بازیگیمینگ

لیست بهترین بازی های شوتر اول شخص | 35 بازی برتر شوتر تک نفره و چند نفره

قبل از معرفی لیست بهترین بازی های شوتر اول شخص (FPS) جا دارد به تاریخچه‌ی بی نظیر این ژانر و پیشرفت خیره کننده‌ی آن در چند سال اخیر نگاه کوتاهی داشته باشیم.

قبل از این که این سبک از بازی‌های ویدیویی با نام کنونی خود شناخته شوند، این بازی‌ها را در اصطلاح فنی «Doom Clones» معرفی می‌کردند. Doom Clones به معنای بازی‌های شبیه ساز Doom است

در واقع حدود بیست سال پیش، id Software عنوانی را به دنیای بازی معرفی کرد که آغازگر یک پدیده و سبکی مشخص در صنعت بازی سازی شد. از آن زمان به این سمت، شوترها با انتشار مادها، LAN پارتی‌ها، ورزش‌های الکترونیک، co-op و شاهکارهایی که با بودجه‌های سنگین ساخته شدند، گستردگی بی مثالی پیدا کردند.

تفنگ و دشمن، عناصر اصلی این بازی‌ها را تشکیل می‌دهند اما ما به بازی های شوتر اول شخص تنها با دید یک شبیه سازِ خشونت نگاه نمی‌کنیم. ما به نحوه‌ی به کارگیری ذهن کاربر توسط این بازی‌ها ارزش قائل می‌شویم؛ داستان‌های غنی، دنیای درگیر کننده و بسترهای اجتماعی این بازی‌ها در ایجاد ارتباط میان انسان‌های سرتاسر جهان، از جمله مهم‌ترین جنبه‌های یک بازی شوتر اول شخص محسوب می‌شود.

لیست بازی‌ های شوتر اول شخص ما شامل چه بازی‌هایی می‌شود؟

هر وقت که مشغول لیست کردن بازی‌ها بر اساس یک دسته‌بندی مشخص می‌شویم، اولین قدم، تبیین مفهوم «بهترین» در موضوع مورد نظر است.

در این مورد به خصوص، ما باید شوترهایی را در این لیست جا دهیم که بر اساس مقیاس‌ها و ملاک‌های کاربران امروز، جذاب محسوب می‌شوند. بازی‌ها – به خصوص بازی‌های سه بعدی – سن مشخصی دارند. آن‌ها محصولات یک تکنولوژی هستند که بر اساس آن ساخته می‌شوند. مثلاً برتر دانستن Battlefield V به Battlefield 1 هیچ کمکی به انتخاب یک بازی خوب نخواهد کرد.

ما این عامل را بیشتر از سابقه‌ی تاریخی یک بازی در انتخاب‌های خود دخیل می‌کنیم. با حرکت در این مسیر، می‌توانیم یک لیست قابل اتکا از بازی های شوتر اول شخص که مناسب نسل امروزِ بازی‌های ویدیویی هستند را تهیه کنیم؛ نه یک لیست از مشهورترین بازی‌های موجود در بازار.

البته نباید به طور کلی از تأثیر بازی‌ها صرف نظر کنیم؛ اما عواملی مانند نوآوری یا تحت تأثیر قرار دادن جامعه‌ی مخاطبین به دلیل عوامل خاص یا برای یک زمان مشخص، در میان معیارهای ما وزن کمتری دارند.

ضمن این که ما توجه ویژه‌ی خود را روی آن چه که یک بازی را به یک شوتر واقعی تبدیل می‌کند متمرکز خواهیم کرد. ما تجربه‌ی بازی‌هایی مانند Fallout: New Vegas ،System Shock 2 و Deus Ex را به شدت توصیه می‌کنیم؛ اما آیا این انتخاب به دلیل کیفیت بالای ارائه‌ی یک تجربه‌ی شوتیگ است یا این که این بازی‌ها داستان خوبی داشته و حالا تفنگ هم در آن دیده می‌شود؟ با در نظر گرفتن این مقیاس، به یک لیست قابل اتکا خواهیم رسید.

بهترین بازی های شوتر اول شخص تک نفره کدام‌اند؟

ما بازی‌های این لیست را برای افرادی که علاقه‌مند به تجربه تنهای با تا به تنهایی پشت سیستم خود نشسته و به جنگ هیولاها و آدم بدهای دنیای این بازی‌ها بروند، پیشنهاد می‌کنیم.

ممکن است این بازی‌ها شامل بخش‌های مولتی پلیر هم باشند؛ اما مطمئناً بازی‌های چند نفره‌ی بهتری نسبت به این‌ها وجود دارند که ما در ادامه معرفی خواهیم کرد. این بازی‌ها تنها به دلیل کیفیت تجربه‌ی انفرادی آن‌ها در این فهرست جمع آوری شده‌اند.

 

18- بازی Crysis

  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۷
  • توسعه دهنده: Crytek
  • لینک استیم: Crysis

هر بازی شوتر ویژگی‌ها و برگ برنده خاص خود را دارد و همه بازی‌هایی که در این لیست آورده‌ایم حتما یک ویژگی بارز دارند که آنها را میان انبوهی از بازی های شوتر اول شخص متمایز می‌کند، اما هیچ‌کدام کرایسیس نیستند!

خصیصه اصلی بازی Crysis چیزی نیست جز قابلیت‌هایی که به پلیر می‌دهد برای پیشروی در دنیای بازی و از پا در آوردن دشمن‌ها. زره نانویی کرایسیس معروف است و اگر نمی‌دانید چرا چه‌قدر، کافی‌ست همین الان سری به اولین کرایسیس بزنید تا متوجه این شهرت بشوید.

Crysis علاوه بر روایت جذاب داستان خود (حداقل در نسخه اول) با قابلیت‌های Nano Suit تجربه‌ای کامل نو و ناب برای بازیکن خود به ارمغان می‌آورد که در دیگر بازی های شوتر نمی‌توان مشابه‌اش را پیدا کرد.

17- بازی Dusk

  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۸
  • توسعه دهنده: David Szymanski
  • لینک استیم: Dusk

بازی Dusk یکی از بالاترین نمرات را در میان بازی‌های شوتر اول شخص سال ۲۰۱۸ به دست آورد. این بازی، پس زمینه‌ای از بازی های کلاسیک FPS داشته و از بازی‌هایی مانند Quake ،Doom و Half-Life الهام گرفته است.

اگر شما هم از افرادی هستید که عقیده دارند بازی‌های شوتر از دهه‌ی ۱۹۹۰ به این سمت خیلی کندتر شده‌اند، احتمالاً این همان چیزی است که به دنبال آن می‌گردید.

بازیکنان در بازی Dusk سه مأموریت اصلی را در پیش دارند که در این بین مجموعه‌ی جالب و گاهی اوقات مضحکی از سلاح‌ها و مهمات ویژه‌ی این بازی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. مثلاً سلاح Riveter یک دستگاه پانچ است که میخ‌های انفجاری به سمت دشمن شلیک می‌کند.

Dusk فراتر از یک بازی نوستالژیک است. مراحل متنوع و مقدار کمی از حال و هوای ترسناکی که در ساختار بازی اعمال شده، تجربه‌ی جالب و به یادماندنی را ارائه خواهد کرد.

Titanfall 2

16- بازی Titanfall 2

  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۶
  • توسعه دهنده: Respawn Entertainment
  • لینک اوریجین: Titanfall 2

بازی Titanfall 2 با وجود قابلیت‌های بسیار خوبی که در بحث ارائه‌ی یک تجربه‌ی مولتی پلیر دارد، به دلیل برتریِ بخش داستانی و انفرادی خود در لیست ما قرار گرفته است.

فرایند توسعه‌ی بخش سینگل پلیر این بازی با سبک جالبی صورت گرفته است. در واقع اعضای مختلف این تیم، ایده‌های خود را درباره‌ی آنچه که تجربه‌ی انفرادی بازی Titanfall 2 را بهبود می‌بخشد، ارائه کرده‌اند. نتیجه‌ی نهایی، ترکیبی از چالش‌های پلتفرمینگ، سبک تغییر مراحل و حتی عناصر مربوط به پازل‌ها و معماهای حین بازی است که در کنار BT، همراه مکانیکی و همیشگی شما، یک تجربه‌ی منحصر به فرد را به کاربر منتقل می‌کند.

Bulletstorm

15- بازی Bulletstorm

  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۱
  • توسعه دهنده: People Can Fly و Epic Games
  • لینک استیم: Bulletstorm

بازی Bulletstorm یک بازی شوتر خوش ساخت و score attack است که با تمامی عناوین موجود در این لیست تفاوت کوچکی دارد. وسیله‌ی جانبی جالبی که Energy Leash نامیده می‌شود، امکان حرکات سریع، ترکیب ضربات کومبو و نمایشی و همچنین استفاده‌ی خلاقانه از مجموعه‌ی سلاح‌های این بازی را فراهم می‌کند.

دیالوگ‌های این بازی عمداً به شکلی غیر رسمی و دربرگیرنده‌ی الفاظ توهین‌آمیز تدوین شده تا با قرار گرفتن در کنار سبک اکشن و هیجان انگیز بازی، ترکیب بی‌نقصی را ایجاد کند. Rick Remender، نویسنده‌ی مشهور کتاب‌های مصور کامیک بوک، مسئولیت نویسندگی دیالوگ‌های این بازی را بر عهده داشته است.

هم اکنون نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی Full Clip Edition این بازی در استیم قابل دریافت است اما قیمت ۵۰ دلاری آن برای یک بازی شش ساله کمی زیاد به نظر می‌رسد. با در نظر گرفتن این موضوع که ورژن قدیمی این بازی نیز همچنان خوب به نظر می‌رسد، می‌توانید با خرید آن در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

 

14 – بازی Prey

  • تاریخ انتشار: 2017
  • توسعه دهنده: Arkane Austin
  • لینک استیم: Prey

بازی Prey یک شوتر اول شخص فضایی در سبک بقا از سازندگان Dishonored است که شما را به دنیای مدرن و آینده می‌آورد. یک‌سری موجود فضایی ناشناخته به یک ایستگاه فضایی حمله کرده‌ و تقریبا همه را از بین برده‌اند. این موجدات به هیچ وجه نباید به زمین برسند و باید همین جا به طور کامل نابود شوند. Prey یک زمین بازی متراکم و کشنده برای آزمایش و اکتشاف است.

به یک در بسته برخورده‌اید؟ خب می‌توانید تعمیرش کنید، به زور بازش کنید یا به لطف توانایی‌هایی که از بیگانگان فراگرفته‌اید، به یک فنجان تبدیل شده و از لای درز به داخل نفوذ کنید. شاید از لای آن درز بتوانید قفل در را نیز بشکنید.

No One Lives Forever

13- بازی No One Lives Forever

  • سال انتشار: ۲۰۰۰
  • توسعه دهنده: Monolith

در شرایطی که بازی‌های کلاسیک بهتر است در خاطرات ما باقی مانده باشند تا این که روی پی سی های مدرن نصب شوند، بازی No One Lives Forever هنوز خود را بالا نگه داشته است.

این بازی به لطف طراحی هنری چشم‌نواز، مجموعه سلاح‌های جذاب (از تپانچه‌ی خوش دست ۳۸ میلی‌متری گرفته تا کیف دستی‌های راکت لانچر و رژ لب‌های انفجاری!) و هوش مصنوعی فوق‌العاده ماهری که دارد، هنوز ارزش تجربه کردن را خواهد داشت.

Monolith با طراحی خلاقانه‌ی سبک مراحل این بازی و نویسندگی طنز و بسیار جالبی که خود سبک مستقلی برای این بازی محسوب می‌شود، عملکرد بسیار خوبی را در طراحی بازی No One Lives Forever از خود به جا گذاشته است. فقط اگر راه ساده‌تری برای پیدا کردن نسخه دیجیتال این بازی برای پلتفرم‌های کنونی وجود داشت، دیگر همه چیز عالی می‌شد.

Metro Exodus

12- بازی Metro Exodus

  • تاریخ انتشار: 2019
  • توسعه دهنده: 4A Games
  • لینک استیم: Metro 2033

بازی Metro Exodus شامل Metro 2033 و Metro: Last Light است که در اصل آن دو را در قالب یک بازی عرضه کرده است. بازی‌های در سری مترو، انسان‌ها زمین‌های آلوده به تشعشعات اتمی را رها کرده و در تونل‌های متروی مسکو به دور موجودات عجیب و غریبی که بعد از این وقایع پدیدار شدند، زندگی می‌کنند.

شما باید در این بازی توجه داشته باشید تک‌تک فشنگ‌های سلاح شما از ارزش بالایی برخوردار است. مجموعه‌ی Metro ارتباط جالبی بین سبک‌ بقا، وحشت و شوتر اول شخص ایجاد کرده است. سلاح‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند، فضاسازی متروک بازی بسیار خوب صورت گرفته و گرافیک بازی بسیار چشم نواز و به یاد ماندنی است. حالا و با انتشار نسخه‌ی Redux این بازی جذاب‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

 

 

11 – بازی Black Mesa

  • تاریخ انتشار: 2020
  • توسعه دهنده: Crowbar Collective
  • لینک استیم: Black Mesa

فصل‌های اولیه بازی Black Messa در واقع یک فاجعه جهانی وحشتناک را به تصویر می‌کشد. شما یک کابوس را تجربه می‌کنید و همه این‌ها قبل از زمانی است که به Xen برسید. از این بخش به بعد مثل بدترین تکه‌های Half-Life است و حتی می‌توان گفت که با یک بازی دیگر مواجه‌اید.

استفاده از ماژول‌های پرش بلند برای پرواز بر فراز جنگل‌های بارانی و سرسبز بیگانگان و عبور از اردوگاه‌های کار اجباری، هیجان انگیز و در عین حال تراژیک است. Xen به طرز واقع گرایانه‌ای بیگانه است و بسیار با اسطوره‌های Half-Life یکپارچه شده است. با بازی خلاقانه و غافلگیرکننده‌ای طرف هستیم.

BioShock

10- بازی BioShock

  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۷
  • توسعه دهنده: Irrational Games
  • لینک استیم: BioShock

بزرگترین نقظه قوت بازی‌های بایوشاک طراحی محیط این بازی است؛ و آنچه که Rapture از بهشت مخروبه‌ی خود به بازیکن عرضه می‌کند، دشمنانی هستند که در عین عدوت، حس تراژدیک دلسوزی و همدردی را در ذهن مخاطب خود پرورش می‌دهند.

وقتی برای اولین بار با Splicer یا Big Daddy مواجه می‌شوید، احساس شما ترکیبی از کنجکاوی، دلسوزی و ناگهان ترس و خشونت خواهد بود. یکی از بهترین کارهای Irrational، توجه ویژه به طراحی صدای هیولاهای خود است.

صحبت‌های دیوانه‌وارِ Splicers و صدای قدم‌های آهنی Big Daddy همگی در ارائه‌ی یک تجربه‌ی بی نقص نقش دارند. ترس از محیط‌ها تنگ و بسته و استرس و اضطرابی که Rapture به بازیکنان خود منتقل می‌کند، به شما اجازه می‌دهد تا بی‌روا و بی‌باک به سمت دشمن حمله ور شده و با شات گان‌های ارتقاء یافته‌ی این بازی به نوعی انتقام این ترس و وحشت را از آن‌ها بگیرید.

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

9- بازی S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۰
  • توسعه دهنده: GSC Game World
  • لینک استیم: S.T.A.L.K.E.R

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های بازی Pripyat، اعتماد و اعتباری است که نسبت به بازیکنان خود داشته و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا خود محیط خشن و بی‌رحم بازی را کشف کنند. در مرحله‌ی The Zone، ایستادن در کنار یک حوضچه‌ی اشتباه، ممکن است تمام آن چیزی باشد که برای کشتن شما نیاز است.

می‌توان بازی S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat را پایتخت مرگ بازی‌های FPS توصیف کرد. شهری که مملو از زامبی‌های مسلح، ربات‌های انسان نمای Cthulhus و تله‌های مرگ باری است که دائماً جان شما را تهدید می‌کنند.

S.T.A.L.K.E.R یک بازی عاری از هرگونه توضیح، تشریح و کمک اضافی است و هر باری که از مصایب آن جان سالم به در می‌برید، احساس پیروزی به شما دست می‌دهد. GSC با تلفیق واقع گرایی در کنار خلاقیت و امکانات بالای بازی، جلوه‌های بی‌نظیری همچون شبیه‌سازی فوق العاده دقیق نحوه‌ی شلیک گلوله به مبارزات هیجان انگیز این بازی افزوده است.

8- بازی Amid Evil

  • تاریخ انتشار: 2019
  • توسعه دهندهIndefatigable
  • لینک استیم: Amid Evil
  بهترین بازی های تیراندازی اول شخص بر اساس متاکریتیک

لازم نیست برای میخوب کردن دشمنان به دیوار حتما طرفدار Hexen باشید. بازی Amid Evil یادآور بازی‌های کلاسیک سبک شوتر اول شخص است. معابد کم ارتفاع آن، باس‌های مضحکش (مبارزه با کرم فضایی یک چیز دیگر است) و سلاح های اسطوره‌ایش، همگی در نوع خود عالی هستند.

حالت سخت آن به شدت چالش برانگیز است و هر مرحله چالش برانگیزتر هم می‌شود. سریع و چالش برانگیز. البته این سختی هرگز شما را نا امید نمی‌کند؛ مخصوصا وقتی که Soul Juice کافی جمع آوری کنید به شدت می‌توانید فوق‌العاده باشید.

F.E.A.R

7- بازی F.E.A.R

  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۵
  • توسعه دهنده: Monolith
  • لینک آمازون: F.E.A.R

درگیری‌های سوپرنچرال و فراطبیعی گیم پلی بازی F.E.A.R به نوعی از مبارزات مسلحانه‌ی این بازی جدا محسوب می‌شود. یک لحظه در حال متوقف کردن زمان و حرکات ابرقهرمانانه هستید و در راهروی بعدی وحشت زده در حال فرار از دست روح یک دختر بچه هشت ساله اید.

بازی F.E.A.R با تلفیق ژانر اکشن و وحشت، به طور همزمان هیجان شما را برانگیخته و ترس را در وجود بازیکن تزریق می‌کند. طراحی سلاح‌های F.E.A.R فوق العاده تحسین برانگیز است. دشمنان این بازی بسیار باهوش بوده و به خوبی مسیرها را پیدا می‌کنند. طراحی محیط بازی با وجود قدیمی بودن تکنولوژی ساخت به زیبایی شبیه سازی شده و انفجارهای اسلوموشن به خوبی در آن به تصویر کشیده می‌شود.

Devil Daggers

6- بازی Devil Daggers

  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۶
  • توسعه دهنده: Sorath
  • لینک استیم: Devil Daggers

شوتر اول شخص و شیطانی Devil Daggers هیچ توضیحی برای وقایع خود ارائه نمی‌کند. فقط شما در مقابل موج حملات موجودات شیطانی قرار قرار گرفته و رفته رفته به تعداد و سطح سختی این حملات اضافه می‌شود.

این سبک اولین بار در بازی‌های FPS دهه‌ی ۹۰ و آرکید شوترهایی مانند Robotron یا Geometry Wars معرفی شد اما بازی Devil Daggers بر خلاف این بازی‌ها قصد ندارد لبخند را به چهره‌ی شما بنشاند.

وقایع این بازی بعضاً ناراحت کننده و سبک گیم پلی آن بی‌رحم و کینه‌جو است. به محض برخورد اولین ضربه از سوی یکی از این موجودات شیطانی، کار تمام است. گاهی اوقات حتی یک دقیقه دوام آوردن در این بازی هم یک موفقیت محسوب می‌شود.

 

5- بازی Half-Life: Alyx

  • تاریخ انتشار: 2020
  • توسعه دهنده: Valve
  • لینک استیم: Half-Life: Alyx

مانع بزرگی برای تجربه بازی وجود دارد و آن هم یک هدست VR است. با وجود اینکه فقط سه اسلحه در بازی وجود دارد اما باید گفت که بازی Half-Life: Alyx واقعا هیجان انگیز است.

همزمان با اینکه زامبی‌ها در حال حرکت هستند، شما باید به صورت فیزیکی خشاب کلت‌تان را خارج کرده و خشاب جدید را وارد کنید. یا اینکه تیر شاتگان را یکی یکی وارد اسلحه کنید. بعضی وقت‌ها حتی باید این کار را در تاریکی تقریبا مطلق انجام دهید. واقعا کار سختی است اما با گذر زمان، کم‌کم به آن مسلط می‌شوید. فراموش نکنید، این کار را باید سریع انجام بدهید چون معمولا زامبی‌ها و سربازها از همه طرف در این هنگام دارد به سوی‌تان یورش می‌آورند. اسلحه‌ها قابل ارتفا هستند. می‌توانید شاتگان خود را به یک نارنجک انداز مجهز کنید یا خشاب بزرگ‌تری به کلت خود وصل کرده تا دیرتر مجبور به ریلود کردن‌اش شوید.

چه تونل‌ها و زیرزمین‌های پر از ترس و وحشت و چه جنگ‌های وسیع در بالای زمین، هردو قلب‌تان را به تپش درمی‌آوردند. اینطور مواقع اگر با دست‌های‌تان روی کنترلر نبود، حتما در حال جویدن ناخن‌های خود می‌شدید. بازی Half-Life: Alyx کاراکتر‌های به شدت دوست داشتنی‌ (مخصوصا خود Alyx) دارد. دشمان جدید و قدیمی‌های محبوب‌اش به شدت عالی هستند. محیطی پر زرق و برق و داستانی جذاب دارد. در کل بازی ترکیبی فوق‌العاده از ویژگی‌های نسخه‌های قبل Half-Life و پیچیدگی‌های واقعیت مجازی است.

Wolfenstein: The New Order

4- بازی Wolfenstein: The New Order

مجموعه بازی‌های Wolfenstein همواره به عنوان یکی از بهترین بازی‌های FPS شناخته می‌شوند. طراحی لول بسیار عالی، لذت تیراندازی با سلاح‌هایی که در هیچ بازی دیگری نخواهید یافت و همچنین داستان سطحی ولی سرگرم کننده‌ای که به تغییر تاریخچه‌ی جنگ جهانی دوم و نازی‌های آلمانی می‌پردازد، همگی از نقاط قوت بازی Wolfenstein: The New Order به شمار می‌روند.

امکان استفاده‌ی همزمان از دو سلاح در هر دو دست، یکی از قابلیت‌های هیجان انگیزی است که در این بازی به اوج کیفیت تجربه‌ی کاربری می‌رسد. شما در این بازی با ربات‌های فولادی، سگ‌های رباتیک و نازی‌های بی‌رحم به مبارزه می‌پردازید.

احساس فوق العاده‌ای که از استفاده از مسلسل‌ها و شات‌ گان‌های این بازی به کاربر منتقل می‌شود، همیشه یکی از موضوعات مورد بحث در رابطه با بازی Wolfenstein: The New Order بوده و هست.

این بازی بزرگ، فراتر از یک کپی تکراری از دیگر تجربیات موجود است. کیفیت گیم پلی بازی Wolfenstein: The New Order در کمتر بازی FPS مدرنی یافت می‌شود. البته اگر به دنبال یک تجربه‌ی بهبود یافته و حتی بهتر هستید، می‌توانید دنباله‌ی این بازی، یعنی بازی Wolfenstein 2: New Colossus را امتحان کنید.

Doom و Doom 2

3- بازی Doom و Doom 2

  • تاریخ انتشار: ۱۹۹۳
  • توسعه دهنده: id Software

بازی کلاسیک Doom، در واقع DNA تمامی بازی‌های موجود در این لیست است. این بازی اولین تجربه‌ی پیشرو در به کارگیری مکانیزم هدف‌گیری، شلیک و کم شدن نشانگر میزان جان کاراکتر بازی است که در محیط سه بعدی به کار می‌رود.

برتری‌های تکنیکال این بازی مانند ایجاد تمایز میان ارتفاع‌های مختلف در فضای سه بعدی که یک کانسپت کاملاً جدید در آن زمان به شمار می‌رفت، بازی Doom را به یک شوتر جذاب و اساس تمامی بازی‌های FPS کنونی تبدیل می‌کند.

بازی Doom و Doom 2 توسط جامعه‌ی ماد سازان بهبودهای بسیار زیادی را از زمان عرضه‌ی خود داشته و بعد از گذشت ۲۰ سال هنوز ارزش تجربه کردن را دارند.

سلاح‌های جدید، مأموریت‌های جدید و تغییراتی که باعث بهبود کیفیت گیم پلی بازی می‌شوند، از جمله مواردی هستند که در سال‌های اخیر به این بازی افزوده شده اند. John Romero هنوز نقشه‌های جدیدی را برای این دو بازی منتشر می‌کند.

 

2- بازی Doom Eternal

  • تاریخ انتشار: 2020
  • توسعه دهنده: id Software
  • لینک استیم: Doom Eternal

بازی Doom Eternal مخصوص Pointerها و Clickerهای حرفه‌ای است. البته ما پیشنهاد می‌کنیم جهت گرم کردن اول به سراغ Doon 2016 بروید. چون حرکت‌های Doom Eternal بسیار سریع هستند و حرکاتی مثل Dash کردن در آن وجود دارد.

  بهترین بازی های تیراندازی اول شخص بر اساس متاکریتیک

میزان سلامتی، زره و تیرهای سلاح‌های‌تان خیلی سریع‌تر خالی می‌شوند. میدان‌های نبرد بزرگتر هستند و دشمنان بیشتری نیز در آن وجود دارند. بنابراین اگر به اندازه کافی حرفه‌ای نباشید، ممکن است کمی شما را نا امید کند.

این بازی شما را مجبور می‌کند با هشت اسلحه و حالت‌های شلیک متناوب و متعدد آنها، اره برقی، شمشیر، آتش افکن، نارنجک و مشت و… که تنها ابزارهای زنده ماندتان هستند، به سراغ شیطان‌ها بروید. در بازی همیشه در لبه پرتگاه مرگ قرار دارید؛ باید خیلی سریع همه را نابود کنید وگرنه این خودتان هستید که نابود می‌شوید.

The Signal From Tölva

 

1- بازی The Signal From Tölva

  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۷
  • توسعه دهنده: Big Robot
  • لینک استیم: The Signal From Tölva

داستان درگیرکننده و دنیای زیبا و جهان بازِ بازی The Signal From Tölva که توسط Ian McQue آرتیست سابق استودیو راک استار طراحی شده است، از برجسته ترین ویژگی‌های این بازی هستند.

شما در این بازی ربات پیمایشگری را پیدا کرده و با دنبال کردن سیگنال‌های آن، دیگر ربات‌های این سیاره کشف می‌کنید. بعد از گذشت مدتی، باید دیگر ربات‌ها را تحت فرمان خود گرفته و از کمک آن‌ها در مبارزات خود استفاده کنید.

دنیای غیر عادی  و به یاد ماندنی این بازی در کنار تجربه‌ی جذاب استفاده از سلاح‌ها و البته موسیقی متن بی نظیر بازی The Signal From Tölva این بازی را به یکی از عناوین جدید و قابل ذکر استور استیم تبدیل می‌کند.

بهترین بازی های شوتر اول شخص Co-op کدام‌اند؟

بازی های Co-op اساساً برای تجربه‌ی گروهی ساخته می‌شوند اما لازم نیست که حتماً آن‌ها را به این شکل بازی کنید. شما می‌توانید به همراه دوستان خود یک نسخه این این بازی‌ها را خریداری کرده و بر اساس ظرفیت این بازی، در کنار یک تا ۲۰ همراه به تجربه‌ی گروهی و هیجان انگیزِ آن بپردازید.

 

10- بازی Halo: The Master Chief Collection

تاریخ انتشار: 2019-2020
تسعه دهنده: 343 Industries, Splash Damage, Ruffian Games, Bungie, Saber Interactive
لینک استیم: Halo: The Master Chief Collection

دلایل خوبی برای تجربه تک تک بازی‌های مجموعه Halo با وجود قدیمی بودن‌شان وجود دارد. این دلایل برای هر یک از بازی هم متفاوت است اما همه آنها یک دلیل مشترک دارند؛ میزان سندباکس بودن مرحله‌ها در هیلو در هیچ بازی شوتر اول شخص دیگری تکرار نشده است.

نکته‌ای دیگری که هیلو را جذاب می‌کند و باعث شده در این لیست قرار بگیرد، بخش چند نفره آن است. بخش Multiplayer هنوز هم سرگرم‌کننده است و شما را با روزهای طولانی مسابقات CTF و فیزیک مضحک ماشین‌ها که توسط کابل‌های LAN قابل بازی بودند، بازمی‌گرداند. در Halo Reach نیز، رفتن کمپین‌های 4 نفره با دوستان و قرار گرفتن در امواج سهمگین دشمنان، هنوز هم عالی است.

9- بازی Deep Rock Galactic

تاریخ انتشار: 2020
توسعه دهنده: Ghost Ship Games
لینک استیم: Deep Rock Galactic

بازی Left 4 Dead را در نظر بگیرید؛ جای زامبی‌ها را با حشراتی غول پیکر جابجا کنید و میدان نبرد آن را نیز کاملا تخریب پذیر کنید.

بازی Deep Rock Galactic چنین عنوانی است. شما یک کوتوله ماینر هستید که دندان مسلح شده‌اید و حداکثر 3 نفر دیگر می‌توانید به درون غارها و معدن‌های بازی جهت تکمیل ماموریت‌تان بروید.

بعضی وقت‌ها دنبال استخراج ماده معدنی خاصی هستید، بعض وقت‌ها هم در حال حفر تونل و ایجاد یک شبکه بین آنها اید. همیشه هم توسط دشمنان بازی تهدید می‌شوید.

شاید بهترین ویژیگی Deep Rock Galactic حس خوب تیراندازی با تفنگ‌ها و همکاری 4 کلاس متمایز کاراکترها با هم باشد. شما صدای تکان خوردن لاشه‌های حشرات هنگام تیر خوردن و جیغ زدن آنها وقتی دارند آتش می‌گیرند را می‌شنوید.

8- بازی 2 Warhammer Vermintide

بازی‌های فانتزی Warhammer برای ایده‌های Left 4 Dead مانند کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. بازی Vermintide یک شوتر اول شخص کاملاً گروهی است و شما باید در کنار سه همراه دیگر با شمشیر، تبر، تیر و کمان و جادو مسیر خود را از میان Skaven ها، موش‌های انسان‌نما و هوشمند این بازی باز کنید.

این موجودات، مناطق مختلفی از شهر Ubersreik را به تصرف خود درآورده‌اند. این موجودات خوفناک، چیزی فراتر از جایگزینی برای زامبی‌های L4D هستند. آن‌ها به مراتب مزاحم‌تر و هوشمندتر از زامبی‌ها بوده و به لطف سیستم دقیق تکه تکه شدن اندام‌های بدن در این بازی، تجربه‌ی مواجهه با آن‌ها بسیار درگیر کننده‌تر طراحی شده است.

تکه پاره کردن این موجودات نفرت انگیز با سلاح‌ها و ابزارآلات متنوع این بازی تجربه‌ی بسیار لذت بخشی را به کاربر منتقل می‌کند. سیستم مبارات بازی 2 Warhammer Vermintide بر اساس زمان‌بندی، فاصله و دفاع کردن در برابر ضربات دشمن بنا شده است.

بازی Arma 3

7- بازی Arma 3

  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۳
  • توسعه دهنده: Bohemia Interactive
  • لینک استیم: Arma 3

بازی Arma 3 دو عامل مقیاس و دقت را در بازیکنان خود به چالش می‌کشد. این بازی نه تنها به یک جنبه‌ی خاص مبارزه، بلکه به تمامی جوانب آن می‌پردازد. ریلود کردن سلاح‌ها در این بازی کاملاً واقع گرایانه طراحی شده و برای هدایت هلیکوپترهای آن تقریباً به یک خلبان حرفه‌ای نیاز است. آسیب و دمیجی که از سوی شلیک دشمن به شما وارد می‌شود همان کاری را می‌کند که یک فشنگ واقعی با بدن یک انسان خواهد کرد. هیچ بازی شوتر اول شخص دیگری به دقت شبیه‌سازی Arma 3 نمی‌رسد. Bohemia یک بسته‌ی الحاقی عالی با نام Apex را نیز به بازی خود اضافه کرده که منطقه‌ی Tanoa با وسعت ۱۰۰ کیلومتر مربع را به نقشه‌ی بازی اضافه می‌کند.

6- بازی Destiny 2

تاریخ انتشار: 2017
توسعه دهنده: Bungie
لینک استیم: Destiny 2

استودیو Bungie، قبلا مهارت خود را با ساخت سری هیلو ثابت کرده است. حالا Bungie این مهارت را به Destiny 2، یک بازی شوتر علمی تخیلی دیگر آورده و یک عنوان نقش آفرینی با تمرکز بر جنگ برای لوت آورده است. گیمرهای بازی کمی با ساختار جدید فصل Destiny 2 مشکل پیدا کرده‌اند، اما اگر شما یک بازیکن جدید هستید، صدها ساعت ماموریت‌های برزگ برای‌تان در دسترس است که کاملا نیز رایگان است.

رقابت‌های PvP بازی نسبتا مناسب هستند. بهترین ماموریت‌های دستینی 2 شش نفر از شما دور هم جمع می‌کند که بخشی باید پازل حل کنند و بخشی چالش‌های تیراندازی را پشت سر بگذارند. به مرور زمان، هر چه قدر که قدرتمندتر می‌شوید، کالکشن بزرگ‌تری از اسلحه‌های جذاب را به دست می‌آورید؛ اسلحه‌هایی که هر یک داستانی پشت خود دارند. به عنوان یک بازی سرویس‌محور، Destiny 2 نیاز دارد با ارائه محتواهای بیشتر خود را به روز نگه دارد اما با تمام این وجود با بازی واقعا زیبایی طرف هستیم که این زیبایی را برای ساعت‌ها حفظ می‌کند و تکراری نمی‌شود.

بازی SWAT 4

5- بازی SWAT 4

  • تاریخ انتشار: ۲۰۰۵
  • توسعه دهنده: Irrational Games
  • لینک GOG: بازی SWAT 4

در بازی SWAT 4 دشمنان شما واقعاً دشمن نیستند؛ آن‌ها مظنون به دشمن بودن هستند و تا زمانی که حرکت احمقانه‌ای برای لو دادن خود انجام ندادند، بی‌گناه محصوب می‌شوند. عدم مهارت کافی در شلیک اولین گلوله ممکن است در ابتدای کار کمی شما را اذیت کند اما از آن‌جایی که این منظور، خواسته‌ی اصلی بازی SWAT 4 محسوب می‌شود، در صورت کسب مهارت لازم، پاداش خوبی دریافت خواهید کرد. این بازی شهروندان را با دشمنان در کنار هم قرار داده تا هماهنگی بالایی را برای هدف قرار دادن اشخاص مورد نظر از بازیکن طلب کند. به نوعی می‌توان گفت که این بازی نیز شبیه به بازی Arma همکاری و هماهنگی بالایی را از اطراف تیم انتظار دارد. در تجربه Co-op و پنج نفره‌ی بازی SWAT، جاسوسی اطلاعات از طریق دستگاه‌هایی مانند دوربین‌های فایبر – اوپتیک، حفاظت از اتاق‌ها، مکالمه با بی‌سیم و شکست درها و حملات غافلگیرانه اجزای مهم گیم پلی بازی هستند.

بعد از گذشت چند سال، بالاخره نسخه‌ی دیجیتالی بازی SWAT 4 نیز در دسترس قرار گرفته و شما می‌توانید این بازی را با قیمتی مناسب از فروشگاه GOG.com خریداری کنید. این نسخه با ویندوز ۱۰ سازگاری کامل داشته و به سخت افزار چندان بالایی نیاز نخواهد داشت.

بازی Borderlands 2

4- بازی Borderlands 2

  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۲
  • توسعه دهنده: Gearbox Studios
  • لینک استیم: بازی Borderlands 2

بعد از فروش بسیار خوبی که بازی ۱ Borderlands به دنبال داشت، Gearbox منابع مورد نیاز برای ساخت دنباله‌ی شوتر اول شخص و متفاوت بازی Borderlands 2 را در اختیار داشت. تجربه‌ی تیراندازی و مجموعه‌ی سلاح‌های این بازی بسیار عالی است اما آن‌چه که بازی Borderlands 2 را متمایز می‌کند، نحوه‌ی به کار گیری دنیای sci-fi، رنگارنگ و غیر عادی این بازی در خلق دشمنانی خلاف عرف معمول بازی‌های مشابه خود است. Bandit ها فریاد می‌کشند؛ لنگان لنگان حرکت کرده و شکسته شکسته صحبت می‌کنند. The Goliath بعد از هدشات شدن مستقیماً به حالت Hulk خود تبدیل شده و تمام مهارت‌های شما را زیر سؤال می‌برد. حیوانات تغییر شکل یافته با سرعت به شما حمله ور شده و به خیلی سریع به پناهگاه‌های زیر زمینی خود فرار می‌کنند. همه چیز در دنیای Borderlands غیرعادی است. این بازی پادزهر بسیار خوب و سرگرم کننده‌ای برای بازیکنانی است که بیش از حد خود را جدی گرفته و همیشه به بازی‌های جدی نظامی مشغول بوده‌اند.

بازی Sven Co-op

3- بازی Sven Co-op

  • تاریخ انتشار: ۱۹۹۹
  • توسعه دهنده: Sven Co-op Team
  • لینک استیم: Sven Co-op

اگر بازی اورجینال Half-Life شبکه‌ای از سریال‌های تلوزیونی عجیب و غریب را برای کاوش در میان آن در اختیار کاربر قرار می‌داد، می‌توان گفت که این بازی شبیه به بازی Sven Co-op ساخته شده است. به لطف فعالیت‌های چندساله‌ی مادسازها روی بازی Sven، امکان تجربه‌ی نقشه‌های Half-Life در قالب یک تجربه‌ی ۳۲ نفره در این بازی فراهم شده است. با گروهی از دوستان خود، می‌توانید در دنیای عجیبی از هیولاها، دانشمندان و محافظان بازی Half-Life مهارت‌های خود را به چالش بکشید.

2- بازی Insurgency Sandstorm

تاریخ انتشار2018
توسعه دهندهNew World Interactive
لینک استیم: Insurgency Sandstorm

بازی Insurgency Sandstorm یک بازی کو-آپ و شوتر اول شخص عالی برای نابود کردن موجی از بات‌ها است که تنش زیادی ایجاد می‌کند. هر یک از اعضای تیم فقط یک جان دارد و وقتی هم می‌توانند Respawn شوند که یک فاز ماموریت انجام شود. این مسئله به شدت بازی را چالش برانگیز می‌کند. مخصوصا وقتی که تعداد کمی از تیم زنده مانده و در یک فضای بسته باید موجی که از در وارد می‌شود را خنثی کنید. اگر در حین همزمان اسلحه‌ها را ریلود کنید، کارتان تمام است. شخصی سازی خوب سلاح‌ها نیز باعث به وجود آمدن سبک‌های مبارزه‌ای متفاوتی می‌شود. شاید حضور بات‌ها باعث شود شکست دشمنان آسان به نظر برسد اما برخی اوقات آنها به شدت کشنده هستند. بازی Insurgency Sandstorm در کنار Killing Floor 2 بهترین بازی‌های شوتر اول شخص موج محور هستند.

بازی Left 4 Dead 2

1- بازی Left 4 Dead 2

تاکنون مادهای بسیار زیادی برای بازی Left 4 Dead 2، شوتر اول شخص co-op محصول Valve منتشر شده است. بازی L4D2، سال‌ها با محتوای جدید و رایگان خود بازیکنان را سرگرم کرده است. کاراکترهای ثابت بازی را فراموش کنید، اسکین‌های بی‌شمار این بازی را به صورت رایگان دانلود کرده و در قالب جوکر و پرنسس زلدا در بازی حاضر شوید. مأموریت‌های بخش داستانی Valve را فراموش کرده و در Helm’s Deep با زامبی‌ها مبارزه کنید. در نقشه‌های بازسازی شده‌ی Silent Hill حاضر شده و در GoldenEye به همراه دوستان خود راکت ساخته و شلیک کنید.

بهترین بازی های شوتر اول شخص رقابتی کدام‌اند؟

در لیست فوق، شاهد بازی‌های چندنفره یا Multiplayer هم بودیم. برخی از آنها مثل Doom الان بیشتر به سمت حالت کمپین رفته‌اند. بازی‌های آنلاین دیگری هم هستند اما در ادامه می‌خواهیم بازی‌های چندنفره‌ای را معرفی کنیم که به شدت رقابتی و چالش برانگیز هستند و بیشترین تمرکز خود را صرف این مسئله کرده‌اند.

 

7- بازی Apex Legends

  • تاریخ انتشار: 2019
  • توسعه دهنده: Respawn Entertainment
  • لینک اورجین: Apex Legends

بازی Tintalfall 2 استودیو Respwan هیچوقت نتوانست به جایگاهی که لیاقت‌اش را دارد برسد. اما ریسپاون توانست با انتشار یک بازی بتل رویال با نام Apex Legends در دنیای Titanfall به شکوهی که دنبال‌اش بود، دست یابد. اسلحه‌ها و شخصیت‌های متفاوت با توانایی‌های متفاوت همه چیزی بود که می‌خواستیم. قهرمان‌های بازی هریک داستان خود را دارد و هر روز به لطف آپدیت‌های توسعه‌دهندگان نیز تعداشان بیشتر می‌شود. سیستم خلاقانه پینگ (راهی که بازیکنان با هم هماهنگ می‌شوند) آن هم اجازه می‌دهد حتی بازیکن‌های خجالتی نیز بتوانند در یک تیم سه نفره به راحتی حضور یافته و با بقیه ارتباط برقرار کنند. به هرحال تمام نبردها به صورت تیم‌های سه نفره صورت می‌گیرد و توجه به این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار بود.

6- بازی Rainbow Six Siege

  • تاریخ انتشار: 2015
  • توسعه دهنده: Ubisoft Montreal
  • لینک استیم: Rainbow Six Siege

بازی Rainbow Six Siege یک جانشین شایسته برای Counter-Strike است که بیشتر از اینکه موفقیت در آن به مهارت‌های حرکتی و سرعت عمل بستگی داشته باشد به صبر، شناسایی و ایجاد سوراخ‌های بزرگ در دیوار بستگی دارد. Siege بک نبرد 5 در 5 در یک نقشه کوچک کاملا تخریب‌پذیر را ارائه می‌دهد. سیستم دفاع و حمله و تایمر در آن موجود است. برنده کسی است بهترین استفاده را از گوش‌ها و چشم‌هایش کند و حواسش به همه چیز باشد تا اول دشمن را شناسایی کند. معمولا نبردها تماما به کنترل فقط یک اتاق ختم می‌شود که باید از هدف آن را محافظت کنید یا آن را به دست آورید. هر تیم از یک‌سری اپراتور تشکیل شده که تنوع و تعدادشان همیشه در حال بیشتر شدن است. هریک از این اپراتورها مهارت‌ها و گجت‌های خاص خود را دارند اما پیروزی بیشتر از اینکه با ترفندهای استفاده از آنها بستگی داشته باشد به مهارت تیراندازی تکنیکی شما بستگی دارد.

5- بازی Call of Duty: Warzone

  • تاریخ انتشار: 2020
  • توسعه دهنده: Activision
  • لینک سایت: Call of Duty: Warzone

توسعه Call of Duty: Warzone چالش بزرگی را برای توسعه‌دهندگان خود به وجود آورد؛ زیرا ما همیشه در Call of Duty شاهد نبردهایی در فضای بسته‌تر و محدودتر بودیم ولی این بار باید در نقشه باعث وسیع بتل رویال بازی، به نبرد بپردازیم. اولین نقشه بازی، Verdansk، پر از کارخانه‌ها و آسمان خراش‌هایی است که با کوه‌های شیب‌دار احاطه شده‌اند و نشان می‌دهد که کالاف دیوتی به خوبی از پس این چالش برآمده است. اتفاق بهتری که برای این فرانچایز افتاده این است که بحث لوت کردن سلاح‌ها و تجهیزات مختلف و به نوعی شخصی سازی سبک نبرد، آن را از تکراری شدن نجات داده است. همچنین زندان Gulag هم جذابیت بالایی دارد و نبردهای تن به تن آن باعث می‌شود بازیکن کشته شده یک فرصت دیگر برای بازگشت به بازی پیدا کند.

4- Counter-Strike: Global Offensive

  • تاریخ انتشار: 2012
  • توسعه دهنده: Valve / Hidden Path Entertainment
  • لینک استیم: Counter-Strike

جدیدترین نسخه بازی کانتر یعنی بازی Counter-Strike: Global Offensive جایگزینی کامل برای نسخه محبوب قدیمی آن است. مدل کاراکترها، انیمیشن‌ها، سایه‌ها آپدیت شده‌اند و چهره‌ای نو برای سری کانتر ساخته‌اند. اسلحه‌های جدید (مخصوصا magazine-fed MAG-7 shotgun) واقعا بسیار پیشرفت بازی شده‌اند. از طرفی، حالت Demolition که یک مبارزه 5 در برابر 5 را در 20 راند عرضه می‌کند، همچنان بهترین بخش کانتر است و نقشه‌های جمع و جور آن، این حالت را به یک حالت غیرقابل رقابت تبدیل می‌کند. با وجود همه این‌ها شاید بازیکنان قدیمی همچنان نسخه قدیمی کانتر را ترجیح دهند، اما شک نکنید که برای بازیکنان جدید بازی Counter-Strike: Global Offensive بهترین گزینه است.

3- PlayerUnknown’s Battlegrounds

  • تاریخ انتشار: 2017
  • توسعه دهنده: Bluehole, Inc
  • لینک استیم: PUBG

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا PUBG به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی می‌توان بازی کردن با آن را یاد گرفت. نسخه کامپیوتر این بازی موفق تنها در حالت Early Access، میلیون‌ها نسخه فروخته است. PUBG یک بازی موبایل رایگان هم دارد که کیفیت بصری پایین‌تری داشته و کم حجم‌تر است. همانطور که احتمالا می‌دانید این بازی، یک بازی بتل رویال است و شما در یک نقشه وسیع با هواپیما فرود می‌آورد. شما ابتدا هیچ تجهیزانی ندارید و با گشتن ساختمان‌ها باید برای خود سلاح‌های مختلف آنها را پیدا کنید. منطقه بازی هم با گذشت زمان کوچک‌تر می‌شود تا بلاخره فقط یک نفر یا یک تیم زنده بماند. این بازی اولین با دوربین سوم شخص عرضه شد اما با عرضه آپدیت‌هایی دوربین اول شخص نیز به بازی اضافه گردید.

2- بازی Overwatch

  • تاریخ انتشار: 2016
  • توسعه دهنده: Blizzard
  • لینک سایت: Overwatch

بازی Overwatch عنوانی شبیه به بازی Team Fortress 2 است ولی بسیار سخاوتمندانه‌تر رفتار می‌کند. در 2 Team Fortress مهارت‌های بعضی از کاراکترها کمی محدود می‌شود اما در Overwatch شما حس خوبی از استفاده از مهارت‌های خود دریافت کنید. برخی از شخصیت‌ها می‌توانند خودشان را احیا کنند درحالی که فقط یک کاراکتر می‌تواند این کار را با بقیه اعضای تیم انجام دهد. بقیه شخصیت‌های به جای این کار می‌توانند مدتی آسیب ناپذیر شده یا با قابلیتی از میدان نبرد عقب‌نشینی کنند. بعد از هر حذف یا به همان Kill گرفتن صفحه نمایش فلش می‌زند تا با این کار کمی روحیه به بازیکن بدهد. این کار باعث می‌شود بازیکنان مبتدی نیز به این راحتی‌ها ناامید نشوند! همچنین نمی‌توان منکر این شد که دنیای رنگارنگ و زیبا و کاراکترهای خوشحال بازی در موفقیت این اثر موثر نبوده‌اند. Overwatch الان بیش از 30 میلیون کاربر بین تمام پلتفرم‌ها دارد.

1- Team Fortress 2

  • تاریخ انتشار: 2007
  • توسعه دهنده: Valve
  • لینک استیم: Team Fortress 2

بازی Team Fortress 2 با 6 نقشه، چهار حالت بازی، 26 اسلحه و 9 کلاس در سال 2007 منتشر شد. بعد از 358 آپدیت، اگر به آینه نگاه می‌کرد، قطعا خود را نمی‌شناخت. الان ده‌ها نقشه توسط استعدادهای بی‌پایان Community بازی کشیده و به بازی اضافه شده است. با یک حالت مبتنی بر همکاری تیمی و موج محور علیه ربات‌ها طرف هستیم. Scout حالا می‌تواند پرش‌های چهارتایی انجام دهد و Demoman به یک جنگجوی غول پیکر قرون وسطایی تبدیل می‌شود. هر هالویین یک هیولای باس جدید به بازی اضافه می‌شود که کشتن‌اش لوت با ارزشی دارد. اسلحه‌ها قابل ساخت، قابل رنگ آمیزی، قابل فروش (و هدیه) و قابل شخصی‌سازی هستند و همه این امکانات و خیلی‌های دیگر در یک بازی رایگان ارائه شده است. در کل باید بگوییم که در Team Fortress 2 به طور معجزه واری با یک بازی همکاره و پر از امکانات رایگان طرف هستیم.

این بود لیست بهترین بازی های شوتر FPS ما. بازی خاصی را از این لیست جا انداخته‌ایم؟ اسم آن بازی را برای‌مان بنویسید و بگویید دیگر چه بازی‌های باید در این لیست حاضر باشند.

منبع:Pcgamer
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار