • نمایشگر: 6.5 اینچ، PLS IPS، دقت 720 در 1600 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسلی 270 پیکسل در هر اینچ
  • چیپست: اسنپ‌دراگون 450 کوآلکام (14 نانومتری): پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای با هسته‌های کورتکس A53 و سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز؛ پردازنده گرافیکی آدرنو 506
  • حافظه: 3 یا 4 گیگابایت رم، 32 یا 64 گیگابایت رم، eMMC 5.1؛ پشتیبانی از کارت حافظه جانبی (درگاه اختصاصی)
  • سیستم عامل: اندروید 10، رابط کاربری One UI 2.5
  • دوربین عقب: دوربین اصلی 13 مگاپیکسل، دریچه دیافراگم F/2.2، فوکوس خودکار؛ دوربین ماکرو و عمق‌سنج: 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم F/2.4
  • دوربین جلو: 5 مگاپیکسل، دریچه دیافراگم F/2.2
  • دوربین فیلمبرداری: دوربین پشتی: فول اچ‌دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت؛ شارژ سریع 15 وات
  • سایر مشخصات: شتاب‌سنج، حسگر مجاورتی، درگاه هدفون 3.5 میلی‌متر

جعبه گشایی گوشی Galaxy A02s سامسونگ

جعبه فروش این گوشی شگفتی در خود ندارد. A02s با بسته‌بندی مشابه با A12 و اکثر دیگر گلکسی‌های ارزان شرکت کره‌ای وارد بازار شده است.

داخل جعبه محتوای آشنای خود گوشی، شارژر 15 وات با یک کابل یواس‌بی A به C را پیدا خواهید کرد. کاش یک قاب محافظ داخل جعبه بود، ولی زمان تولید چنین گوشی‌هایی کوچک‌ترین صرفه‌جویی اهمیت دارد و نباید از نبود آن شاکی باشیم.

طراحی گوشی گلکسی A02s

قاب پشتی این گوشی طراحی متفاوت خود را دارد که ترکیبی از اشکال هندسی و سطوح بافت‌دار است. چند متوازی الاضلاع دیده می‌شود که هر کدام یک بافت نواری شکل ریز در یک جهت متفاوت دارند تا مهندسان سامسونگ مطمئن شوند از هر زاویه‌ای به قاب پشتی نگاه کنید، ظاهر یکسانی را ببینید.

بدون شک جنس این پنل پلاستیکی و از نوع یکپارچه است تا فریم میانی آن دیده نشود. به‌طور کلی این کیفیت ساخت و طراحی شبیه به مدل A12 است. گرچه A02s به لطف بافت ریزتر، کمی جلوه بیشتری دارد.

علاوه بر این، از آن جایی که تنها 3 دوربین وجود دارند، جا برای قرارگیری فلاش ال‌ای‌دی در کنار مجموعه دوربین‌ها بوده است. در A12 به علت آرایش دوربین چهارگانه، امکان چنین چیزی وجود نداشت.

دکمه‌های کنترلی این گوشی یعنی تنظیم حجم صدا و پاور در سمت راست قرار دارند و این گوشی فاقد حسگر اثر انگشت است. گلکسی A12 چنین ویژگی را دارد و سرعت پاسخ‌دهی کلیدهای کنترلی آن کمی بیشتر است که البته قیمت کمی بالاتر این گوشی در این قضایا بی‌تاثیر نیست.

جایگاه سیم‌کارت گوشی گلکسی A02s در ادامه تکرار آرایش سخت‌افزار A12 در سمت چپ و بالای گوشی قرار دارد. مانند همان گوشی می‌توانید دو سیم‌کارت با قطع نانو و یک کارت حافظه را استفاده کنید.

بدون شک به استفاده از کارت حافظه نیاز خواهید داشت، چون این گوشی حداکثر با 64 گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار شده است.

برای شارژ و انتقال داده باید از پورت یواس‌بی C استفاده کنید تا حداقل با وجود قیمت پایین این گوشی شاهد استفاده از استانداردهای روز در آن باشیم. دو گوشی A02 و M02 از پورت‌های قدیمی میکرو یواس‌بی استفاده می‌کنند تا از این تغییر در مدل جدید خوشحال باشیم.

در اطراف این پورت جک هدفون 3.5 میلی‌متری، یک میکروفون و یک بلندگو دیده می‌شود.

در نمای جلوی گوشی نمایشگر Infinity-V خودنمایی می‌کند و روی آن را شیشه محافظی پوشانده است که نوع آن مشخص نیست. اطراف این نمایشگر ال‌سی‌دی را یک فریم مشکی گرفته است که ضخامت آن در مقایسه با گوشی‌های با قیمت بالا بیشتر است، ولی با جایگاه A02s در بازار همخوانی دارد.

با وجود این، اگر قبلا یک گوشی بهتر داشتید، ضخامت چانه نمایشگر توی ذوقتان می‌زند. از سوی دیگر، برخی ممکن است بگویند ضخامت حاشیه پایینی گوشی به معنای قرارگیری بهتر این دستگاه در دست است و یقینا این حرف اشتباه نیست.

در بالای دوربین سلفی که داخل ناچ V شکل نمایشگر قرار دارد، بلندگوی مکالماتی پشت یک توری ظاهرا فلزی قرار گرفته است. جای تعجب ندارد که خبری از یک بلندگوی اضافه نیست، چون تنها گلکسی‌های با قیمت بالاتر مجهز به اسپیکرهای دوگانه هستند.

گرچه، میکروفون دیگری در بالا وجود دارد تا قابلیت لغو نویز در حین تماس و ضبط صدای استریو فراهم باشد.

ابعاد گوشی گلکسی A02s سامسونگ 164.2 در 75.9 در 9.1 میلی‌متر و کاملا مشابه با A12 و اندکی با ضخامت بیشتر است.

البته کمی جای تعجب دارد که سامسونگ این گوشی را توانسته است 9 گرم سبک‌تر بسازد و وزن آن را به 196 گرم کاهش دهد، گرچه این وزن اصلا سبک نیست.

به نظر ما این وزن را باید با توجه به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت و نمایشگر 6.5 اینچی گوشی طبیعی دانست.

نمایشگر گوشی گلکسی A02 اس سامسونگ

A02s در نگاه اول نمایشگر مشابه با مدل A12 دارد یعنی یک پنل نمایش ال‌سی‌دی 6.5 اینچی PLS با دقت 720 در 1600 پیکسل و نسبت تصویر 20:9.

دو گوشی پوکو ام 3 و ردمی 9 نمایشگرهای فول اچ‌دی دارد، گرچه ریلمی 7i به همراه دو گوشی Moto G8 Power و G9 Power از نمایشگرهای با دقت اچ‌دی استفاده می‌کنند.

گرچه، نتیجه تست‌های نمایشگر A02s در مقایسه با A12 متفاوت بود. نسبت کنتراست در مدل اول بیشتر بود تا به مقدار عالی 1800:1 نزدیک باشد و علت آن را بیشتر باید رنگ‌های مشکی عمیق‌تر این گوشی بدانیم.

نتیجه نسبت کنتراست A12 تقریبا 1350:1 بود. حداکثر روشنایی صفحه نمایش A02s تقریبا 400 نیت و مشابه با مدل دیگر بود. گرچه A12 برخلاف این گوشی حالت Adaptive mode را برای تنظیم خودکار نور صفحه دارد.

گوشی گلکسی A02s مانند برادر A12 خود فاقد تنظیماتی برای تغییر رنگ نمایشگر است. گرچه بازتولید رنگ این گوشی فرق دارد و یک تغییر رنگ آبی حتی شدیدتر دیده می‌شود (نقطه سفید 14 واحد از دقت خود دور است).

از طرف دیگر متوسط deltaE 7.3 را زمان بررسی فضای رنگ sRGB اندازه گرفتیم. این ارقام برای مدل A12 به ترتیب 8 و 4.9 است.

عمر باتری گوشی Galaxy A02s سامسونگ

باتری این گوشی مشابه با A12 یک سلول 5000 میلی‌آمپر ساعت است. عمر باتری نیز کم یا بیش مشابه بود.

ماندگاری شارژ باتری در تست گردش در وب با وای فای 16:29 ساعت بود، در حالی که تست بازپخش ویدئو با فعال بودن حالت پرواز نتیجه 16 ساعت را ثبت کرد که هر دو این ارقام اندکی بیشتر از نتیجه تست باتری A12 است.

نتیجه تست تماس صوتی اینترنتی نیز 34 ساعت کامل بود که مجددا کمی در مقایسه با گوشی دیگر بهتر است. نتیجه تست‌های باتری و ماندگاری شارژ در حالت انتظار را در تصویر زیر می‌توانید ببینید.

سرعت شارژ باتری گوشی گلکسی A02s

داخل جعبه این گوشی شارژ 15 وات سامسونگ (سازگار با استاندارد QuickCharge 2.0) قرار دارد. با کمک این شارژ باتری را با گذشت کمی بیشتر از 2.5 ساعت می‌توانید کاملا شارژ کنید و شارژ آن پس از نیم ساعت به 30 درصد می‌رسد.

هیچ‌کدام از این دو نتیجه به‌طور کلی عالی نیستند، ولی A02s از A12 سریع‌تر شارژ می‌شود تا مجددا یک امتیاز مثبت بیشتر برای این گوشی ارزان‌تر باشد.

کیفیت صدای گوشی گلکسی A02s

با توجه به کلاس گوشی تک بلندگوی قرار گرفته در انتهای A02s طبیعی است. صدای این بلندگو کمی از A12 بلندتر بود تا امتیاز «متوسط» را در تست ما بگیرد. کیفیت صدا نیز اندکی بهتر بود و تاکید کاملا بیشتری روی فرکانس‌های بالاتر شده بود، حروف با صدا بهتر شنیده می‌شدند و البته صدای بم وجود نداشت.

مشخصات نرم‌افزاری گوشی Galaxy A02s سامسونگ

مدیریت بخش نرم‌افزاری این گوشی به عهده سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.5 است. به نظر ما اولویت سامسونگ در به‌روزرسانی این گلکسی‌ ارزان نیست، ولی امیدواریم اندروید 11 در نهایت برای آن منتشر شود.

به هرحال، گوشی گلکسی A02s در فهرست گوشی‌هایی ست که حداقل تا 4 سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

رابط کاربری One UI ظاهر و عملکرد پیوسته‌ای بین محصولات سامسونگ و نسخه‌های متفاوت خود دارد، بنابراین این گوشی تفاوت چندانی از این نظر با سایر برادران خود نمی‌کند.

قفل صفحه نمایش مانند همیشه است و چند میانبر در گوشه پایین و آیکون‌های نوتیفیکیشن زیر یک ساعت دیده می‌شود. با توجه به نوع پنل نمایشگر، خبری از قابلیت نمایشگر همیشه روشن نیست.

این گوشی فاقد حسگر اثر انگشت، هر نوع آن، است. بنابراین برای باز کردن گوشی از قفل باید از پین، رمز عبور و تشخیص چهره با دوربین جلو استفاده کنید.

عملکرد راه‌حل آخر بسیار امن نیست، ولی استفاده از آن راحت است. این سیستم سریع است، عملکرد قابل اطمینانی دارد و حتی در محیط‌های بسیار تاریک کار می‌کند و حداقل یک چشم شما باید باز باشد.

نحوه کار با رابط کاربری عملا با سایر گوشی‌های چند سال اخیر سامسونگ فرق ندارد.

مسیریابی در گوشی به کمک ژست‌های حرکتی نیز امکان‌پذیر است و می‌توانید استفاده از آن را در مراحل اولیه نصب گوشی یا بعدا انتخاب کنید. بدون شک حالت تاریک تمام سیستمی نیز وجود دارد.

ویژگی که در گوشی گلکسی A02s مانند سایر گوشی‌های گلکسی رده‌ابتدایی دیده نمی‌شود پنل‌های اج است. جدا از آن، بسته نرم‌افزاری مانند سایر گوشی‌های سامسونگ است یعنی اپلیکیشن گالری مخصوص سامسونگ، فایل منیجر و مرورگر سامسونگ را می‌بینید.

یک اپلیکیشن رادیو اف‌ام نیز وجود دارد، گرچه برای استفاده از آن باید از هدفون استفاده کنید تا نقش آنتن را داشته باشد. بعضی از گوشی‌ها مانند ردمی 9 آنتن‌های اف‌ام داخلی دارند.

بخش سخت‌افزاری گوشی گلکسی A02s سامسونگ

در قلب این گوشی چیپست اسنپ‌دراگون 450 قرار گرفته است که نسبتا قدرت کمی دارد، چون تاریخ سال ساخت آن به اواخر 2017 بر می‌گردد.

این تراشه 14 نانومتری در آن دوران کمی بیشتر قابل توجه بود، اما حالا در سال 2021 قرار داریم و منطقی است استفاده از آن ناامیدکننده باشد.

پردازنده مرکزی داخل آن 8 هسته کورتکس A53 دارد که همگی با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز کار می‌کنند. هسته‌های A53 پردازنده مرکزی چیپست هلیو P35 داخل گوشی A12 سرعت کلاک 2.35 گیگاهرتز داشتند.

مدیریت کارهای گرافیکی نیز به عهده پردازنده گرافیکی آدرنو 506 است.

زمان خرید گوشی گلکسی A02s می‌توانید از بین دو مدل آن با رم 3 یا 4 گیگابایت (مدل تحت بررسی ما) به ترتیب با 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی انتخاب کنید.

کاملا قابل پیش‌بینی است که A02s از نظر قدرت پردازش خام توان رقابت بالایی نداشته باشد و حتی A12 با سخت‌افزار متوسط خود در بنچمارک Geekbench و انتوتو امتیاز بالاتری به دست می‌آورد.

نتیجه تست‌های گرافیک این دو گوشی تقریبا یکسان است، اما با توجه به قرارگیری آن‌ها در انتهای نمودار نباید آن را عالی دانست.

اسنپ‌دراگون 450 داخل گوشی گلکسی A02s معجزه نمی‌کند و نتایج بنچمارک‌ها به خوبی آن را نشان می‌دهد. رقبا با قیمت مشابه با این گلکسی یا کمی قیمت بالاتر، چیپست به مراتب قدرتمندتری دارند.

گرچه، به هر دلیلی A02s در مقایسه با A12 که قبلا نقد کردیم، کمتر مستعد افت سرعت و تاخیر در اجرای اپلیکیشن‌ها بود.

دوربین گوشی Galaxy A02s سامسونگ

گوشی گلکسی A02s روی قاب پشتی خود 3 دوربین دارد که در ابتدای مطلب مشخصات آن‌ها را کامل گفتیم. کاملا افت مشخصات دوربین در مقایسه با A12 مشخص است که دوربین اصلی آن 48 مگاپیکسل بود و یک دوربین فوق عریض داشت.

در جلوی این گوشی نیز یک دوربین 5 مگاپیکسل قرار می‌گیرد که دقت آن در مدل A12 بالاتر و 8 مگاپیکسل بود.

سخت‌افزار این گوشی ممکن است متوسط باشد، ولی اپلیکیشن دوربین آن مانند سایر گوشی‌های سامسونگ است (البته با تعداد حالات کمتر). این جمله ما شکایت نیست، چون استفاده از این اپلیکیشن راحت و ساده است.

کارهای ابتدایی مانند همیشه است، یعنی مانند کشیدن دست روی صفحه به سمت چپ و راست باعث جابه‌جایی بین حالات عکاسی موجود می‌شود و یگ گزینه برای تغییر ترتیب حالت‌ها، حذف یا اضافه کردن آن‌ها از نمایاب وجود دارد

کشیدن دست به حالت عمودی روی صفحه باعث جابه‌جایی بین دوربین عقب و جلو خواهد شد.

آیکون آشنا درخت نیز برای کنترل زوم وجود دارد، حتی با آن که تعداد دوربین عقب این گوشی یکی است. 2 درخت برای سطح زوم عادی است، ولی با انتخاب تک درخت زوم دیجیتال 2 برابر را انتخاب خواهید کرد.

با به اصطلاح نیشگون گرفتن صفحه نمایش نیز می‌توانید زوم کنید و با این کار پیش‌تنظیمات اضافه سطوح زوم 4 و 8 برابر ظاهر خواهد شد.

نمایاب مجموعه‌ای استاندارد از آیکون‌ها با آیکون چرخه‌دنده را دارد که در گوشه سمت چپ و بالای صفحه دیده می‌شود. مواردی مانند دقت فیلمبرداری، خطوط grid، داده‌های لوکیشن و غیره را در این بخش می‌توانید پیدا کنید.

این گوشی مانند A12 تنظیماتی به اسم بهینه‌ساز صحنه ندارد که همان قابلیت بهبود کیفیت پردازش براساس نوع صحنه و به کمک هوش مصنوعی سامسونگ است.

یک حالت عکاسی پرو نیز به چشم می‌خورد که گزینه‌های بسیار ساده‌ای دارد و تنها به کمک آن می‌توانید ایزو (100 تا 800) و تعادل سفید (براساس دمای رنگ با آیکون‌هایی برای منابع نوری رایج) و همچنین جبران نوردهی (از -2EV تا +2EV با گام‌های افزایشی 0.1EV) را تغییر دهید.

یک انتخاب‌کننده حالت نورسنجی نیز وجود دارد (نورسنجی نقطه‌ای، مرکزمحور و ماتریسی). متاسفانه خبری از گزینه فوکوس دستی نیست.

کیفیت تصاویر در روز

تصاویر دوربین اصلی گوشی گلکسی A02s شارپ و با جزئیات هستند که یقینا برای کلاس این گوشی به اندازه کافی خوب است.

مقداری مشکل دانه‌ای شدن تصاویر در نواحی با رنگ یکنواخت دیده می‌شود، ولی تصاویر با پارازیت را زمان عکاسی با گوشی‌های گران‌قیمت نیز دیده بودیم تا مشکل خاصی نباشد.

دامنه دینامیک چنگی به دل نمی‌زند که نتیجه آن اکثر اوقات برش خوردن نواحی بسیار روشن است. علاوه بر این، وجود کاملا آشکار رنگ سبز با دمای پایین در این تصاویر مورد سلیقه ما نیست.

با وجود نبود یک دوربین تله‌فوتو، تاگل زوم دیجیتال 2 برابر کمی گمراه‌کننده است. گرچه وجود آن را تقریبا می‌توان توجیه کرد، گوشی گلکسی A02s یقینا بهتر از A12 تصاویری با چنین سطح زومی می‌گیرد.

کیفیت تصاویر در شب

دوربین A02s در شب عملکرد نسبتا خوب خود را در روز نمی‌تواند حفظ کند و مشخصات تصاویر آن دامنه دینامیک بسیار محدود، سایه‌های با سطح نوردهی پایین و نواحی روشن با سطح نوردهی بسیار بالا است.

جزئیات نواحی تاریک‌تر به ویژه لک‌آلود است. عملکرد A12 تحت چنین شرایطی به علت استفاده از حسگر بزرگ‌تر بهتر است. گرچه، A02s زمان عکاسی در شرایط نوردهی متعادل، تصاویر قابل استفاده‌ای می‌گیرد.

تصاویری که با زوم کردن در شب می‌گیرید زمان بررسی از نمای نزدیک جالب نیست، ولی برای نشان دادن روی صفحه نمایش یا به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند.

به هرحال، میدان دید محدودتر زمان عکاسی در این حالت به معنای نوردهی بهتر سوژه خواهد بود.

حالت عکاسی پرتره

گوشی گلکسی A02s مانند A12 عملکرد خوبی زمان عکاسی پرتره و استفاده از حالت فوکوس زنده دارد. تشخیص سوژه جای شکایت زیادی به جا نمی‌گذارد و با آن که زمان وجود رنگ‌های مشابه در سوژه و پس‌زمینه کمی مدیریت نواحی مرزی توسط دوربین به علت گول خوردن گوشی سخت است، ولی به‌طور کلی عملکرد باثباتی را شاهد هستیم.

البته باید اشاره کرد زمان عکاسی پرتره حالت HDR کار نمی‌کند، بنابراین زمان عکاسی در صحنه‌های با نور پس‌زمینه، باید انتظار نوردهی بیش از حد نواحی روشن را داشته باشید، چون گوشی چهره را نورسنجی می‌کند.

امکان استفاده از حالت فوکوس زنده را برای سوژه‌های غیر انسانی نیز دارید و عملکرد آن با چنین سوژه‌هایی هم خوب است، البته زمانی که از سوژه‌های با شکل ساده استفاده می‌کنید.

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو گوشی گلکسی A02s، تصاویر 2 مگاپیکسل نه چندان جالبی می‌گیرید. این تصاویر به علت دقت پایین دوربین به‌ویژه با جزئیات نیستند، علاوه بر این ثابت بودن فوکوس دست شما را زمان عکاسی کمی می‌بندد.

تصاویر نهایی در نمایاب جالب به نظر می‌رسند، ولی با بررسی دقیق‌تر متوجه کیفیت پایین آن‌ها خواهید شد.

دوربین سلفی

دوربین سلفی به همان شکل عملکرد عالی ندارد. تصاویر نهایی تاحدی ملایم هستند و با وجود تلاش ما برای غیرفعال کردن تمام تنظیمات هموار کردن پوست، جزئیات چهره اندک است.

پارازیت نیز نسبتا مشهود است. رنگ‌ها می‌توانستند اشباع‌تر باشند، گرچه حداقل دامنه دینامیک برای این سخت‌افزار خوب است.

با این حال، زمان وجود نور پشتی ممکن است برای نوردهی مناسب مجبور به ضربه آهسته روی صورت خود در نمایشگر گوشی باشید، مگر این که بخواهید فقط سایه‌ای از خودتان را در عکس بیاندازید.

زمان عکاسی پرتره چون خبری از حالت HDR نیست، مانند عکاسی با دوربین عقب کیفیت نهایی آن چنان جالب نیست. تشخیص سوژه قابل قبول است، ولی همچنان عیب دارد.

دوربین فیلمبرداری

گوشی گلکسی A02s از نظر فیلمبرداری بسیار ساده است و حداکثر می‌توانید ویدئوهای فول اچ‌دی با سرعت 30 فریم ثانیه و با نبود لرزشگیر تصویر بگیرید.

با این حال، ویدئوها شارپ هستند و در خود جزئیات ریزی دارند، بدون این که پردازش ویدئو مانند گوشی A12 بیش از حد باشد.

در این گوشی نیز مشکل ته مایه رنگ سبز وجود دارد و دامنه دینامیک نسبتا محدود است. با تمام این موارد، ویدئوهای فول اچ‌دی آن چنان بد نیستند.

رقبا

قیمت گوشی گلکسی A02s نزدیک به 150 یورو برای مدل پایه است. این قیمت بدون شک پایین است، ولی با این پول چه گوشی دیگری می‌توانید بخرید؟

مدل با 4 گیگابایت رم گوشی گلکسی A12 در بعضی فروشگاه‌های اروپایی 10 یورو قیمت بیشتر دارد و با وجود تمام معایب خود، گوشی بهتری است.

این گوشی یک دوربین فوق عریض، عملکرد بهتر زمان عکاسی در شب با دوربین اصلی و یک چیپست اندکی سریع‌تر دارد.

با این حال در بازار بعضی از کشورها مانند هند و بریتانیا از گوشی گلکسی A02s قیمت بیشتری دارد.

گوشی ردمی 9 یکی دیگر از رقبا است که قیمت مشابه با A02s یا حتی کمتر در بعضی کشورها دارد. این گوشی مجهز به یک دوربین فوق عریض، یک دوربین ماکرو بهتر، چیپست به مراتب قدرتمندتر و یک نمایشگر فول اچ‌دی است.

خرید آن به مراتب بهتر به نظر می‌رسد، ولی به هرحال با برند ردمی روبرو هستید نه گلکسی. سپس به محصولات ریلمی می‌رسیم.

این شرکت نیز چند پیشنهاد جذاب با قیمت مشابه دارد. گوشی Narzo 20A یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های این شرکت با قیمت مشابه است.

مشخصات آن شامل یک چیپست قدرتمندتر و قابلیت فیلمبرداری 4K می‌شود. کاربران اروپایی با کمی قیمت بیشتر از A02s می‌توانند Realme 7i را تهیه کنند.

این گوشی کاملا یک محصول بهتر با چیپست و دوربین ممتازتر است. گزینه بعدی گوشی Moto G9 Play است که مجددا یک چیپست قدرتمندتر از گوشی گلکسی با کیفیت دوربین بهتر دارد.

رای نهایی

گوشی گلکسی A02s یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ است که می‌توانید بخرید و ارزش بالایی برای افرادی دارد که دنبال یک گوشی ارزان از این برند هستند.

این گوشی برای کاربران کمی حرفه‌ای‌تر نیز انتخاب بدی نیست و همچنین کسانی که دنبال یک گوشی دانش آموزشی با عمر باتری طولانی، کیفیت تصویر قابل قبول و طراحی مناسب می‌گردند.

کاربران حرفه‌ای‌تر احتمالا با چیپست قدیمی و نبود حسگر اثر انگشت این گوشی کنار نمی‌آیند. نمایشگر با مقدار روشنایی پایین و قابلیت‌های اندک دوربین نیز جزو امتیازهای منفی است که به این گوشی می‌دهند.

به‌طور کلی اگر بودجه کمی دارید و می‌خواهید با آن بهترین را بخرید، یقینا برند گوشی در اولویتتان نیست و باید نگاهی به رقبای این گوشی داشته باشید که ارزش بیشتری برایتان فراهم می‌کنند.

اگر تاکید به خرید یک گوشی گلکسی دارید، امتیازهای این گوشی نظرتان را جلب می‌کند.

نقاط مثبت

  • نسبت بسیار خوب کنتراست به علت رنگ‌های مشکی عمیق
  • کیفیت ساخت خوب و ظاهر جذاب
  • عمر باتری عالی

نقاط منفی

  • نبود حسگر اثر انگشت
  • چیپست ضعیف
  • نبود حالت نایت مد، نبود سیستم لرزشگیر ویدئو
  • سرعت شارژ پایین

منبع: gsmarena.com

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار