نقدو بررسی انواع موبایل

نقد و بررسی گوشی گلکسی A54، از طراحی تا مشخصات فنی

گوشی گلکسی A54 یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اخیر خانواده سری A سامسونگ است. علت این محبوبیت، داشتن سخت‌افزار قدرتمند همراه با قیمتی مناسب است. برای اطلاعات از طراحی و دوربین این گوشی بینطیر حتما این مقاله را بخوانید.

اگر از بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند بپرسیم که تعریف یک گوشی خوب چیست، به احتمال زیاد می‌گویند، یک گوشی خوب باید یک صفحه‌نمایش خوب، عملکرد روان، دوربین‌های مناسب و باتری قدرتمند داشته داشته باشد. اگر برداشت شما نیز از یک گوشی خوب، مشابه همین تعریف است، نیازی به خرید یک گوشی گران‌قیمت نخواهید داشت.

گوشی گلکسی A54 برای افرادی طراحی شده است که نیازی به داشتن بهترین گوشی ندارند ولی با این حال، نمی‌خواهند در استفاده از گوشی دچار مشکل و سختی شوند.

 

طراحی گوشی گلکسی A54

سامسونگ در طراحی گوشی گلکسی  A54 نسبت به سری قبلی، پیشرفت قابل توجهی داشته است. برای مثال، پشت این گوشی برخلاف سری قبلی، مانند یک گوشی پرچمدار، شیشه‌ای است.

همیشه گوشی‌هایی که پشت شیشه‌ای دارند، حس بهتری را القا می‌کنند و گویی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند؛ البته با اینکه شیشه، زیبایی طراحی گوشی را دوچندان می‌کند، باید در نظر داشت که شکنندگی آن نیز بیشتر خواهد بود. با اینکه فریم گوشی پلاستیکی است ولی چیزی از کیفیت ساخت آن کم نشده است.

طراحی گوشی‌های خانواده جدید سری A به نسخه‌ پرچمدار خود یعنی S23 بسیار شبیه شده است؛ طوری که گاهی اوقات تشخیص آنها از  پشت گوشی ، سخت می‌شود. گوشی گلکسی A54 نسبت به نسخه قبلی خود یعنی A53  کمی کوچکتر است؛ با داشتن وزن ۲۰۲ گرمی حدود ۱۳ گرم از A53 سنگین‌تر شده و همچنین ضخامت بیشتر دارد. با توجه به اندازه‌های این گوشی، می‎‌توان گفت که به راحتی در دست جا می‌گیرد و استفاده یک دستی از آن راحت‌تر از باقی هم‌رده‌هایش است. گوشی گلکسی  A54  دارای گواهینامه IP67 بوده که به معنی مقاومت آن در برابر گرد و خاک و آب است.

 

صفحه‌نمایش  گوشی گلکسی A54

طراحی گوشی گلکسی A54 تنها چیزی نیست که بهبود داشته است؛ بلکه صفحه‌نمایش این گوشی نیز از ۸۰۰ نیت به ۱۰۰۰ نیت رسیده و روشن‌تر از قبل شده است.

البته که روشنایی این گوشی می‌توانست از این میزان هم بیشتر باشد. شاید گوشی‌های گران‌‌قیمت ما را بد عادت کرده‌اند.

گوریلا گلیس ۵ وظیفه محافظت از صفحه‌نمایش را بر عهده دارد. صفحه‌نمایش  ۶٫۴ اینچی  گوشی گلکسی  A54 نیز مانند سایز آن  از صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی A53‌ کوچکتر شده که اصلا چیز مهمی نیست و تفاوتی دیده نمی‌شود. عملکرد این صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی بسیار روان است و کار کردن با آن لذت‌بخش خواهد بود.

عملکرد و سخت‌افزار در گوشی گلکسی A54

خبر خوب در مورد سخت‌افزار گوشی گلکسی A54 این است که از تراشه Exynos 1380 بهره برده و از تراشه Exynos 1280 گوشی A53 سرعت بیشتری دارد. سرعت این تراشه معادل تراشه Snapdragon 778G است که در A52s به کار رفته است.

این گوشی در دو حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ به بازار آمده که هر دو با رم ۸ گیگابایتی همراه شده‌اند.

 

بررسی دوربین‌ گوشی گلکسی A54

سامسونگ به فکر ارتقا دوربین گوشی نیز بوده است. با اینکه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی نسبت به نسل قبلی خود که ۶۴ مگاپیکسلی بود، کاهش داشته ولی، با بهره بردن از یک سنسور قویتر، اثر مگاپیکسل پایین‌تر را از بین برده است؛ زیراکه همه چیز به بالاتر بودن تراکم پیکسلی یک دوربین وابسته نیست.

با استفاده از سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی ماژول دوربین گوشی گلکسی  A54، می‌توان تصاویر وسیعی را به ثبت رساند؛ همچنین با بهره بردن از سنسور ماکرو، می‌توان محتوای Close Up جذابی را به تصویر کشید. همچنان جای یک دوربین اختصاصی تله فوتو در این گوشی خالی است. گویا سامسونگ عقیده دارد که برای استفاده از لنزهای تله فوتوی قوی باید به سراغ خانواده S23 رفت و آنها را خریداری کرد.

 

با اینکه تصاویر ثبت شده با استفاده از دوربین‌های سامسونگ در مقایسه با ۱۰ سال پیش، شدت رنگ طبیعی‌تری دارند، ولی هنوز هم رنگ‌ها نسبت به دوربین‌های دیگر پررنگتر هستند که البته طرفدارهای خود را دارد.

وضوح و کنتراست بالا در ثبت تصاویر از مشخصات  بارز دوربین گوشی گلکسی  A54 است. اگر کار شما عکاسی نیست و به طبیعی بودن رنگ‌ها اهمیت نمی‌دهید، کنتراست و غلظت رنگ بالا می‌تواند جذابیت بالایی داشته باشد. سایه‌ها به خوبی دیده می‌شوند و دامنه پر شیب بین تاریکترین و روشن‌ترین نقطه تصویر ، باعث می‌شود که تصاویر  زنده و گیرا باشند.

 

به لطف Night Mode تصاویر در نور کم نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند. کیفیت خوب دوربین اصلی بیشتر از سخت‌افزار و سنسور قوی آن سرچشمه می‌گیرد، درحالی که دوربین فوق عریض برای داشتن کیفیت خوب بیشتر وابسته به نرم‌افزار است.

باتری گوشی گلکسی  A54 نیازی به تغییر نداشته است

سامسونگ در خانواده جدید سری A در بسیاری از جوانب گوشی گلکسی  A54 را بهبود بخشیده است؛ با این حال باتری این گوشی دچار تغییر نشده و همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که در نسخه قبلی گوشی از آن استفاده شده بود. این باتری با استفاده معمولی نزدیک به دو روز بدون نیاز به شارژ دوباره، کاربر را همراهی خواهد کرد.

گوشی گلکسی  A54 با جهشی رو به جلو از نسل قبلی خود فاصله گرفته است و برای افرادی که به عملکرد روان گوشی اهمیت می‌دهند ولی بودجه زیادی برای خریداری گوشی در نظر نگرفته‌اند، کاربرد فراوانی خواهد داشت.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار