تراشه و پردازنده ها

TSMC با تهدید جدیدی از سمت کره جنوبی مواجه می شود

TSMC با تهدید جدیدی از سمت کره جنوبی روبه‌رو خواهد شد؛ زیرا شرکت‌های کره جنوبی فعالانه پتنت‌های EUV خود را دنبال می کند و در تلاش برای ساخت ‌آن‌ها هستند.

شرکت های کره جنوبی قدم های بزرگی در جهت فناوری لیتوگرافی EUV (ماورا بنفش شدید) برداشته اند. تعداد پتنت‌هایی که شرکت‌های کره ای ثبت کرده اند رشد چشم گیری داشته است و این موضوع باعث نگرانی بزرگترین شرکت تولیدکننده تراشه در دنیا یعنی TSMC شده است. برای افرادی که اطلاع زیادی از این فناوری ندارند باید گفت که EUV یک فرآیند پیشرفته تولید نیمه هادی‌ها است که برای تولید تراشه‌ها و حافظه‌ها استفاده می شود.

براساس گزارش‌ اخیر  BusinessKorea،  شرکت‌های کره جنوبی در حال تقویت برنامه پتنت‌های فناوری EUV خود هستند و تعداد درخواست پتنت‌های مرتبط با EUV در حال افزایش است.

به بیان دیگر این پتنت ها به زودی باعث افزایش قدرت شرکت‌های کره جنوبی می شود. آن‌ها قصد دارند فناوری خودشان را توسعه دهند و در آینده آن‌ها را تولید کنند. این گزارش همچنین بیان می کند که تنها شش شرکت بزرگ در دنیا وجود دارند که بیش از 59 درصد از پتنت‌های ثبت شده را به خود اختصاص داده‌اند و این شرکت‌ها شامل Carl Zeiss با سهم 18 درصد، سامسونگ الکترونیک با سهم 15 درصد، ASML با سهم 11 درصد،  S&S Techبا سهم 8 درصد،  TSMC با سهم 6 درصد و  SK Hynix با سهم یک درصد می‌شوند.

علاوه بر این، تحلیل فرایند تکنولوژی نشان می دهد که سامسونگ سهم 39 درصد در برنامه‌ پتنت‌ها دارد در حالی که  TSMC تنها 15 درصد پنت‌‌ها را به خود اختصاص می دهد. این یعنی این دو شرکتدر مجموع بیش از نیمی از بازار را در دست دارند. البته دیگر شرکت‌های کره جنوبی نیز در حال ارتقا پتنت‌های خود هستند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار