نقدو بررسی انواع موبایل

نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواوی

بررسی مشخصات گوشی هواوی پی 50 پرو

کمپانی هواوی بعد از این که توسط گوگل تحریم شد مدت کوتاهی از بازار رقابت دور شد. اما مدت زمان زیادی طول نکشید که با سیستم عامل منحصر به فرد خودش به عرصه رقابت برگشت و با تولید گوشی های پرچمدار و میان رده خاص همه رو شگفت زده کرد. هواوی پی 50 پرو یکی از پرچمدارهای جدید این شرکته که امروز در استودیو موبونیوز به بررسی اون میپردازیم. اگر قصد خرید گوشی Huawei P50 pro رو دارید و یا طرفدار برند هواوی هستید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت پی 50 پرو هواوی

هواوی P50 پرو با وزن کمتر از 200 گرم در بین سایر پرچمداران سبک‌ترین وزن رو به خودش اختصاص داده. هواوی در طراحی گوشی از پنل پشتی شیشه ای و فریم آلومینیومی استفاده کرده که نتیجه کار یک گوشی بسیار خوش ساخت و با کیفیته. در پنل پشتی چیزی که بیشتر از همه توجهات رو به خودش جلب میکنه پکیج دوربینه، ماژول دوربین از دو تا دایره تشکیل شده که داخل هر کدوم از دایره ها چند تا لنز قرار گرفته. دوربین ها برجستگی نسبتا زیادی دارن که باعث میشه وقتی گوشی بر روی یک سطح قرار میگیره تعادل نداشته باشه. جهت رفع این مشکل و آسیب نرسیدن به لنز دوربین پیشنهاد میشه از قاب مناسب استفاده کنید

پنل پشتی هواوی پی 50 پرو طراحی براقی داره که اثر انگشت و کثیفی رو به خودش جذب میکنه. پشت گوشی لوگو Huawei و LEICA نوشته شده که سازنده لنز دوربینه.

فریم دور گوشی از آلومینیوم بسیار با کیفیت تولید شده. زیر گوشی درگاه تایپ سی و خشاب سیم کارت قرار دادن که همزمان دو تا سیم کارت رو پشتیبانی میکنه، میتونید از شیار دوم به عنوان حافظه جانبی استفاده کنید که البته چون فقط از کارت حافظه نانو پشتیبانی میکنه و این مدل رم داخل بازار ایران قیمت خیلی بالایی داره، عملا قابل استفاده نیست!

لبه سمت راست گوشی دکمه پاور و دکمه های کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته. سمت بالای گوشی اسپیکر، میکروفون و IR Blaster (فرستنده مادون قرمز که قابلیت کنترل دستگاه های خانگی مثل تلویزیون، ضبط یا کولر گازی رو برای شما فراهم میکنه) واقع شده. لبه سمت چپ گوشی هم خالیه و چیزی قرار نداره.

P50 Pro هواوی به دلیل وزن کمتر و طراحی لبه های خمیده در مقایسه با رقبای خودش iPhone 13 Pro Max و S22 Ultra بسیار خوش دست تره، همچنین مجهز به گواهی IP68 که ضد آبه و فشار آب تا عمق 1.5 متر در مدت 30 دقیقه رو تحمل میکنه. این گوشی در بخش طراحی امتیاز خیلی خوبی رو کسب میکنه و در رقابت با سایر پرچمدارها چیزی کم نداره.

پنل جلوی گوشی مجهز به یک صفحه نمایش خمیده س، بالای پنل اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی دیده میشه که داخل یک پانچ هول ریز قرار گرفته که می تونست کوچکتر باشه. بالا و پایین نمایشگر حاشیه کمی داره که با توجه به پرچمدار بودن گوشی انتظار می رفت حاشیه نمایشگر به کار رفته خیلی کمتر باشه.

بررسی نمایشگر P50 Pro هواوی

هواوی P50 Pro به یک صفحه نمایش 6.6 اینچی OLED با رزولوشن 1228*2800 و نرخ تازه سازی 120 هرتز تجهیز شده که قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ رو داره، غلظت رنگ ها و عمق رنگ مشکی رو به بهترین نحو نمایش میده، شارپنس خیلی خوبی داره، تنها ضعف صفحه نمایش روشنایی کمتر نسبت به سایر پرچمدار ها و رقبا است.

 

در صورتی که ضعف روشنایی صفحه نمایش رو نادیده بگیریم میشه گفت که هواوی یکی از بهترین صفحه نمایش های موجود رو برای این گوشی به کار برده. روشنایی کمتر صفحه نمایش در مقابل iPhone 13 Pro Max محسوس و مشخصه اما قابل قبوله.

صفحه نمایش مجهز به نرخ نوسازی 120 هرتزی که به صورت اتوماتیک مابین 60 و 120 سوئیچ میکنه که خود این عمل موجب بهبود عملکرد باتری میشه. اما در مقایسه با رقبا یک نقطه ضعف به شمار میاد چون سایر پرچم دارها بین 1 تا 120 هرتز نوسان میکنند و هواوی P50 Pro این قابلیت رو نداره.

 

در کل هواوی پی 50 پرو در بخش صفحه نمایش واقعا عالی عمل کرده و امتیاز خیلی خوبی رو کسب میکنه.

مشخصات باتری و شارژدهی P50 پرو هواوی

کمپانی هواوی P50 Pro رو با باتری 4360 میلی آمپر ساعت عرضه کرده که عملکرد خوب و قابل قبولی داره اما نسبت به رقبا ضعیف تر عمل کرده. آیفون 13 پرومکس نسبت به این گوشی باتری خیلی بهتری داره همچنین در مقایسه با S22 اولترا در یک روز حدود 3 ساعت شارژدهی کمتری داره که مقدار قابل توجهیه و باید گفت که هواوی در طراحی این گوشی به عنوان یک پرچمدار در بخش باتری مقداری ضعیف عمل کرده.

به همراه گوشی یک آداپتور 66 واتی فست شارژ قرار گرفته که در مدت زمان 20 دقیقه میزان 50 درصد باتری رو شارژ میکنه و در 55 دقیقه باتری رو فول شارژ میکنه و نقص ظرفیت پایین باتری رو تا حدودی پوشش میده.

 

امنیت و حسگر اثر انگشت Huawei P50 pro

P50 پرو هواوی مجهز به حسگر اپتیکال اثر انگشته که در پایین صفحه قرار گرفته و عملکرد بسیار سریع و شگفت انگیزی داره. همچنین مجهز به سیستم تشخیص چهره دو بعدی با عملکرد خوب و رضایت بخشه.

 

 

بررسی عملکرد دوربین هواوی P50 پرو

Huawei P50 pro در بخش دوربین واقعا بینظیر عمل کرده به شکلی که کیفیت و عملکرد دوربین شما رو شگفت زده میکنه. هواوی پی 50 پرو در سایت DXOMARK رتبه 1 رو در بخش دوربین به خودش اختصاص داده، در ویدیوهای قبلی عملکرد سایت دگزومارک رو مورد نقد قرار دادیم که میتونید اون رو مشاهده کنید.

سنسور دوربین اصلی

دوربین اصلی مجهز به یک سنسور 50 مگاپیکسلی و یک سنسور 40 مگاپیکسلی مونوکروم، وظیفه این سنسور ثبت تصاویر به صورت سیاه و سفیده، به جهت نداشتن فیلتر رنگی تجمیع نور افزایش پیدا میکنه و این امر موجب افزایش وضوح و کاهش نویز تصویر میشه، ترکیب لنز مونوکروم و لنز اصلی در کنار هم تصویر باکیفیت عالی، وضوح بالا و عاری از نویز رو به ثبت میرسونه.

تصاویر ثبت شده با هواوی P50 Pro رنگ های واقعی، وایت بالانس عالی، داینامیک رنج خوب، شارپنس و جزئیات قابل قبولی دارند اما در صورت زوم کردن با مقدار کمی افت کیفیت مواجه میشن.

این گوشی در عکاسی از تکنولوژی کوآد بیر استفاده میکنه که 4 تصویر 12.5 مگاپیکسلی رو در کنار هم قرار میده و در نهایت یک تصویر 50 مگاپیکسلی فوق‌العاده با کیفیت و با حجم بالا رو به ثبت میرسونه.

به زودی در ویدیوهای بعدی به بررسی و مقایسه دوربین Huawei P50 Pro و iPhone 13 Pro Max و S22 Ultra میپردازیم.

سنسور دوربین اولترا واید

تصاویر پرتره ثبت شده شارپنس و روشنایی خیلی خوب و کیفیت عالی دارن. سوژه اصلی به درستی از بک گراند تشخیص داده میشه که البته بعضی مواقع با مشکل مواجه میشه.

سنسور تله فوتو

پی 50 پرو مجهز به سنسور 64MP تله فوتو با قابلیت 3.5 برابری اپتیکال رو داره که در صورت زوم 3.5 برابری مقداری با افت کیفیت و شارپنس و کاهش جزئیات مواجه میشیم. این سنسور قابلیت زوم 100 برابری با کیفیت خوب و قابل قبول رو داره که در مقایسه با S22 اولترا در رتبه دوم و در مقایسه با S21 اولترا در رتبه بالاتر قرار میگیره.

هنگام استفاده از زوم 100 برابری تصاویر کیفیت و شارپنس خودشون رو از دست میدن و حالت آب رنگی طور پیدا میکنند اما جزئیات تصویر قابل مشاهده و قابل قبوله به طوریکه پلاک ماشین ها از دور قابل تشخیصه.

سنسور ماکرو

دوربین 13 مگاپیکسلی اولترا واید مجهز به قابلیت فوکوس اتوماتیکه و در صورت نزدیک شدن بیش از حد به سوژه به حالت سوپر ماکرو سوئیچ میکنه و قابلیت تصویر برداری ماکرو رو فراهم میکنه، تصاویر گرفته شده با سنسور ماکرو کیفیت خوب و برابر با رقبا رو ارائه میده.

دوربین سلفی

دوربین سلفی شامل یک لنز 13 مگاپیکسلیه که عکس های خوب و قابل قبول با داینامیک رنج متوسط رو به ثبت میرسونه اما مقداری در تشخیص نورها ضعیف عمل میکنه و در صورت زوم کردن جزئیات رو مقداری غیر واقعی نمایش میده اما در شرایط نوری مناسب میتونه تصاویر سلفی خوب و قابل قبولی رو ثبت کنه.

فیلمبرداری

هواوی P50 Pro قابلیت فیلم برداری 4K رو با تمامی لنز ها امکان‌پذیر ساخته، در صورت ثابت بودن دوربین ویدیوهای با کیفیت عالی به ثبت میرسونه اما به دلیل حالت استبلایزر در هنگام حرکت مقداری افت کیفیت پیدا میکنه که باز هم در مقایسه با پرچمداران، ویدیوهای با کیفیت عالی ضبط میکنه. در ویدیو های بعدی به مقایسه فیلم برداری P50 Pro و آیفون 13 پرومکس میپردازیم.

 

هواوی همیشه در بخش دوربین عالی عمل کرده و در مورد P50 Pro هواوی باید بگیم که با تمامی لنزها تصاویر و ویدیو با کیفیت فوق‌العاده رو به ثبت میرسونه که شما رو شگفت زده میکنه و بزرگترین نقطه قوت این گوشی به حساب میاد.

مشخصات سخت افزار و پردازنده Huawei P50 pro

کمپانی هواوی نسخه جهانی P50 Pro رو با پردازنده Snapdragon 888 4G و نسخه معمولی رو با Kirin 9000 عرضه کرده، پردازنده اسنپدراگون عملکرد پردازشی خیلی خوبی داره. پس از 1 ساعت بازی کردن دمای گوشی حدود 10 درصد افزایش پیدا میکنه و شاید نهایت دمای 40 درجه رو مشاهده کنید. پایداری پردازش خیلی خوبی داره که به شما این امکان رو میده Call of Duty رو با گرافیک و فریم ریت ماکزیمم، بدون هیچگونه افت عملکرد اجرا کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

 

در عملکرد پردازشی محیط کاربری هم خیلی خوب و روان عمل میکنه که سرعت 120 هرتز به این امر کمک شایانی میکنه.

مشخصات نرم افزاری و رابط کاربری هواوی P50 pro

Huawei P50 Pro در بازارهای جهانی با سیستم عامل اندروید و رابط کاربری EMUI عرضه میشه اما همچنان عدم همراهی سرویس های گوگل رو به همراه داره که یکی از نقطه ضعف های گوشی به حساب میاد. هواوی در مقایسه با اوایل تحریم شدن توسط گوگل پیشرفت زیادی داشته و خیلی از اپلیکیشن ها خودشون رو با سیستم جدید هواوی وفق دادن و قابل استفاده هستند. عدم وجود سرویس های گوگل کمی آزار دهنده س و نمیتونید اپلیکیشن های گوگل پلی، جیمیل و یوتیوب رو بر روی گوشی نصب کنید اما برای رفع این مشکلات شبیه سازهایی به وجود اومدن که میتونن کاربردی باشند و کار رو براتون در میارن.


بررسی کیفیت اسپیکر P50 پرو هواوی

در مرحله آخر به بررسی اسپیکر پی 50 پرو با موزیک همیشگی میرسیم. پخش صدا به حالت استریو که از هر دو اسپیکر پخش میشه، در بخش بالا علاوه بر اسپیکر، میکروفون مکالمه هم قابلیت پخش صدا رو داره و توازن صدایی خوبی رو برقرار میکنه، میشه گفت که هواوی در بخش اسپیکر، کیفیت صدا رو فدای بلندی صدا نکرده و بیشتر بر روی کیفیت صدا تمرکز کرده که در نتیجه کیفیت فوق العاده خوب و بلندی صدای مطلوب رو به وجود آورده.

 

جمع‌بندی

در پایان به بخش جمع‌بندی میرسیم، هواوی این گوشی رو به شکل خمیده طراحی کرده که بسیار جذابه و با توجه به سلیقه هر شخص متفاوته. در بخش نمایشگر با چشم پوشی از روشنایی کمتر نسبت به رقبا، واقعا خوب عمل کرده و امتیاز خیلی خوبی رو دریافت میکنه. ظرفیت باتری در مقایسه با سایر پرچمدارها مقداری کمتره، در صورتیکه باتری خیلی برای شما حائز اهمیته این گوشی شما رو ناامید میکنه و باید سراغ بقیه پرچمدارها برید. در بخش دوربین هواوی P50 Pro واقعا خوب عمل کرده و تصاویر بسیار با کیفیت و شگفت انگیزی رو به ثبت میرسونه که میتونیم بگیم مهمترین نقطه قوت گوشی محسوب میشه. سخت افزار گوشی هم همونطور که از یک پرچمدار انتظار میره عمل میکنه، در مورد اسپیکر هم میتونیم بگیم که اسپیکر خوب و با کیفیتی بر روی گوشی سوار شده. P50 پرو هواوی با توجه به قیمت حدودی 28 میلیون تومان و قیمت پایینتر نسبت به سایر پرچمدارها ارزش خرید بالایی داره. در نهایت در انتخاب این گوشی باید به سلیقه خودتون رجوع کنید و به عدم وجود سرویس های گوگل هم توجه داشته باشید. امیدواریم که اگر قصد خرید Huawei P50 Pro رو دارید این مطلب براتون مفید بوده باشه. نظرتون رو در مورد پرچمدار جدید هواوی با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

(2 سوال)

مزایای هواوی P50 Pro چیست؟ چرا این گوشی رو بخریم؟
از جمله مزایای این گوشی میشه به صفحه نمایش بسیار با کیفیت، عملکرد دوربین فوق العاده و قیمت پایین تر نسبت به سایر رقبای پرچمدارش اشاره کرد.
معایب P50 پرو هواوی چیست؟ چرا این گوشی رو نخریم؟
از معایب گوشی میتونیم به ظرفیت پایین باتری نسبت به سایر رقبا اشاره کنیم و عدم پشتیبانی P50 PRO از سرویس های گوگل رو مهمترین دلیل برای انصراف از خرید بیان کنیم.
مشخصات

HUAWEI P50 Pro

تاریخ عرضه

تاریخ رونمایی 2021, July 29

وضعیت موجودی Available. Released 2021, August 12

بدنه

ابعاد 158.8 x 72.8 x 8.5 mm (6.25 x 2.87 x 0.33 in)

وزن 195 g (6.88 oz)

جنس بدنه Glass front, glass back, aluminum frame

سیم کارت IP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min)

صفحه نمایش

نوع OLED, 1B colors, 120Hz

اندازه 6.6 inches, 105.4 cm2 (~91.2% screen-to-body ratio)

رزولوشن 1228 x 2700 pixels (~450 ppi density)

محافظ

باتری

شارژ کردن Fast charging 66W Fast wireless charging 50W

استندبای

زمان مکالمه

مدت پخش موسیقی

نوع Li-Po 4360 mAh, non-removable

دوربین اصلی

چهارگانه 50 MP, f/1.8, 23mm (wide), PDAF, Laser AF, OIS 64 MP, f/3.5, 90mm (periscope telephoto), PDAF, OIS, 3.5x optical zoom, 7x lossless zoom 13 MP, f/2.2, 13mm (ultrawide), AF 40 MP, f/1.6, 23mm (B/W), AF

تکی

سه گانه

پنج

دوگانه یا سه گانه

پنج گانه

دو گانه

ویژگی Leica optics, dual-LED flash, panorama, HDR

ویدئو 4K@30/60fps, 1080p@30/60fps, 1080p@960fps; gyro-EIS

دوربین سلفی

ویژگی ها Panorama, HDR

سه گانه

دو گانه

تکی 13 MP, f/2.4, (wide), AF

ویدئو 4K@30fps, 1080p@30/60/240fps

پردازنده و سخت افزار

اسلات کارت حافظه NM (Nano Memory), up to 256GB (uses shared SIM slot)

داخلی 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 512GB 8GB RAM, 512GB 12GB RAM

مشخصات نرم افزاری

سیستم عامل و رابط کاربری HarmonyOS 2.0 (China), EMUI 12 (Europe), no Google Play Services

چیپست Kirin 9000 (5 nm)Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 4G (5 nm)

پردازنده Octa-core (1×3.13 GHz Cortex-A77 & 3×2.54 GHz Cortex-A77 & 4×2.05 GHz Cortex-A55)Octa-core (1×2.84 GHz Kryo 680 & 3×2.42 GHz Kryo 680 & 4×1.80 GHz Kryo 680)

پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP24Adreno 660

ویژگی ها

سنسورها Fingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer, color spectrum

صدا

Sound No

بلندگو Yes, with stereo speakers

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

شبکه ها ارتباطی

5G bands

2G bands CDMA 800

تکنولوژی GSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE

3G bands CDMA2000 1x

4G bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 66 – International

سرعت HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A

سایر مشخصات

اینفرارد Yes

بلوتوث 5.2, A2DP, LE

GPS Yes, with A-GPS. Up to quad-band: GLONASS (4), BDS (4), GALILEO (3), QZSS (2), NavIC

NFC Yes

رادیو No

خودش USB Type-C 3.1, USB On-The-Go

WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot

تست ها

کارایی AnTuTu: 793876 (v8), 786215 (v9) GeekBench: 3145 (v5.1) GFXBench: 44fps (ES 3.1 onscreen)

صفحه نمایش Contrast ratio: Infinite (nominal)

دوربین Photo / Video

بلندگو -27.3 LUFS (Good)

عمر باتری Endurance rating 76h

کیفیت صدا

سایر

قیمت $749.00 / 1,079.00 / 85,050 / C$1,609.30

سار

سار اروپا

Misc

رنگ بندی Golden Black, Cocoa Gold, Pearl White, Charm Pink

مدل ها JAD-AL50, JAD-LX9

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار