نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی کوتاه شیائومی ردمی نوت 9 پرو؛ یکی از بهترین مقرون به صرفه‌های بازار

شیائومی ردمی نوت 9 پرو (Xiaomi Redmi Note 9 Pro) یک گوشی شسته و رفته با مشخصات عالی و قیمت مناسب است. در مطلب پیش رو به سبک تمامی بررسی‌های کوتاه قصد داریم، تا نگاهی جزئی و مختصر به این گوشی جذاب انداخته و شما را بیش‌تر با ویژگی‌های آن آشنا کنیم. اما قبل از اینکه به اصل مطلب بپردازیم، اجازه دهید همین ابتدای کار چند مورد را شفاف‌سازی کنیم.

نسخه‌ای که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم نسخه جهانی شیائومی ردمی نوت 9 پرو است و مدلی که با همین نام در کشور هند معرفی شده یک گوشی متفاوت است. در نسخه جهانی واقع ردمی نوت 9 پرو در هند با عنوان ردمی نوت 9 پرو مکس (Redmi Note 9 Pro Max) عرضه شده و تنها مدلی است که از رم 8 گیگابایتی بهره می‌برد. واقعاً امیدواریم شیائومی هر چه زودتر این روش عجیب و غریب و سردرگم‌کننده نامگذاری گوشی‌های خود را رها کند، هر چند که زیاد هم خوش‌بین نیستیم.

صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 9 پرو

در هر صورت ردمی نوت 9 پرو، دارای یک صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل IPS LCD و وضوح 1080p (و سرعت تازه‌سازی 60 هرتز) است و برای پردازش اطلاعات هم از تراشه اسنپدراگون 720 جی (بدون پشتیبانی از 5G) استفاده می‌کند. حافظه رم این مدل 6 گیگابایت رم است  و از یک باتری بزرگ 5020 میلی آمپر ساعتی برای تأمین انرژی استفاده می‌کند که با سرعت حداکثر 30 وات قابل شارژ است.

یک دوربین تک لنزه 16 مگاپیکسلی در حفره بالای نمایشگر تعبیه شده که برای تهیه عکس‌های سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی کاربرد دارد. در قسمت پشتی هم شاهد به کارگیری یک ماژول چهارگانه هستیم که شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با فناوری Quad-Bayer، یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می‌باشد.

دوربین شیائومی ردمی نوت 9 پرو

در مجموع، شیائومی توجه زیادی به دوربین ردمی نوت 9 پرو داشته و اگر عدم وجود لنز تله فوتو را نادیده بگیریم، باید اعتراف کنیم که با یکی از بهترین تنظیمات دوربین چهارگانه در رنج قیمت زیر 300 یورو مواجه هستیم.

با در دست گرفتن ردمی نوت 9 پرو کاملاً متوجه بلندی بدنه خواهید شد، اما با این حال گوشی اصلاً سنگین و زمخت به نظر نمی‌رسد. در واقع، اصلاً احساس نخواهید کرد گوشی هوشمندی را در دست گرفته‌اید که داخل بدنه آن یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده است.

شیائومی ردمی نوت 9 پرو

مدلی که در اینجا تصاویرش را مشاهده می‌کنید، رنگ موسوم به خاکستری میان‌ستاره‌ای است که البته ته‌مایه آبی هم در آن کاملاً مشهود است. سطح خارجی بدنه کاملاً براق و شیشه‌ای است که می‌تواند موجب لغزش آن در دست شود و به همین دلیل استفاده از یک قاب می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد.

در نهایت باید گفت رابط کاربری جدید MIUI 11 که بر پایه اندروید 10 طراحی شده مانند همیشه عالی است. خود سیستم عامل و برنامه‌ها بسیار نرم و روان اجرا می‌شوند و ظاهر رابط کاربری هم بسیار ساده و تروتمیز طراحی شده است. همچنین بد نیست اشاره کنیم که شیائومی سه دکمه ناوبری استاندارد اندروید را در این نسخه از MIUI همچنان حفظ کرده و اگر دوست دارید تا مانند گوشی‌های مدرن امروزی از جسچرها و میان‌برهای حرکتی برای گشت و گذار در بخش‌های مختلف گوشی استفاده کنید، باید آن را از داخل تنظیمات گوشی فعال نمایید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار