نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی گلکسی اس 22 پلاس: علامت مثبت و 200 دلار اضافه

داستان ماو خاندان گلکسی اس 22 از بررسی و مقایسه کوتاه سه عضو آن آغاز شد. آن مقاله را خوانده‌اید؟ امروز برادر وسطی را بررسی می‌کنیم.

در نگاه اول شباهت زیادی به نسل قبل دیده می‌شود. سامسونگ در دفاع از خودش می‌گوید: روند فناوری به قسمت سخت مسیر رسیده است. باید بپرسیم: طراحی چرا ثابت باقی مانده؟

در هر حال تغییرات بزرگی دیده نمی‌شود. به بزرگ‌ترین تغییرات فکر می‌کنید؟ آن‌ها را با گلکسی اس 22 اولترا دنبال می‌کنیم. سیمرغ گلکسی نوت خاکستر شد تا گلکسی اس 22 اولترا زنده شود.

1. بیش‌تر یا کم‌تر

دنیای تلفن‌های هوشمند در چند سال اخیر خسته کننده به نظر می‌رسد. اپل گزینه “بیش‌تر” را انتخاب کرد. هر سال لنزهای بزرگ‌تر، فضای ذخیره سازی بیش‌تر، قدرت بیش‌تر و کیفیت نمایشگر بیش‌تر را به آیفون‌ها می‌رساند.

سامسونگ چه کاری انجام داده است؟ اگر خلاصه بگوییم: ترکیب جدید دوربین، پردازنده بسیار قدرتمند و باتری کوچک‌تر به جیب شلوار شما می‌رسد. البته که نمایشگر بهتر را نباید فراموش کنیم.

گلکسی اس 21 پلاس از یک باتری با ظرفیت 4800 میلی آمپر استفاده می‌کرد. سامسونگ آن را به 4500 میلی آمپر کاهش داده است. 300 میلی آمپر می‌تواند چند ساعت دستگاه را بیش‌تر زنده نگه دارد.

اگر به سامسونگ اعتراض کنید، به شما حق می‌دهیم. کره‌ای‌ها قول دادند که تراشه جدید مصرف باتری را تا حد ممکن مدیریت می‌کند. اعتراضات سال گذشته ما کم و بیش تاثیر گذار بوده است.

گلکسی اس 22 پلاس از سرعت شارژ 45 وات پشتیبانی می‌کند. گلکسی اس 21 به 25 وات محدود شده. البته که به نسبت چینی‌ها هم‌چنان کم و ضعیف حساب می‌شود.

سامسونگ دیسپلی را می‌شناسید؟ مجموعه تولید نمایشگر کره‌ای‌ها است. آن را به چشم نقطه قوت سامسونگ نگاه می‌کنیم. نمایشگر OLED  جدید این شرکت، شدت روشنایی را به خورشید می‌رساند.

در ادامه به پیشرفت در ترکیب دوربین می‌رسیم. یک دوربین جدید با کیفیت 50 مگاپیکسل در جایگاه دوربین اصلی نشسته. ابعاد حسگر آن 23 درصد از دوست 12 مگاپیکسل گلکسی اس 21 بزرگ‌تر شده.

یک دوربین تله فوتو با حسگر 10 مگاپیکسل و بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابر را هرگز نادیده نمی‌گیریم. سامسونگ دوربین سلفی و دوربین فوق عریض را از خانواده گلکسی اس 21 به گلکسی اس 22 منتقل کرده. تغییر دیده نمی‌شود.

2. مشخصات گلکسی اس 22 پلاس

  • ابعاد: 157.4 در 75.8 در 7.6 میلی متر با وزن 196 گرم
  • جنس بدنه: دو طرف تلفن هوشمند با شیشه گوریلا گلس ویکتوس پلاس پوشیده شده، شاسی از آلومینیوم ساخته می‌شود
  • استانداردIP: به لطف نسخه IP68 می‌تواند در برابر آب تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه و گرد و غبار مقاومت کند
  • نمایشگر: 6.6 اینچ با کیفیت 2340 در 1080 پیکسل از نوع داینامیک آمولد، شدت روشنایی 1750 نیت
  • پردازنده: اگزینوس 2200 در نسخه بین الملل، کوالکام اسنپدراگون SM8450 در نسخه آمریکا، چین و هند، هر دو تراشه با فناوری 4 نانومتر ساخته می‌شوند
  • حافظه: 128 و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی در کنار 8 گیگابایت حافظه رم
  • سیستم عامل: رابط کاربری وان UI نسخه 4.1 سوار بر اندروید 12
  • دوربین عقب: 50 مگاپیکسل دوربین اصلی، 12 مگاپیسل دوربین فوق عریض، 10 مگاپیکسل دوربین تله فوتو با بزرگ‌نمایی 3 برابر
  • دوربین جلو: 10 مگاپیکسل
  • فیلم برداری دوربین عقب: کیفیت 8K با 24 فریم در ثانیه، کیفیت 4K با 60 فریم در ثانیه، کیفیت 1080p با 240 فریم در ثانیه و کیفیت 720p با 960 فریم در ثانیه
  • فیلم برداری دوربین جلو: کیفیت 4K با 60 فریم در ثانیه و کیفیت 1080p با 30 فریم در ثانیه
  • باتری: 4500 میلی آمپر در کنار شارژ سریع 45 وات، شارژ معکوس (پاوردلیوری نسخه 3.0) با توان 4.5 وات، شارژ بی‌سیم با توان 15 وات
  • ویژگی‌های بیش‌تر: حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر (اولتراسونیک)، NFC، سامسونگ دکس، سامسونگ وایرلس دکس، سامسونگ پِی و بیکسبی

سامسونگ درست مانند اپل محصولات خود را بخش بندی کرده است. گلکسی اس 22 نسخه استاندارد با آیفون 13 رقابت می‌کند. گلکسی اس 22 پلاس آیفون 13 پرو را هدف قرار می‌دهد.

در نهایت گلکسی اس 22 اولترا غول آیفون‌ها، نسخه پرو مکس را به چالش می‌کشد. درست مانند اپل، قیمت با ابعاد دستگاه گره خورده. دوست بزرگ‌تر بخواهید، گران‌تر تمام می‌شود.

سامسونگ جیب خریداران را به خوبی در نظر گرفته است. گلکسی اس 22 پلاس امسال با قیمت گلکسی اس 21 پلاس به فروش می‌رسد. به عبارتی قیمت دستگاه از 1000 دلار آغاز می‌شود.

سامسونگ با ثابت نگه داشتن قیمت‌ها در شرایط سخت زنجیره تامین، کار بزرگی انجام داده است.

3. باز شود، دیده شود!

جعبه دستگاه خریداران را غافلگیر نمی‌کند. آیفون شارژر را از جعبه حذف کرد، کره‌ای‌ها ادامه دادند. در جعبه گلکسی اس 22 پلاس تنها یک کابل USB تایپ سی به USB تایپ سی دیده می‌شود.

بلند نیست اما کیفیت خوبی دارد. سوزن سیم کارت و چند دفترچه راهنما فراموش نشده است. جعبه تلفن‌های نوکیا را به یاد دارید؟ آن زمان تلفن‌ها کوچک بودند اما جعبه بزرگ و غافلگیر کننده داشتند.

ای کاش آن روند برای امروز هم ادامه پیدا می‌کرد. شما چطور فکر می‌کنید؟ جعبه دو تکه دستگاه از کاغذ بازیافتی ساخته شده است. سامسونگ تا حد ممکن از مصرف پلاستیک دوری می‌کند.

حتی جوهر استفاده شده برای چاپ، جوهر سویا است. به نظر طرفداران محیط زیست از محصولات او رضایت دارند.

4. طراحی

شباهت دو برادر کوچک‌تر با نسل قبل خود نادیده گرفتی نیست. همان جزیره دوربین با همان ترکیب تکرار شده است. تنها تفاوت قابل توجه یکدست شدن رنگ جزیره دوربین و رنگ بدنه دستگاه به حساب می‌آید.

برادر بزرگ‌تر داستان متفاوتی را برای شما تعریف می‌کند. گلکسی اس 22 اولترا شباهت کمی به دو برادر کوچک‌تر خود دارد. ما در روکیدا، گلکسی اس 22 اولترا را شبیه به گلکسی نوت 20 اولترا می‌دانیم.

سامسونگ تلاش کرد تا بگوید: ما طراحی تخت با زاویه‌ها تند را دنبال می‌کنیم. آیا حرف کره‌ای‌ها را قبول کنیم؟ متاسفانه جواب خیر است. گلکسی اس 22 تنها به نسبت گلکسی اس 21 تخت حساب می‌شود.

همچنان در بسیاری از موارد زاویه‌های گرد دیده می‌شود. تا زمانی که از دور به گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس نگاه کنید، فریم آلومینیومی دستگاه کاملا صاف به نظر می‌رسد.

شبیه به آنچه که در آیفون 12 و 13 اپل تجربه می‌کنیم. سامسونگ از خطای چشم انسان‌ها به خوبی استفاده کرده‌. قاب دستگاه صاف نیست.

کره‌ای‌ها در طراحی کم نگذاشته‌اند اما این دو برادر به سادگی از دست شما لیز می‌خورند. محکم نگه داشتن دستگاه در دست بسیار دشوار است.

به فاجعه دوم می‌رسیم. روکش استفاده شده روی قاب آلومینیومی دستگاه مثل یک آهنربا چربی‌ها را جذب می‌کند. سامسونگ با استفاده از روکش تلاش کرد تا رنگ فریم مات باشد.

حتی بعد از جذب چربی دست شما، آنقدر بد به نظر نمی‌رسد. تنها نکته منفی چرب شدن دستگاه، لیز خوردن آن است.

تغییرات جذابی را در جزیره دوربین تماشا می‌کنیم. دقت طراحی بالا رفته و از ابزارهای دقیق‌تر برای ساخت استفاده شده. از طرفی زمانی که از دور گلکسی اس 22 پلاس را نگاه می‌کنیم، تفاوت بسیار کمی دیده می‌شود.

رنگ‌های قدیمی وجود دارد. شما می‌توانید فانتوم بلک و فانتوم وایت را انتخاب کنید. یک رنگ سرزنده و جذاب می‌خواهید؟ صورتی منتظر شما است.

بر خلاف گلکسی اس 21، رنگ بدنه و جزیره دوربین‌ها متفاوت نیست. هر رنگی را انتخاب کنید، جزیره دوربین نیز به همان رنگ خواهد بود.

رنگ‌های جذابی در خرده فروشی‌های سامسونگ دیده می‌شود. برای خرید چند رنگ فوق العاده باید از وب سایت سامسونگ استفاده کنید. کره‌ای‌ها چند برگ برنده را برای خود نگه داشتند.

به بخش ضخامت دستگاه می‌رسیم. اگر تمام داستان را خلاصه کنیم به شکل “نه ضخیم‌تر نه نازک‌تر” نوشته می‌شود. کمی به نمایشگر دقت می‌کنیم.

نمایشگر روند بدون حاشیه را دنبال نمی‌کند. چند میلی متر حاشیه را در تمام تلفن هوشمند می‌بینیم. حاشیه‌ای که می‌تواند نمایشگر را امن نگه دارد.

آن را بد نمی‌دانیم اما یک قدم به سمت عقب حساب می‌شود. شاید سامسونگ نمایشگرهای بی پایان را به دلیل هزینه بالاتر تولید کنار گذاشته است. در هر حال آن‌ دوستان بی حاشیه را جذاب می‌دانیم.

5. آجر به آجر با کیفیت ساخت

کلمه پرچمدار با کیفیت گره خورده است. شاید روزگاری سامسونگ از پلاستیک استفاده می‌کرد اما امروز خط کیفیت را دنبال می‌کند. گلکسی اس 21 هم‌چنان یک نقطه تاریک حساب می‌شود.

سامسونگ برای آن دوست نه چندان ارزان قیمت از پلاستیک استفاده کرد. بسیاری از کارشناسان حرکت کره‌ای‌ها را فاجعه می‌دانستند. حالا گوریلا گلس ویکتوس پلاس به شما لبخند می‌زند.

تا این لحظه اطلاعات دقیق از نسخه پلاس ویکتوس وجود ندارد. آیا به نسبت نسخه معمولی بهبود داشته است؟ با اطمینان می‌گوییم: بله! مقاومت شیشه‌های کورنینگ سال‌ها است که در پرچمداران دیده می‌شود.

جالب است بدانید گلکسی اس 22 پلاس بدون محافظ نمایشگر از پیش نصب شده درون جعبه قرار می‌گیرد. روند جدید مقاومت بسیار بالای شیشه ویکتوس پلاس را نشان می‌دهد.

در هر حال سامسونگ برای کاهش هزینه‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهد. تلفن‌های جدید سامسونگ مثل یک ساندویچ ساخته می‌شود. شیشه از دو طرف روی شاسی آلومینیومی قرار می‌گیرد.

یک شاسی خاص که از آلیاژ بسیار مقاوم ساخته می‌شود. آن را در گلکسی Z فلیپ 3 و گلکسی Z فولد 3 تجربه کرده‌ایم. بر اساس ادعای این شرکت، آلیاژ جدید تا 10 درصد مقاومت بیش‌تری دارد.

زمانی که دستگاه را در دست می‌گیرید، احساس استحکام به شما دست می‌دهد. استاندارد IP68 به خوبی از دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار محافظت می‌کند.

کمی در مورد محیط زیست صحبت کنیم؟ کره‌ای‌ها تورهای ماهیگیری قدیمی را از اقیانوس شکار می‌کنند. هدف آن‌ها از شکار تور ماهیگیری چیست؟ تمام دکمه‌ها، پوشش داخلی قلم و هر آنچه که ممکن باشد، با آن‌ها ساخته می‌شود.

بر اساس ادعای این شرکت، قطعات دکمه روشن و خاموش و ماژول بلندگو نیز از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند. شاید بزرگ نباشد اما یک شروع خوب حساب می‌شود.

6. دکمه‌ها و کنترل گلکسی اس 22 پلاس

روند کنترل دستگاه سنتی و ساده است. یک دکمه برای مدیریت حجم صدا و دکمه روشن و خاموش در سمت راست دیده می‌شود. استفاده از دکمه‌ها حس خوبی برای کاربران ایجاد می‌کند.

جدا از خطوط آنتن، مورد دیگری در سمت چپ دستگاه دیده نمی‌شود. قسمت بالای دستگاه نیز پر از خالی است. تنها یک حفره برای میکروفون دوم و خط آنتن را پیدا می‌کنید.

قسمت پایین گلکسی اس 22 پلاس کمی شلوغ‌تر است. درگاه USB تایپ سی با پشتیبانی از شارژ با سرعت 45 وات دیده می‌شود. سینی سیم کارت دو سیم کارت با استاندارد نانوسیم را در خود جای می‌دهد.

متاسفانه خبری از امکان افزایش حافظه دستگاه با کارت حافظه وجود ندارد. بلندگو مکالمه به خوبی در قاب بالایی دستگاه مخفی شده. کوچک است اما صدای بلندی دارد.

دوربین سلفی حفره کوچکی در نمایشگر ایجاد کرده است. چند حسگر نیز کنار آن قرار دارد. حسگرهایی که به خوبی زیر نمایشگر مخفی شده.

7. قابلیت اتصال

متاسفانه اپراتورهای ایرانی از اتصال 5G پشتیبانی نمی‌کنند. گلکسی اس 22 پلاس هر دو سیم کارت شما را با نسل پنجم ارتباطات به دنیا متصل می‌کند.

وای‌فای 6e، بلوتوث 5.2، NFC، GPS دو باند، گلوناس و چندین روش دیگر برای اتصال وجود دارد. شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما و فشار سنج را فراموش نکنید.

8. نمایشگر فوق العاده و اوج زیبایی

شاید کره‌ای‌ها در تمام بخش‌ها نوآوری نداشته باشند اما بدون شک بخش ساخت نمایشگر معجزه می‌کند. OLED جدید این شرکت به اندازه خورشید نور دارد. حداکثر روشنایی 1750 نیت را بی نظیر می‌دانیم.

دقت و گستردگی رنگ‌ها در اوج خود قرار دارد. نرخ نوسازی 120 هرتز جشن را کامل می‌کند. هر آنچه در تصویر می‌بینیم شبیه به یک رویا است. رویایی که در بیداری دیده می‌شود.

9. عمر باتری

ظرفیت باتری گلکسی اس 22 پلاس به نسبت نسل گذشته کاهش داشته است. به جای 4800 میلی آمپر تنها 4500 میلی آمپر در اختیار دستگاه قرار دارد. امید سامسونگ به تراشه جدید دوخته شده.

در بررسی ما امتیاز 97 ساعت را کسب کرد. به نسبت 114 ساعت گلکسی اس 21 پلاس حرفی برای گفتن ندارد. به عبارتی تنها برای یک روز و نیم همراه شما می‌ماند.

سرعت شارژ

در نیم ساعت تا 64 درصد شارژ می‌شود. برای شارژ کامل به یک ساعت و یک دقیقه زمان نیاز دارد. شاید باور نکنید اما زمان شارژ با شارژر 25 وات و 45 وات تنها یک تا دو دقیقه تفاوت دارد.

10. رابط کاربری وان UI سوار بر اندروید 12

اگر خلاصه بگوییم تفاوت زیادی با گلکسی اس 21 پلاس وجود ندارد. سامسونگ با خاندان گلکسی اس 22 ویژگی جدیدی را معرفی نکرده است.

تنها تفاوت قابل توجه، 4 سال به‌روزرسانی اندروید و رابط کاربری و 5 سال پشتیبانی امنیتی دستگاه است. صفحه قفل تفاوت بزرگی با گذشته ندارد

شخصی سازی به خوبی انجام می‌شود. امنیت در بالاترین حد ممکن قرار دارد. برای حفظ حریم خصوصی به اندازه شروع جنگ جهانی سلاح در دست دارید.

از ابتدای راه اندازی، دنیایی از نرم افزارهای گوگل و مایکروسافت با شما همراه می‌شوند.

11. پردازنده و بنچ‌مارک‌ها

تمام کشورهای اروپایی با تراشه اگزینوس همراه می‌شوند. دیگر نقاط دنیا تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 را به خانه می‌برند. ما اولین تراشه با معماری آرم 9 را تجربه می‌کنیم.

یک هسته قدرتمند کورتکس X2 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز در کنار سه هسته کورتکس A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز کار می‌کند.

پیکر بندی دو پردازنده تفاوت زیادی ندارد، تنها فرکانس‌ها کمی متفاوتند. تنها نکته مهم، کارت گرافیک Xکلیپس است. این کارت گرافیک با همکاری AMD ساخته شده.

منبع: gsmarena.com

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار