فیلم وسریال

دختر استن لی در جنجال‌های اخیر حق را به سونی داده است!

«هیچ فردی نمی‌توانست بدتر از مدیران والت دیزنی و مارول با پدرم رفتار کند.»

سونی و مارول چند وقت اخیر مشغول مذاکره برای امضای قرارداد جدیدی با محوریت شخصیت مرد عنکبوتی بوده‌اند اما روند مذاکرات به بن بست خورده است. ظاهراً والت دیزنی خواهان سود ۵۰ درصدی از فروش فیلم‌های مرد عنکبوتی بوده اما سونی این پیشنهاد را نمی‌پذیرد. اگر شرایط به همین منوال باقی بماند، در آینده‌ای نزدیک شاهد خروج مرد عنکبوتی از دنیای سینمایی مارول خواهیم بود.

اگر فیلم‌های اخیر مارول را دیده باشید، باید بدانید اتفاقات به گونه‌ای رقم خورده‌اند که پیتر پارکر جایگزین تونی استارک شده و مسئولیت‌های او را بر عهده بگیرد. در نتیجه، خروج مرد عنکبوتی از دنیای سینمایی مارول باعث می‌شود تا تغییرات قابل توجهی را در خط‌های داستانی این دنیای سینمایی شاهد باشیم؛ اتفاقی که ظاهراً مطابق میل طرفداران نیست و همین مسئله نیز باعث شده تا اعتراضات گسترده‌ای را علیه سونی در شبکه‌های اجتماعی به راه بیندازند.

در شرایطی که اکثر طرفداران حق را به والت دیزنی و مارول می‌دهند، دختر استن لی از سونی حمایت کرده است. جوآن سلیا لی در مصاحبه اخیر خود با TMZ به انتقاد از سیاست‌های والت دیزنی و مارول پرداخت. او گفت: «تلاش این دو شرکت برای کنترل کامل روی شخصیت‌های خلق شده توسط پدرم باید مورد بررسی قرار گیرد. شرکت‌های دیگری که در عین تلاش کردن برای سود آوری برای استن لی و میراثش احترام قائل هستند، باید تعادل مورد نیاز را برقرار کنند.»

جوآن سلیا لی در ادامه صحبت‌های خود گفت: «حال این اتفاق می‌خواهد توسط سونی یا دیگران رخ دهد. ادامه تکامل کاراکترهای استن و میراثش لیاقت نقطه نظرات مختلف را دارد. وقتی پدرم فوت کرد، هیچ فردی از والت دیزنی یا مارول برای همدردی با من تماس نگرفت. از روز اول، از کارهای پدرم به عنوان یک کالا برای کسب درآمد استفاده کردند و هرگز برای پدرم یا میراثش هیچ گونه احترام و شایستگی قائل نبودند. هیچ فردی نمی‌توانست بدتر از مدیران والت دیزنی و مارول با پدرم رفتار کند.»

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، والت دیزنی به دنبال سهم ۵۰ درصدی از فروش فیلم‌های مرد عنکبوتی بوده است. بسیاری تسلط روز افزودن والت دیزنی بر صنعت فیلمسازی را موضوعی نگران کننده می‌دانند و اعتقاد دارند سهم کنونی (۵ درصد) این شرکت از فروش فیلم‌های مرد عنکبوتی کافی است.

در آن سوی ماجرا، سونی هم نشان داده که برای ساخت آثار موفق براساس کمیک‌های مرد عنکبوتی نیازی به مارول ندارد. سال گذشته شاهد اکران Spider-Man: Into the Spider-Verse بودیم که توانست جایزه اسکار بهترین انیمیشن سینمایی را از آن خود کند. Venom نیز علی‌رغم بازخوردهای منفی، توانست به فروش کلی ۸۵۶ میلیون دلار دست یابد. قسمت دوم این فیلم و اسپین آف‌های آن از جمله Morbius تایید شده است تا سونی نیز در آینده دنیای سینمایی مختص به خود را داشته باشد.

جدا از همه این‌ها، نباید فراموش کرد که اتمام همکاری میان سونی و مارول می‌تواند نتایج دیگری هم داشته باشد. مارول به واسطه سیاست‌های والت دیزنی علاقه چندانی به استفاده از خشونت در فیلم‌های خود نداشته است. اما اکنون که سونی به‌طور مستقل فیلم‌های ابرقهرمانی خود را می‌سازد، ممکن است شاهد ساخت فیلم‌هایی با درجه سنی بالای ۱۷ سال باشیم.

به گزارش ورایتی، استودیو سازنده Venom در ابتدا قصد داشت تا این فیلم را با درجه سنی مثبت ۱۷ سال بسازد. اما از آن‌جایی که احتمال اضافه شدن این فیلم و اسپین آف‌های آن به دنیای سینمایی مارول وجود داشت، نهایتاً فیلم را با درجه سنی بالای ۱۳ سال روانه سینماها کردند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار