نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی پوکو ام ۴ پرو (Poco M4 Pro)

امروز با بررسی یکی از محصولات خانواده پوکو همراه شما هستیم که به راحتی می توان پیش‌بینی کرد به یکی از گوشی‌های پرفروش بازار تبدیل خواهد شد. این گوشی به نام پوکو M4 Pro است که جانشینی برای پوکو M3 Pro به حساب می‌آید در کنار اینکه بهبودهای خوبی هم نسبت به آن در خودش می‌بیند. در این بررسی با ما همراه باشید تا با هم ببینیم پوکو ام ۴ پرو با قیمت حدودی ۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان در بازار تا چه اندازه ارزش خرید دارد و با چه گوشی‌هایی رقیب جدی است.

طراحی پوکو ام ۴ پرو

همیشه عادت داشتیم پوکو گوشی‌هایی با طراحی اختصاصی خودش عرضه کند و همیشه از این نظر خاص بوده اما اینبار تصمیم گرفته تا از طراحی گوشی‌های شیائومی بیشتر در محصول خودش بهره ببرد.

پوکو M4 Pro شباهت عجیبی به خانواده ردمی نوت ۱۱ دارد و می‌توان گفت که تنها خلاقیت پوکو در استفاده از یک نوار مشکی بزرگ در کنار لنز دوربین‌ها است.

این نسل از گوشی‌های پوکو در سه رنگ عرضه می‌شود آبی، مشکی و سبز.

ما اینجا رنگ آبی را داریم که در از بخش میانی قاب پشتی با آبی کم رنگ شروع می‌شود و به آبی پررنگ یا بهتر است بگوییم فیروزه‌ای می‌رسد.

 

طراحی قاب پشتی از نظر رنگی فوق العاده خاص و متفاوت است. جنس بدنه در قاب پشتی و فریم از پلاستیک است اما قاب پشتی به صورت ط‍راحی مات در نظر گرفته شده که روکشی که روی این پلاستیک استفاده شده هم از نظر ظاهری متفاوت با هر چیزی است که در تا امروز در بازار دیده‌اید و هم از نظر حس لمس کاملا متفاوت با تمام گوشی‌های موجود در بازار است؛ طراحی قاب پشتی از نظر حس دیداری شبیه به سمباده است و با لمس آن هم اصطکاک را حس می کنید که اصطکاک بسیار لذت‌بخشی است و خلاصه قاب پشتی حداقل در این رنگ که ما داریم کاملا شما را جذب می‌کند.

فریم دستگاه هم کاملا با قاب پشتی هماهنگ است و هم رنگ آن در نظر گرفته شده. هیچ اثری از ماندن اثرانگشت روی این رنگ در پوکو ام ۴ پرو نیست.

بیرون‌زدگی قاب لنزهای دوربین اصلی خیلی زیاد نیست به سبب اینکه گوشی چندان نازک نیست و با گوشی‌ای با ضخامت ۸.۸ میلی‌متر سر و کار دارید اما از نظر وزن جزو گوشی‌های خیلی سنگین به حساب نمی‌آید و ۱۹۵ گرم وزن دارد.

Poco M4 Pro به قابلیت IP53 هم مجهز شده که در برابر پاشیده شدن آب مجهز است؛ یعنی اینکه زیر باران سبک با پاشیدن آب روی آن مشکی ایجاد نمی‌شود اما استفاده از گوشی در استخر یا بردن گوشی زیر آب را فراموش کنید.

در کل پوکو ام ۴ پرو گوشی‌ای است که از دست گرفتن و کار کردن با آن راضی خواهید بود و لذت می‌‍‌برید.

جزئیات گوشی

به اطراف گوشی که نگاه کنیم در بخش بالایی درگاه اینفرارد را کنار میکروفون دوم و اسپیکر دوم می‌بینیم.

 

پایین جک ۳.۵ میلی‌متری صدا قرار گرفته به همراه درگاه ارتباطی تایپ سی و میکروفون اصلی و اسپیکر اصلی.

 

سمت راست کلیدهای ولوم و پاور را داریم و سمت چپ هم درگاه سیم‌کارت‌ها.

 

 

صفحه‌نمایش پوکو ام ۴ پرو

در قاب جلوی گوشی بیشترین فضا متعلق به صفحه‌نمایش است که اندازه ۶.۶ اینچی دارد. این صفحه‌نمایش پنلی از نوع IPS دارد و رزولوشن فول اچ دی برایش در نظر گرفته شده.

این صفحه برای محافظت بیشتر با گوریلاگلس ۳ پوشانده شده که خیلی محافظ جدیدی و درست و حسابی‌ای نیست اما شیائومی همان اول که گوشی را می‌خرید یک محافظ دیگر روی گوشی نصب کرده که بهتر است آن را جدا و از یک گلس بهتر استفاده کنید.

پوکو با برخی ترفندها سعی کرده در بخش صفحه‌نمایش این گوشی را سر پا نگه دارد که یکی از آن‌ها استفاده از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است.

 

صفحه‌نمایش در نمایش رنگ‌ها عملکرد قابل قبولی برای محصولی در این رنج قیمتی از خودش نشان می‌دهد اما نکته اینجاست که روشنایی خیلی بالایی ندارد و اگرچه پیکسل‌ها در ان مشخص نیستند اما به خاطر روشنایی متوسط آن شفافیتی که باید را ندارد.

در کل صفحه‌نمایش مطلوب است و کاملا در حد و اندازه یک گوشی در این رنج قیمتی و نه کمی بالاتر و نه کمی پایین‌تر.

سخت‌افزار پوکو ام ۴ پرو

برای پوکو M4 Pro از چیپ ساخت مدیاتک استفاده شده به نام دایمنسیتی ۸۱۰ که یکی از چیپ‌های پایه این برند به حساب می‌آید. این چیپ نسبت به چیپ دایمنسیتی ۷۰۰ که روی پوکو M3 Pro دیده بودیم در بخش‌های سنسور عکس و مودم 5G بهبودهایی را می‌بیند.

تست بنچ‌مارک

در بخش حافظه داخلی و حافظه رم دو نسخه از این گوشی وجود دارد یکی نسخه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم و دیگری ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم که ما اینجا نسخه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم را داریم.

تست حافظه داخلی

تجربه بازی کردن

قطعا به عنوان یک گوشی گیمینگ نمی‌توان به پوکو M4 Pro نگاه کرد. این گوشی سخت‌‌افزار قدرتمندی برای انجام بازی‌های سنگین روی خودش نمی‌بیند. بازی‌ای مانند کالاف دیوتی موبایل با کیفیت متوسط روی Poco M4 Pro اجرا می‌شود. در اجرای بازی با کیفیت متوسط ما مشکلی از بابت لگ زدن، کند شدن و داغ کردن زیاد از حد که قابل چشم پوشی نباشد روی این گوشی ندیدیم اما خب جزئیات برای کسانی که قصد یک بازی حرفه‌ای از کالاف را دارند شاید خیلی خوب مشخص نباشد.

در اجرای کارهای روزمره پوکو M4 Pro بر خلاف پوکو M3 Pro گوشی خوبی است و می‌توان به عنوان محصولی آماده به کار روی آن حساب باز کرد.

 

امنیت پوکو ام ۴ پرو

دو روش امنیتی روی این گوشی هوشمند به کار گرفته شده‌اند که در گوشی‌های دیگر هم می‌بینیم. سنسور اثرانگشت و تشخیص چهره.

سنسور اثرانگشت داخل کلید پاور قرار گرفته و عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان می‌دهد. این سنسور در زمان بسیار کم و با دقت بالا اثرانگشت را تشخیص داده و قفل دستگاه را باز می‌کند و خیلی هم برایش تفاوتی ندارد که انگشت تماما روی آن قرار بگیرد یا خیر یا اینکه در چه جهتی انگشت را رویش بگذارید.

 

تشخیص چهره هم در این گوشی عملکرد مناسبی از خودش نشان می‌دهد و هم در نور کافی و هم در نور کم توانایی تشخیص چهره حتی با زاویه را دارد.

 

نرم‌افزار پوکو ام ۴ پرو

اندروید نسخه ۱۱ را روی این گوشی می‌بینیم در کنار اینکه رابط کاربری می یو آی ۱۲.۵ هم به عنوان لباسی زیبا به تن این گوشی شده. در این بخش با گوشی‌ای کاملا به روز و مدرن روبرو هستیم که شباهت زیادی در این بخش به گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار دارد.

 

اسپیکر پوکو ام ۴ پرو

دو اسپیکر برای Poco M4 Pro در نظر گرفته شده که یکی در پایین و دیگری در بالا دیده می‌شود. صدایی که از بالای گوشی خارج می‌شود هم از اسپیکر بالایی شنیده می‌شود و هم از درگاه خروجی مخاطب.

بالانس صدایی خوبی در دو اسپیکر شنیده می‌شود و از بابت می‌توان به این اسپیکرها نمره خوبی داد. از نظر بلندی هم صدای بلندی به گوش شما می‌رسد.

در بخش کیفیت پوکو ام ۴ پرو کاملا در حد و اندازه رنج قیمتی‌ای که در آن قرار گرفته عمل می‌کند؛ صداهای وضوح خوبی دارند اما در تقویت صداهای میانی خیلی خوب عمل نمی‌کند.

در کل اسپیکرها را برای این رنج قیمتی مناسب هستند و یک پیشرفت خیلی خوب نسبت به پوکو M3 Pro به حساب می‌آیند که تنها یک اسپیکر داشت.

تست بوت شدن

عمر باتری

برای پوکو ام ۴ پرو هم همان باتری‌ای استفاده شده که در نسل قبل یعنی در پوکو ام ۳ پرو دیده بودیم. یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر که از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند و این نسبت به شارژ سریع ۱۸ واتی پوکو M3 Pro یک پیشرفت قابل ملاحظه است.

 

در عملکرد روزانه باتری دستگاه فوق العاده عمل می کند. بدون مشکل در یک استفاده تقریبا سنگین می‌توانید ۱ روز و نیم از باتری کار بکشید و در بازی‌ای مانند کالاف دیوتی موبایل در یک ساعت بازی حدود ۲۲ درصد از شارژ باتری کم شد.

خوشبختانه پوکو داخل جعبه پوکو ام ۴ پرو از آداپتور شارژ ۳۳ واتی استفاده کرده که در تست‌هایی که ما انجام دادیم در مدت حدود ۲۵ دقیقه توانست باتری را تا ۵۰ درصد شارژ کند که عدد خوبی برای این گوشی به حساب می‌آید.

تست انتقال داده

دوربین

در این بخش پوکو امسال عملکرد بهتری از خودش نشان داده. سال قبل پوکو M3 Pro سه لنز داشت که یکی معمولی، یکی ماکرو و یکی دیگر تشخیص عمق بود اما امسال فقط دو لنز در قاب پشتی پوکو ام ۴ پرو دیده می‌شود که یکی لنز اصلی و واید است با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و دیگری یک لنز اولتراواید است با سنسور ۸ مگاپیکسلی.

 

قطعا استفاده از یک لنز اولترا واید خیلی بهتر از لنزهای بدون کاربرد تشخیص عمق و ماکرو است و از بابت بهبود خیلی جذابی در بخش دوربین این گوشی نسبت به نسل قبل دیده می‌شود.

دوربین سلفی هم پیشرفت داشته از یک لنز با سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده.

 

عکس هایی که در نور روز با پوکو ام ۴ پرو گرفته می شوند خیلی واقعی تر از آن چیزی هستند که انتظارش را دارید. گوشی در این سطح قیمت عکس هایی می گیرد با این نزدیکی به واقعیت؛ شارپی تصاویر هم کاملا خوب است اما کمی نویز در تصاویر دیده می شود اما نسبت به رنج قیمتی ای که گوشی در آن قرار گرفته عکس ها فوق العاده هستند

با سوییچ کردن روی لنز اولترا واید نویز تصاویر به صورت طبیعی بیشتر می شود اما ثبت رنگ ها هنوز خیلی خوب است و عکس ها شفافیت زیادی دارند و به هم ریختگی در لبه های عکس هم نسبت به رنج قیمتی گوشی کم است.

به عکس های پرتره که می رسیم گوشی توانایی بالایی در گرفتن عکس های پرتره و جدا کردن سوژه از پس زمینه دارد با وجود اینکه خبری هم از لنز بی مصرف تشخیص عمق نیست در ضمن اینکه مات شدن پس زمینه هم بسیار خوب انجام می شود.

وقتی می رسیم به عکس های سلفی نویز در تصاویر خیلی زیاد می شود و شارپی هم نسبت به دوربین اصلی خیلی پایین می آید اما باز هم ثبت رنگ ها خیلی خوب انجام می شود.

عکس های سلفی پرتره هم برای گوشی ای در این رنج قیمتی خیلی خوب هستند هر چند که به هم ریختگی مرز بین سوژه و پس زمینه زیاد دیده می شود اما ماتی پس زمینه خیلی خوب انجام می شود.

در نور شب در تصاویری که در حالت عادی گرفته می شوند نویز خیلی بالاست و تصاویر جذابی نمی بینیم که برای گوشی ای در این رنج قیمتی خیلی هم انتظار بیشتری از این گوشی نیست.

وقتی حالت نایت مود را فعال می کنیم نوردهی به بخش های تاریک عکس کمی بهتر می شود و نویز هم کمتر می شود اما هنوز هم عکس ها قابل قبول نیستند

قیمت پوکو M4 Pro و جمع بندی

پوکو ام ۴ پرو در بازار حدود قیمتی ۵ تا ۶ میلیون تومان دارد که رنج قیمتی خیلی خطرناکی است و گوشی های دست و پا داری در این رنج هستند. یکی از گوشی های این رنج قیمتی پوکو ایکس ۳ پرو است که سخت افزار خیلی خوبی دارد اما طراحی جالبی برای گوشی سال ۲۰۲۲ ندارد.

پوکو ام ۴ پرو طراحی خیلی زیبایی دارد، صفحه نمایش این گوشی جذابیت های خوبی دارد و فقط روشنایی خیلی بالایی ندارد؛ دوربین ها عملکرد خوبی دارند و باتری هم تو بخش شارژ شدن و هم تو بخش شارژدهی خیلی خوب است. اسپیکرها خیلی خوب نیستند و عملکرد سخت افزاری در صورتی که خیلی اهل بازی باشید شاید جذاب نباشد. در مجموع پوکو M4 Pro گوشی جذابی است اما اگر کمی رنج قیمتی پایین تری را تجربه کند قطعا گوشی ای می شود که ارزش خرید خیلی بالاتری پیدا می کند.

 

مزایا

  • طراحی زیبا و مدرن
  • دوربین خوب نسبت به رنج قیمتی
  • صفحه با کیفیت
  • سخت افزار مناسب برای کارهای روزمره
  • باتری پرقدرت
  • شارژ سریع
معایب

  • روشنایی کم صفحه نمایش
  • اسپیکرهای متوسط
  • سخت افزار معمولی برای بازی
  • متریال متوسط
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار