نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی کوتاه ردمی نوت 9؛ یک انتخاب مناسب برای افرادی با بودجه محدود

چند روز قبل بررسی کوتاه شیائومی ردمی نوت 9 پرو را منتشر کردیم و به صورت اجمالی ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن را مورد بررسی قرار دادیم. امروز و در این مطلب از نیز قصد داریم، نگاهی اجمالی به مدل استاندارد این گوشی داشته باشیم که از بسیاری جهات کاملاً به مدل پرو شباهت دارد. البته تفاوت‌هایی جزئی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد باعث شده‌اند تا قیمت ردمی نوت 9 به حدود 200 یورو تقلیل پیدا کند و برای کسانی که بودجه محدودی دارند، گزینه مناسب‌تری باشد.

صفحه نمایش ردمی نوت 9

مدل استاندارد ردمی نوت 9 از یک صفحه نمایش 6.53 اینچی LCD استفاده می‌کند که جزو نمایشگرهای بزرگ بازار محسوب می‌شود و البته حاشیه‌های نسبتاً ضخیم اطراف آن هم باعث شده تا ابعاد کلی گوشی کمی بزرگ باشد. البته این مسئله با توجه به قیمت مقرون به صرفه‌ای که ردمی نوت 9 دارد چندان به عنوان یک عیب و ایراد تلقی نمی‌شود و می‌توان از آن رد شد.

وقتی گوشی را برمی‌گردانیم، با یک ماژول دوربین مربعی مواجه می‌شویم که تقریباً در تمامی مدل‌های ردمی نوت 9 به همین شکل است. البته در مدل استاندارد، اسکنر اثر انگشت هم در همین قسمت و زیر لنزهای دوربین تعبیه شده است. با اینکه پرچمدارهای روز دنیا و حتی برخی میان‌رده‌ها،‌ از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کنند اما سنسور سنتی تعبیه شده در ردمی نوت 9 سرعت و دقت بسیار خوبی دارد و به هیچ وجه شما را اذیت نخواهد کرد.

دوربین ردمی نوت 9

در ردیف بالایی ماژول دوربین، لنزهای اصلی 48 مگاپیکسلی و فوق عریض 8 مگاپیکسلی جای گرفته‌اند. در  ردیف دوم هم می‌توان یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی را مشاهده کرد. از آنجا که اسکتر اثر انگشت هم در این قسمت واقع شده، جایی برای فلاش دوربین باقی نمانده و در نتیجه این قطعه به بیرون از محوطه دوربین و گوشه بالای سمت راست آن منتقل شده است.

در اینجا باید به دوربین سلفی گوشی هم اشاره کنیم که از یک سنسور 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.3 استفاده می‌کند. البته این اعداد و ارقام به تنهایی نمی‌توانند نشان دهنده کیفیت دوربین‌های ردمی نوت 9 باشند و برای نتیجه‌گیری بهتر در این مورد باید منتظر بررسی‌های تخصصی‌تر در زمینه دوربین، باشیم.

شیائومی ردمی نوت 9

مطمئناً یکی از نقاط قوت و مزایای بزرگ ردمی نوت 9، باتری بزرگ و 5020 میلی آمپر ساعتی آن است که از طریق پورت USB-C و با سرعت حداکثر 18 وات شارژ می‌شود. به‌کارگیری این باتری بزرگ در گوشی میان‌رده‌ای مانند ردمی نوت 9 می‌تواند نوید نگهداری شارژ بالایی را بدهد، اما در این مورد هم برای قضاوت نهایی باید تا زمان تست عملکرد باتری منتظر بمانیم.

شیائومی در این گوشی قابلیت شارژ معکوس سیمی را هم مهیا کرده و به این ترتیب می‌توانید از باتری بزرگ ردمی نوت 9 به عنوان پاوربانک برای شارژ کردن تجهیزات دیگر خود هم استفاده کنید.

محتویات جعبه ردمی نوت 9

در داخل جعبه ردمی نوت 9 یک کابل USB-A به USB-C معمولی قرار داده شده و شارژر تدارک دیده شده هم 22.5 وات است. همان طور که احتمالاً متوجه شدید توان شارژر داخل جعبه از حداکثر سرعت شارژ گوشی بیشتر است و در واقع شیائومی وسیله‌ای بیبش از نیاز شما داخل بسته‌بندی محصول قرار داده است! به گفته شیائومی علت این کار، استفاده از شارژرهای استاندارد شرکت در تمامی محصولات تولیدی است تا نیازی به استفاده از یک شارژر جداگانه برای هر محصول نباشد. در انتها باید اشاره کنیم که طبق رسم معمول شیائومی، یک قاب شفاف و ژله‌ای هم داخل جعبه ردمی نوت 7 قرار داده شده است که تا قبل از تهیه قاب مورد علاقه خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار