نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی کوتاه گلکسی نوت 10 لایت؛ قلم اس پن به دست اقشار متوسط هم رسید!

محصولات سری گلکسی نوت سامسونگ همواره جزو بهترین گوشی‌ها در دنیای اندروید و یکی از معدود گزینه‌ها برای علاقه‌مندان کار کردن با قلم استایلوس بوده‌اند. البته این سری از پرچمدارهای سامسونگ از لحاظ قیمت هم در سطح بسیار بالایی هستند و خرید آن‌ها مستلزم صرف هزینه زیاد است که همین مسئله باعث شده بسیاری از افراد با بودجه متوسط قدرت خرید آن‌ها را نداشته باشند. سامسونگ با دیدن موفقیت گوشی‌های مقرون به صرفه گلکسی ای، تصمیم گرفت تا یک نسخه ارزان‌تر از نوت 10 را با نام «گلکسی نوت 10 لایت» تولید و روانه بازار کند تا بتواند کسانی را که مایل به تجربه قلم اس پن در گوشی خود هستند اما نمی‌خواهند هزینه زیادی بکنند، به جمع مشتریان خود اضافه کند.

با اینکه سال گذشته سامسونگ برای اولین بار پرچمدار سری نوت را در دو مدل نوت 10 پلاس و نوت 10 معمولی عرضه کرد تا به نوعی مانع از محدود شدن بازار مصرف آن شود، اما گلکسی نوت 10 لایت تغییرات بسیار بیشتری دارد و استفاده از سخت افزار متعادل‌تر و نمایشگری با رزولوشن پایین‌تر باعث شده تا قیمت آن کاهش بیشتری داشته باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا یک بررسی اجمالی پیرامون نوت 10 لایت داشته و با مشخصات و ویژگی‌های آن از نزدیک و به صورت مختصر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

گلکسی نوت 10 لایت

با ظاهر گوشی شروع می‌کنیم. گلکسی نوت 10 لایت از لحاظ طراحی ظاهری چیزی ما بین گوشی‌های فعلی سری اس و نوت و گوشی‌های آتی سامسونگ به نام سری اس 20 است. در جلوی بدنه شاهد صفحه نمایشی 6.7 اینچی و تخت از نوع سوپر امولد با وضوح تصویری فول اچ دی پلاس و نسبت ابعاد 20:9 هستیم که حتی از نمایشگر مدل‌های دوگانه نوت 10 هم بلندتر است. تغییر مهم دیگر در ظاهر این مدل، به گوشه‌های آن مربوط است که در مقایسه با مدل‌های اصلی نوت 10 انحنا و گردی بیشتری پیدا کرده است.

با نگاهی به پشت بدنه می‌توان یک ماژول دوربین مربعی را مشاهده کرد که باعث می‌شود نوت 10 لایت بیش از پیش از برادرهای پرچمدار خود متمایز شود. یکی دیگر از تغییراتی هم که البته با استقبال کمتری مواجه شده، استفاده از پلاستیک برای ساخت بدنه بوده است.

ماژول دوربین پشتی نوت 10 لایت شامل سه لنز 12 مگاپیکسلی است که دارای زوایای دید و میزان بزرگنمایی متفاوتی هستند؛ یکی از این لنزها از نوع اولتراواید بوده، دیگری معمولی است و سنسور سوم هم از نوع تله فوتو است.

دوربین نوت 10 لایت

با اینکه گلکسی نوت 10 لایت نسخه‌ای ارزان‌تر و ضعیف‌تر از سری اصلی محسوب می‌شود اما با این حال پیشرفت‌هایی هم داشته است! به عنوان مثال این گوشی به یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مجهز شده که در مقایسه با دوربین 10 مگاپیکسلی مدل‌های اصلی نوت 10 یک گام رو به جلو محسوب می‌شود. ویژگی دیگری که در مدل‌های گران قیمت نوت 10 نمی‌توانید پیدا کنید، جک هدفون است که در نوت 10 لایت در دسترس است. بهبود دیگر، افزایش ظرفیت باتری به 4500 میلی آمپر ساعت می‌باشد که حتی باتری 4300 میلی آمپری نوت 10 پلاس را هم کنار زده است. البته متاسفانه در اینجا شارژ سریع به توان 25 وات محدود شده است.

همان طور که اشاره کردیم سامسونگ مجبور شده برای کاهش قیمت گلکسی نوت 10 لایت از بعضی قطعات سخت افزاری رده بالا چشم پوشی کند که یکی از آن‌ها پردازنده است. شرکت کره‌ای در این مدل تصمیم گرفته تا از تراشه نسبتاً‌ قدیمی اگزینوس 9810 استفاده کند که پیش از این در گلکسی نوت 9 به کار گرفته شده بود. در کنار این تراشه از 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم (بسته به انتخاب کاربر) و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 نیز استفاده شده است.

نوت 10 لایت

نمی‌توانیم در مورد یک گوشی از سری نوت صحبت کنیم و اشاره‌ای به قلم اس پن که یکی از نقاط قوت اصلی آن محسوب می‌شود، نکنیم. خوشبختانه قلم اس پن در گلکسی نوت 10 لایت از تمام قابلیت‌های قلم سری اصلی نوت 10 از جمله کنترل هوایی گوشی، یادداشت برداری در صفحه خاموش و استفاده به عنوان ریموت کنترل، برخوردار است. در مجموع می‌توان گفت نوت 10 لایت با قیمت 630 یورویی از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار بوده و یک گزینه ایده‌آل برای کسانی است که همواره آرزوی داشتن پرچمدارهای نوت را داشتند اما قادر به تأمین هزینه آن نبودند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار