لپ تاپ ها

راهنمای خرید بهترین محصولات Surface مایکروسافت

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

زمانی که شرکت آمریکایی مایکروسافت از سیستم عامل جدید و متمایز خود رونمایی کرد توجه تمامی مخاطبان دنیای دیجیتال به سمت دستگاه‌های نوظهور و پیشرفته جلب شد. این شرکت که با‌ عرضه نسخه ۸ سیستم عامل خود قصد تغییر رویه در توسعه سیستم عامل‌ها را داشت، نوید ظهور دستگاه‌های قابل حمل با صفحات نمایش لمسی را می‌داد که مخاطبان زیادی در تمامی نقاط جهان داشت.

اکنون با توسعه نسخه اولیه این سیستم عامل و پیشرفت در حوزه ساخت قطعات الکترونیکی در مقیاس ریز، می‌توان رویاپردازی‌های مایکروسافت را به چشم و در دنیای واقعی مشاهده کرد.

عرضه سری تبلت‌های قدرتمند مایکروسافت که می‌توان از آن‌ها به صورت لپ‌تاپ نیز استفاده کرد، توجه کاربران را به خود جلب کرده است چرا که آن‌ها می‌توانند دستگاهی با قابلیت حمل آسان و با کارایی یک لپ‌تاپ تمام‌عیار و قدرتمند را در اختیار داشته باشند.

مایکروسافت پس از معرفی اولیه سری Surface خود، هر از چندگاهی یک مدل جدیدتر را عرضه می‌کند و مزیت مهم این دستگاه‌ها وجود نسخه‌های اورجینال ویندوز است که در کنار پردازنده‌های فوق بهینه شده و سریع، به ارزش این محصولات اضافه می‌کنند.

در ادامه امکانات و ویژگی‌های بهترین مدل‌های این سری را معرفی می‌کنیم.

دستگاهی برای افراد خلاق و حرفه‌ای: لپ تاپ ۱۵ اینچی مایکروسافت مدل Surface Book 2- C

لپ تاپ 15 اینچی مایکروسافت مدل Surface Book 2- C

نقاط قوت:

  • طراحی هنرمندانه ظاهری
  • صفحه نمایش بسیار باکیفیت
  • حافظه داخلی و حافظه موقت عالی
  • پردازنده قدرتمند
  • قابلیت تبدیل لپ‌تاپ به تلبت

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا

یکی از دستیارهایی که افراد هنرمند و خلاق به آن نیاز دارند، تبلتی است که سیستمی قدرتمند و به‌روز را ارائه کند و همزمان بتوان از آن به صورت لپ‌تاپ نیز استفاده کرد. دستگاه بسیار پیشرفته مایکروسافت Surface Book 2 این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این محصول مایکروسافت امکانات و کیفیتی در حد یک کامپیوتر قدرتمند دارد و به دلیل طراحی مناسب آن، حمل آسانی دارد.

قبل از معرفی سخت‌افزار این دستگاه باید گفت مزیت مهمی همراه آن ارائه شده است که وجود سیستم عامل پیش‌فرض و نسخه ۱۰ ویندوز است.

مایکروسافت Surface Book 2 وزن ۱.۹ کیلوگرمی دارد و قلب پردازشی آن را اینتل نسل هشتم یعنی Core i7 8650U تشکیل می‌دهد. این پردازنده به طور شگفت‌انگیزی قادر است حداکثر فرکانس ۴.۲ گیگاهرتز را ایجاد کند و با حافظه کش ۸ مگابایتی، وظیفه پردازش اطلاعات کاربر را دارد.

میزان مناسبی از حافظه موقت رم در این دستگاه ارائه شده است که از نوع DDR3 و ظرفیت ۱۶ گیگابایت است و قابلیت مهم این سخت‌افزار را می‌توان وجود حافظه دائمی یک ترابایتی از نوع پرسرعت SSD دانست.

صفحه نمایش این تبلت لپ‌تاپی از نوع بسیار باکیفیت ۱۵ اینچی است که قادر است تصاویر خروجی را با رزولوشن ۲۱۶۰*۳۲۴۰ ارائه کند. این صفحه نمایش که دارای قابلیت چند لمسی است توسط کارت گرافیک معروف و محبوب NVIDIA GTX1060 تغذیه می‌شود که ظرفیت ۶ گیگابایتی دارد.

علاوه بر این ویژگی‌ها، باید گفت شرکت سازنده قابلیت‌های دیگری را نیز در این محصول خود گنجانده است که از آن جمله می‌توان وبکم باکیفیت، بلندگوهای استریو Dolby، کارت خوان، وای‌فای، بلوتوث، پورت یواس‌بی ۳.۰ و درگاه پرکاربرد USB Type-C را نام برد.

مایکروسافت با قرار دادن حسگرهای پنج‌گانه در این دستگاه، آن را به یک وسیله هوشمند همه‌کاره تبدیل کرده است. این حسگرها شامل حسگر روشنایی، مجاورت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما هستند.

طراحی ظریف به همراه سخت‌افزار قدرتمند: تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 7 – F به همراه کیبورد Black Type Cover

تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 7 - F به همراه کیبورد Black Type Cover

نقاط قوت:

  • قابلیت حمل آسان و وزن پایین
  • طراحی ظریف بدنه
  • ظرفیت حافظه داخلی و حافظه رم عالی
  • مجهز به حسگرهای پیشرفته
  • مجهز به درگاه جدید USB-C

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا

مایکروسافت Surface Pro 7 یکی از محصولات سری سورفیس است که با توجه به طراحی ظریف آن در ضخامت ۰.۸۵ سانتی‌متر و وزن بسیار مناسب ۷۹۰ گرمی، برای حمل و استفاده در مکان‌های مختلف گزینه‌ای عالی است.

بدنه این محصول باکیفیت مایکروسافت از جنس آلیاژ منیزیم ساخته شده است و پردازنده‌ای بسیار بهینه شده و به‌روز روی آن قرار دارد. این تراشه از نسل دهم اینتل است که جدیدترین نوع پردازنده‌های این شرکت است و قادر به ایجاد فرکانس حداکثری ۳.۹ گیگاهرتز است.

تبلت لپ‌تاپی مذکور از حافظه رم ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد و دارای حافظه دائمی ۵۱۲ گیگابایتی است. در صورت نیاز می‌توان این حافظه داخلی را با نصب کارت حافظه ۲۵۶ گیگابایتی ارتقا داد.

یکی از بهترین مزیت‌های این تبلت را می‌توان صفحه نمایش آن دانست که با اندازه ۱۲.۳ اینچی قادر است تصاویر باکیفیت بسیار خوب ۱۸۲۴*۲۷۳۶ را ارائه کند.

مایکروسافت Surface Pro 7 دارای دوربین برای تصویربرداری نیز است که دقت لنز اصلی آن ۸ مگاپیکسل و دقت لنز سلفی آن ۵ مگاپیکسل است. همچنین، سنسورهای چهارگانه این دستگاه را شتاب‌سنج، سنجش نور محیط، ژیروسکوپ و سنسور تشخیص چهره تشکیل می‌دهند.

برای برقراری ارتباط، مایکروسافت روی این محصول خود از قابلیت‌های اتصال وای‌فای، بلوتوث، یواس‌بی ۳.۰ و یواس‌بی Type-C استفاده کرده است که علاوه بر این، وجود بلندگوهای استریو، خروجی هدفون و ویندوز پیش‌فرض نسخه ۱۰ از مزیت‌های مهم این تبلت هستند.

همراهی قدرتمند برای امور روزانه: تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 6 – LQ6 به همراه کیبورد TYPE COVER و قلم

تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 6 - LQ6 به همراه کیبورد TYPE COVER و قلم

نقاط قوت:

  • طراحی شده برای حمل آسان
  • کیفیت خوب صفحه نمایش
  • پردازنده قدرتمند
  • حافظه رم و حافظه داخلی مناسب
  • وجود قابلیت‌های ارتباطی متعدد

نقاط ضعف:

  • نبود پردازنده گرافیکی مجزا

6 مایکروسافت یکی از مدل‌های این سری است که مانند سایر مدل‌ها قابلیت جدا شدن کیبورد و صفحه نمایش آن فراهم شده است تا بتوان در عین کاربری تبلت از آن به عنوان یک لپ‌تاپ قدرتمند استفاده کرد.

این دستگاه به دلیل طراحی با هدف حمل آسان دارای وزن ۷۸۰ گرم و ضخامت ۰.۸۵ سانتی‌متر است و برای اجرای نرم‌افزارهای سنگین بسیار کارآمد است چرا که از پردازنده نسل هشتم اینتل Core i5 با حداکثر فرکانس ۳.۶ گیگاهرتز بهره می‌برد.

همچنین می‌توان یکی از نکات مثبت این تبلت را وجود نسخه ۱۰ ویندوز به صورت پیش‌فرض دانست که در عمل به روزترین نسخه سیستم عامل این شرکت است.

سخت‌افزار این دستگاه را حافظه موقت ۸ گیگابایت و حافظه دائمی ۲۵۶ گیگابایت کامل می‌کنند که قابلیت ارتقای حافظه دائمی آن با نصب کارت حافظه خارجی فراهم شده است.

برای کاربری آسان و بدون دردسر، شرکت سازنده از صفحه نمایشی با اندازه متوسط در این تبلت خود استفاده کرده است که اندازه ۱۲.۳ اینچی دارد و رزولوشن آن بالغ بر ۱۸۲۴*۲۷۴۶ پیکسل است. این تعداد پیکسل قابلیت ارائه تصاویری بسیار باکیفیت را دارد.

ارتباط این دستگاه از طریق شبکه بی‌سیم وای‌فای، بلوتوث داخلی و یواس‌بی ۳.۰ با دیگر دستگاه‌ها برقرار می‌شود. همچنین وجود سنسورهای متعدد و به روز شتاب‌سنج، سنجش نور محیط، ژیروسکوپ و تشخیص چهره از قابلیت‌های دیگر این محصول مایکروسافت هستند.

برای سیستم تصویربرداری یا مکالمه اینترنتی، شرکت سازنده از دو لنز اصلی و سلفی در این دستگاه استفاده کرده است که دقت ۸ و ۵ مگاپیکسل دارند و قادر هستند برای کاربری عمومی تصویربرداری مطلوبی را انجام دهند.

مناسب برای مدیران: تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 6 – C به همراه کیبورد

تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 6 - C به همراه کیبورد

 

نقاط قوت:

  • طراحی شیک و بادوام
  • اندازه مناسب برای جابجایی
  • وجود کیبورد همراه دستگاه
  • پردازنده قدرتمند اینتل

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا
  • کمبود پورت‌های اتصال
  • نبود پردازنده گرافیکی مجزا

یکی از مشکلاتی که اکثر مدیران و صاحبان مشاغل با آن همراه هستند، نیاز به یک دستگاه دیجیتال مانند لپ‌تاپ است که بتوان در هر مکانی از آن استفاده کرد. مایکروسافت سورفیس Pro 6-C از گزینه‌هایی است که قدرت یک لپ‌تاپ را در قالب یک تبلت قابل حمل، به ارمغان می‌آورد.

این دستگاه در وزن ۷۷۵ گرم و ضخامت ۰.۸۵ سانتی‌متر و در عین ظرافت و امکان حمل آسان ساخته شده است. گفتنی است برای دوام عالی، شرکت سازنده از جنس بدنه آلیاژ منیزیم در آن استفاده کرده است و پردازنده‌‌ای از شرکت معروف اینتل به نام Core i5 8350U را درون آن تعبیه کرده است که فرکانس کاری آن ۱.۷ گیگاهرتز است.

این پردازنده به همراه حافظه رم ۸ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت سیستم سخت‌افزاری را تشکیل می‌دهند که برای انجام تمامی کارهای اداری و روزمره مانند مرور وب بسیار مناسب است. همچنین، می‌توان در صورت نیاز با نصب یک کارت حافظه خارجی به حجم ۲۵۶ گیگابایت، ظرفیت کل این دستگاه را تا ۵۱۲ گیگابایت ارتقا داد.

این محصول به‌روز مجهز به سنسور تشخیص چهره است و در کنار آن از بلندگوهای استریو دالبی و سنسورهای شتاب‌سنج، سنجش نور محیط و ژیروسکوپ بهره می‌برد. باید اشاره کرد، سنسور سنجش نور محیط این دستگاه برای تطابق نور محیط و نور صفحه نمایش به کار می‌رود تا نور زیاد صفحه نمایش روی چشم کاربر تاثیر منفی نداشته باشد.

تبلت Pro 6-C مایکروسافت از قابلیت‌های ارتباطی وای‌فای، بلوتوث و پورت یواس‌بی ۳.۰ برای ارتباط گرفتن با سایر دستگاه‌های دیجیتال استفاده می‌کند که علاوه بر این امکانات، می‌توان وجود لنز دوربین اصلی و سلفی آن را مزیت مهمی برای برقراری ارتباط‌های تصویری نام برد.

باید اشاره کرد، روی این تبلت یک باتری ۴۵ وات ساعتی قرار گرفته است که قادر است بیش از یک روز کاری توان دستگاه را تامین کند.

انتخابی از رده قیمتی متوسط Surface: تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 6 – B

تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 6 - B

نقاط قوت:

  • آسان برای حمل
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • پردازنده به روز
  • وجود درگاه‌های ارتباطی متعدد

نقاط ضعف:

  • نبود پورت USB Type-C
  • نبود پردازنده گرافیکی مجزا
  • ظرفیت متوسط حافظه داخلی

از جمله محصولات مایکروسافت که ارزان‌ترین مدل سری سورفیس این شرکت است و برای کارهای روزمره طراحی شده است، می‌توان مدل Surface Pro 6-B را نام برد. وجود چنین دستگاهی برای افرادی که دائما باید حساب‌های کاربری خود را چک کنند یا کارهای اداری اینترنتی دارند، از ضروریات محسوب است.

این محصول مایکروسافت از بدنه‌ای بسیار باکیفیت از جنس آلیاژ منیزیم و با وزن ۷۷۵ گرم و ضخامت ۰.۸۵ سانتی‌متر ساخته شده است.

خوشبختانه، پردازنده این دستگاه قادر به پردازش انواع نرم‌افزارهای کاربردی و سنگین است که به همراه نسخه اورجینال ویندوز ۱۰ کار تحلیل اطلاعات آن را برعهده دارند. این پردازنده از نوع Intel Core i5 8350U است که در فرکانس پایه ۱.۷ گیگاهرتز عمل می‌کند که در صورت نیاز به تحلیل‌های سنگین تا ۳.۶ گیگاهرتز قدرت ایجاد فرکانس را دارد.

حافظه‌هایی مناسب برای کاربری‌های روزمره در این تبلت ارائه شده است که می‌توان وجود حافظه موقت ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با قابلیت ارتقا را نام برد.

برای حرفه‌ای تر کردن این تبلت، مایکروسافت از سنسورهای چهارگانه شتاب‌سنج، سنجش نور محیط، ژیروسکوپ و سنسور تشخیص چهره در آن استفاده کرده است که علاوه بر این، می‌توان وجود بلندگوهای استریو دالبی، صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی با رزولوشن ۱۸۲۴*۲۷۳۶، دوربین تصویربرداری و خروجی هدفون را از مزیت‌های مهم آن دانست.

ارتباط این محصول مایکروسافت از طریق شبکه بی‌سیم وای‌فای، بلوتوث و یواس ‌بی ۳.۰ برقرار می‌شود که برای اتصال به دستگاه‌های مختلف دیجیتال در آن فراهم شده است.

علاقه‌مند به خرید لپ تاپ مایکروسافت هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار