نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی کوتاه آنر وی 30 پرو؛ میان‌رده‌ای که پرچمدارها را به چالش می‌کشد!

گوشی‌های کمپانی آنر که زیرمجموعه شرکت چینی هواوی محسوب می‌شود، به واسطه سخت افزار خوب و قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارند همواره با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه بوده‌اند. جدیدترین ساخته این شرکت به نام آنر وی 30 پرو (Honor V30 Pro) هم از لحاظ طراحی و ساخت چیزی از مدل‌های قبلی کم ندارد و توانسته یک گام رو به جلوی دیگر بردارد.

آنر وی 30 پرو (1)

اما دو مسئله مهم در مورد این گوشی وجود دارد. اول اینکه، وی 30 پرو در حال حاضر تنها در کشور چین در دسترس قرار گرفته و با اینکه در سایر نقاط هم شاید بتوانید آن را پیدا کنید اما عرضه آن در دیگر مناطق به صورت رسمی و مستقیم نبوده است. مسئله دوم هم فقدان برنامه‌ها و سرویس‌های پیش فرض گوگل مانند پلی استور، نقشه و … است. البته ظاهراً برای این مسئله هم راه‌حل‌های ارائه شده و سرویس‌های گوگل را هم می‌توان بر روی آن نصب کرد. اما به هر حال، عدم نصب بودن پیش فرض برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل مطمئناً‌ می‌تواند ضربه بزرگی به آمار فروش آنر وی 30 بزند.

با این مقدمه کوتاه در مورد آنر وی 30 پرو، در ادامه قصد داریم تا مروری اجمالی به مشخصات و ویژگی‌های این گوشی داشته و شما را بیش از پیش با محصول جدید آنر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آنر وی 30 پرو (5)

اولین نکته‌ای که باید در مورد آنر وی 30 پرو اشاره کنیم، طراحی ظاهری زیبای آن است. پشت و روی بدنه با لایه‌ای از شیشه پوشیده شده که ظاهری بسیار شیک و مدرن به این گوشی می‌دهد. علاوه بر این، رنگ‌های آبی، مشکی و سفید هم که برای وی 30 پرو در نظر گرفته شده‌اند هر کدام زیبایی خاص خود را داشته و واقعاً‌ انتخاب را برای خریداران مشکل می‌کنند.

همین تعریف و تمجیدها را در مورد سخت افزار و قطعات داخلی آنر وی 30 پرو هم می‌توان تکرار کرد. این گوشی از تمامی اتصالات روز دنیا که تنها در پرچمدارهای گران قیمت می‌توانید مشاهده کنید، پشتیبانی می‌کند و در نتیجه در صورت دسترسی به شبکه‌های فایو جی می‌توانید استفاده از اینترنت نسل جدید را هم تجربه کنید. کیفیت اتصال فایو جی در وی 30 پرو واقعاً‌ خوب و در حد بهترین پرچمدارهای بازار است و یا حداقل از بسیاری از نمونه‌هایی که از مودم مجزای فایو جی استفاده می‌کنند، عملکرد بهتری دارد.

آنر وی 30 پرو (3)

تراشه پردازشی به کار رفته در آنر وی 30 پرو به نام های‌سیلیکون کرین 990 که بر پایه فرایند 7 نانومتری پلاس طراحی شده، دارای یک مودم داخلی از نوع Balong 5000 است که از هر دو شبکه فایو جی مستقل و غیرمستقل (زیر 6 گیگاهرتز) پشتیبانی می‌کند. اینکه رفتن به سراغ شبکه‌های فایو جی در حال حاضر ایده خوبی است یا نه، بحثی دیگر است اما اگر تصمیم دارید چنین کاری را انجام داده و شبکه‌های زیر 6 گیگاهرتز را امتحان کنید، بدانید که آنر وی 30 پرو بهترین کیفیت اتصال را در اختیارتان خواهد گذاشت.

آنر وی 30 پرو (4)

با اینکه سیستم دوربین در وی 30 پرو در سطح پرچمدارهای رده بالایی مانند هواوی میت 30 پرو نیست، اما تفاوت چندان فاحشی هم ندارد و این در حالی است که قیمت آن تقریباً‌ نصف قیمت میت 30 پرو است. تنها مورد بزرگی که در این بخش جلب توجه می‌کند، کنار گذاشته شدن سنسور اولتراواید 40 مگاپیکسلی و استفاده از یک سنسور 12 مگاپیکسلی به جای آن است.

حرف در مورد دوربین آنر وی 30 پرو بسیار است و در این بررسی کوتاه نمی‌توان به طور مفصل به آن پرداخت. اما به هر حال چند نمونه عکس گرفته شده با این دوربین را در ادامه آورده‌ایم تا حداقل بتوانید دید مناسبی در رابطه با کیفیت عکاسی آن داشته باشیم. بررسی تخصصی ویژگی‌های دوربین و مقایسه آن با دیگر رقبا را به مطلبی دیگر در آینده موکول می‌کنیم.

اگر بخواهیم دوباره آنر وی 30 پرو را با پرچمدار سری میت هواوی مقایسه کنیم، می‌توانیم به یک ضعف بزرگ دیگر هم در محصول آنر اشاره کنیم. نمایشگر این گوشی از نوع IPS LCD است و خبری از پنل‌های مدرن اولد نیست. البته همه صفحه‌نمایش‌های LCD کیفیتی یکسان ندارند و خوشبختانه نمونه‌ای که در آنر وی 30 پرو به کار گرفته شده جذابیت بصری بسیار خوبی دارد.

اگر بخواهیم در مقایسه آنر وی 30 پرو با میت 30 پرو دقیق‌تر شویم، می‌توانیم به موارد جزئی‌تری مانند فقدان فرستنده مادون قرمز و سرعت نسبتاً‌ پایین‌تر درگاه USB اشاره کرد. اما با تمام این احوال، اگر قیمت مقرون به صرفه آنر وی 30 پرو را نیز مد نظر داشته باشید، هیچکدام از این مواردی که اشاره کردیم نقطه ضعف بزرگی به شما نرفته و کاملاً‌ از چیزی که در اختیار دارید راضی خواهید بود.

آنر وی 30 پرو (2)

در مجموع، آنر وی 30 پرو یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ای است که این روزها می‌توان در بازار دید. تنها نقاط ضعف این گوشی در حال حاضر، عدم عرضه رسمی آن در بازارهای خارج از چین و عدم برخورداری از برنامه‌ها و سرویس‌های پیش فرض گوگل است که امیدواریم این موارد هم در آینده‌ای نه چندان دور برطرف شوند. هر چند که حداقل احتمال اضافه شدن سرویس‌های گوگل می بعید به نظر می‌رسد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار