نقدو بررسی انواع موبایل

همه آنچه درباره وان پلاس 9 می دانیم ؛ تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات

گوشی وان پلاس 9 به زودی از راه خواهد رسید. در این مطلب می‌توانید تمامی اخبار و گمانه‌زنی‌های مربوط به گوشی OnePlus 9 را مطالعه کنید.

با عرضه گوشی وان پلاس 8 تی حالا دیگر اکثر شایعاتی که در مورد وان پلاس منتشر می‌شود در مورد پرچمدار بعدی این کمپانی یعنی وان پلاس 9 است. حتی بر اساس برخی شنیده‌ها ممکن است این گوشی خیلی زودتر از آنچه انتظارش را داریم وارد بازار شود. البته هنوز اخبار و شایعات زیادی در مورد گوشی OnePlus 9 منتشر نشده؛ زیرا وان پلاس 8 تی به تازگی عرضه شده و بیشتر توجهات را به خود جلب کرده است.

با این وجود کم کم از گوشه و کنار اخبار مختلفی در مورد گوشی بعدی وان پلاس به گوش می‌رسد که قصد داریم در این مطلب به آن‌ها و همچنین ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در این گوشی ببینیم اشاره کنیم. تنها چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که گوشی وان پلاس 9 با کد لیموناد در مرحله طراحی و ساخت قرار دارد و به احتمال زیاد از وان پلاس 8 و 8 تی قدرتمندتر و سریع‌تر خواهد بود.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

گوشی وان پلاس 9
ویژگی ها و قابلیت هایی که می خواهیم در گوشی OnePlus 9 ببینیم

گوشی وان پلاس 9

تمامی نشانه‌ها حاکی از این هستند که موبایل وان پلاس 9 به زودی و حتی زودتر از پرچمدار سال قبل وان پلاس وارد بازار خواهد شد. همانطور که گفتیم این گوشی تحت عنوان لیموناد در کمپانی وان پلاس در حال ساخت است و مانند گوشی‌های قبلی از خوراکی‌ها برای نام مستعار آن استفاده شده؛ همانطور که از نودل فوری برای وان پلاس 8 و از کباب برای اشاره به وان پلاس 8 تی استفاده شده بود.

تاریخ عرضه گوشی وان پلاس 9

وان پلاس معمولا پرچمداران خود را در اواخر بهار وارد بازار می‌کند، یعنی ماه می (خرداد/تیر). با این حال سال گذشته وان پلاس 8 کمی زودتر و در ماه آوریل (اردیبهشت) وارد بازار شد و اگر وان پلاس همین رویه را ادامه دهد گوشی OnePlus 9 نیز باید در همین بازه عرضه شود، اما ظاهرا اینگونه نخواهد بود. به گفته گروهی از منابع، تاریخ معرفی گوشی وان پلاس 9 در اواسط ماه مارس سال 2021 (اسفند/فروردین) خواهد بود.

OnePlus 9 / گوشی وان پلاس 9

اگر اینگونه باشد، گوشی OnePlus 9 نه تنها چندین هفته زودتر نسبت به مدل‌های قبلی به فروش می‌رسد، بلکه به احتمال زیاد با هدف رقابت با پرچمداران سامسونگ، هواوی، شیائومی و سایر شرکت‌هایی که در همین بازه زمانی گوشی‌هایشان را عرضه می‌کنند به بازار قدم خواهد گذاشت. افزون بر این گفته می‌شود به این صورت وان پلاس تا پیش از معرفی گوشی OnePlus 9 تی فرصت بیشتری برای فروش گوشی موبایل وان پلاس 9 خواهد داشت.

قیمت گوشی وان پلاس 9

هنوز هیچ خبری در مورد قیمت گوشی وان پلاس 9 منتشر نشده، ولی با توجه به شناختی که از این برند داریم می‌توانیم حدس بزنیم پرچمدار جدید آن‌ها قیمت معقولی خواهد داشت. قیمت مدل پایه وان پلاس 8 برابر با 699 دلار بود، در حالی که مدل پایه وان پلاس 8 تی با قیمت 749 دلار به دست کاربران می‌رسد و طبعا در هر دو گوشی اگر حافظه بیشتری بخواهید، باید بیشتر از این‌ها دست به جیب شوید.

همچنین وان پلاس 8 پرو نیز با قیمت 899 دلار برای مدل 128 گیگابایتی و 999 دلار برای مدل 256 گیگابایتی به فروش می‌رسد و به احتمال زیاد اختلاف قیمت گوشی وان پلاس 9 پرو با مدل ساده نیز در همین حد خواهد بود؛ زیرا تا به حال سابقه نداشته که وان پلاس بدون دلیل قیمت محصولاتش را افزایش دهد. با این وجود این احتمال هم وجود دارد که پرچمدار جدید این شرکت با قیمت 749 دلار به فروش برسد.

طراحی گوشی OnePlus 9

تا به امروز چندین رندر مختلف از وان پلاس 9 پرو و مدل ساده آن منتشر شده است. اولین رندرهایی که از این گوشی افشا شده نشان می‌دهد که گوشی OnePlus 9 دارای یک نمایشگر تخت و بزرگتر از 6.55 اینچ و حفره سلفی در پنل جلویی است و در پنل پشتی نیز برآمدگی دوربین، متشکل از 3 لنز، در قسمت بالا سمت چپ قرار گرفته است.

OnePlus 9 / مشخصات گوشی وان پلاس 9

اما رندرهای گوشی OnePlus 9 پرو که به طور جداگانه افشا شدند نشان می‌دهند که این گوشی با وجود اینکه مانند مدل ساده دارای حفره سلفی در گوشه بالای سمت چپ است، اما برخلاف آن گوشی دارای یک نمایشگر خمیده است. ظاهرا هر دو گوشی با کپی پرداری از 8 تی برآمدگی دوربین را به بالای سمت چپ پنل پشتی منتقل خواهند کرد.

OnePlus 9 / مشخصات فنی گوشی وان پلاس 9

وان پلاس 9 پرو بر اساس این تصاویر دارای یک نمایشگر 6.7 اینچی با بدنه شیشه‌ای خواهد بود و بلندگوهای آن نیز در بخش پایینی جای می‌گیرند.

دوربین گوشی وان پلاس 9

از آنجایی که فعلا در مراحل اولیه طراحی و ساخت پرچمدار جدید این کمپانی هستیم هنوز اطلاعات دقیقی از دوربین گوشی وان پلاس 9 در دست نداریم. اما ظاهرا این گوشی نیز مانند وان پلاس 8 و 8 تی از دوربین 3 گانه به همراه یک حفره برای دوربین سلفی استفاده خواهد کرد. 8 تی با یک دوربین 48 مگاپیکسلی از راه رسید و بر اساس گمانه‌زنی‌ها موبایل وان پلاس 9 با دوربین 64 مگاپیکسلی وارد بازار می‌شود. گفته شده این دوربین قرار بوده بر روی 8 تی یا نورد ان 10 5G به کار گرفته شود، اما بنا به دلایلی این کار انجام نشده و قرار شده در پرچمداران بعدی از این لنز استفاده شود.

همچنین احتمال دارد شاهد یک لنز فوق‌عریض به همراه دو لنز مخصوص دیگر در این گوشی باشیم. این که این دو لنز از چه نوع هستند هنوز مشخص نیست. بیشتر شرکت‌ها حداقل از یک لنز تله‌فوتو استفاده می‌کنند، ولی وان پلاس در 8 تی تصمیم گرفت به جای آن از یک لنز مایکرو و مونوکروم استفاده کند یا در وان پلاس 8 پرو نیز از لنز پرحاشیه فیلتر رنگ استفاده کرد.

مشخصات گوشی وان پلاس 9

فعلا اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی گوشی وان پلاس 9 افشا نشده، ولی وان پلاس معمولا از جدیدترین و بهترین تراشه اسنپدراگون برای پرچمداران خود استفاده می‌کند. مثلا آن‌ها از اسنپدراگون 865 در وان پلاس 8 استفاده کردند. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که وان پلاس 9 با اسنپدراگون 875 همراه شود. تراشه‌ای که هنوز خودش عرضه نشده و گفته می‌شود چند روز دیگر در اوایل ماه دسامبر معرفی شود.

OnePlus 9 / گوشی oneplus 9

همچنین این احتمال وجود دارد که وان پلاس در برخی از کشورها یک مدل مخصوص از این گوشی را با 6 گیگابایت رم عرضه کند، گرچه مدل‌های اصلی حداقل 8 گیگابایت رم خواهند داشت. افزون بر این ممکن است یک مدل 12 گیگابایتی نیز عرضه شود؛ هرچند این مدل به احتمال زیاد تحت عنوان وان پلاس 9 پرو وارد بازار می‌شود.

ویژگی ها و قابلیت هایی که می خواهیم در گوشی OnePlus 9 ببینیم

تا به اینجا به آخرین اخبار گوشی وان پلاس 9 و شایعات مختلفی که در مورد آن منتشر شده پرداختیم، ولی در ادامه به تمام ویژگی‌هایی که بهتر است وان پلاس در پرچمدار بعدی خود داشته باشد می‌پردازیم.

دوربین های بهتر

وان پلاس 8 تی گوشی بدی نبود، ولی دوربین‌هایش تعریفی نداشتند. مشکلی که سال‌هاست گوشی‌های وان پلاس با آن مواجه هستند و شاید بهتر باشد این شرکت دست به تغییراتی در بخش دوربین گوشی‌هایش بزند تا تصاویری که با گوشی‌هایش ثبت می‌شوند کمی به تصاویر امثال آیفون 12 و پیکسل 5 نزدیک‌تر باشند.

شارژ بی سیم

وان پلاس سال‌هاست با یک دندگی از شارژ بی‌سیم در گوشی‌هایش استفاده نمی‌کند، آن هم با این بهانه که این فناوری هنوز به سطح مطلوب آن‌ها نرسیده است. اما آن‌ها بالاخره راضی شدند و در وان پلاس 8 پرو از فناوری شارژ بی‌سیم 30 وات استفاده کردند. اما دوباره نظرشان عوض شد و در 8 تی خبری از شارژ وایرلس نبود. بنابراین گوشی OnePlus 9 کاندیدای بعدی است. بهتر است وان پلاس دست از بهانه تراشی بردارد و فناوری که دیگر تبدیل به یک ویژگی عادی در گوشی‌های امروزی شده را حداقل به پرچمداران خود اضافه کند.

OnePlus 9 / بررسی گوشی وان پلاس 9

باتری با عمر بیشتر

باتری وان پلاس 8 تی با استفاده سنگین 9 ساعت و 40 دقیقه دوام می‌آورد که خیلی بد نیست، ولی عالی هم نیست. بیشتر گوشی‌های امروزی حدود 11 ساعت در تست‌های باتری دوام می‌آورند. البته نرخ‌تازه‌سازی بالای نمایشگر هم در عمر باتری موثر است، ولی وان پلاس می‌تواند با استفاده از یک باتری با ظرفیت بیشتر به عنوان باتری گوشی وان پلاس 9 این مشکل را حل کند.

وان پلاس تا به امروز گوشی با حافظه بیشتر از 256 گیگابایت را عرضه نکرده است. آن‌ها همچنین به استثنا وان پلاس ایکس، تا به امروز هیچ گوشی با پشتیبانی از کارت حافظه را هم معرفی نکرده‌اند. اکنون دیگر زمان آن فرا رسیده تا شاهد یک گوشی وان پلاس با حافظه 512 گیگابایتی باشیم. وان پلاس 9 پرو بهترین کاندیدا برای این کار است. وان پلاس به این ترتیب می‌تواند قیمت بیشتر این مدل را توجیه کرده، طرفدارانش را خوشحال کند و همچنین کاربرانی که به دلیل محدودیت فضا از خرید گوشی‌های این کمپانی صرف نظر می‌کنند را هم جذب کند.

دوربین سلفی زیر نمایشگر

بر اساس شایعات سامسونگ احتمالا در سری گلکسی اس 21 / اس 30 از دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده نخواهد کرد. به این ترتیب یک فرصت ایده‌آل برای وان پلاس پیش می‌آید تا در سری جدید گوشی‌های خود به اولین کمپانی تبدیل شود که این فناوری را به صورت جهانی عرضه می‌کند. آن‌ها قبلا هم اولین کمپانی بودند که در وان پلاس 6 تی از سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده کردند و حالا می‌توانند دوباره گوی سبقت را از سامسونگ بربایند.

OnePlus 9 / تاریخ عرضه گوشی وان پلاس 9

گوشی OnePlus 9 به زودی معرفی خواهد شد و اخبار و اطلاعات جدیدتر و دقیق‌تری از این گوشی به دستمان خواهد رسید و بهتر می‌توانیم به بررسی گوشی وان پلاس 9 بپردازیم. اما تا آن زمان به نظر شما وان پلاس باید چه ویژگی‌هایی را به پرچمدار جدید خود اضافه کند؟

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار