نقدو بررسی انواع موبایل

معرفی Xiaomi Redmi 10A | بررسی گوشی اقتصادی گوشی شیائومی ردمی 10A

گوشی شیائومی ردمی 10A در ماه مارس 2022 معرفی و به بازار عرضه شد. سری گوشی‌های redmi شیائومی طرفداران زیادی در بازارهای جهانی پیدا کرده‌اند. شیائومی این گوشی‌ها را با مشخصات و امکانات مناسب و قیمت مقرون به صرفه روانه بازار می‌کند. گوشی شیائومی ردمی ۱۰ ای نیز گوشی ارزان قیمتی محسوب می‌شود که البته سخت افزاری خیلی قدرتمندی ندارد. در نقد و بررسی موبایل Redmi 10A شیائومی همراه ما باشید

شیائومی جانشین Redmi 9A را با تغییراتی اندک در ویژگی های گوشی معرفی کرد. در واقع این شرکت چینی با معرفی گوشی شیائومی ردمی ۱۰ ای، یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند خود را رونمایی کرده است. اگر به دنبال بررسی تمام جزئیات گوشی تازه نفس شیائومی هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. می‌خواهیم شما را با ویژگی های موبایل Redmi 10A شیائومی و قابلیت‌های این گوشی آشنا کنیم.

آنچه در ادامه خواهیم خواند:

بررسی گوشی شیائومی ردمی 10A

بررسی گوشی شیائومی ردمی 10A

در اینجا می‌خواهیم گوشی شیائومی ردمی 10A را از جنبه‌های مختلف مورد نقد و بررسی قرار دهیم. علاوه بر اینکه مشخصات Xiaomi Redmi 10A را مرور خواهیم کرد، به سراغ تک‌تک بخش‌های گوشی هم می‌رویم. طراحی و ساخت، نمایشگر، دوربین، حافظه، باتری و ویژگی های نرم افزاری محصول جدید شیائومی را به زیر ذره بین می‌بریم.

طراحی و ساخت Redmi 10A – زیبا و جذاب

کمپانی شیائومی را به خاطر طراحی‌های جذاب و شگفت انگیزش ستایش می‌کنیم. گوشی شیائومی ردمی ۱۰ ای نسب به نسل قبلی خود طراحی بهتر و جدیدتری دارد. البته از نظر کیفیت ساخت هم ظاهراً محکم‌تر به نظر می‌رسد. گوشی خوش ساخت و ارزان قیمت شیائومی بدنه‌ای پلاستیکی دارد. قاب پشتی موبایل Redmi 10A شیائومی را از پلاستیک ساخته‌اند. فریم گوشی نیز پلاستیکی است. به دلیل همین بدنه پلاستیکی، با یک گوشی سبک و خوش دست روبه‌رو هستیم.

در ویژگی های Xiaomi Redmi 10A خبری از گواهی IP68 نیست. بنابراین گوشی جدید شیائومی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم نخواهد بود. گوشی هوشمند ردمی 10a با ضخامت 9 میلیمتر و 194 گرم وزن، بدنه‌ای نسبتاً باریک ولی سبک دارد. در قسمت پشتی گوشی، دوربین اصلی در یک برآمدگی قرار گرفته است. دکمه‌های پاور و تنظیم صدای گوشی هم در سمت راست بدنه دستگاه دیده می‌شوند.

صفحه نمایش Redmi 10A شیائومی

گوشی شیائومی ردمی 10A از نمایشگر نسبتاً بزرگی بهره می‌برد. صفحه نمایش 6.53 این گوشی از نوع IPS LCD انتخاب شده است. این صفحه نمایش دارای رفرش ریت 60 هرتز و حداکثر روشنایی 400nits خواهد بود. به دلیل نرخ تازه سازی 60 هرتز و تراکم پیکسلی 269ppi عملکرد نمایشگر Redmi 10A در بازی و تماشای فیلم متوسط ارزیابی می‌شود. مطمئناً کارایی صفحه نمایش این گوشی مانند Super Amoled نیست. اما در این رنج قیمتی نمایشگر گوشی جدید شیائومی عملکرد قابل قبولی دارد.

دوربین گوشی شیائومی ردمی 10A

در مورد دوربین اصلی گوشی شیائومی ردمی ۱۰ ای هیچ ویژگی هیجان انگیزی وجود ندارد. دوربین 13 مگاپیکسلی بدون هر گونه لنز اولترا واید در پشت گوشی ارزان قیمت شیائومی دیده می‌شود. با این حال عکس‌های گرفته شده دارای جزئیات و کیفیت قابل قبولی خواهند بود. وضعیت دوربین اصلی این گوشی در هنگام ضبط ویدئو بهتر است. در هنگام فیلمبرداری، دوربین Xiaomi Redmi 10A تصاویر واضح‌تر و با جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند.

در دوربین اصلی این گوشی خبری از لرزش گیر اپتیکال نیست. ولی لرزش گیر دیجیتال وجود دارد که در هنگام فیلمبرداری مفید خواهد بود. برای عکسبرداری می‌توانید عکس‌های پرتره متوسطی با دوربین Redmi 10A بگیرید. به طور کلی نباید از دوربین این گوشی انتظار ثبت عکس‌های با کیفیت بسیار بالا را داشته باشید. ولی با توجه به پولی که می‌دهید از دوربین راضی خواهید بود. خوشبختانه دوربین پشت گوشی دارای فلش LED است.

متأسفانه دوربین سلفی موبایل Redmi 10A شیائومی ناامیدکننده است. شیائومی برای ثبت عکس‌های سلفی، دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی در نظر گرفته که راضی کننده نخواهد بود. البته در روشنایی روز دوربین سلفی گوشی هوشمند Xiaomi Redmi 10A عکس‌های خوبی می‌گیرد. این دوربین همانند دوربین پشتی قابلیت فیلمبرداری با وضوح 1080 و با سرعت 30 فریم در ثانیه دارد.

پردازنده گوشی شیائومی ردمی 10A – سربلند در بین رقبا

از نظر قدرت پردازشی، گوشی شیائومی ردمی ۱۰ ای نسبت به رقبای هم‌رده وضعیت بهتری دارد. وجود چیپست MediaTek MT6762G Helio G25 می‌تواند عملکرد پردازشی قابل قبولی را برای این گوشی رقم بزند. این چیپست در بنچمارک های Antutu 9 امتیازهای عالی کسب کرده است. چیپست استفاده شده در این گوشی هوشمند علاوه بر قدرت پردازشی مناسب، مصرف انرژی پایینی هم دارد.

در کنار این چیپست، پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 بار پردازشی موبایل Redmi 10A شیائومی را بر دوش می‌کشند. با اینکه PowerVR GE8320 پردازنده گرافیکی ارزان قیمتی است ولی در خیلی از گوشی‌های میان رده استفاده می‌شود. به طور کلی Xiaomi Redmi 10A در مقابل سایر گوشی‌های هم‌رده خود از نظر پردازشی کم نمی‌آورد.

حافظه گوشی شیائومی ردمی ۱۰ ای – مجهز به اسلات مموری کارت

بدون شک نباید از یک گوشی میان رده ارزان قیمت انتظار حافظه داخلی و RAM بالایی داشت. همین قضیه در مورد گوشی اقتصادی شیائومی صدق می‌کند. گوشی Redmi 10A شیائومی در چند پیکربندی مختلف حافظه به بازار می‌آید. هیچ کدام از این پیکربندی‌های حافظه وسوسه انگیز نیستند ولی در این رنج قیمتی خوب است. فضای ذخیره سازی 64 و 128 گیگابایت و حافظه رم 4 و 6 گیگابایت را برای این گوشی در نظر گرفته‌اند. البته از طریق اسلات کارت حافظه می‌توانید فضای ذخیره سازی را افزایش دهید.

مشخصات نرم افزاری Redmi 10A

گوشی شیائومی ردمی 10A جزو معدود گوشی‌های سال 2022 است که بدون اندروید 12 به بازار می‌آید. شیائومی گوشی جدید خود را با اندروید 11 به دست خریداران می‌رساند. البته رابط کاربری MIUI 12.5 با ویژگی های جدیدش می‌تواند رضایت شما را جلب کند. در مورد پشتیبانی به‌روزرسانی سیستم عامل و به‌روزرسانی امنیتی اطلاعاتی در دست نیست.

باتری گوشی موبایل Redmi 10A – بازدهی قابل قبول

 

وقتی صحبت باتری می‌شود می‌توان از گوشی شیائومی ردمی ۱۰ ای دفاع کرد. هر چند باتری این گوشی قابلیت خاصی ندارد ولی از ظرفیت مناسبی برخوردار است. شیائومی گوشی جدید خود را با باتری5000mAh  به بازار می‌فرستد. در استفاده‌های روزمره این باتری قدرتمند به خوبی شارژ نگه می‌دارد. در واقع با هر بار شارژ کامل باتری و استفاده معقول، حداقل یک روز نیاز به شارژ کردن باتری نیست. متأسفانه این گوشی از فناوری فست شارژ و شارژ بیسیم پشتیبانی نمی‌کند.

قیمت موبایل هوشمند Xiaomi Redmi 10A

از ابتدای این نقد و بررسی بارها روی قیمت ارزان موبایل Redmi 10A شیائومی تأکید کرده‌ایم. البته با توجه به ویژگی های سخت افزاری حتماً متوجه شده‌اید که یک گوشی اقتصادی و ارزان در راه است. گوشی هوشمند Redmi 10A حدود 90 یورو قیمت خواهد داشت که در شرایطی فعلی بسیار ارزان به نظر می‌رسد. یعنی برای خرید گوشی موبایل Redmi 10A شیائومی بار مالی زیادی را متحمل نمی‌شوید. البته با توجه به میزان حافظه داخلی و رم گوشی، قیمت کمی متفاوت خواهد بود.

تاریخ عرضه گوشی Redmi 10A شیائومی

انتظارمان برای دیدن گوشی شیائومی ردمی 10A خیلی زود به پایان می‌رسد. این گوشی در اواخر ماه مارس 2022 معرفی شد و در برخی فروشگاه‌ها هم در دسترس قرار گرفت. ولی معمولاً حضور در بازارهای جهانی کمی زمان می‌برد. احتمالاً این تلفن همراه خوش ساخت و ارزان قیمت در اواخر ماه آوریل پا به بازارهای جهانی می‌گذارد.

نگاهی کلی به مشخصات Xiaomi Redmi 10A

 

وقت آن رسیده تمام قابلیت‌های گوشی Redmi 10A شیائومی را به صورت کلی مرور کنیم. مهم‌ترین ویژگی های محصول جدید شیائومی عبارتند از:

  • دوسیمکارته، نانوسیمکارت با استندبای دوگانه
  • بدنه و فریم پلاستیکی
  • صفحه نمایش 6.53 اینچی IPS LCD با رفرش ریت 60 هرتز
  • چیپست MediaTek MT6762G Helio G25
  • پردازشگر مرکزی 8 هسته‌ای
  • پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
  • حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایت به همراه 4 یا 6 گیگابایت رم
  • اسلات کارت حافظه
  • دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با فلش LED
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
  • قابلیت فیلمبرداری با وضوح 1080 با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • حسگر اثر انگشت در پشت
  • اندروید 11 با رابط کاربری MIUI 12.5
  • باتری 5000mAh
  • در رنگ‌های مشکی، آبی و نقره ای

جمع بندی

گوشی شیائومی ردمی 10A یکی از گوشی‌های اقتصادی و ارزان قیمت است که امکانات متوسطی دارد. اگر می‌خواهید یک گوشی هوشمند برای استفاده‌های روزمره داشته باشید، گوشی شیائومی ردمی ۱۰ ای گزینه خوبی به نظر می‌رسد. در غیر اینصورت باید با صرف هزینه بیشتر روی گزینه‌های دیگری فکر کنید. در این مقاله بررسی کاملی از موبایل Redmi 10A شیائومی ارائه دادیم. امیدواریم این بررسی به شما در شناخت محصول جدید شیائومی کمک کرده باشد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار