اخبار سینما و تلویزیون

لاینزگیت ساخت قسمت پنجم John Wick را تایید کرد

استودیوی فیلمسازی لاینزگیت در جریان کنفرانسی که با هدف ارائه‌ی آمارهای مالی برگزار شد، از ساخت قسمت پنجم John Wick خبر داد.

کیانو ریوز (Keanu Reeves) در دهه‌های ۸۰، ۹۰ و همچنین دهه‌ی اول قرن بیست و یک میلادی در آثار شاخصی از جمله سه‌گانه‌ی ماتریکس یا Constantine حضور یافت اما به تدریج از دایره‌ی توجه‌ها خارج شد. در نتیجه، در فیلم‌هایی به نقش‌آفرینی پرداخت که چندان قابل‌توجه به شمار نمی‌روند. این شرایط با اکران John Wick در سال ۲۰۱۴ میلادی تغییر کرد. اولین ساخته‌ی چاد استاهلسکی (Chad Stahelski) به واسطه‌ی فیلمبرداری و طراحی کم‌نقص صحنه‌های اکشن تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیخت و توانست ۸۶ میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد. موفقیت مالی این فیلم اکشن باعث شد تا قسمت‌های دوم و سوم تحت عنوان John Wick: Chapter 2 و John Wick: Chapter 3 – Parabellum در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ روی پرده‌ی نقره‌ای بروند. این دو فیلم عملکرد بسیار خوبی در باکس آفیس داشتند.

لاینزگیت هم اکنون روی قسمت چهارم جان ویک کار می‌کند. این فیلم قرار بود در سال ۲۰۲۱ میلادی به صورت گسترده در سینماهای جهان اکران شود اما همه‌گیری ویروس کرونا و بسته شدن سینماها این اتفاق را به سال ۲۰۲۲ موکول کرده است. طبق آخرین اطلاعاتی که از میزان پیشرفت پروژه منتشر شده بود، جدیدترین قسمت جان ویک مراحل اولیه‌ی ساخت را پشت سر می‌گذاشت؛ زیرا فیلمنامه‌ی آن هنوز تکمیل نشده بود. در ضمن، کیانو ریوز پیش از اینکه نقش بابایاگا را جلوی دوربین ایفا کند، باید فیلمبرداری Matrix 4 را به اتمام برساند. فاز فیلمبرداری این اثر مورد انتظار به خاطر کووید-۱۹ برای مدتی تعطیل شده بود.

لاینزگیت چندی پیش جلسه‌ای را برگزار کرد تا به واسطه‌ی آن آمارهای مالی خود را برای سه ماهه‌ی آغازین سال مالی ۲۰۲۱ به اشتراک بگذارد. جان فلتهایمر (John Feltheimer) مدیرعامل استودیو در بخشی از صحبت‌های خود ساخت قسمت پنجم John Wick را تایید کرد. او همچنین گفت طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فیلمبرداری قسمت‌های چهارم و پنجم پشت سر هم انجام می‌شود. بهره بردن از چنین سیاستی اتفاق جدیدی نیست و پیش از این، دیزنی و پارامونت پیکچرز سیاست مشابهی را در قبال فرنچایزهای آواتار و ماموریت غیرممکن اتخاذ کرده بودند. فلتهایمر درباره‌ی قسمت پنجم گفت:

در حال حاضر مشغول آماده‌سازی فیلمنامه‌ی دو قسمت بعدی فرنچایز اکشن جان ویک هستیم. John Wick 4 برای اکران از اواخر مه ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است. امیدوار هستیم با آزاد شدن وقت کیانو ریوز در اوایل سال آینده‌ی میلادی، بتوانیم این دو اثر را پشت سر هم فیلمبرداری کنیم.

اگرچه همه‌گیری ویروس کرونا ضرر و زیان‌های هنگفتی را برای صنعت سینما و فعالان آن داشته است اما نباید از مزیت‌هایش غافل شد. تعطیلی بلند مدت پروژه این فرصت را برای تیم‌های تولید به‌وجود آورد تا بتوانند وقت بیشتری را به پروژه‌های در حال ساخت خود اختصاص دهند. این موضوع احتمالا برای تیم نویسندگی جان ویک هم صدق می‌کند. ظاهرا دست‌اندرکاران تولید طی ماه‌های گذشته به ایده‌هایی رسیدند که می‌توانند با استفاده از آنان یک فیلمنامه‌ی مناسب برای قسمت پنجم بنویسند.

فعلا صحبتی از تاریخ اکران قسمت پنجم جان ویک به میان نیامده است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار