تراشه و پردازنده ها

کارت‌های گرافیکی RTX 3060 Ti در کمیسیون اقتصادی اوراسیا لیست شده‌اند

طبق شواهد ارائه شده، به نظر می‌رسد انویدیا (Nvidia) در اواخر ماه اکتبر و همزمان معرفی نسل جدید از کارت‌های گرافیکی AMD، از کارت RTX 3060 رونمایی می‌کند.

اخیراً اطلاعات جدیدی فاش شده که نشان می‌دهد شرکت انویدیا در اواخر ماه جاری میلادی از کارت‌های RTX 3060 Ti رونمایی خواهد کرد. در اغلب واقع، این شرکت  هر زمان که بخواهد سری جدیدی از پردازنده گرافیکی را نشان دهد ، مدل های x60 / xx60 را به عنوان پایین‌ترین کارت‌های گرافیکی خود معرفی می‌کرد. با این حال، این سنت اخیراً با معرفی کارت‌های سری RTX 30 شکسته شده، زیرا انویدیا کارت RTX 3070 را به عنوان پایین‌ترین مدل معرفی نمود. طبق شواهد منتشر شده در کمیسیون اقتصادی اوراسیا، به نظر می‌رسد انویدیا معرفی کارت RTX 3060 را اواخر ماه اکتبر به تاخیر انداخته است.

به‌تازگی ۴ مدل از کارت‌های RTX 3060 Ti از شرکت گیگابایت توسط شرکت سازنده در صفحه‌ی کمیسیون اقتصادی اوراسیا برای دریافت گواهینامه‌های مورد نیاز محصولات لیست شده‌اند. این اولین بار نیست که ما در مورد کارت RTX 3060 خبری را می‌شنویم، زیرا پیش از این سرنخی در مورد تولید چنین پردازنده‌های گرافیکی از Galax و Gigabyte وجود داشته است.

اگر این اطلاعات فاش شده صحیح باشند، کارت RTX 3060 دارای ۳۸ هسته از نسل دوم RT به همراه ۱۵۲ هسته تنسور نسل سوم است. گفته می‌شود این کارت دارای ۴۸۶۴ هسته CUDA است که با ۸ گیگابایت حافظه GDDR 6 با سرعت ۱۴ گیگابیت بر ثانیه کار می‌کنند. از نظر فنی، GPU با پهنای باند ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه بر اساس عرض گذرگاه ۲۵۶ بیتی از آن بهره می‌برد. بر اساس این اعداد، کارت RTX 3060 Ti در حالی که از انرژی کمتری استفاده میکند از هسته‌های CUDA بیشتری در مقایسه با کارت RTX 2080 Ti بهره‌مند می‌شود.

اواخر ماه جاری، AMD رسماً از نسل بعدی کارت‌های گرافیکی خود یعنی سری RX 6000 رونمایی خواهد کرد. در حالی که هیچ تاریخ رسمی برای معرفی کارت RTX 3060 Ti اعلام نشده است، برخی تصور می‌کنند که انویدیا  اواخر ماه اکتبر را برای معرفی این کارت گرافیک در نظر خواهد گرفت تا GPU‌های رقیب را در صورت قیمت‌گذاری به چالش بکشد.

کارت‌های RTX 3070 ، RTX 3080 و RTX 3090 در حال حاضر قدرتمندترین مجموعه کارت‌های گرافیکی انویدیا هستند که در اوایل ماه سپتامبر معرفی شدند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار