نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی گوشی ردمی نوت 10 پرو ؛ بهترین گوشی اقتصادی 2021

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو یکی از بهترین گوشی‌های مقرون به صرفه برای سال 2021 است. بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو را در ادامه این مطلب دنبال کنید.

اگر شیائومی فقط بتواند یک کار را خوب انجام دهد آن‌ هم ارائه امکانات پیشرفته از طریق یک گوشی ارزان قیمت بوده که محصول جدید این کمپانی یعنی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو نیز به خوبی این مسئله را تایید می‌کند. ردمی نوت ۱۰ پرو محصول مقرون به صرفه جدید شیائومی برای سال 2021 است و قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی را شامل می‌شود که معمولا در گوشی‌های گران‌ قیمت‌تر شاهد آن هستیم. اما شیائومی برای ارائه چنین قابلیت‌هایی مجبور به قربانی کردن چه چیزهایی شده است؟ نقاط ضعف و قدرت گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو چیست؟ خرید این دستگاه به چه کسانی توصیه می‌شود؟ من عباد رمضانزاده هستم و در ادامه این مطلب از مجله خبری تحلیلی با بررسی گوشی ردمی نوت 10 پرو به این سوالات پاسخ خواهم داد.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو در دو دقیقه
بررسی تخصصی گوشی ردمی نوت 10 پرو
قیمت و ارزش خرید گوشی نوت 10 پرو شیائومی

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو در دو دقیقه

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو یک گوشی ساخته شده از بدنه پلاستیکی و پنل جلویی و پشتی شیشه است. دوربین سلفی در جلو نمایشگر این دستگاه پانچ شده و امکان آنلاک کرده آن از طریق حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور وجود دارد. ردمی نوت 10 پرو به تراشه 8 نانومتری Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G مجهز شده که قدرت پردازش کافی برای پروسه‌های سنگین را برای آن فراهم می‌آورد. دو مدل 64 و 128 گیگابایتی این گوشی 6 گیگابت رم داشته و مدلی از آن نیز به بازار عرضه شده است که 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم را شامل می‌شود. یک ایراد خیلی بزرگ که می‌توان آن را به گوشی Redmi Note 10 Pro Max وارد دانست عدم پشتیبانی این دستگاه از 5G بوده که چنین مسئله‌ای برای یک گوشی در سال 2021 بسیار ناامیدکننده است.

دوربین نوت 10 پرو نیز عملکردی فراتر از رده قیمتی خود نشان داده و علیرغم ثبت تصاویری با کیفیت بالا از حالت پرتره و شب نیز پشتیبانی می‌کند. البته این دوربین هنگام فیلمبرداری عملکرد مناسبی برای مهار لرزش‌ها نداشته که نقطه ضعف آن به حساب می‌آید. یک باتری 5020 میلی آمپر ساعتی وظیفه تامین انرژی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو را بر عهده دارد که می‌تواند عمر باتری دو روزه را به شما هدیه دهد.

نمایشگر ردمی نوت 10 پرو بزرگترین نقطه قوت آن به حساب می‌آید. این نمایشگر از نوع AMOLED بوده و از رزولوشن 1080×2400 پیکسل، نرخ رفرش 120 هرتز و روشنایی حداکثری 1200 نیت پشتیبانی کرده و می‌تواند تجربه تماشا ویدئو بی‌نظیر و همچنین عملکرد سبک گوشی را برای شما ممکن سازد.

روی هم رفته، شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو در سطح قیمتی خود یک گوشی هوشمند کامل به حساب می‌آید و اگر عدم دریافت سیگنال 5G برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند نباید در خرید آن تردید کنید.

جدول مشخصات گوشی Redmi Note 10 Pro

مشخصات گوشی ردمی نوت 10 پرو
ساخت بدنه پلاستیکی، پنل پشتی،  پنل جلویی از شیشه گوریلا گلس 5ابعاد: 164×76.5×8.1 میلی‌متر

وزن: 193 گرم

نمایشگر نوع: AMOLEDاندازه: 6.67 اینچ

رزولوشن: 1080×2400 پیکسل

تراکم پیکسلی: 395 پیکسل بر اینچ

نرخ رفرش: 120 هرتز

حداکثر روشنایی: 1200 نیت

نسبت تصویر: 20:9

تراشه تراشه 8 نانومتری Qualcomm SM7150 Snapdragon 732Gپردازنده مرکزی هشت هسته متشکل از: دو هسته Kryo 470 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی: Adreno 618

حافظه مدل 64 گیگابایتی با 6 گیگابایت رممدل 128 گیگابایتی با 6 گیگابایت رم

مدل 128 گیگابایتی با 8 گیگابایت رم

سیستم ‌عامل Android 11, MIUI 12
دوربین اصلی دوربین چهارگانه متشکل از: یک لنز اصلی واید 108 مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.9، اندازه 26 میلی‌متر، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، زاویه دید 118 درجه، لنز مکرو 5 مگاپیکسلی با دیافراگم  f/2.4، فوکوس خودکار و لنز دو مگاپیکسلی عمقی با دیافراگم f/2.4فلش LED، HDR، پانوراما

فیلمبرداری 4K در 30 فریم بر ثانیه و 1080پیکسل در 30/60 فریم بر ثانیه

دوربین سلفی لنز 16 مگاپیکسلی واید با دیافراگم  f/2.5پانوراما

فیلمبرداری 1080 پیکسل در 30 فریم بر ثانیه و 720 پیکسل در 120 فریم بر ثانیه

ارتباطات و پورت‌ها WLAN، بلوتوث، GPS، NFC، مادون قرمزجک هدفون، USB Type-C
سنسورها اثر انگشت (در کنار گوشی)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما
باتری 5020 میلی آمپر ساعتیشارژ سریع 33 واتی

0 تا 59 درصد شارژ در 30 دقیقه

رنگ‌ها خاکستری، آبی، برنز گرادیان
قیمت 279 دلار
  • نقاط قوت: نمایشگر با کیفیت، تراشه 8 نانومتری، دوربین قدرتمند، بلندگوی دوگانه، عمر باتری مناسب
  • نقاط ضعف: فاقد 5G، قیمت بالای 200 دلار

بررسی تخصصی گوشی ردمی نوت 10 پرو

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو چهاردهم اسفند ماه 1399 به عنوان محصول مقرون به صرفه جدید شیائومی و جایگزین Redmi Note 9 Pro رونمایی شد. این گوشی هوشمند که در برخی بازارها به شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس نیز معروف است به خوبی بیانگر توانایی شیائومی در ارائه قابلیت‌های با ارزش در ازای هزینه پایین است. بررسی گوشی نوت 10 پرو شیائومی را با نقد ساخت و طراحی این دستگاه آغاز خواهیم کرد.

ساخت و طراحی

بدنه گوشی Redmi Note 10 Pro از پلاستیک ساخته شده، اما جنس پنل پشتی از شیشه بوده و در جلو نیز شاهد به کارگیری گلوریا گلس 5 هستیم. متاسفانه، این گوشی براساس استانداردهای ضد آب و گرد و خاک IP68 ساخته نشده که البته با توجه به رده قیمتی آن این مسئله کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

از نظر طراحی و شکل ظاهری، می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که ردمی نوت 10 پرو مکس چیزی از گوشی‌های بالا رده کم نداشته و بسیار زیبا به نظر می‌رسد. گوشه‌های گرد، حاشیه اطراف نمایشگر کم، دوربین سلفی پانچ شده و تناسب کلی این گوشی از جمله ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند شما را در مورد حدس زدن قیمت نوت 10 پرو به اشتباه بیندازند. البته، شاید بهتر می‌بود پشت شیشه‌ای دستگاه به شکلی مات طراحی می‌شد و شیائومی فکری به حال لکه‌های اثر انگشت روی پنل پشتی می‌کرد.

در سمت راست شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو شاهد قرارگیری دکمه‌های تنظیم صدا و همچنین دکمه پاور هستیم که حسگر اثر انگشت روی آن تعبیه شده است. البته، شیائومی ردمی نوت 10 پرو یک گزینه برای احراز هویت از طریق شناسایی چهره را نیز ارائه می‌کند، اما بهتر است که برای آنلاک کردن دستگاه از همین حسگر اثر انگشت استفاده کنید.

اسلات سیمکارت که برای دو سیمکارت و کارت حافظه به صورت مستقل فضا دارد در سمت چپ ردمی نوت 10 پرو مکس قرار گرفته و در پایین شاهد قرارگیری پورت شارژ به همراه یکی از اسپیکرهای استریو هستیم. جک هدفون، بلستر مادون قرمز و همچنین اسپیکر استریوتج دوم دستگاه نیز در بالای آن تعبیه شده‌اند.

نمایشگر

تجهیز گوشی مقرون به صرفه به نمایشگری AMOLED چیزی نیست که زیاد شاهد آن باشیم، اما شیائومی این اتفاق را در ردمی نوت 10 پرو رقم زده است. گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro به یک نمایشگر AMOLED با اندازه 6.67 مجهز است که نرخ رفرش 120 هرتزی و روشنایی حداکثری 1200 نیت را شامل می‌شود.

تصاویر این نمایشگر در یک کلام عالی هستند و اگر ساعت‌ها نیز به بررسی ردمی نوت 10 پرو در بخش نمایشگر ادامه دهیم نیز جای هیچ قابلیتی را با توجه به رنج قیمتی دستگاه، خالی نمی‌بینیم. به لطف پنل AMOLED شاهد کنتراست و وضوح بالا و همچنین زاویه مناسب در نمایشگر ردمی نوت 10 پرو مکس هستیم. در واقع، پنل AMOLED به کار رفته روی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو همان پنلی است که در گوشی پرچمدار گلکسی اس 21 سامسونگ از آن استفاده شده که همین مسئله به خوبی بیانگر کیفیت بالای نمایشگر ردمی نوت 10 پرو است.

عملکرد و عمر باتری

شیائومی ردمی برای تامین قدرت پردازش خود به تراشه 8 نانومتری Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G تکیه می‌کند. این تراشه قدرتی فراتر از گوشی‌های مقرون به صرفه را در اختیار نوت 10 پرو قرار می‌دهد که می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای شما رقم بزند. اپلیکیشن‌ها سریع و بدون تاخیر اجرا شده و ترکیب پردازنده قوی با نرخ رفرش 120 هرتزی نمایشگر، عملکردی سبک را برای شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس به همراه دارد. شما می‌توانید از این گوشی برای بازی کردن یا هر کار دیگری استفاده کنید و این تضمین وجود دارد که در بیشتر موارد دچار مشکل نشوید.

از نظر حافظه و رم، یک مدل از نوت 10 پرو با 6 گیگابایت رم عرضه شده که حافظه داخلی آن بین 64 یا 128 گیگابایت قابل انتخاب است. مدل دیگری نیز با حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی در دسترس است. لازم به ذکر است که امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی در همه مدل‌ها از طریق کارت حافظه وجود دارد.

اما یکی از نقاط ضعف گوشی Redmi Note 10 Pro Max که شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن نیز باشد، عدم پشتیبانی دستگاه از نسل پنجم ارتباطات، 5G است. امروزه دیگر پشتیبانی از 5G به یک مسئله عادی در بین گوشی‌های هوشمند تبدیل شده و خود به شخصه، در بسیاری از مقالات بررسی گوشی‌های هوشمند به این قابلیت به عنوان یک مزیت اشاره نمی‌کنم، اما متاسفانه، امکان دریافت سیگنال 5G توسط ردمی نوت 10 پرو مکس وجود نداشته و شبکه این دستگاه به LTE محدود است.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس در داخل خود یک باتری 5020 میلی آمپری را جای داده است که با استفاده از شارژ سریع 33 واتی می‌تواند در مدت 30 دقیقه از 0 تا 59 درصد شارژ شود. این باتری، مگر در صورت استفاده خیلی سنگین، به راحتی می‌تواند برای دو روز خیال شما را از شارژ کردن گوشی راحت کند. البته، این عمر باتری در صورتی امکان پذیر خواهد بود که شما از منو تنظیمات نرخ رفرش 60 هرتزی را برای نمایشگر انتخاب کنید و در صورت انتخاب نرخ رفرش 120 هرتزی مصرف باتری حدود 10 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

متاسفانه، امکان شارژ دستگاه از طریق فناوری شارژ بی‌سیم وجود ندارد که البته چنین مسئله‌ای با توجه به قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس زیاد نمی‌تواند جای تعجب داشته باشد.

دوربین گوشی ردمی نوت 10 پرو

بعد از نمایشگر، دوربین شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو بزرگ‌ترین نقطه قوت آن به حساب می‌آید. این دستگاه در پشت خود از یک دوربین اصلی چهارگانه میزبانی می‌کند که از یک لنز اصلی واید 108 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، یک لنز مکرو 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و لنز دو مگاپیکسلی عمقی با دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است.

این دوربین چهارگانه عملکردی بی نقص در هر چهار لنز را از خود به نمایش می‌گذارد و شاید بتوان گفت که تنها دوربین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ، اپل یا شیائومی می‌توانند در رقابت از آن پیشی بگیرند. تصاویر پرتره با استفاده از لنز عمقی و اصلی عالی به ثبت می‌رسند و در خود لنز اصلی نیز شاهد جزئیات و وضوح بسیار بالایی هستیم. البته شاید بهتر بود که یک لنز اولترا واید با زاویه دید بیش از 118 درجه به جمع لنز‌های نوت 10 پرو اضافه می‌شد اما با توجه به قیمت دستگاه نمی‌توان آن را یک ایراد بزرگ تلقی کرد.

برخلاف بسیاری از گوشی‌های مقرون به صرفه دیگر، شیائومی ردمی نوت 10 پرو مکس از حالت شب نیز در دوربین خود پشتیبانی می‌کند. تصاویر حالت شب دستگاه نیز همانند روشنایی روز بسیار با کیفیت به ثبت رسیده و هیچ جای نقدی را باقی نمی‌گذارند.

شاید تنها نقطه ضعفی که باید در بررسی گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس در بخش دوربین به آن اشاره کنیم به تثبیت لرزش‌ها هنگام فیلمبرداری برگردد. متاسفانه خبری از لرزشگیر اپتیکال دوربین در مشخصات این گوشی نیست و به همین دلیل علیرغم ضبط ویدئو با کیفیت 4K در 30 فریم بر ثانیه، عدم کنترل لرزش کاملا این کیفیت بالا را بی فایده خواهد کرد. با پایین آوردن کیفیت به 1080 کمی شرایط تثبیت لرزش بهتر می‌شود، اما چیزی نیست که بتوان از آن دفاع کرد. البته، عدم توانایی در کنترل لرزش‌ها بین گوشی‌های مقرون به صرفه امری طییعی است، اما از آنجا که شیائومی ردمی نوت 10 پرو بسیاری از ویژگی‌های فراتر از رده قیمتی خود را شامل می‌شود خیلی بهتر بود که شاهد بکارگیری لرزش‌گیر اپتیکال در دوربین این دستگاه می‌بودیم.

دوربین سلفی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو یک لنز 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5 است که از حالت پرتره نیز پشتیبانی می‌کند. این لنز تصاویر حقیقی چهار مگاپیکسلی را به ثبت می‌رساند که بیشتر نزدیک به واقعیت و کم‌تر پردازش شده به نظر می‌رسند. در مورد دوربین سلفی نیز شاید نوت 10 پرو بهترین عملکرد را بین گوشی‌های مقرون به صرفه حتی میان‌رده داشته باشد و به راحتی می‌تواند رضایت شما را برای سلفی‌های مورد علاقه‌تان جلب کند.

قیمت و ارزش خرید گوشی نوت 10 پرو شیائومی

قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو در بازارهای جهانی 279 دلار تعیین شده که کمی به میان‌رده نزدیک است. اما سوال اینجاست که آیا با این قیمت 279 دلاری و مشخصات Xiaomi Redmi Note 10 Pro، خرید این گوشی ایده خوبی است؟

پاسخ به این سوال تا حدی به کشوری که در آن زندگی می‌کنید ربط دارد. ردمی نوت 10 پرو یک گوشی هوشمند با طراحی، نمایشگر، عملکرد، دوربین و عمر باتری فراتر از رده قیمتی خود است، اما این گوشی یک ایراد بزرگ دارد و آن‌ هم عدم پشتیبانی از 5G است. بنابراین، اگر کشور شما جزء کشورهایی است که فناوری 5G در آن احداث شده و یا پیشبینی می‌کنید که به زودی احداث شود بهتر است به سراغ یک گوشی هوشمند 5G بروید. اما اگر فکر می‌کنید که تا چند سال آینده ارتباطات 5G برای شما دور از دسترس خواهد بود در خرید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو شک نکنید.

در این مطلب تلاش کردیم تا با مرور قابلیت‌ها و مشخصات گوشی Xiaomi Redmi Note 10 Pro این گوشی را از همه نقطه نظرات مورد نقد و بررسی قرار دهیم. نظر شما درباره این گوشی هوشمند چیست؟ ارزش خرید ردمی نوت پرو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ با ما در بخش نظرات همراه باشد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار