نقدو بررسی انواع موبایل

مشخصات و بررسی گوشی تاشوی سامسونگ مدل Galaxy Z Fold3

گوشی تاشوی Galaxy Z Fold 3 در نظر دارد که گوی سبقت را از دیگر گوشی‌های تاشو برباید. نمایشگر این گوشی در مقایسه با مدل‌های قبلی ۸۰ درصد مقاوم‌تر شده و همینطور کاملاً ضد آب می‌باشد. حتی اگر مایل هستید کاربری صفحه ۷٫۶ اینچی آن را ارتقاء دهید می‌توانید از قلم S Pen استفاده کنید. شاید تنها ایراد وارد بر این گوشی تاشوی سری گلکسی قیمت بالای آن باشد.

نقاط قوت

  • دوام بیشتر، طراحی مقاوم به آب
  • دو نمایشگر ۱۲۰ هرتزی
  • پشتیبانی از قلم S Pen
  • توانمندی بیشتر در انجام چند کار همزمان
  • تعداد بیشتر اپ‌های پشتیبان حالت تاشو

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • عدم ارتقای سخت‌افزاری دوربین
  • عدم عرضه قلم S Pen و شارژر همراه محصول
  • اندازه بزرگ گوشی در زمان بسته بودن

مشاهده این محصول در دیجی کالا

مشخصات:

  • سیستم عامل: اندروید ۱۱
  • سی‌پی‌یو: Snapdragon 888
  • رم: ۱۲ گیگابایت
  • نمایشگر خارجی: ۶.۲ اینچ
  • نمایشگر داخلی: ۷.۶ اینچ
  • دوربین پشتی: ۱۲MP, 12MP, 12MP
  • دوربین سلفی: ۱۰MP
  • باتری: ۴۴۰۰ میلی آمپر

نگاهی اجمالی به نقاط ضعف و قوت

  • دوربین زیر صفحه نمایش گوشی Galaxy Z Fold 3 این قابلیت را دارد که در زمان نمایش محتوا پنهان شود. البته وضوح تصویر ۴ مگاپیکسلی آن برای سلفی گرفتن خیلی خوب نیست.
  • صفحه اصلی ۷٫۶ اینچی آن برای استفاده در فضای باز بهتر است چراکه روشنایی آن را می‌شود تا ۳۰ درصد افزایش داد. سرعت تعویض فریم ۱۲۰ هرتز نیز کاربری مطلوب‌تری به آن بخشیده است.
  • نمایه Taskbar به شما اجازه می‌دهد اپ‌های مورد علاقه خود را به کنار صفحه الصاق کنید. این اپ‌ها در زمان اجرای هر برنامه‌ای بر جای خود باقی می‌مانند و به نوعی یادآور کار با ویندوز هستند. این نمایه را باید از بخش تنظیمات Labs فعال کنید.
  • گوشی Galaxy Z Fold 3 در زمانی که بسته است قطر زیادی دارد و تا حدودی حس استفاده از تبلت را القاء می‌کند.
  • اپ‌های بیشتری از حالت تاشدگی گوشی پشتیبانی می‌کنند که از جمله Spotify، Gmail، Chrome و TikTok هستند.
  • پشتیبانی از قلم S Pen نکته بسیار خوبی است اما بهتر بود این قلم همراه محصول عرضه می‌شد تا نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای آن نباشد.
  • کیفیت دوربین بسیار خوب و در حد انتظار است. البته در مقایسه با دوربین گوشی iPhone 12 Pro در جایگاه پایین‌تری قرار دارد.
  • عمر باتری Galaxy Z Fold 3 می‌توانست بهتر باشد. در تستی که ما انجام دادیم در هنگام وب‌گردی باتری این گوشی تنها تا ۸ ساعت دوام آورد.

طراحی و دوام

گوشی Galaxy Z Fold 3 از نظر دوام بدنه در جایگاه بسیار خوبی قرار می‌گیرد. پیش از هرچیز بهتر است بدانید که رتبه IPX8 تعلق گرفته به این گوشی به این معناست که در عمق ۱٫۵ متر زیر آب تا سی دقیقه دوام می‌آورد. در نتیجه قطرات آب یا حتی بارش باران هیچ آسیبی به آن وارد نخواهند کرد. البته از آنجایی که در برابر گرد و خاک مقاوم نیست بهتر است از آن مراقبت بیشتری کنید.

 

گلس Gorilla Glass Victus و بدنه آلومینیومی Armor Aluminum این گوشی از آن در برابر خراشیدگی و ضربه محافظت می‌کنند. همچنین بنابر گفته کمپانی سامسونگ وجود یک لایه محافظت جدید به نام PET دوام صفحه اصلی گوشی را تا ۸۰ درصد افزایش داده است.

ابعاد گوشی Galaxy Z Fold 3 با وزن حدود ۲۶۹ گرم در حالت بسته  ۶٫۲ x 2.6 x 0.56 اینچ و در حالت باز  ۶٫۲ x 5 x 0.25 اینچ می‎‌باشد. در نتیجه سنگینی و بزرگی این گوشی در مقایسه با دیگر گوشی‌ها بیشتر در دست یا در داخل جیب احساس می‌شود.

Galaxy Z Fold 3 در سه رنگ اصلی مشکی فانتوم، سبز فانتوم و نقره‌ای فانتوم عرضه شده است.

نمایشگرها

یک نمایشگر OLED 6.2 اینچی صفحه نمایش کاور و یک نمایشگر ۷٫۶ اینچی صفحه نمایش اصلی این گوشی را تشکیل می‌دهند. سرعت تعویض فریم در هر دو نمایشگر ۱۲۰ هرتز می‎‌باشد.

 

وضوح تصویر در نمایشگر داخلی همچون مدل قبلی  ۲۲۰۸ x 1768 پیکسل است. گفتنی‌ست که صفحه نمایش در اینجا به لطف تکنولوژی Eco display تا ۲۹ درصد روشنایی بیشتری دارد.

یکی از نکات جالب توجه در خصوص نمایشگر اصلی وجود دوربین زیر صفحه نمایش است. در نتیجه این نوآوری در زمان تماشای ویدیو در حالت تمام‌صفحه اثری از لنز کوچک بالای صفحه نیست.

قابلیت اجرای همزمان و پشتیبانی از اپ‌ها

در این گوشی می‌توانید از طریق نمایه  Multi-Active Window دو یا سه اپ را به طور همزمان در جوار یکدیگر اجرا کنید و حتی محتوا را میان آن‌ها drag و drop کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این گوشی وجود نمایه  Taskbar است که از طریق آن می‌توانید بدون ذره‌ای زحمت یا اتلاف وقت میان اپ‌های مختلف همچون زمان کار با ویندوز حرکت کنید. برای فعال کردن Taskbar می‌بایست وارد منوی Settings شده و Samsung Labs را فعال کنید.

در حال حاضر اپ‌هایی همچون یوتیوب، اپ دوربین و اپ Google Meet از حالت فلکس (در زمانی که گوشی همچون لپ‌تاپ تا شده است) پشتیبانی می‎‌کنند. البته سامسونگ در همکاری نزدیک با اپ‌های طرف ثالثی همچون اسنپ‌چت، تیک‌‎تاک، نتفلیکس و اسپاتیفای آن‌ها را بیش از پیش مناسب اجرا در این گوشی تاشوی خود کرده است. به علاوه این امکان وجود دارد که حالت فلکس را خودتان بر اپ‌های دیگر اعمال کنید.

کار با قلم S Pen

خوشبختانه سامسونگ با ارائه پشتیبانی از قلم S Pen کار با نمایشگر اصلی این گوشی را بسیار راحت‌تر کرده است. برای مثال با استفاده از قلم دیگر نیازی به زوم کردن‌های مکرر برای ویرایش یا یادداشت اسناد نیست. تنها نکته منفی اما ضرورت تهیه جداگانه این قلم است.

 

دوربین‌ها

دوربین‌‎های Galaxy Z Fold 3، جدا از دوربین جلوی زیر صفحه نمایش، از نظر سخت‌افزاری ارتقاء نیافته‌اند. البته دوربین این گوشی کماکان جزء باکیفیت‌ترین دوربین‎ها به شمار می‌رود. برخی از بهترین ویژگی‌های دوربین گوشی Galaxy S21 Ultra همچون حالت Single Take و Director’s View به این گوشی نیز راه یافته‌اند. به علاوه می‌توانید از طریق حالت  Capture View عکس‌های خود را در نمایشگر چپ و پیش‌نمایش زنده را در نمایشگر راست ببینید.

دوربین‌های عقب متشکل از سه لنز زاویه باز، اولتراواید و تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی هستند. تصاویر در دوربین Galaxy Z Fold 3 با رنگ‌های زنده و شفافیت بالا ثبت می‌شوند اما از نظر جزئیات و واقعی بودن رنگ تصویر آن را یک پله پایین‌تر از دوربین آیفون ۱۲ پرو قرار می‌دهند.

 

از طرفی زوم اپتیکال با ضریب ۲x  و زوم دیجیتال با ضریب ۱۰x  در Galaxy Z Fold 3 چندان تحسین‌برانگیز نبوده و دوربین آن را از نظر بزرگنمایی در مقامی پایین‌تر از دو لنز تله‌فوتوی گوشی  Galaxy S21 Ultra با زوم اپتیکال ضریب ۳x  و ۱۰x  و زوم دیجیتال ضریب ۱۰۰x قرار می‌دهد.

سخت‌افزار

یک پردازنده Snapdragon 888 در کنار حافظه رم ۱۲ گیگ و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی (قابلیت ارتقاء تا ۵۱۲ گیگ) عملکرد عالی این گوشی را تضمین می‌کنند.

عمر باتری و شارژدهی

باتری دوگانه این گوشی با ظرفیت ۴۴۰۰ میلی‌آمپر کمی از مدل Z Fold 2 با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر کوچک‌تر است. متأسفانه در تستی که ما انجام دادیم، شارژ گوشی در حالت نمایش ۶۰ هرتز در زمان وب‌گردی تنها تا ۷ ساعت دوام آورد. گوشی Galaxy Z Fold 2 در انجام همین تست تا ۱۰ ساعت شارژدهی دارد.

همراه این محصول هیچ شارژری عرضه نشده است. ما برای تست سرعت شارژ گوشی یک شارژر ۲۵ وات سامسونگ را به آن متصل کردیم و نتیجه گرفتیم که این گوشی تا ۵۰ درصد شارژ را در حدود ۳۰ دقیقه پرمی‌‌کند که قابل قبول است.

این گوشی همچنین از قابلیت شارژ ۱۰ وات بی‌سیم برخوردار است. همینطور می‌توانید با استفاده از پشت گوشی دستگاه‌های دیگر را از طریق شارژ معکوس ۴٫۵ وات بی‌سیم شارژ کنید.

نتیجه‌گیری

گوشی سامسونگ مدل Galaxy Z Fold 3 در نگاه اول تفاوت خاصی با مدل قبلی خود ندارد، اما چیزهای زیادی در این مدل ارتقاء یافته‌اند که از جمله دوام بیشتر بدنه آن و پشتیبانی‌اش از قلم S Pen و اپ‌های بیشتری است که به تدریج با حالت فلکس آن انطباق پیدا می‌کنند. از طرفی نبود جایگاهی برای قراردهی قلم و همینطور عملکرد متوسط دوربین در مقایسه با سامسونگ S21 Ultra راه پیشرفت را برای این کمپانی باز گذاشته است تا بیش از پیش در مأموریت خود برای ساخت بهترین گوشی هوشمند تاشو موفق شود.

رتبه‌ی محصول

طراحی – ۸
دوربین – ۸٫۵
قابلیت‌ها – ۹
عملکرد – ۹
ارزش خرید – ۸

۸٫۵

نمره نهایی

گوشی سامسونگ مدل Galaxy Z Fold 3 در نگاه اول تفاوت خاصی با مدل قبلی خود ندارد، اما چیزهای زیادی در این مدل ارتقاء یافته‌اند که از جمله دوام بیشتر بدنه آن و پشتیبانی‌اش از قلم S Pen و اپ‌های بیشتری است که به تدریج با حالت فلکس آن انطباق پیدا می‌کنند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار