نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی گوشی Poco M6 Pro 5G شیائومی

جدیدترین عضو خانواده گوشی های اقتصادی سری M شیائومی با ارتباط 5G، تراشه‌ای قدرتمند از اسنپدراگون و طراحی به روز در آگوست 2023 (مرداد 1402) برای بازار هند عرضه شده و با داشتن قیمت حدودا 140 دلاری برای نسخه پایه، یکی از گوشی های خوش قیمت اقتصادی به شمار میرود. این گوشی اقتصادی با توجه به قیمت مشخصات سخت افزاری مناسبی دارد، اما در مقایسه با نسخه 4G خیلی امکانات هیجان انگیز و قدرتمندی ندارد و بیشتر یک گوشی اقتصادی با امکان ارتباط 5G به شمار میرود. با بررسی گوشی Poco M6 Pro 5G شیائومی همراه دیجی اطلس باشید تا این گوشی پوکو را با هم بررسی کنیم و ببینیم این گوشی در بازار ایران ارزش خرید دارد یا نه؟!

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی پوکو ام 6 پرو 5G

Poco M6 Pro 5G با اینکه تقریبا در تمامی بخش های با گوشی Redmi 12 5G روی کاغذ مشترک است، اما طراحی نسبتا متفاوتی با این گوشی دارد. از نظر ظاهری، پوکو ام 6 پرو از سر تا پا از زبان طراحی پوکو پیروی می کند. این گوشی هوشمند در رنگ‌های سبز جنگلی و مشکی عرضه شده است. اگر گوشی‌های با رنگ ساده دوست دارید رنگ مشکی را انتخاب کنید، اما اگر دنبال طراحی و رنگی خاص تر و مات هستید، سراغ رنگ سبز برید.
پنل پشتی Poco M6 Pro 5G دارای طراحی و بدنه ای شیشه ای براق است که ظاهر و حس خوبی را منتقل می‌کند. پنل پشتی دارای یک بلوک مستطیلی شکل به رنگ مشکی در بالا بدنه است که شامل برند Poco و لنز دوگانه به همراه فلش می شود. فریم پلاستیکی این گوشی باعث می شود که موقع دست گرفتن آن احساس خوبی داشته باشد اما به دلیل جنس پنل پشتی ممکنه گوشی به راحتی از دستتون لیز بخورد. جای لکه‌ها و اثر انگشت روی این پنل شیشه ای کاملا معلوم است و استفاده از یک قاب برای محافظت از گوشی و تمیز موندن اون میتونه به استفاده راحت تر از گوشی کمک کنه. این گوشی 8.17 میلی‌متر ضخامت و 199 گرم وزن دارد و با توجه به طراحی بدنه در طولانی مدت فشار زیادی به دست شما وارد نمی کند.

 

پوکو ام 6 پرو در لبه سمت راست دارای دکمه پاور و همچنین دکمه های تنظیم صدا است و خشاب سیم کارت در لبه سمت چپ قرار دارد که به صورت هیبریدی از دو سیم کارت یا یک سیم و یک کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکند. لبه پایینی هم بلندگو و درگاه USB Type-C را در خود جای داده و لبه بالایی دارای جک هدفون 3.5 میلی‌متری و فرستنده مادون قرمز است. Poco M6 Pro 5G دارای استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر پاشیدن آب و گرد و غبار است. بر روی نمایشگر و پنل پشتی نیز یک روکش گوریلا گلس برای مقاومت حدودی در مقابل خط و خش قرار گرفته است.

نمایشگر طراحی مناسب و نسبتا به روزی دارد و حدود 85 درصد از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است. البته حاشیه نمایشگر در پایین صفحه مقداری زیاد و قابل توجه است. دوربین سلفی در یک پانچ هول در وسط صفحه قرار گرفته. در مجموع گوشی پوکو M6 Pro 5G به نسبت اقتصادی بودن و قیمت مناسب طراحی و کیفیت ساخت بسیار مناسبی دارد و در این بخش امتیاز مناسبی را کسب میکند.

بررسی صفحه نمایش Poco M6 Pro 5G

این گوشی هوشمند دارای یک صفحه نمایش بزرگ 6.79 اینچی IPS LCD با وضوح +FHD و نرخ به روز رسانی 90 هرتز است. اگرچه این صفحه نمایش LCD است، اما وضوح خوبی دارد و با توجه به قیمت نمیشه بیشتر از این هم از این گوشی انتظار داشت. گوشی پوکو ام 6 پرو دارای گواهینامه Widevine L1 است، بنابراین می‌توانید ویدیوهای HD را با رنگ‌های نسبتا دقیق و کیفیت مناسب تماشا کنید.

نرخ نوسازی 90 هرتزی امکان تجربه سریع و نرم گوشی را فراهم می کند، اگرچه در مقایسه با صفحه نمایش با نرخ رفرش 120 هرتز، نمیشه انتظار اجرای بدون لگ و خیلی روان را از گوشی داشت. این نرخ به روز رسانی روی 90 هرتز تنظیم شده و از آنجایی که هوشمند نیست، هنگام گشت و گذار در یوتیوب به 60 هرتز کاهش پیدا نمی کند. نرخ نمونه برداری لمسی (Touch Sampling) 240 هرتزی در پوکو ام 6 پرو وجود دارد که هنگام بازی و سایر فعالیت هایی که نیاز به بازخورد سریع دارند، احساس خوبی و مناسبی را به شما منتقل می‌کند.

تنها مشکل اصلی این نمایشگر، کافی نبودن روشنایی 550 نیتی صفحه نمایش در محیط بیرون است. صفحه نمایش Poco M6 Pro 5G به حداکثر روشنایی 410 نیت میرسد که در محیط داخلی مشکل خاصی ندارد اما در محیط بیرون، زیر نور مستقیم خورشید، مشاهده صفحه نمایش حتی زمانی که سطح روشنایی در حداکثر تنظیم شده باشد، بسیار مشکل می‌شود. در مجموع نمایشگر با توجه به قیمت عملکرد مناسبی دارد اما خیلی امکانات خاص و قابل توجهی را در اختیار مخاطب و کاربر قرار نمی دهد.

 

مشخصات باتری گوشی poco m6 pro 5G

poco m6 pro 5G دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. باتری استفاده شده به راحتی یک روز کامل در استفاده های سبک و معمولی به شما شارژدهی میکند. استفاده روزانه در بررسی ما شامل گردش در رسانه‌های اجتماعی، تماشای ویدیو، بازی کردن، گوش دادن به موسیقی و حتی استفاده از نقشه‌های گوگل در سفر بود و با وجود تمام این وظایف، حدود 30 درصد باتری در پایان روز باقی مانده بود. در صورت استفاده زیاد و سنگین (مانند بازی طولانی یا ساعت‌های طولانی پخش ویدیو)، باتری باید در پایان روز مجددا شارژ شود.

در مورد شارژر، باید بگوییم که یک شارژر 22.5 واتی در داخل جعبه قرار دارد که حداکثر توان شارژ 18 واتی را می دهد. متاسفانه شارژ کامل گوشی بیش از 2 ساعت طول می‌کشد که طبق استانداردهای گوشی های 2023 بسیار کند است. در مجموع عملکرد شارژدهی با توجه به قیمت و رقبا مناسب است و میتوان با عملکرد ضعیف شارژدهی این گوشی تا حدودی کنار آمد.

بررسی عملکرد دوربین پوکو M6 پرو 5G شیائومی

Poco M6 Pro 5G دارای دوربین دوگانه است که شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می شود و برای دوربین سلفی از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده شده است.

اجازه دهید ابتدا در مورد لنز 50 مگاپیکسلی اصلی صحبت کنیم. تصاویر دوربین اصلی جزئیات خوبی را در نور روز نشان می‌دهند. با این حال، محدوده دینامیکی می‌توانست بهتر باشد، زیرا نقاط برجسته بیش از حد به نظر می‌رسند. در نور کم، سنسور دوربین تصاویر را با جزئیات بسیار کمتری ثبت می‌کند. روشن کردن حالت شب تصاویر را کمی بهتر می‌کند و استفاده از حالت 50 مگاپیکسلی بهبود قابل توجهی را برای همان صحنه نشان می‌دهد.

در مورد عملکرد دوربین اصلی در محیط داخلی، این سنسور تصاویر واضح و دقیقی را ثبت می کند و در زمان زوم کردن اکثر جزئیات به وضوح قابل مشاهده هستند و کیفیت خوبی در عکس ها دیده می شود. سوژه های موجود در کادر حتی در عکس های دور نیز خوب به نظر می رسند. رنگ ها در این عکس‌های داخلی دقیق، روشن و چشم نواز هستند.

سنسور عمق 2 مگاپیکسلی تقریباً در عکس‌های نزدیک خوب عمل می‌کند اما تصاویر جزئیات زیادی ندارند. فوکوس خودکار وجود ندارد و تشخیص لبه نیز متوسط ​​است. رنگ‌ها عمدتاً در عکس‌های روز و شب دقیق هستند که برای یک لنز 2 مگاپیکسلی بسیار مناسب است.

 

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در جلو کار خود را به خوبی و در حد متوسط انجام می‌دهد و سلفی‌هایی با رنگ پوست طبیعی و جزئیات ملایم را ثبت می‌کند. سوژه با محو شدن پس زمینه در فوکوس مشخص می‌شود. تصاویر این سنسور 8 مگاپیکسلی برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی به اندازه کافی خوب هستند. Poco M6 Pro 5G می تواند ویدیوهایی با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه را با هر دو دوربین پشت و جلو ضبط کند. به طور کلی می‌توان گفت نمیشه از این دوربین ناامید شد، اما نکته ای برای تعریف و تمجید هم در عکس های این گوشی وجود ندارد.

عملکرد پردازشی و نرم افزاری Poco M6 Pro 5G

گوشی Poco M6 Pro 5G مجهز به جدیدترین چیپست کوالکام یعنی تراشه Snapdragon 4 Gen 2 است که تکنولوژی ساخت 4 نانومتری دارد. این تراشه قدرت پرداشی بسیار مناسبی دارد و تا 8 گیگابایت رم LPDDR4X و تا 256 گیگابایت حافظه UFS 2.2 را پشتیبانی می‌کند.

چیپست و رم به کار رفته برای این گوشی سرعت و کارایی بسیار مناسبی دارند. برنامه ها به سرعت باز و لود می‌شوند و در زمان اجرای چندین برنامه به طور یکپارچه در پس زمینه کندی و لگ خاصی مشاهده نمی شود. تست های انجام شده بر روی این گوشی شامل مرور مقالات، مرور رسانه‌های اجتماعی، بازی، گوش دادن به موسیقی، شرکت در تماس‌های ویدیویی، انجام بازی‌های سبک و موارد دیگر بود و Poco M6 Pro در زمان استفاده کند نشد، حتی وقتی همه این برنامه‌ها به طور همزمان در پس‌زمینه اجرا می‌شدند. در مورد اجرای بازی، بازی‌های سبک و متوسط ​​به راحتی اجرا می‌شوند، اما بازی‌های سنگین‌تر و با گرافیک بیشتر را فقط با تنظیمات گرافیکی پایین می‌توان بازی کرد.

 

از نظر نرم افزاری، این گوشی از اندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14 استفاده میکند. MIUI 14 آخرین نسخه از رابط کاربری اختصاصی MIUI است که به نسبت عملکرد مناسب و با امکانات شخصی سازی مناسب دارد، اما با توجه به عرضه HyperOS شیائومی، انتظار عرضه آپدیت ها و به روزرسانی های جدید برای این گوشی کمی سخت و دور از انتظار است. مثل همیشه نرم افزار های اضافی متعدد به صورت پیش فرض روی گوشی نصب شدن، که کاربرد خیلی خاصی ندارند و فقط فضای نسبتا زیادی را از حافظه داخلی گوشی اشغال میکنن. البته امکان حذف این برنامه ها وجود دارد.

عملکرد اسپیکر گوشی پوکو M6 Pro 5G شیائومی

تک اسپیکر گوشی صدایی تقریبا خوب و نسبتا بلند دارد. اما خبری از بیس عالی صدا نیست و صدا نسبتا کم عمق همراه با نویز است. با افزایش صدا به بالاترین سطح ممکن، کیفیت صدا خیلی پایین می رود و نویز زیاد و اذیت کننده ای پخش می شود.

آیا گوشی Poco M6 Pro 5G ارزش خرید دارد؟

Poco M6 Pro 5G اکثراً هر آنچه را که وعده می‌دهد ارائه میکند. این گوشی هوشمند دارای طراحی جذاب و کیفیت ساختی مناسب، چیپست با عملکرد بسیار خوب اسنپدراگون 4 نسل 2 و سنسور خوب 50 مگاپیکسلی است. علاوه بر این موارد، قابلیت 5G را نیز به  همراه دارد. تعدادی زیادی برنامه پیش فرض نصب شده و عدم دریافت پشتیبانی نرم افزاری طولانی، روشنایی ناکافی نمایشگر و همچنین سرعت شارژ بسیار کند جزو نقاط ضعف این گوشی به شمار میروند، که در مجموع باعث می شود این گوشی به عنوان یک محصول اقتصادی ارزش خرید قابل قبولی داشته باشد. در زمان نگارش این مقاله (بهمن 1402) این گوشی هنوز به طور رسمی وارد بازار ایران نشده، اما با توجه به قیمت 140 دلاری نسخه پایه میتوان امیدوار بود که این گوشی، یکی از گزینه های خوب اقتصادی پوکو در سال جدید باشد.

نویسنده : digiatlas.ir

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار