نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی می ۱۱ لایت شیائومی

با نمایشگر ۹۰ هرتزی OLED، اسپیکرهای استریو، بدنه‌ی شیشه‌ای و وزن بسیار سبک، Mi 11 Lite تقریبا تمام مشخصه‌های یک گوشی میان‌رده‌ی کارآمد را دارد؛ با بررسی شیائومی می ۱۱ لایت همراه ما باشید.

همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، می ۱۱ لایت، درحقیقت نسخه‌‌ای ضعیف‌شده از می ۱۱، پرچم‌دار کنونی شیائومی است که در نگاه نخست تمام پیش‌نیازهای یک میان‌رده‌ی کارآمد را در بطن خود دارد؛ اما آیا شیائومی می ۱۱ در عمل نیز می‌تواند انتظاراتمان را برآورده کند


مشخصات فنی می 11 لایت شیائومی
عرضه
معرفی 29 مارس 2021
وضعیت موجود. عرضه شده در 16 آوریل 2021
نمایشگر
نوع AMOLED، یک میلیارد رنگ
ابعاد 6.55 اینچ
رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~402 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5
– نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز – پشتیبانی از HDR10
بدنه
ابعاد 6.8 × 75.7 × 160.5 میلی‌متر
وزن 157 گرم
گواهی IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
پلتفرم
سیستم‌عامل در زمان عرضه – اندروید 11 – MIUI 12
تراشه Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G (هشت نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.3 گیگاهرتز Kryo 470 Gold و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 470 Silver)
پردازنده گرافیکی Adreno 618
حافظه
درگاه حافظه microSDXC
حافظه داخلی 64 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
نوع حافظه UFS 2.2
دوربین
اصلی 64 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1/1.97 اینچ سایز سنسور، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) 8 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 120 درجه، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2) 5 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4، فوکوس خودکار)
قابلیت‌ها فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری 4K@30fps، 1080p@30/60/120fps; لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
سلفی 16 مگاپیکسل (لنز 25 میلی‌متری واید، 1/3.06 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.5)
فیلم‌برداری سلفی 1080p@30fps، 720p@120fps
صدا
اسپیکر بله، با اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز
باتری
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4250 میلی آمپر ساعت
سرعت شارژ شارژ سریع 33 وات
قابلیت‌ها
حسگرها حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما
شبکه
فناوری GSM / HSPA / LTE
اتصالات
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.1، A2DP، LE
GPS بله، A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
NFC بله (وابسته به بازار عرضه)
رادیو نامشخص
USB – USB Type-C 2.0 – پشتیبانی از OTG
متفرقه
رنگ‌ها مشکی، صورتی، آبی
حدود قیمت در زمان عرضه حدود 300 یورو

طراحی پرچمدارگونه، نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، اندروید ۱۱، تراشه‌ی ۸ نانومتری اسنپدراگون 732G، رم ۸ یا ۶ گیگابایتی، اسپیکرهای استریو و وزن بسیار سبک‌ِ می ۱۱ لایت از جمله‌ی مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی هوشمند به‌حساب می‌آیند. با بررسی میان‌رده‌ی جذاب شیائومی همراه ما  باشید.

طراحی و کیفیت ساخت می ۱۱ لایت

پیش از به‌دست گرفتن می ۱۱ لایت، ظاهر پرچمدارگونه و DNA مشترک آن با گوشی هوشمند شیائومی می ۱۱، مهم‌ترین مشخصه‌ی ظاهری آن به‌نظر می‌رسد؛ اما به‌محض آنکه می ۱۱ لایت را به‌دست می‌گیرید، وزن و ضخامت بسیار کم این گوشی هوشمند بیش‌از هرچیز دیگری در کانون توجهتان قرار خواهد گرفت. وزن ۱۵۷ گرمی و ضخامتی ۶٫۸ میلی‌متری، می ۱۱ لایت را در ردیف خوش‌دست‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار قرار می‌دهد.

پنل پشتی می ۱۱ لایت، شیشه‌ای، تخت و با سازنده‌ای نامعلوم است؛ درحالی‌که فریم دورتادور گوشی جنسی پلاستیکی دارد. می ۱۱ لایت در سه رنگ مشکی، صورتی و آبی به‌فروش می‌رسد که از بین آن‌ها تنها رنگ مشکی (مدل مورد بررسی ما)، براق و دو مورد دیگر مات هستند. اگر قصد خرید می ۱۱ لایت با رنگ مشکی را دارید، حتما از قاب استفاده کنید؛ چراکه بدنه‌ی براقش، حالتی آینه‌ای دارد و به‌‌سادگی آثار انگشت و چربی دست را جذب می‌کند.

ماژول سه‌گانه‌ی دوربین که به‌دلیل فاصله‌ی زیاد بین لنزها ابعاد چندان کوچکی ندارد و نسبتا قطور است؛ به‌طوری‌که حین استفاده روی سطح میز، گوشی لق می‌خورد. شیائومی با استفاده از برآمدگی مشابه می ۱۱، می‌خواهد القا کند که می ۱۱ لایت از دوربینی در سطح دستگاه‌های پرچم‌دار بهره می‌برد؛ اما آیا واقعا چنین است؟!

طراحی دوست‌داشتنی؛ بدنه‌ی شیشه‌ای، بسیار سبک و بسیار باریک!

حسگر اثرانگشت ادغام‌شده با کلید پاور و کلیدهای تنظیم صدا در لبه‌ی سمت راست، میکروفن دوم و حسگر مادون قرمز در لبه‌ی بالایی و بلندگو، میکروفن مکالمه، درگاه شارژ USB 2.0 Type-C و شکاف هیبریدی سیمکارت/کارت حافظه‌ی microSD در لبه‌ی پایینی می ۱۱ لایت قرار دارند. متأسفانه از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری هدفون خبری نیست؛ اما شیائومی گوشی را به‌همراه تبدیل USB-C به جک هدفون عرضه می‌کنند.

۸۵٫۳ درصد از نمای جلویی می ۱۱ لایت، دراختیار نمایشگر ۶٫۵ اینچی با حفره‌ای کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی و حاشیه‌های باریک قرار دارد؛ البته حاشیه‌ی پایینی نمایشگر اندکی قطورتر است. از نمایشگر OLED می ۱۱ لایت لایه‌ای از جنس گوریلا گلس ۵ محافظت می‌کند که روی کاغذ مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی دارد؛ اما شما ریسک نکنید و می ۱۱ لایت را به‌همراه محافظ نمایشگر بخرید.

مابینِ فریم دستگاه و پنل جلویی، نواری پلاستیکی به‌چشم می‌خورد که در بخش بالایی آن، اسپیکر مکالمه قرار گرفته است؛ باوجوداینکه از دیدگاه ما شیائومی می‌توانست چراغ اعلانات را در همین نوار بگنجاند، به‌نظر می‌رسد چینی‌ها از این اقدام دریغ کرده‌اند و کاربر باید برای اطلاع از دریافت اعلانات، به نمایشگر گوشی اکتفا کند.

صفحه‌نمایش و اسپیکر می ۱۱ لایت شیائومی

پنل نمایشگر ۶٫۵ اینچی می ۱۱ لایت از نوع AMOLED است و باتوجه به وضوح ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل‌براینچ، پشتیبانی از محتوای HDR10 و رنگ‌های ۱۰ بیتی به‌همراه نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و نرخ نمونه‌گیری لمسی ۲۴۰ هرتز، به‌نظر می‌رسد که حداقل روی کاغذ، می ۱۱ لایت یکی از بهترین نمایشگرها را بین دستگاه‌های میان‌رده دارد.

پشتیبانی از عمق رنگ ۱۰ بیتی به‌مفهوم آن است که نمایشگر OLED می ۱۱ لایت قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ را دارد. شیائومی می‌گوید می ۱۱ لایت از محتوای HDR با استاندارد HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند، از سوی دیگر با دریافت به‌روزرسانی MIUI 12.0.8، میان‌رده‌ی چینی، گواهی Widevine L1 را برای استریم محتوای HDR بدون محدودیت رزولوشن را نیز دریافت کرد.

می ۱۱ لایت؛ میان‌رده‌ چندرسانه‌ای: نمایشگر ۹۰ هرتزی OLED سازگار با HDR10 و اسپیکرهای استریو

می ۱۱ لایت دو حالت ۶۰ یا ۹۰ هرتز را برای نرخ نوسازی نمایشگر دراختیار کاربر قرار می‌دهد؛ اما حتی با انتخاب حالت ۹۰ هرتز، چنانچه نمایشگر را لمس نکنید یا در حال تماشای ویدئو باشید، نرخ نوسازی به ۶۰ هرتز کاهش می‌یابد.

از میانِ پروفایل‌های رنگی موجود در تنظیمات می ۱۱ لایت، دو حالت Auto و Saturated فضای رنگی گسترده‌ی DCI P3 را به‌طور کامل پوشش می‌دهند و حالت Original، پوشش کاملی از فضای رنگی محدودتر sRGB دارد. رنگ‌ها در پروفایل‌های Auto و Saturated دقتی متوسط دارند و به سردی متمایل هستند؛ حالت Original Color، خطای میانگین بسیار مناسبِ ۱٫۵ را دارد؛ اما در این حالت، رنگ‌ها گرم‌تر هستند و ته‌مایه‌ای از رنگ قرمز به‌ویژه در رنگ سفید به‌چشم می‌آید.

عملکرد نمایشگر شیائومی می ۱۱ لایت در برابر رقبا
محصول ٫ پارامترها حداقل روشنایی حداکثر روشنایی دستی حداکثر روشنایی خودکار نسبت کنتراست Native خطای رنگی میانگین
سفید مشکی سفید مشکی سفید حالت پیش‌فرض دقیق‌ترین حالت
می ۱۱ لایت ۳٫۳۷ ۰ ۶۴۷٫۵ ۰ ۱۱۱۲ ۴٫۱ ۱٫۵ (Original)
پوکو X3 ۲٫۴۱ ۳٫۹۵ ۳۵۶٫۴ ۴٫۶۹ ۴۴۲ ۹۴٫۲ ۴٫۸ ۱٫۵ (Standard)
ردمی نوت ۱۰ ۲٫۵۵ ۰ ۶۴۶٫۵ ۰ ۱۱۰۵ ۳٫۲ ۲٫۳ (Natural)
گلکسی M62 ۲٫۲۶ ۰ ۶۱۲ ۰ ۷۵۹٫۵ ۴٫۹ ۲٫۴ (Natural)
گلکسی A52 5G ۱٫۸۱ ۰ ۵۴۲ ۰ ۸۳۴٫۵ ۵ ۲٫۹ (Natural)
گلکسی A72 ۲٫۳۶ ۰ ۶۴۶ ۰ ۱۳۱۰ ۵٫۵ ۳ (Natural)
گلکسی A52 4G ۲٫۲۶ ۰ ۵۸۷ ۰ ۱۲۳۰ ۵٫۳ ۳٫۲ (Natural)

در آزمایش‌های ما ، در شرایطی که نیمی از نمایشگر روشن باشد، بیشینه‌ی روشنایی در حالت تنظیم دستی به ۶۴۵ نیت و در حالت خودکار به ۱۱۰۰ نیت می‌رسد. حداقل روشنایی نمایشگر نیز به عدد ۳٫۳۷ نیت می‌رسد؛ بنابراین می ۱۱ لایت در محیط‌های پرنور خوانایی بسیار خوبی دارد؛ اما در محیط‌های تاریک شاید به‌اندازه‌ی بهترین‌های بازار، تجربه‌ی آسوده‌ای برای چشمانتان به‌ارمغان نیاورد.

اسپیکرهای استریوی می ۱۱ لایت در زمینه‌ی صدا تجربه‌ای متفاوت را برایتان رقم خواهند زد. نتیجه‌ی بررسی ما درخصوص بلندگوهای میان‌رده‌ی شیائومی، در «حجم صدای مطلوب» و «کیفیت رضایت‌بخش» خلاصه می‌شود؛ اما تجربه‌ی هم‌زمان این دو مشخصه در می ۱۱ لایت ممکن نیست و کاربر مادامی از کیفیت رضایت‌بخش بهره‌مند خواهد بود که حجم صدا را کمتر از ۹۰ درصد تنظیم کند؛‌ چراکه بلندگوی بالایی می ۱۱ لایت در پخش باکیفیت صدا در بالاترین سطح ناتوان است.

 نرم‌افزار و رابط کاربری می ۱۱ لایت شیائومی

می ۱۱ لایت شیائومی به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۱ و رابط کاربری اختصاصی MIUI 12 بهره می‌گیرد؛ اما به‌احتمال بسیار زیاد این گوشی به‌زودی به‌روزرسانی MIUI 12.5 را نیز دریافت می‌کند.

رابط کاربری MIUI 12 شیائومی بیش‌ازپیش روی تنظیمات حریم خصوصی تمرکز می‌کند و درمقایسه‌با نسخه‌ی گذشته‌اش، تغییرات ظاهری درخوری را تجربه می‌کند.

عملکرد سخت‌افزار، تجربه بازی و باتری می ۱۱ لایت شیائومی

شیائومی می ۱۱ لایت درست‌مانند برادرش پوکو X3 از تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون 732G قدرت می‌گیرد. این تراشه نسخه‌ای به‌روزشده از Snapdragon 730G به‌شمار می‌آید که درمقایسه‌با آن، ۱۵ درصد عملکرد بهتر GPU را به‌ارمغان می‌آورد و عملکرد بهینه‌تری در اجرای بازی‌ها به‌نمایش می‌گذارد، از سوی دیگر هسته‌های قدرتمند CPU‌ نیز با ۱۰۰ مگاهرتز فرکانس بیشتری کار می‌کنند. اسنپدراگون 732G صرف‌نظر از برتری جزئی در فرکانس GPU یا تفاوت در ساختار کش‌ها، با تراشه‌ی اسنپدراگون 720G یکسان است.

مشخصات فنی تراشه شیائومی می ۱۱ لایت در برابر گلکسی A52 سامسونگ مدل 4G
پارامترها / مدل گوشی شیائومی می 11 لایت (اسنپدراگون 732G) گلکسی A52 سامسونگ مدل 4G (اسنپدراگون 720G)
پردازنده‌ی مرکزی (CPU) ۲ هسته‌ی قدرتمند ۲٫۳ گیگاهرتزی Kryo 470 Gold مبتنی‌بر Cortex-A76
۶ هسته‌ی کم‌مصرف ۱٫۸۰ گیگاهرتزی Kryo 470 Silver مبتنی‌بر Cortex-A55
۲ هسته‌ی قدرتمند ۲٫۳ گیگاهرتزی Kryo 465 مبتنی‌بر Cortex A76
۶ هسته‌ی کم‌مصرف ۱٫۸ گیگاهرتزی Kryo 465 مبتنی‌بر Cortex A55
پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) Adreno 618
۸۰۰ مگاهرتز
Adreno 618
۷۵۰ مگاهرتز
کنترلر حافظه ۲ کانال ۱۶ بیتی با قابلیت پشتیبانی از رم LPDDR4X در فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز ۲ کانال ۱۶ بیتی با قابلیت پشتیبانی از رم LPDDR4X در فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز
قابلیت ضبط و پخش ویدئو پخش و ضبط ویدئوی 1080p120 و 4K30
سازگاری با کدک‌های H.264 & H.265
پخش و ضبط ویدئوی 4K30 و FHD120
سازگاری با کدک‌های H.264 & H.265
مودم Snapdragon X15 LTE Cat. 15/13
حداکثر دانلود و آپلود ۸۰۰ و ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه
Snapdragon X15 LTE Cat. 15/13
حداکثر دانلود و آپلود ۸۰۰ و ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه
فرایند ساخت ۸ نانومتری LPP سامسونگ ۸ نانومتری LPP سامسونگ

مطابق‌انتظار از اتصال 5G‌ خبری نیست و می ۱۱ لایت با مودم X15 تنها قابلیت اتصال به شبکه‌های LTE با حداکثر سرعت دانلود ۸۰۰ مگابیت‌برثانیه را دارد؛ البته فقدان قابلیت 5G حداقل تا چند سال آینده برای کاربران ایرانی اهمیت چندانی ندارد. می ۱۱ لایت با تراشه‌ی اسنپدراگون 732G تنها با شبکه‌های Wi-Fi 5 سازگاری دارد.

شیائومی می ۱۱ لایت در سه نسخه‌ی ۶ | ۶۴، ۶ | ۱۲۸ و ۸ | ۱۲۸ گیگابایتی با رم LPDDR4X و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 2.2 به‌فروش می‌رسد و البته امکان ارتقاء حافظه با کارت microSD را نیز به کاربر می‌دهد. ما نسخه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه را دراختیار داشتیم و به مشکلی خاصی از لحاظ چندوظیفگی برنخوردیم.

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی شیائومی می ۱۱ لایت دربرابر رقبا
مدل‌ها / عملکرد نرخ خواندن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ خواندن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
شیائومی می ۱۱ لایت ۴۹۱٫۷۱ ۲۴۶٫۴ ۱۴۰٫۰۲ ۹۸٫۳۲
ردمی نوت ۱۰ ۵۱۴٫۵ ۲۶۸٫۶۳ ۱۳۴٫۹۹ ۱۲۲٫۸۱
پوکو X3 ۴۹۴٫۹۷ ۲۵۴٫۲۹ ۱۴۷٫۰۶ ۱۳۲٫۲۹
گلکسی M62 ۱۳۷۶٫۰۹ ۵۶۸٫۲ ۱۵۶٫۳۹ ۱۶۵٫۷۱
گلکسی A52 مدل 5G ۹۲۵٫۵۳ ۵۰۹٫۸ ۱۵۱٫۲۷ ۱۱۹٫۴۳
گلکسی A72 ۵۰۷٫۳۳ ۲۶۷٫۸۶ ۱۳۹٫۳۴ ۱۲۵٫۶۳
گلکسی A52 ۵۰۵٫۲۲ ۲۶۶٫۹۳ ۱۳۶٫۹۸ ۱۳۰٫۸۳

مطابق انتظار، شیائومی می ۱۱ لایت در بنچمارک‌ها عملکرد بسیار نزدیکی به پوکو X3 دارد، این میان‌رده‌ی جذاب درمقایسه‌با گلکسی A52 مدل 4G با اختلافی ۸ درصدی در پردازش‌های گرافیکی و ۱۵ در پردازش‌های CPU-محور پیش می‌افتد؛ اما در آزمون PCMark که معیاری برای ارزیابی تجربه‌ی کاربری روزمره است، با ۵ درصد اختلاف در سطح پایین‌تری از حریف کره‌ای قرار می‌گیرد.

عملکرد شیائومی می ۱۱ لایت دربرابر رقبا
نام و کارایی بنچمارک / محصول AnTutu 8 PCMark Speedometer 2.0 3DMark GeekBench 5 GFXBench
عملکرد کلی مرورگر پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی پردازنده‌ی گرافیکی پردازنده‌ی مرکزی شبیه‌ساز بازی (نرخ فریم)
Sling Shot Extreme
OpenGL/Metal
Wild Life
Vulkan/Metal
Single Core
Multi Core
Aztec Ruins
Onscreen/1440p
Car Chase
Onscreen/1080p
1440p 1440p OpenGL Vulkan Metal OpenGL Metal
شیائومی می ۱۱ لایت
(۹۰ هرتز)
۲۸۶۷۵۷ ۸۰۸۰ ۴۲٫۱ ۲۹۲۸
OpenGL
۱۱۰۵
Vulkan
۵۶۵
۱۷۹۸
۱۱
۷٫۴
۱۲
۷٫۷
۱۷
۱۹
ردمی نوت ۱۰ ۲۴۰۹۷۹ ۷۸۹۰ ۴۰٫۶ ۱۵۰۲
OpenGL
۴۸۳
Vulkan
۵۴۳
۱۶۸۰
۵٫۷
۳٫۷
۵٫۴
۳٫۶
۸٫۲
۹٫۵
پوکو X3
(۱۲۰ هرتز)
۲۸۹۶۵۰ ۸۱۵۳ ۴۴٫۱ ۲۸۳۳
OpenGL
۷۱۹
Vulkan
۵۶۵
۱۷۷۸
۱۱
۷٫۴
۱۱
۷٫۵
۱۷
۱۹
گلکسی M62 ۳۴۵۸۰۴ ۷۲۴۳ ۵۲٫۸ ۴۱۵۴
OpenGL
۳۴۸۴
Vulkan
۸۰۸
۱۸۷۶
۲۸
۱۸
۲۰
۱۷
۲۰
۲۳
گلکسی A52 5G
(۱۲۰ هرتز)
۲۶۲۸۵۳ ۹۵۲۹ ۴۵٫۲ ۲۸۵۷
OpenGL
۱۱۰۰
Vulkan
۶۴۷
۱۹۱۹
۱۰
۷٫۲
۱۱
۷٫۶
۱۶
۱۹
گلکسی A72
(۹۰ هرتز)
۲۵۵۶۹۰ ۸۵۷۷ ۴۰٫۶ ۲۷۰۶
OpenGL
۱۰۳۵
Vulkan
۵۴۹
۱۶۵۷
۱۰
۶٫۹
۱۱
۷٫۱
۱۵
۱۷
گلکسی A52
(۹۰ هرتز)
۲۴۱۹۷۰ ۸۵۱۷ ۳۹٫۳ ۲۶۹۲
OpenGL
۱۰۴۱
Vulkan
۵۳۳
۱۵۶۰
۱۰
۶٫۹
۱۰
۷٫۰
۱۵
۱۷

برای ارزیابی تجربه‌ی بازی با شیائومی می ۱۱ لایت، سه بازی محبوب Asphalt 9 و PUBG Mobile و CoD Mobile را انتخاب کردیم. بازی Asphalt 9 با نرخ فریم بین ۲۵ تا ۳۰ فریم‌برثانیه و تنظیمات High Quality اجرا می‌شود؛ بهترین تنظیمات در دسترس برای بازی PUBG، گرافیک و نرخ فریم High هستند، در این حالت، می ۱۱ لایت بازی را با نرخ حدودی ۳۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌کند؛ اما با انتخاب گرافیک Balanced و نرخ Ultra، بازی با گرافیک ضعیف‌تر و نرخ ۳۵ تا ۴۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌شود.

می ۱۱ لایت قدرتمندترین میان‌رده بازار نیست؛ اما نیازهایتان را به‌خوبی برآورده می‌کند

بازی محبوب CoD Mobile روی می ۱۱ لایت، در بهترین حالت، گرافیک و نرخ Very High را قرار می‌دهد؛ در این شرایط، نرخ فریم بازی ممکن است بین ۵۰ تا ۶۰ فریم‌برثانیه تغییر کند؛ اما با کاهش سطح گرافیک به High، می‌توان نرخ فریم را روی حالت Max قرار داد، در این شرایط بازی با نوسان کمتری نرخ فریم نزدیک به ۶۰ فریم‌برثانیه را ارائه می‌دهد.

عملکرد شیائومی می ۱۱ لایت در اجرای بازی موبایل
عنوان بازی موبایل تنظیمات گرافیکی بازی نرخ فریم
Asphalt 9 High Quality ۲۵ تا ۳۰ فریم‌برثانیه
PUBG Mobile HD Graphics – High FPS ۲۸ تا ۳۰ فریم‌برثانیه
Call of Duty Mobile Very High Graphics – Very High FPS ۵۰ تا ۶۰ فریم‌برثانیه
ما برای به‌دست‌آوردن نرخ‌های فریم جدول بالا، از نرم‌افزار شرکت GameBench استفاده کرده است.

مهندسان شیائومی برای تأمین انرژی موردنیاز می ۱۱ لایت، باتری نه‌چندان حجیم ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی از نوع لیتیوم-پلیمر در نظر گرفته‌اند. شیائومی می‌گوید ظرفیت باتری می ۱۱ لایت برای ۱۶ ساعت پخش ویدئو یا ۱۰۱ ساعت پخش موسیقی کافی خواهد بود. چینی‌ها میان‌رده‌ی جدیدشان را با شارژر ۳۳ واتی به‌فروش می‌رسانند، این شارژ برای پر کردن باتری به یک ساعت زمان نیاز دارد.

عملکرد باتری شیائومی می ۱۱ لایت دربرابر رقبا
محصول ٫ آزمایش نمایشگر باتری ویدئو PCMark
Work 2.0
ابعاد و رزولوشن میلی‌آمپرساعت دقیقه:ساعت دقیقه:ساعت
شیائومی می ۱۱ لایت
(۹۰ هرتز)
۶٫۵۵ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۲۵۰ ۱۶:۴۰ ۹:۵۵
ردمی نوت ۱۰ ۶٫۴۳ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۰۰ ۲۵:۱۹ ۱۵:۱۹
پوکو X3
(۱۲۰ هرتز)
۶٫۶۷ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۱۶۰ ۱۳:۲۸ ۱۲:۱۵
گلکسی M62 ۶٫۷ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۷۰۰۰ ۳۶:۵۷ ۱۸:۱۷
گلکسی A52 5G
(۱۲۰ هرتز)
۶٫۵ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۵۰۰ ۱۳:۴۴ ۹:۱۶
گلکسی A72
(۹۰ هرتز)
۶٫۷ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۰۰ ۱۶:۳۵ ۱۳:۰۵
گلکسی A52
(۹۰ هرتز)
۶٫۵ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۵۰۰ ۱۵:۱۷ ۱۱:۵۲
شارژدهی جزو نقاط قوت می ۱۱ لایت نیست

آزمایش شارژدهی گوشی‌های هوشمند در بررسی‌های ما طی دو تست پخش فیلم و PCMark صورت می‌گیرد که در هر دوی آن‌ها، روشنایی روی ۲۰۰ نیت (اسلایدر روشنایی می ۱۱ لایت در حدود ۷۰ درصد) تنظیم شده و کلیه‌ی اتصالات بی‌سیم به‌همراه خروجی اسپیکر قطع می‌شوند.

می ۱۱ لایت در اغلب اپ‌ها، مادامی‌که انگشت صفحه را لمس نکرده باشد، نرخ نوسازی را روی ۶۰ هرتز نگه می‌دارد، از همین رو، میان‌رده‌ی شیائومی در آزمون پخش مداوم ویدئو که با اپلیکیشن Photos گوگل انجام می‌شود، نتایج مشابهی را با صفحه‌نمایش ۹۰ یا ۶۰ هرتز به‌دست می‌آورد. در هر صورت ۱۶ ساعت و ۴۰ دقیقه پخش مداوم ویدئو، می ۱۱ لایت را در جایگاه بسیار خوبی قرار می‌دهد.

تأثیر تغییر نرخ نوسازی بر شارژدهی شیائومی می ۱۱ لایت
گوشی نرخ نوسازی / آزمون پخش ویدئو PCMark Work 2.0
شیائومی می ۱۱ لایت ۶۰ هرتز ۱۶:۲۷ ۱۲:۱۲
۹۰ هرتز ۱۶:۴۰ ۹:۵۵

در آزمون PCMark، به‌خوبی می‌توانیم تأثیر استفاده از نرخ نوسازی ۶۰ یا ۹۰ هرتز بر شارژدهی را مشاهده کنیم؛ چنانچه بخواهید از می ۱۱ لایت با نرخ ۹۰ هرتز استفاده کنید، گوشی در کاربری‌های روزمره، بیش از ۹ ساعت و ۵۵ دقیقه نخواهد آورد؛ اما با کاهش نرخ نوسازی به ۶۰ هرتز، بیش از ۲ ساعت بر شارژدهی می ۱۱ لایت افزوده می‌شود.

دوربین می ۱۱ لایت شیائومی

دوربین می ۱۱ لایت شیائومی را ترکیب دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند؛ نسخه‌ی پرچم‌دار این گوشی، یعنی می ۱۱ شیائومی نیز از همین ترکیب برای ثبت عکس بهره می‌گیرد با این تفاوت که حسگرهای یادشده در آن به ترتیب ۱۰۸، ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی هستند.

دوربین واید می ۱۱ لایت، از حسگر ۱.۹۷/۱ اینچی S5KGW3 سامسونگ با پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری بهره می‌برد که یک لنز ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 و فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز آن را برای ثبت تصویر همراه می‌کنند؛ اما متأسفانه از لرزشگیر اپتیکال تصویر خبری نیست.

حسگر ۶۴ مگاپیکسلی دوربین اصلی، به کمک فیلتر رنگی تتراسل (Quad Bayer) با تجمیع هر چهار پیکسل، به‌صورت پیش‌فرض تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. در کمال تعجب تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی که می ۱۱ لایت ثبت می‌کند تفاوت بسیار اندکی با تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی دارند؛ تا حدی که ما استفاده از حالت ۶۴ مگاپیکسلی را به‌دلیل افزایش تقریبا دوبرابری حجم و افزایش نه‌چندان چشمگیرِ جزئیات عکس‌ها، به‌صرفه نمی‌دانیم.

تصاویری که دوربین اصلی می ۱۱ لایت شیائومی در روشنایی روز ثبت می‌کند، سطح جزئیاتی رضایت‌بخش و گستره‌ی دینامیکی مطلوبی دارد. رنگ‌ها در عموم مواقع نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند؛ اما در برخی شرایط، اغراق بیش‌ازحد موجب از دست رفتن جزئیات در بخش‌هایی از تصویر با رنگ‌های روشنی چون قرمز و سبز می‌شود.

دوربین می ۱۱ لایت کارآمد است؛ اما تمایل زیادی به اشباع‌کردن رنگ گل‌وگیاه دارد!

بدیهی است که در محیط‌های کم‌نور، جزئیات تصاویری که دوربین اصلی می ۱۱ لایت ثبت می‌کند کاهش و نویزها تا حد زیادی افزایش یابند؛ اما حالت Night می‌تواند تا حدی از این افت کیفیت تصویر را جبران کند. حالت Night در می ۱۱ لایت، در تشخیص منابع نوری و کنترل جزئیات از دست رفته در اطراف منابع نوری عملکرد خوبی دارد و به همین سبب جزئیات بیشتری را از سوژه‌ها نمایان می‌کند؛ اما تلاش الگوریتم نرم‌افزاری دستگاه برای کاهش نویز، موجب سافت شدن تصویر می‌شود.

چینی‌ها وظیفه‌ی ثبت تصاویر فوق‌عریض را در می ۱۱ لایت به حسگر کوچکِ ۴/۱ اینچی IMX355 سونی محول کرده‌اند که پشت لنز ۱۶ میلی‌متری با f/2.2 به انجام وظایف خود می‌پردازد و متأسفانه همچنان از فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال در آن خبری نیست.

مطابق انتظار دوربین فوق‌عریض تصاویری با جزئیات کمتر، گستره‌ی دینامیکی اندکی محدودتر و نویز بیشتر ثبت می‌کند؛ اما اگر در محیطی با شرایط نوری مناسب باشید، عکس‌های دوربین فوق‌عریض نیز می‌تواند رضایتتان را جلب کند.

در محیط‌هایی با نورِ کم، دوربین فوق‌عریض تصاویر را با سطح جزئیات بسیار پایین و نویزهای بسیار زیادی ثبت می‌کند؛ اما خوش‌بختانه حالت Night در دوربین فوق‌عریض نیز قابل استفاده است. به‌نظر می‌رسد که حالت Night در دوربین فوق‌عریض عملکرد بهتری از خود به‌نمایش می‌گذارد و بدون سافت کردن بیش‌از حد، نویزهای تصویر را تا حد قابل توجهی کنترل می‌کند و جزئیات را بهبود می‌بخشد.

دوربین ماکروی می ۱۱ لایت شیائومی از حسگر ۵/۱ اینچی S5K5E9 سامسونگ با پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری یک لنز تله‌ماکرو ۴۹ میلی‌متری با f/2.4 تشکیل شده است. وجود فوکوس خودکار با کنتراست که امکان فوکوس در فاصله‌ی ۳ تا ۷ سانتی‌متری را به کاربر می‌دهد، خبر بسیار خوبی می‌دانیم.

دوربین ماکرو با فوکوس خودکار عکس‌های جذابی می‌گیرد

عملکرد دوربین ماکرو را نمی‌توان ایده‌ئال دانست؛ اما این‌بار به‌دلیل محدوده‌ی فوکوس وسیع‌تر، کنترل نویزِ بهتر و سطح جزئیات مطلوب می‌خواهیم از صفت «ناکارآمد» برای دوربین ماکروی می ۱۱ لایت استفاده نکنیم.

در ترکیب دوربین‌های می ۱۱ لایت شیائومی، خبری از حسگری موسوم به عمق‌سنج نیست؛ بنابراین در ثبت تصاویر پرتره، تمام بار جداسازی سوژه از پس‌زمینه بر عهده‌ی الگوریتم نرم‌افزاری می ۱۱ لایت است. باید اعتراف کرد باوجوداینکه از قطعه‌ی سخت‌افزاری برای تشخیص عمق خبری نیست، سوژه در تصاویر پرتره به‌خوبی از پس‌زمینه جدا می‌شود.

دوربین سلفی می ۱۱ لایت از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی و ۳/۱ اینچی IMX471 سونی با پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری، فیلتر رنگی Quad Bayer و لنز ۲۵ میلی‌متری با f/2.5 بهره می‌برد که در کمال تعجب به‌صورت پیش‌فرض عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. استفاده از فیلتر رنگی Quad Bayer برای ثبت تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی را رفتار عجیبی از سوی شیائومی می‌دانیم؛ اما درهرصورت عکس‌هایی که دوربین سلفی ثبت می‌کند جزئیات کم، گستره‌ی دینامیکی محدود و نویزهای زیادی دارند.

جمع‌بندی و مقایسه می ۱۱ لایت شیائومی با رقبا

شیائومی می ۱۱ لایت تقریبا در هر زمینه‌ای به‌نسبت برچسب قیمتی‌اش عالی ظاهر می‌شود؛ میان‌رده‌ی جدید چینی‌ها با بدنه‌ی شیشه‌ای، وزن ۱۵۷ گرمی و ضخامت ۶٫۸ میلی‌متری، یکی از خوش‌دست‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های حال حاضر به‌شمار می‌آید، نمایشگر OLED دستگاه با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و حساسیت لمسی ۲۴۰ هرتزی، لذت تجربه‌ی کاربری را دوچندان می‌کند و اسپیکرهای استریو با صدای فراگیرشان بر کیفیت تجربه‌ی چندرسانه‌ای دستگاه می‌افزاید.

می ۱۱ لایت در زمینه‌ی عکاسی تجربه‌ی رضایت‌بخشی به‌ارمغان می‌آورد؛ اما در زمینه‌ی شارژدهی در سطح بهترین‌های بازار قرار نمی‌گیرد.


مقایسه می 11 لایت شیائومی گلکسی A52 سامسونگ گلگسی A42 سامسونگ وان پلاس نورد N10
عرضه
معرفی 29 مارس 2021 17 مارس 2021 2 سپتامبر 2020 26 اکتبر 2020
وضعیت موجود. عرضه شده در 16 آوریل 2021 موجود. عرضه شده در 26 مارس 2021 موجود. عرضه شده در 11 نوامبر 2020 موجود. عرضه شده در 21 نوامبر 2020
نمایشگر
نوع AMOLED، یک میلیارد رنگ Super AMOLED Super AMOLED IPS LCD با نرخ نوسازی 90 هرتز
ابعاد 6.55 اینچ 6.5 اینچ (~84.9% نسبت نمایشگر به بدنه) 6.6 اینچ (~84.3% نسبت نمایشگر به بدنه) 6.49 اینچ (~83.5% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~402 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) 1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~407 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) 720 در 1600 پیکسل، 20:9 (~266 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) 1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~406 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 کورنینگ گوریلا گلس 3
– نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز – پشتیبانی از HDR10 – نرخ به‌روزرسانی 90 هرتز – روشنایی حداکثر 800 نیت
بدنه
ابعاد 6.8 × 75.7 × 160.5 میلی‌متر 159.9 در 75.1 در 8.4 میلی‌متر 164.4 در 75.9 در 8.6 میلی‌متر 163 در 74.7 در 9 میلی‌متر
وزن 157 گرم 189 گرم 190 گرم 190 گرم
ساخت جلوی شیشه‌ای، فریم پلاستیکی
گواهی IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب – گواهی IP67 – مقاومت در برابر گرد و خاک و آب (تا عمق یک متری به مدت ۳۰ دقیقه)
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
پلتفرم
سیستم‌عامل در زمان عرضه – اندروید 11 – MIUI 12 – اندروید 11 – One UI 3.1 اندروید 10، 1 UI 2.5 – اندروید 10 – OxygenOS 10.5
تراشه Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G (هشت نانومتری) Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G (هشت نانومتری) Qualcomm SM7225 Snapdragon 750 5G (هشت نانومتر) Snapdragon 690 5G (هشت نانومتر)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.3 گیگاهرتز Kryo 470 Gold و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 470 Silver) 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.3 گیگاهرتز Kryo 465 Gold و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 465 Silver) 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 570 و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 570) 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Kryo 560 Gold و شش هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Kryo 560 Silver)
پردازنده گرافیکی Adreno 618 Adreno 618 Adreno 619 Adreno 619L
حافظه
درگاه حافظه microSDXC microSDXC microSDXC microSDXC
حافظه داخلی 64 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم 128 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم 128 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم 128 گیگابایت، 6 گیگابایت رم
نوع حافظه UFS 2.2 UFS 2.1 UFS 2.1
دوربین
اصلی 64 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1/1.97 اینچ سایز سنسور، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) 8 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 120 درجه، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2) 5 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4، فوکوس خودکار) 64 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر) 12 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 123 درجه، f/2.2) 5 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4) 5 مگاپیکسل (دوربین تشخیص عمق، f/2.2) 48 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، لنز واید، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) 8 مگاپیکسل (لنز اولتراواید، f/2.2) 5 مگاپیکسل (f/2.4، دوربین مخصوص ماکرو) 5 مگاپیکسل ( f/2.4، سنسور تشخیص عمق تصویر) 64 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/1.72 اینچ سایز سنسور، لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.8) 8 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 119 درجه، f/2.3) 5 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4) 2 مگاپیکسل (ماکرو، f/2.4)
قابلیت‌ها فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR فلش LED، پانوراما، HDR فلش LED، پانوراما، HDR فلش، پانوراما
فیلم‌برداری 4K@30fps، 1080p@30/60/120fps; لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی 4K@30fps، 1080p@30/120fps; لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی 4K@30fps، 1080p@30fps، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی 4K@30fps، 1080p@30/60/120fps; لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
سلفی 16 مگاپیکسل (لنز 25 میلی‌متری واید، 1/3.06 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.5) 32 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.8 اینچ سایز سنسور، f/2.2) 20 مگاپیکسل (لنز واید، f/2.2) 16 مگاپیکسل، f/2.1
فیلم‌برداری سلفی 1080p@30fps، 720p@120fps 4K@30fps، 1080p@30fps 1080p@30fps 1080p@30/60fps، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
صدا
اسپیکر بله، با اسپیکر استریو بله، با اسپیکر استریو بله بله، با اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری خیر بله بله بله
صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز
باتری
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4250 میلی آمپر ساعت باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعت
سرعت شارژ شارژ سریع 33 وات شارژ سریع 25 وات (50 درصد در 30 دقیقه) شارژر سریع 15 وات شارژر سریع 30 واتی
قابلیت‌ها
حسگرها حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
– پشتیبانی از +ANT – پشتیبانی از دستیار صوتی بیکسبی
شبکه
فناوری GSM / HSPA / LTE GSM / HSPA / LTE GSM / HSPA / LTE / 5G GSM / CDMA / HSPA / LTE / 5G
اتصالات
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.1، A2DP، LE بله 5.0، A2DP، LE 5.1، A2DP، LE
GPS بله، A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS بله، با دو بانده A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFC بله (وابسته به بازار عرضه) بله (بسته به بازار) بله بله
رادیو نامشخص
USB – USB Type-C 2.0 – پشتیبانی از OTG – USB Type-C 2.0 – پشتیبانی از OTG USB Type-C 2.0 USB Type-C 2.0، پشتیبانی از OTG
متفرقه
رنگ‌ها مشکی، صورتی، آبی آبی، سفید، مشکی، بنفش مشکی، سفید، خاکستری آبی
مدل‌ها SM-A525F, SM-A525F/DS SM-A426B
حدود قیمت در زمان عرضه حدود 300 یورو حدود 350 یورو حدود 370 یورو حدود 360 یورو

در حال حاضر مهم‌ترین رقبای می ۱۱ لایت را دو دستگاه گلکسی A52 مدل 4G‌ و گلکسی A42 از سامسونگ و گوشی هوشمند وان پلاس نورد N10‌ می‌دانیم که از بین آن‌ها دو مدل گلکسی A42 و نورد N10 روی کاغذ از پردازنده‌ی گرافیکی قوی‌تر و هسته‌های پردازشی جدیدتری بهره می‌برند و به‌موجب رابط کاربری سرراست‌تر و ساده‌ترشان، تجربه‌ی کاربری روزمره‌ای بهتری داشته باشند؛ اما از سوی دیگر، نمایشگر آن‌ها یا به‌لحاظ نوع پنل (نورد N10) یا نرخ نوسازی (A42) هم‌سطح میان‌رده‌ی شیائومی نیست.

نکات مثبت

  • بدنه‌ی شیشه‌ای بسیار سبک و باریک
  • نمایشگر ۹۰ هرتزی و ۱۰ بیتی OLED
  • اسپیکرهای استریو با صدای رسا
  • عملکرد خوب دوربین اصلی در روز و شب
  • قیمت مناسب و ارزش خرید بالا
  • عرضه با شارژر ۳۳ واتی

نکات منفی

  • شارژدهی متوسط
  • وجود ته‌مایه‌ای جزئی از رنگ قرمز در نمایشگر
  • فقدان گواهی IP برای مقاومت دربرابر آب
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار