نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی کامل ردمی 9T: ارزان قیمت اما قابل اعتماد

ارزان و با کیفیت، مثل کدام برند؟ آفرین، شیائومی! این شرکت با محصولات خوش قیمت به صدر جدول رسید. کم کم پای آن‌ها به بازارهای اروپا باز می‌شود.

امروز یکی از مسافران را بررسی می‌کنیم. نام او ردمی 9T است. تا این لحظه آمار فروش بسیار خوب به نظر می‌رسد. تاثیر قیمت‌های جذاب آن را دست کم نمی‌گیریم.

تفاوت آن‌ها به چند مورد کوچک در طراحی و دوربین خلاصه می‌شود. در ردمی 9T دوربین فوق عریض و تراشه NFC قرار دارد. محصول ردمی ضد آب است.

آیا شیائومی دو تلفن را با یک قیمت به فروش می‌رساند؟ خیر. ردمی کمی گران‌تر است. البته که ارزش آن را دارد.

مشخصات شیائومی ردمی 9T

  • وزن، جنس و ابعاد: 198 گرم، گوریلا گلس 3 از نمایشگر محافظت می‌کند، قاب پشت و دور دستگاه از جنس پلاستیک ساخته شده، 162.3 در 77.3 در 9.6 میلی متر
  • نمایشگر: 6.53 اینچ از نوع IPS با 400 نیت روشنایی، کیفیت 2340 در 1080 پیکسل، 395 پیکسل در هر اینچ
  • تراشه: اسنپدراگون 662 با 8 هسته و فناوری 11 نانومتری، 4هسته 2 گیگاهرتز کریو گلد و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز کریو سیلور، گرافیک آدرنو 610
  • حافظه: 4 گیگابایت رم به همراه 64 گیگابایت فضای داخلی، 4 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت فضای داخلی، 6 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت فضای داخلی، فناوری انتقال سریع اطلاعات، درگاه میکرو SD با سرعت بالا
  • سیستم عامل: اندروید 10 به همراه رابط کاربری MIUI 12
  • دوربین پشت: 48 مگاپیکسل دوربین اصلی، 8 مگاپیکسل دوربین فوق عریض، 2 مگاپیکسل دوربین ماکرو و 2 مگاپیکسل حسگر عمق سنج
  • دوربین جلو: 8 مگاپیکسل
  • ضبط ویدئو: دوربین عقب و جلو با کیفیت 1080p و 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 6000 میلی آمپر، شارژ سریع 18 وات، شارژ معکوس 2.5 وات
  • امکانات دیگر: حسگر اثر انگشت، رادیو FM، درگاه مادون قرمز به عنوان ریموت کنترل، جک 3.5 میلی متری و NFC

ویژگی‌های این دستگاه با قیمت 150 یورو بسیار جذاب است. بلندگو‌های استریو، دوربین اصلی 48 مگاپیکسل، دوربین فوق عریض، باتری غول پیکر 6000 میلی آمپر و پوشش ضد آب از دنیای گران قیمت‌ها آمده‌اند.

حافظه داخلی و رم به طور مناسبی انتخاب شده است. با کم‌ترین هزینه نسخه پایه را تهیه می‌کنید و از طریق درگاه میکرو SD حافظه را ارتقا می‌دهید.

تراشه اسنپدراگون 662 اژدهایی شبیه به دیگر اعضای خانواده نیست. با آتش خود نمی‌تواند یک جنگل را به آتش بکشد، اما تمام کارهای شما را انجام می‌دهد. هدف از ساخت این تراشه، مصرف بهینه انرژی بود.

جعبه گشایی

محصول ردمی در یک جعبه استاندارد قرار دارد. در کنار او دفترچه راهنما، کابل USB تایپ A به تایپ سی و آداپتور شارژ سریع 22.5 وات دیده می‌شود.

احتمالا برای شما سوال پیش آمده که ردمی 9T از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند، پس چرا آداپتور آن 22.5 وات است؟ دلیل این اتفاق، کاهش قیمت در تولید انبوه است.

به عبارتی شیائومی از یک آداپتور برای تلفن‌های مختلف استفاده می‌کند. یعنی از یک مدل به مقدار بسیار زیادی تولید می‌شود. تولید یک مدل به صورت انبوه، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

نگران 4.5 وات اضافه هم نباشید. تلفن شیائومی به اندازه‌ای که نیاز دارد، دریافت می‌کند. متاسفانه برای خرید لوازم جانبی ردمی 9T با درد سر رو به رو می‌شوید.

شیائومی برای راحتی کاربران یک قاب سیلیکونی شفاف را داخل جعبه قرار داده است.

طراحی

زبان طراحی ردمی 9T و پوکو M3 متفاوت است. محصول پوکو کمی جسورانه‌ با شما صحبت می‌کند و شخصیت خود را نشان می‌دهد. محصول ردمی کاملا پلاستیکی است.

پلاستیکی بودن ارزش آن را کم می‌کند؟ این بحث را برای سال‌ها در مورد گلکسی‌های سامسونگ ادامه دادیم، تا امروز که شیشه و فلز را در کهکشانی‌ها می‌بینید.

صد در صد شیشه و فلز حس بهتری دارد اما به قیمت ردمی 9T نگاه کنید! ردمی در نهایت از خود راضی بودن، اسم خود را در بزرگ‌ترین حالت ممکن پشت دستگاه نوشته است.

قاب دستگاه یک طراحی بسیار جالب دارد. این امواج به سمت دوربین حرکت می‌کند یا از دوربین شروع می‌شود؟ در این مورد نظری نداریم!


در مورد ضد آب بودن ردمی گفتیم، نکته اینجاست که نباید آن را داخل آب بیاندازید. برای این کار ساخته نشده است. این تلفن همراه برای روزهای بارانی، زمانی که چند قطره روی دستگاه ریخته می‌شود ساخته شده.

حاشیه کناره‌های نمایشگر کم است اما بالا و پایین کمی‌ بیش‌تر می‌شود. به هرحال فناوری از پرچمداران شروع می‌شود و به میان رده‌ها می‌رسد.

استفاده از محصول شیائومی آسان است. به خوبی در دست قرار می‌گیرد و برای فشار دادن دکمه‌ها نیازی به تغییر حالت دست یا کمک گرفتن از دست دیگر، نیست.

نمایشگر

نمایشگر ردمی 9T و پوکو M3 یکسان است. در نتیجه نمره آن‌ها در آزمایشات نیز باید برابر باشد. این دو دستگاه از معدود تلفن‌های FHD یا 1080p در این قیمت هستند. در واقع کیفیت آن‌ها FHD پلاس (2340 در 1080) به حساب می‌آید.

روشنایی نمایشگر زیر نور بی رحم خورشید به 437 نیت می‌رسد. این عدد از مقدار تبلیغ شده 400 نیت، بیش‌تر است. در این دستگاه می‌توانید ترکیب رنگ‌ها را تغییر دهید.

در حالت رنگ‌های اشباع روشنایی به 394 نیت و در حالت پیش فرض به 381 نیت می‌رسد. نسبت کنتراست تصویر بالا و مناسب است.

بحث را به زمینه‌های تخصصی نمی‌بریم. تنها باید بگوییم که به نسبت قیمت، بهترین موارد را دریافت می‌کنید.

عمر باتری

با توجه به باتری عظیم 6000 میلی آمپری قطعا عمر باتری دستگاه قابل توجه خواهد بود. یک رفیق همراه که از صبح تا شب با شما می‌ماند.

تراشه اسنپدراگون 662 مصرف باتری را به خوبی مدیریت می‌کند. تا دو روز قیافه شارژر را نمی‌بینید. نمره کلی دستگاه 155 ساعت است. این عدد تحسین برانگیز نیست، رکورد شکنی به حساب می‌آید.

سرعت شارژ

برای پُر کردن تانکر بزرگ دستگاه باید کمی صبر کنید. چرا که هم ظرفیت باتری بزرگ است و هم شارژر دستگاه 18 وات توان دارد.

اگر تلفن همراه شما 0 درصد شارژ داشته باشد، در نیم ساعت، 25 درصد شارژ می‌شود. شارژ کامل کم‌تر از سه ساعت زمان لازم دارد.

از زمان شارژ شکایت نکنید، باتری بزرگ صبر شما را به خوبی جبران می‌کند.

بلندگو

در این قسمت شیائومی عملکرد خوبی دارد. کم‌تر تلفن همراهی با این قیمت بلندگو استریو به همراه دارد. صدای دستگاه کامل، واضح و نسبتا بلند است.

در بررسی ما، نمره بسیار خوب را کسب کرد. با کمی ارفاق کیفیت صدای آن عالی است.

سیستم عامل و رابط کاربری

متاسفانه این دستگاه با اندروید 11 عرضه نمی‌شود. اما نگران نباشید، اندروید 10 به همراه رابط کاربری MIUI 12 مجموعه کاملی از ویژگی‌ها را به همراه دارد.

سابقه شیائومی در به‌روزرسانی تلفن‌های هوشمند خوب است. حتی اگر به‌روزرسانی اندروید برای شما عرضه نشود، رابط کاربری MIUI نسخه جدید در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این رابط کاربری ویژگی‌های آخرین نسخه اندروید را به همراه دارد. می‌توانیم بگوییم که اوضاع ردمی 9T در نرم افزار خوب است.

برای دریافت اندروید 11 قول نمی‌دهیم اما احتمال عرضه آن بسیار بالا است. اولین مورد قابل توجه سرعت و دقت حسگر اثر انگشت است. مرکز کنترل جدید بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

همه چیز در جای مناسبی قرار دارد. سردرگم نمی‌شوید و کار خود را به سرعت انجام می‌دهید. طرز کار تنظیمات کمی شبیه به آیفون شده است.

انگشت خود را از بالا به پایین بکشید، ناتفیکیشن‌ها به شما نمایش داده می‌شود. از این دسته ویژگی‌ها به مقدار زیادی وجود دارد، باید آن‌ها را کشف کنید. تمام دستورها را می‌توانید شخصی سازی کنید.

تغییر دیگر رابط کاربری MIUI 12 فهرست برنامه‌ها است. لازم نیست همه چیز را در صفحه اصلی قرار دهید. یک کشوی کاربردی برای آن‌ها وجود دارد. این کشو نیز به طور کامل شخصی سازی می‌شود.

نوار جست و جو در پایین صفحه قرار دارد. می‌توانید از قابلیت جست و جوی صوتی استفاده کنید. همه موارد با یک دست ممکن است.

یکی از تنبل پسند ترین ویژگی‌ها قابلیت می ریموت است. با این برنامه می‌توانید از ردمی 9T به عنوان کنترل همه کاره استفاده کنید. تلفن شما همیشه همراه شماست، با خیال راحت کنترل‌ها را فراموش کنید.

قابلیت “پنجره شناور” را فراموش نمی‌کنیم. این ویژگی کاملا جدید است. یکی از برنامه‌ها را باز کنید، آن را کوچک کنید و به کارهای دیگر خود برسید.

قابلیت تقسیم صفحه نیز وجود دارد. باید بدانید که تمام برنامه‌های اندروید از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند. برای همه گیری آن باید کمی صبر کنیم.

برای مدتی با این دستگاه کُشتی گرفتیم. همه چیز خوب بود. دستگاه هنگ نمی‌کند و کارهای شما را به خوبی انجام می‌دهد.

راه و روش بازاریابی آمازون را به یاد دارید؟ مبلغی که برای دریافت تبلت آمازون می‌پردازید، تمام ارزش آن نیست. به عبارتی آمازون هزینه دستگاه را از راه و روش‌های دیگری دریافت می‌کند.

شیائومی هم راه آمازون را می‌رود. تلفن فوق العاده ارزان شیائومی، واقعاً ارزان نیست. اختلاف قیمت واقعی و قیمت پرداختی شما از مسیر دیگری دریافت می‌شود.

اما چطور؟ در زمان کار با برنامه‌های خود دستگاه، تبلیغاتی به شما نمایش داده می‌شود. آزاردهنده نیست اما اضافی به حساب می‌آید. تنها کمی از وقت شما را می‌گیرد. روی این بخش حساس نمی‌شویم.

کارایی و عملکرد

این دستگاه از تراشه اسنپدراگون 662 استفاده می‌کند. این تراشه در سال 2020 معرفی شد. هدف آن محصولات میان رده است. برای ساخت این اژدهای کوچک از فناوری 11 نانومتری استفاده می‌شود.

هشت هسته دارد که به دو گروه تقسیم می‌شوند. 4 هسته با توان 2 گیگاهرتز کِریو گُلد برای کارهای سنگین و 4 هسته با توان 1.8 گیگاهرتز کریو سیلور برای کارهای سبک استفاده می‌شود.

کریو گلد و کریو سیلور نام هسته‌ها است: گلد به معنی طلا و پردازش قوی، سیلور به معنی نقره و پردازش متوسط. کارهای گرافیکی در این دستگاه به عهده آدرنو 610 است.

این دستگاه مدل‌های مختلفی دارد. مدل پایه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. همانطور که گفتیم از طریق میکرو SD می‌توانید حافظه را افزایش دهید.

دو مدل دیگر 4 یا 6 گیگابایت رم دارند. حافظه داخلی آن دو 128 گیگابایت است. بین مدل 64 و 128 گیگ یک تفاوت دیگر نیز وجود دارد.

مدل 64 گیگ از فناوری جا به جایی اطلاعات UFS 2.1 استفاده می‌کند. این فناوری به نسبت UFS 2.2 استفاده شده در نسخه 128 گیگ کندتر است.

عملکرد دستگاه برای بازی خوب است اما نه آنقدر که برای بازی مناسب باشد. بازی‌های سرگرم کننده و اعتیاد آور به خوبی اجرا می‌شود اما بازی‌های گرافیکی تعریف چندانی ندارد.

تراشه میان رده اسنپدراگون در کنار نمایشگر سطح بالای FHD پلاس قرار گرفته است. این هم نشینی برای شبکه‌های اجتماعی، دنیای وب و استفاده روزمره عالی به حساب می‌آید اما برای بازی‌ها خبر خوبی نیست.

چند نفر برای بازی این تلفن همراه را انتخاب می‌کنند؟ پس به شیائومی حق می‌دهیم که هدف محصول گیمر‌ها نباشند.

دوربین

4 حسگر پشت دستگاه دیده می‌شود اما سه تا از آن‌ها واقعاً دوربین به حساب می‌آید. دوربین اصلی 48 مگاپیکسل و دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل است.

زاویه دوربین فوق عریض 120 درجه است. یک نقاله در نزدیکی شما نیست؟ 120 درجه را روی آن نگاه کنید. کم نیست، زیاد هم نیست. مانند قطعات قبلی باید بگوییم: به نسبت قیمت مناسب است.

یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای عکس برداری ماکرو در دستگاه قرار دارد. عملکرد آن خوب است. البته که نباید آن را با گلکسی اس 21 اولترا مقایسه کنیم.

یک حسگر دیگر مانده، نام آن عمق سنج است. این حسگر همان نفر چهارم است که یک دوربین حساب نمی‌شود. وظیفه آن سنجش عمق و فاصله برای عکس برداری بهتر است.

در جلوی دستگاه یک دوربین 8 مگاپیکسلی قرار دارد. اگر لبخند بزنید، عکس‌های زیبایی از شما می‌گیرد! برنامه دوربین به خوبی با شما همکاری می‌کند.

اگر صفحه را به سمت چپ و راست بکشید، حالت عکس برداری تغییر می‌کند. دست شما در تنظیمات به قدر کافی باز است. از ین فرصت برای بهترین عکس برداری استفاده کنید.

برنامه دوربین حالت اختصاصی برای حالت ماکرو ندارد. در حالت عکس برداری باید از فهرست گوشه سمت راست، بالای تصویر برای ورود به حالت ماکرو کمک بگیرید.

عملکرد ردمی 9T و پوکو M3 زیر آفتاب تقریبا مشابه است. در هر صورت نمره هر دو دستگاه خوب است. رنگ‌ها کمی‌ گرم‌تر از چیزی که هست، نشان داده می‌شود. کیفیت و جزئیات تصویر خوب به نظر می‌رسد.

استفاده از حالت عکس برداری 48 مگاپیکسل فایده خاصی ندارد. تنها سرو صدای اضافه برای تبلیغات است. از عکس‌های استاندارد 12 مگاپیکسلی لذت ببرید!

حالت فوق عریض

انتظار کیفیت یکسان با دوربین اصلی را نداشته باشید. تعادل رنگ‌ها و کنتراست مناسب است. متاسفانه نویز در تصویر بیش‌تر می‌شود.

برای به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی کیفیت عکس‌ها مناسب است. در مقایسه با رقبا چیزی کم ندارد. تنها زمانی که پرچمداران به میدان وارد شوند، کار برای ردمی 9T سخت می‌شود.

عکس‌های خوب بعد از غروب آفتاب با یک تلفن ارزان قیمت ممکن است؟ تا پیشرفت فناوری به این مقدار باید چند سال دیگر صبر کنیم.

هم‌چنان عکس‌های گرفته شده با این تلفن همراه برای شبکه‌های اجتماعی مناسب است. عملکرد ردمی از انتظار ما بهتر بود. تصاویر بسیار شفاف ذخیره شده.

حالت عکس برداری در شب به کمک شما می‌آید. یک تا دو ثانیه برای هر عکس زمان نیاز است اما نتیجه آن بسیار متفاوت خواهد بود. رنگ‌ها در این حالت بهتر به نظر می‌رسد. مانند رنگ چوب زمانی که روی آن، آب بپاشید.

برای عکس برداری در شب حالت فوق عریض را پیشنهاد نمی‌کنیم. این حالت برای روز عملکرد عالی ندارد، شب کار را سخت می‌کند. جزئیات کم‌تر می‌شود، تصاویر تاریک است و حالت شب ندارد.

عکس برداری ماکرو

عیب دوربین‌های ماکرو فوکوس نا مناسب است. مگاپیکسل‌های زیادی در این دوربین وجود ندارد. به همین دلیل کیفیت تصاویر تعریف چندانی ندارد.

برای بهترین عکس‌ها، باید سوژه خود را غرق نور کنید. نباید دست شما لرزش داشته باشد. فاصله مناسب را پیدا کنید. چند عکس بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

عکس برداری پرتره

شیائومی به خوبی از حسگر تشخیص عمق استفاده می‌کند. عکس‌های پرتره با این دستگاه عالی به نظر می‌رسد. جزئیات مناسب است اما نباید در محیط کم نور عکس برداری کنید.

عکس برداری سلفی

ویژگی‌های نرم افزاری کمی زیاده روی می‌کنند. پوست شما بیش‌ از حد سفید می‌شود. جزئیات کم و نویز در تصویر زیاد است. در حالت عمودی، جزئیات از یاد شیائومی می‌رود.

ضبط فیلم

حداکثر توان دستگاه فیلم برداری با کیفیت 1080 و 30 فریم در ثانیه است. متاسفانه نمی‌توانید با کیفیت 4K فیلم برداری کنید. لرزش گیر ردمی 9T الکترونیک است. به همین دلیل فیلم شما کمی لرزان به نظر می‌رسد.

رقبا

در کدام کشور زندگی می‌کنید؟ جواب به این سوال، رقبای ردمی 9T را مشخص می‌کند. رقبا در برخی کشورها تا انتهای خیابان صف می‌کشند. به هرحال چند رقیب اصلی وجود دارد.

پوکو M3 فامیل نه چندان دوری به حساب می‌آید که چشم دیدن ردمی 9T را ندارد! این تلفن همراه تا دسامبر سال گذشته رقیب نداشت اما فناوری سریع حرکت می‌کند.

ویژگی‌های اضافه ردمی: دوربین فوق عریض، تراشه NFC و ضد آب بودن. آیا این قابلیت‌ها به اندازه اختلاف قیمت این دو دستگاه برای شما مهم است؟

ردمی 9T حدود 140 یورو قیمت دارد. پوکو M3 با کاهش قیمت 120 یورو به فروش می‌رسد.

رقابت ارزان قیمت به چینی‌ها تمام نمی‌شود. سامسونگ برای رقابت A21s را دارد که با قیمت 150 یورو به فروش می‌رسد. سخت افزار آن برای رقبا سینه سپر می‌کند.

کهکشانی سامسونگ دوربین بهتر و رابط کاربری One UI را دارد. باتری سامسونگ 1000 میلی آمپر کم‌تر از ردمی است. از طرفی نمایشگر، بلندگو و تراشه A21s قوی‌تر است. فضای ذخیره سازی و رم آن نیز بسیار بیش‌تر است.

احتمالا در بنچ‌مارک‌ها ریلمی 7i به چشم شما خورده است. کمی‌ گران‌تر است و با قیمت 160 تا 170 یورو به فروش می‌رسد. نمایشگر این دستگاه چشمگیر نیست. باتری آن هم ضعیف‌تر است. مواردی مانند: NFC، مادون قرمز برای کنترل و رادیو FM را ندارد.

در آخرین رقابت، ردمی با وان پلاس نورد N100 رو به رو می‌شود. محصول وان پلاس با قیمت 190 یورو به فروش می‌رسد. کمی گران است، در خرده فروشی‌ها می‌توانید با قیمت پایین‌تر و در حدود 140 یورو آن را پیدا کنید.

ردمی، وان پلاس را به راحتی شکست می‌دهد. نورد N100 از اسنپدراگون 490 استفاده می‌کند که بسیار ضعیف‌تر است. نمایشگر آن نیز با کیفیت 720p و نرخ نو سازی 90 هرتز در جایگاه پایین‌تر قرار می‌گیرد.

نتیجه بررسی

تنها رقیب جدی ردمی 9T پوکو M3 به حساب می‌آید. قیمت ارزان‌تر حواس شما را پرت نکند! چند دلار اضافی ارزش خرید ردمی 9T را دارد.

ردمی مجموعه خوبی‌ها را به جیب شما می‌آورد: تراشه قدرتمند، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی در نسخه پایه، بلندگو استریو، نمایشگر چشمگیر و باتری غول پیکر.

درگاه میکرو SD، مادون قرمز و رادیو را در کنار آن‌ها قرار دهید. دیگر چه می‌خواهید؟ شاید برخی از رقبا نرخ نو سازی بالاتری داشته باشند، اما نرخ نو سازی برای خرید دستگاه دلیل کافی نیست.

نکات مثبت و منفی

نکات مثبت

  • نمایشگر بزرگ با ابعاد 6.53 اینچ و کیفیت 1080p
  • طراحی خوب
  • عمر باتری فوق العاده
  • بلندگو مناسب
  • کیفیت خوب دوربین
  • درگاه میکرو SD، مادون قرمز، شارژ معکوس و NFC

نکات منفی

  • عملکرد نا مناسب دوربین فوق عریض
  • ضبط فیلم متوسط
  • مشکلات کوچک رابط کاربری

منبع: gsmarena.com

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار