نقدوبررسی انواع دوربین

بررسی ویدیو کنفرانس لاجیتک مدل BCC950

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.
Logitech BCC950 Conference Cam

BCC950 عنوان دوربین مخصوص کنفرانس جدید کمپانی لاجیتک (Logitech) است که می‌تواند مشکل فقدان پوشش کامل محیط جلسات و ویدیو کنفرانس‌های آنلاین را حل کند. این محصول جدید، دارای ساقه‌ای مکانیکی است که می‌تواند ارتفاع دوربین را 24 سانتی‌متر افزایش دهد و به ارتفاع دید افراد نشسته پشت میز جلسه برساند. شما می‌توانید BCC950 را 180 درجه به چپ و راست بچرخانید (Pan) و زاویه دید عمودی لنز را تا 55 درجه به سمت بالا و پایین تغییر دهید. به این ترتیب، می‌توانید هر زاویه و هر نمایی که می‌خواهید را به مخاطبان خود نشان دهید. برخلاف وب‌کم‌های عادی که وضوح تصویر پایینی دارند، این محصول دارای وضوح تصویر FullHD و لنز Carl Zeiss ساخت شرکت سونی (Sony) است. این لنز قابلیت فیلم‌برداری با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد؛ در نتیجه تصویر ارسالی دوربین شما با بالاترین کیفیت و بدون هر گونه پرش و تکه‌تکه شدن به طرف مقابل می‌رسد. لاجیتک یک ریموت کنترل با برد 10 متر را هم ضمیمه دوربین کنفرانس BCC950 کرده‌است تا بتوان از راه دور هم کنترل دوربین را در اختیار گرفت و اعمالی از قبیل زوم کردن، تغییر زاویه، وصل کردن و قطع تماس را به‌راحتی انجام داد. BCC950 دارای یک اسپیکر و میکروفون داخلی هم هست که نویزگیر هم مجهز شده‌اند و می‌تواند تا شعاع 2.5 متر، صدایی بسیار شفاف و باکیفیت را به شما ارایه دهند و مخابره کنند. از دیگر ویژگی‌های این وب‌کم زیبا می‌توان به قابلیت فوکوس خودکار، وجود یک موتور جهت چرخش وب کم و زاویه دید لنز و بهره‌بری از لنز بسیار باکیفیت کارل زایس (Carl Zeiss) نام برد.

نکات مثبت:

  • ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰
  • اسپیکر با صدای بلند و رسا
  • پایه زیبا و کاربردی
  • ریموت کنترل کارآمد
  • بدون نیاز به نصب درایور در سیستم عامل ویندوز ۷
  • مناسب برای کار کردن با بسیاری از برنامه های حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای.

نکات منفی:

  • قیمت بالا

نتیجه‌گیری کلی: ویدیو کنفرانس مدل BCC950 بیشتر برای استفاده حرفه ای کارآمد است و در این صورت ارزش خرید بالایی دارد. طراحی زیبا و نوآورانه و ویژگی های متعدد باعث شده‌اند که این مدل نسبت به بقیه وب کم ها عملکرد بهتری داشته باشد.

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا


دوربین کنفرانس لاجیتک مدل BCC950

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا

این وب کم می‌تواند با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و با کیفیت ۱۰۸۰ تصویر برداری کند. زاویه دید ۷۸ درجه ای دارد و می‌تواند برای یک کنفرانس چند نفره و کوچک بسیار کارآمد باشد چون می‌تواند تا ۱۸۰ درجه بچرخد و همه جا را پوشش دهد. این مدل بیشتر به درد اتاق کنفرانس یک شرکت می‌خورد و برای کسی که استفاده خانگی داشته باشد به آن اندازه کارآمد نخواهد بود.

طراحی و ریموت کنترل

در صورت خرید قطعاتی که به همراه این دستگاه دریافت خواهید کرد زیاد خواهند بود. خود وب کم در اصل به شکل یک توپ کوچک است که با استفاده از یک دسته پلاستیکی به پایه اصلی متصل می‌شود. علاوه بر این یک آداپتور AC، ریموت کنترل و کابل USB جداگانه نیز دریافت خواهید کرد.

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا

ریموت کنترل این وب کم کوچک است و روکش پلاستیکی دارد. شما با استفاده از این ریموت کنترل می‌توانید درجه و زاویه دوربین را تنظیم کنید و یا از ویژگی بزرگ نمایی بهره ببرید. همچنین می‌توانید از این طریق  صدای آن را کم و زیاد کنید یا به تماس ها پاسخ دهید. دکمه های این ریموت کنترل بزرگ هستند و کار کردن با آن بسیار راحت است.

پایه این وب کم طراحی بسیار کاربردی دارد. زاویه قرار گیری این پایه رو به بالا است و همین باعث می‌شود که استفاده کردن از دکمه ها راحت‌تر شود و همچنین از این طریق صدای اسپیکر نیز بهتر به گوش خواهد رسید. سمت چپ پایه شش دکمه قرار دارد که از طریق آنها میتواند زاویه دوربین را تنظیم کنید و از قابلیت بزرگ نمایی بهره ببرید. دکمه های مربوط به پاسخ دادن و یا رد کردن تماس وسط پایه تعبیه شده‌اند. در سمت راست پایه نیز دکمه های کم کردن و زیاد کردن صدا به علاوه دکمه بی صدا کردن وب کم قرار داده شده اند. تمام دکمه ها پلاستیکی هستند و با فشار دادن آنها صدایی تولید نمیشود بنابراین می‌تواند بدون اطلاع مخاطب از آنها استفاده کنید.

نرم افزار، عملکرد دستگاه و نتیجه گیری

 

یکی از بهترین ویژگی های این وب کم نصب شدن آن بدون نیاز به درایور است. برای راه اندازی این وب کم شما تنها باید دوربین را به پایه متصل کنید و آداپتور AC را به پریز برق وصل کنید. سپس کابل USB را به سیستم خود متصل کرده و از دوربین استفاده کنید. به گفته شرکت لاجیتک مدل BCC950 از برنامه هایی همچون Adobe Connect, Avaya, Cisco WebEex, Citrix GoToMeeting, FaceTime, Google Hangouts, Office365, Vidyo و Skype پشتیبانی می‌کند.

وب کم های شرکت لاجیتک به صورت کلی عملکرد خوبی دارند. لنز کارل زایس مورد استفاده قرار گرفته در این مدل از قابلیت فوکوس اتوماتیک بهره میبرد و همچنین وابسته به شرایط محیطی تصویر را تنظیم میکند. تصویر برداری به صورت زنده نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. صدای پخش شده توسط اسپیکر های وب کم بسیار بلند و رسا است.

با فشار دادن دکمه های تنظیم زاویه دوربین به آرامی حرکت خواهد کرد و در زاویه تعیین شده قرار خواهد گرفت. اگر دکمه ای را فشار دهید و نگه دارید پس از چند ثانیه دوربین به حرکت در خواهد آمد و به سرعت در آن زاویه قرار خواهد گرفت. دکمه های روی پایه و ریموت کنترل یکسان هستند و احتیاجی نیست که شما حتما از طریق پایه دوربین را تنظیم کنید. از این طریق دو راه برای تنظیم کردن دوربین وجود دارد و همین باعث می‌شود که این دستگاه بیش از پیش کاربردی و کارآمد باشد.

این وب کم قیمت بالایی دارد و برای شرکت ها و موسسه ها ساخته شده است و همین باعث میشود که یک کاربر عادی سراغ چنین دستگاهی نرود. اگر به دنبال یک وبکم ساده هستید ما وب کم Creative Live! Cam inPerson HD را که ارزان تر از این مدل است و برای استفاده کردن از برنامه اسکایپ ساخته شده و همچنین چهار میکروفون جداگانه دارد به شما پیشنهاد می‌دهیم. البته قابل ذکر است که کیفیت تصویر آن ۱۰۸۰ نیست و ریموت کنترل هم ندارد. علاوه بر این تنظیم کردن زاویه آن نیز کار آسانی نیست. اگر به دنبال یک وب کم همه فن حریف هستید ما مدل HP Webcam HD 5210 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این وب کم برای استفاده شخصی ساخته شده و کیفیت تصویر برداری آن ۱۰۸۰ است و همچنین اسپیکر های آن نیز صدای بلند و رسایی دارند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار