سامسونگنقدو بررسی انواع موبایل

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M31 ; میان‌رده‌ای در حوزه دوربین

هنگامی که سامسونگ سال گذشته Galaxy M30s را به بازار عرضه کرد، ما از قیمت رقابتی در نظر گرفته شده توسط سامسونگ برای آن، شوکه شدیم. M30s فوراً باعث شد که Galaxy A50 بسیار پرهزینه و گران احساس شود و به جز سنسور اثرانگشت در صفحه‌نمایش و طراحی بهتر، تغییر دیگری در این دو گوشی مشاهده نشد. به طور کلی می توان گفت که تقریبا M30s همان گوشی Galaxy A50 سامسونگ است اما با باتری بزرگتری به بازار عرضه می‌شود. سامسونگ به سادگی می‌توانست باتری 6000 میلی آمپر ساعتی را در M30s برجسته کند اما این موضوع در بازاریابی‌ها مورد توجه قرار نگرفت و چیزی که بسیار مهم جلوه شد، دوربین این گوشی بود.

چرا گلکسی M31؟

گلکسی M30 دارای پردازنده جدید Exynos 9611، یک دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی در پشت و یک پنل زیبا 6.4 اینچی Super AMOLED در جلو بود. در حقیقت، سامسونگ در هنگام معرفی Galaxy M30s به ما گفت که دوربین، عمر باتری و نمایشگر مهمترین فاکتورهای امروزه برای جوانان است و این‌ها پارامترهایی هستند که هنگام طراحی گلکسی M31 ، به آن‌ها توجه ویژه‌ای شده است. با این حال، از آنجا که عمر باتری و کیفیت صفحه‌نمایش در M30s بسیار بالاتر از قیمت درخواستی بود لذا سامسونگ بر روی دوربین گلکسی M31 تمرکز بیشتری کرده است. یک دوربین 64 مگاپیکسلی در پشت نیز به همراه یک دوربین ماکرو علاوه بر یک دوربین فوق‌العاده عریض و حسگر عمق وجود دارد. این در حالیست که دوربین جلوی آن به یک سنسور 32MP ارتقا یافته است.

ویژگی های Samsung Galaxy M31
ویژگی‌های Samsung Galaxy M31

طراحی و نمایشگر گلکسی M31

Galaxy M31 دارای بدنه پلی‌کربنات است که تقریباً مشابه Galaxy M30s می‌باشد. از آنجا که یک باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی برای آن انتخاب شده است، M31 سنگین است اما آنقدر سنگین نیست که در مدت زمان کم، شما را خسته کند. با این حال، استفاده از این گوشی‌همراه در مدت زمان طولانی می‌تواند خسته‌کننده باشد و این ممکن است به رغم برچسب قیمت نسبتاً مناسب، مورد پسند همه قرار نگیرد. به طور خلاصه، این طرح ارزش خرید دارد اما بسته به نیازهای شما از یک گوشی است که ارزش واقعی آن را برای شما مشخص می‌کند. در پشت، دوربین چهار گوشه‌ای، داخل یک پنجره مستطیلی و در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است. در کنار دوربین‌ها نیز یک حسگر اثرانگشت خازنی وجود دارد که من هنوز هم فکر می‌کنم بهترین راه حل برای تشخیص اثر انگشت در تلفن‌ها، همین نوع سنسور است. اگر نگران آسیب رسیدن به نمایشگر و بدنه گوشی خود هستید، خرید لوازم جانبی گوشی سامسونگ گلکسی M31 را فراموش نکنید.

طراحی Samsung Galaxy M31
طراحی Samsung Galaxy M31

صفحه‌نمایش 6.4 اینچی Infinity-U Super AMOLED در گلکسی M31 برای این بخش از بازار گوشی‌های هوشمند بسیار عالی است. این صفحه‌نمایش دارای زاویه دید گسترده، رنگ‌های واضح، رنگ سیاه عمیق و سطح روشنایی بسیار خوب است که فقط در تابش شدید نور خورشید، سطح روشنایی کم می‌شود. با این حال، از آنجا که این صفحه‌نمایش، همان صفحه‌نمایش در گلکسی M30s است لذا این صفحه‌نمایش برای گوشی‌های هوشمند 2020 نسبتاً بزرگ است. Galaxy M31 دارای جک هدفون است اما شما برای استفاده از این جک، مجبور خواهید بود که هدفون خود را بخرید چرا که در جعبه این گوشی، هیچ هدفونی وجود ندارد. تمام آنچه شما دریافت می‌کنید یک کابل USB-C و یک شارژر سریع 15W سامسونگ است که در مورد Galaxy M30s نیز چنین بود.

دوربین گلکسی M31

M31 ارزان‌ترین گوشی سامسونگ است که برای آن دوربین عقب 64 مگاپیکسلی ارائه شده است و این گوشی به صورت پیش‌فرض عکس‌های 16 مگاپیکسلی را می‌گیرد. عملکرد روز این دوربین بسیار خوب است. جزئیات زیادی در عکس‌ها دیده می‌شود و دامنه دینامیکی خوب عنوان می‌شود. در مورد ضبط فیلم نیز همین اتفاق می‌افتد. سامسونگ گلکسی M31 همچنین ارزان‌ترین گوشی سامسونگ برای ضبط فیلمبرداری ویدئویی 4K (با سرعت 30 فریم در ثانیه) است و جدا از عدم تثبیت، فیلم‌های ضبط شده در نور روز بسیار خوب به نظر می‌رسند. این عملکرد شبانه است که M31  را ضعیف نشان می‌دهد. مهمتر از همه، این تلفن، حتی وقتی آن را با دو دست نگه می‌دارید، لرزش بیش از حد دارد. اگر آن را مدیریت کنید، وقتی که نور مصنوعی خوبی در اطراف وجود دارد، جزئیات کافی در عکس‌ها خواهید داشت. سامسونگ در هنگام بازاریابی برای M31 اعلام می‌کند که یک دوربین شب شگفت‌انگیز را دریافت خواهید کرد، اما این حالت شب دقیقاً عالی نیست.

رنگ خاص Samsung Galaxy M31
رنگ خاص Samsung Galaxy M31

اول از همه، عکس‌های حالت Night به طور قابل توجهی برش داده می‌شوند، بنابراین در مقایسه با عکس‌های استاندارد کمتر در قاب قرار می‌گیرند. دوم اینکه، عکس‌های حالت شب جلوهای از نقاشی با آبرنگ دارند و غالباً جزئیاتشان پیچیده می‌شود. بعضی صحنه‌ها هنگام گرفتن عکس در حالت شب تفاوت قابل توجهی با حالت عادی ندارند. دوربین فوق‌العاده عریض در M31 یک سنسور 8 مگاپیکسلی مانند دوربین M30s است. گرفتن یک صحنه وسیع مفید است اما انتظار نباید داشته باشید که هنگام بزرگنمایی، به خصوص در شب، جزئیات دقیقی را دریافت کنید. در مورد دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی باید بگوییم که این دوربین عالی است.

دوربین Samsung Galaxy M31
دوربین Samsung Galaxy M31

برای عکس‌های سلفی ، گلکسی M31 دارای یک دوربین 32 مگاپیکسلی است و قادر است تصاویر لذت‌بخشی را ثبت کند. به طور پیش‌فرض، شما عکس‌های 8 مگاپیکسلی دریافت می‌کنید اما اگر دوست دارید جزئیات بیشتری را در سلفی خود ببینید، می‌توانید آن را به حالت 32MP تغییر دهید. در کمال تعجب، می‌توانید فیلم های 4K را با دوربین جلو نیز ضبط کنید. از دیگر مشخصات دوربین می‌توان به حالت Live Focus برای عکس‌های پرتره با دوربین‌های جلو و عقب اشاره کرد که اکثر اوقات بسیار خوب کار می‌کند. همچنین می‌توانید فیلم هایی Super Slow-mo و فیلم‌هایی با حرکت آهسته استاندارد را ضبط کرده و AR Emojis را ایجاد کنید. حالت‌های استاندارد مانند هایپرلاپس و پانوراما نیز در تنظیمات این دوربین وجود دارند.

عملکرد Galaxy M31

Galaxy M31 از همان چیپست Exynos 9611 که در گلکسی M30s ،Galaxy A50s و Galaxy A51 استفاده شده است، بهره می‌گیرد. این پردازنده برای گوشی‌های بودجه‌ای سامسونگ و تلفن‌های میان‌رده از این شرکت استفاده می‌شود و تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که این پردازنده برای کارهای روزمره مناسب است. M31 تا زمانی که شما سعی نکنید برنامه‌ها را تغییر دهید و یا خیلی سریع در رابط کاربری تغییری ایجاد کنید، بدون هیچ لگی، کار می‌کند. بیشتر برنامه‌ها با سرعت راه‌اندازی می‌شوند و از آنجا که 6 گیگابایت حافظه رم در هر دو نوع ذخیره سازی 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی وجود دارد لذا انجام چند کار به طور همزمان با این گوشی، مسئله چالش‌برانگیزی نیست.

صفحه‌نمایش سامسونگ گلکسی M31
صفحه‌نمایش سامسونگ گلکسی M31

عملکرد بازی در عناوینی مانند Call of Duty و PUBG حداقل در تنظیمات پیش‌فرض گرافیکی بسیار خوب است. تلفن هنگام لود شدن یک بازی و شروع به بازی می‌تواند دچار لکنت شود اما این لکنت‌ها بعد از یک دقیقه یا دو دقیقه ظاهر نمی‌شوند. همچنین در تنظیمات فوق‌العاده فریم در PUBG مشکلی پیش نیامد و بازی‌هایی مانند Asphalt 9 و Modern Combat 5 نیز خوب اجرا می‌شوند. این چیزی است که من در گلکسی A50 و M30s نیز به آن توجه کردم. Exynos 9610/9611 برای رابط کاربری عمومی عالی نیست اما GPU Mali-G72 MP3 آن بسیار خوب عناوین بازی را کنترل می‌کند.

نرم افزار سامسونگ گلکسی  M31

مانند هر گوشی دیگری که سامسونگ در سال 2020 راه‌اندازی کرده است، Galaxy M31 اندروید 10 را با One UI 2.0 اجرا می‌کند. One UI Core 2.0 در این گوشی به خوبی اجرا می‌شود که این برنامه در واقع یک نسخه از بین رفته One UI 2.0 است که سامسونگ نیز با بروزرسانی اندروید 10 به Galaxy M20 و Galaxy M30 معرفی کرده است. شما ویژگی‌هایی مانند ضبط کننده صفحه‌نمایش داخلی یا حتی چیزهایی با عنوان Secure Folder دریافت نمی‌کنید. Samsung Pay و Samsung Pay Mini پشتیبانی نمی‌شوند. همچنین Bixby کاملاً از دست رفته است.

حتما بخوانید: سامسونگ گلکسی A20s، یک گوشی مرغوب با قیمت مناسب

Samsung Galaxy M31
Samsung Galaxy M31

از آنجایی که Galaxy M31 اندروید 10 را اجرا می‌کند. به زودی، به‌روزرسانی اندروید 11 و اندروید 12 را دریافت می‌کند. ممکن است اندروید 11 به سرعت فرا رسد. به روزرسانی‌های امنیتی احتمالاً هر دو ماه یک بار برای دو سال اول و هر زمان که لازم باشد از سال سوم به بعد ارائه شود.

عمر باتری گلکسی M31

با یک باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی، جای تعجب نیست که گلکسی M31 با یک بار شارژ بتواند مدت زمان طولانی را دوام آورد. من همیشه یک روز کامل از مصرف باتری را با استفاده سنگین دریافت می‌کردم و با استفاده از نور زیاد و نه خیلی سنگین، لازم نیست که آن را تا اواخر عصر روز بعد شارژ کنید. انتقال به LTE به طور طبیعی عمر باتری را کاهش می‌دهد اما هنوز هم می‌توانید یک روز کامل با استفاده نسبتاً سنگین داشته باشید. M31 از شارژ سریع 15W پشتیبانی می‌کند. با یک باتری بزرگ، سرعت شارژ سریع آن اهمیت چندانی ندارد و با توجه به اینکه قیمت مسئله مهمی برای سامسونگ در سری M است، احتمالاً به زودی شاهد مشخصات شارژ سریع نخواهیم بود.

Samsung Galaxy M31
Samsung Galaxy M31

نتیجه گیری

Galaxy M31 کمابیش گلکسی M30s را با دوربین ماکرو، دوربین اصلی با وضوح بالاتر، رم بیشتر در نوع پایه و نرم افزارهای جدید ارائه می‌دهد. در گلکسی M31، نرم‌افزارهایی با قابلیت بسته‌بندی بیشتر، کیفیت بهتر دوربین عقب 64 مگاپیکسلی با عملکردی بهتر در نور کم و یک صفحه‌‌نمایش Infinity-O با حاشیه‌های کوچکتر را مشاهده می‌کنید که همه این‌ها در قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد.

منبع: SamMobile

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار