دوربین هاراهنمای خرید

۹ مورد از بهترین دوربین‌های بدون آینه در سال ۲۰۲۱

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

دوربین‌های بدون آینه نشان دهنده پیشرفت تکنولوژی عکاسی هستند. اگرچه دوربین های DSLR همچنان بهترین‌ها برای عکاسان حرفه‌ای هستند و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند. اما این نوع دوربین‌ها برای افرادی که به دنبال آخرین تکنولوژی‌های دوربین در سراسر جهان هستند بسیار مناسب است. بسیاری از دوربین‌های بدون آینه هم می‌توانند در ضبط ویدئو بسیار خوب عمل کنند و هم در عکاسی حالت ثابت. این ویژگی باعث می‌شود برای افراد خلاق و هنرمندانی که در حوزه‌های مختلف مشغول به کار هستند مناسب باشد. پس از بررسی‌های گسترده، به نظر ما بهترین دوربین بدون آینه Canon Eos R5 است که یک سنسور ۴۵ مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری ۸k دارد.

البته همه دوربین‌های بدون آینه را نمی‌توان همه کاره به حساب آورد، بلکه هر کدام در حوزه‌ای نسبت به دیگری قوی‌تر هستند. به طور مثال تمرکز اصلی دوربین Sony A7S بر روی فیلمبرداری با کیفیت بالا حتی در شرایط کم نور است. در حالی که مدل LUMIX S1 از برند پاناسونیک یک غول در دنیای دوربین‌های با وضوح بالا حساب می‌شود و همچنین سنسور بزرگ و قابلیت فیلمبرداری ۴K نیز دارد.

البته باید گفت که قیمت آن نیز بسیار بالا است. اما فرقی نمی‌کند نیازهای عکاسی و فیلم‌برداری شما چیست، حتما یک دوربین بدون آینه فوق‌العاده برای شما در بازار وجود دارد و ما در این مطلب سعی نموده‌ایم برترین‌های هر حوزه را به دقت بررسی و به شما معرفی کنیم تا بتوانید با توجه به نیازهایتان بهترین خرید را داشته باشید.

بهترین دوربین بدون آینه: Canon EOS R

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • سنسور ۴۵ مگاپیکسلی با وضوح بالا
  • فیلمبرداری با کیفیت ۸k
  • سیستم تثبیت کننده تصویر باور نکردنی
  • طراحی فوق‌العاده ارگونومیک

نقاط ضعف

  • داغ کردن دوربین در حین فیلمبرداری(با وجود کیفیت بالای آن)، باعث محدودیت کاربران می‌شود.

دوربین Canon Eos R5 احتمالا اولین دوربین کاملا حرفه‌ای بدون آینه به شمار می‌رود و تکنولوژی بسیار پیشرفته آن همگان را تحت تاثیر قرار داده و نادیده گرفتن آن مشکل است.  با سنسور ۴۵ مگاپیکسلی آن می‌توان عکس‌هایی واضح و فوق‌العاده عالی گرفت و به دوربین امکان ضبط فیلم با حداکثر کیفیت ۸K را می‌دهد.

احتمالا کیفیت عکاسی و فیلمبرداری این دوربین را نمی‌توان در هیچ تبلیغی نشان داد و فقط با استفاده واقعی از آن است که ارزش حقیقی این ویژگی‌ها نمایان می‌شود. در واقع باید گفت ارزش واقعی این کیفیت در ویرایش خود را نشان می‌دهد و به کار می‌آید. به عنوان مثال اگر ازحیات وحش از فاصله زیاد فیلم گرفته باشید، می‌توانید بعدا و هنگام ویرایش، سایز عکس و فیلم‌ها را بدون افت کیفیت ظاهری و به طور قابل توجهی تغییر دهید. همچنین می‌توانید برای کیفیت بالاتر و راحتی کار در هنگام ویرایش عکس و فیلم‌ها را در فرمت RAW ضبط و ثبت کنید.

Eos R5 همچنین فیلمبرداری ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه را ارائه می‌دهد، به این معنی که می‌توانید از این دوربین برای ضبط ویدئوهای زیبا با کیفیت بالا و حرکت آهسته استفاده کنید. علاوه بر این، یک سیستم تثبیت کننده تصویر پیشرفته داخلی (IBIS) امکان عکاسی دستی پایدار با هر لنزی را به شما می‌دهد و می‌تواند همزمان با سیستم‌های تثبیت کننده جداگانه با لنزهای سازگار برای کاهش لرزش بیشتر نیز کار کند.

اگر تمامی این ویژگی‌ها برای شما کافی نبود باید بدانید که Eos R5 دارای یکی از بهترین سیستم‌های فوکوس خودکار در دوربین‌های بدون آینه است و علاوه بر تشخیص چشم در انسان، می‌تواند چشم حیوانات را نیز تشخیص دهد. این دوربین طراحی ارگونومیک عالی‌ای دارد و مقاوم نیز هست و بنابراین می‌تواند در شرایط جغرافیایی و آب و هوایی سخت همراه شما باشد.

اما یکی از بزرگترین نقاط ضعف Eos R5 این است که در حین فیلم برداری با وضوح بالا ۸K و ۴K بیش از حد گرم می‌شود و به اصطلاح داغ می‌کند و همین مدت زمانی که می‌توانید با آن فیلمبرداری کنید را  محدود می‌کند. البته این مشکل تنها زمانی به چشم می‌آید که می‌خواهید ساعات زیادی با آن فیلمبرداری کنید. وگرنه دوربین همه کاره‌ای بهتر از این مدل در حال حاضر در بازار وجود ندارد.

انتخاب دوم از میان دوربین‌های بدون آینه: Sony Alpha a6000 Mirrorless Digital Camera

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • با سرعتی شگفت‌انگیز عکاسی می‌کند.
  • رزولوشن ۲۴٫۳ مگاپیکسل
  • طراحی شیک و جمع و جور

نقاط ضعف

  • فاقد برخی ویژگی‌های landscape

درست است که از دوربین Sony a6000 شش سال پیش رونمایی شده اما با این وجود هنوز هم یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه با طیف وسیعی از ویژگی‌ها است که می‌تواند در بازار امروز و با دیگر دوربین‌ها در همین محدوده قیمت رقابت کند. این دوربین می‌تواند با وضوح بالا ۲۴٫۳ مگاپیکسل با سنسور APS-C خود تا ۱۱ فریم در ثانیه فیلمبرداری کند و به راحتی با سیستم فوکوس خودکارِ سریع، تصاویر واضحی ثبت کند.

این یک دوربین بسیار جمع و جور و قابل حمل به شمار می‌رود که بسته به نوع لنزی که استفاده می‌کنید، برای ثبت تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا مناسب است. همچنین بهترین دوربین برای شرایطی است که لازم است سبک سفر کنید و بار زیادی به همراه نداشته باشید. دوربین مدل a6000 از برند سونی بدون شک کلاسیک دنیای دوربین‌های بدون آینه است.

بهترین دوربین بدون آینه برای حرفه‌ای‌ها: Panasonic LUMIX S1

 

نقاط قوت

  • از مناظر درست مانند یک دوربین ۳۵ میلی‌متری عکاسی می‌کند.
  • تنوع لنز عالی
  • قابلیت فیلمبرداری ۴K  با ۶۰ فریم بر ثانیه

نقاط ضعف

  • سنسور بزرگ این دوربین به معنای رزولوشن عملی پایین‌تر است.

طراحی این دوربین حجیم و بزرگ و همانند دوربین‌های DSLR است. اما همین حجیم بودن آن باعث می‌شود ظاهری حرفه‌ای‌تر داشته باشد. اگر از دسته طرفداران دوربین‌های بزرگ و زیبا هستید، پس Panasonic Lumix S1 بهترین گزینه برای شما است. این دوربین بزرگ و سنگین قابلیت حمل و نقل آسانی ندارد اما بسیار بادوام بوده و استفاده از آن لذتبخش است.  سنسور فول فریم ۲۴٫۲ مگاپیکسلی آن تصاویر زیبا با دامنه پویای بالا همراه با  کاهش نویز در ایزو بالا (High ISO Noise Reduction) ثبت می‌کند.

این دوربین همچنین دارای ضبط ۴k با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و فیلم ۱۰۸۰p با قابلیت حرکت آهسته ۱۸۰ فریم بر ثانیه و برای فیلمبرداری بسیار عالی است. علاوه بر این‌ها صفحه نمایش سه گانه آن تعادلی میان طرفداران صفحه نمایش منعطف و قابل حرکت و کسانی که صفحه نمایش کاملا واضح دوست دارند، برقرار کرده است. با این حال، سیستم فوکوس خودکار در Lumix S1 جای پیشرفت دارد و قیمت آن هم چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. اگرچه این واقعیت که دوربین Panasonic LUMIX S1 بخشی از سری L Mount Alliance با Sigma و Leica است به این معنی است که می‌توانید از لنزهای ارزان سیگما استفاده کرده و در نتیجه قیمت را تا حدودی کاهش دهید.

بهترین دوربین بدون آینه برای فیلمبرداری: Sony A7S III

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • عملکرد فوق‌العاده حتی در نور کم
  • فیلمبرداری سینماتیک با کیفیت بالا
  • فیلمبرداری آهسته یا اسلو موشن با کیفیت ۴K با ۱۲۰ فریم بر ثانیه و ۱۰۸۰P با ۲۴۰ فریم بر ثانیه
  • سیستم منوی بازسازی شده

نقاط ضعف

  • سنسور ۱۲مگاپیکسلی با وضوح نسبتاً کم

دوربین Sony A7S III یک دوربین رویایی برای افرادی است که از ساختن ویدئوهای خلاقانه لذت می‌برند. این دوریین فیلم‌هایی با کیفیت بالا با وضوح ۴K در فرمت RAWارائه می‌دهد و برای فیلمسازان گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید. A7S III قادر به ضبط فیلم آهسته با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه تا رزولوشن ۴K است و هنگام فیلمبرداری با رزولوشن ۱۰۸۰p می‌تواند تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه برسد.

همه این چیزهایی که در بالا گفته شد بسیار عالی هستند اما نکته‌ای که این دوربین را از سایرین متمایز می‌کند قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری در نور بسیار کم آن است. این دوربین، خیابان های کم نور شهر، فضای داخلی تاریک و حتی چشم اندازهای بیابانی که تنها با نور ماه روشن می‌شوند، را به فرصت‌هایی شگفت انگیز برای ضبط تصاویر سینماتیک واضح با کاهش نویز در ISO بالا تبدیل می‌کند.

حال ممکن است بپرسید A7S III چگونه به این نتایج شگفت‌انگیز در نور کم دست می‌یابد؟ دلیل این ویژگی عالی استفاده از سنسور فول فریم ۱۲ مگاپیکسلی است. این تعداد کم مگاپیکسل به این معنی است که A7S III برای ثبت تصاویر ثابت چندان عالی نیست. اما فقط با استفاده از مگاپیکسل‌های کم سونی توانسته این پیکسل‌ها را بزرگتر کند و پیکسل‌های بزرگتر به معنای عملکرد بهتر هنگام فیلم برداری در سطوح ISO بالا است.

علاوه بر این  A7S III دارای IBIS، سیستم منوی بازسازی شده و صفحه نمایش LCD کاملاً واضح است. اگر تمرکز شما روی فیلم‌برداری و ساختن ویدئوهایی جذاب است، این دوربین بدون آینه برای شما ایده‌آل‌ترین دستگاه موجود است.

بهترین کنترل در دوربین‌های بدون آینه: Fujifilm X-T4

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • کنترل‌ عالی
  • طراحی کلاسیک با ظاهری نوستالژیک
  • ویژگی‌هایی عالی برای ویدئو
  • دوربین و لنزهای کامپکت

نقاط ضعف

  • سنسور کراپ کوچک

اصلا دور از ذهن نیست اگر بگوییم Fujifilm X-T4 یکی از زیباترین و بهترین طراحی‌های دوربین حال حاضر بازار است. فوجی فیلم به طور کلی در طراحی‌های خود به سراغ طرح‌های قدیمی‌تر و نوستالژیک می‌رود و مدل X-T4 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این دوربین با دکمه‌های بزرگ، زیبا و برجسته‌ای که دارد هماند دوربین‌های دهه ۱۹۵۰ میلادی به نظر می‌رسد. این دکمه‌ها قسمت مهمی از کنترل‌های کلی و عالی Fujifilm X-T4 را تشکیل می‌دهند. به این دلیل که تمامی تنظیمات شما شامل سرعت شاتر، ایزو و دیافراگم بدون اینکه نیاز باشد به صفحه نمایش نگاه کنید دم دستتان است و با دکمه‌ها می‌توانید به آسانی آن‌ها را تغییر دهید.

اما ظاهر این دوربین نباید باعث شود به هسته اصلی این دستگاه بی توجهی شود. دوربین X-T4 دارای سنسور ۲۶٫۱ مگاپیکسلی X-Trans، تثبیت کننده داخلی و قابلیت فیلمبرداری است که به آن اجازه می‌دهد تا حداکثر سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه را در ۱۰۸۰p یا حداکثر ۶۰ فریم در ثانیه را در ۴k ثبت کند. با این حال به خاطر داشته باشید که این یک دوربین فول فریم نیست و در عوض یک سنسور کراپ APS-C دارد. این ویژگی ممکن است فلج کننده دستگاه نباشد اما کیفیت تصویر آن را تا حدی محدود می‌کند. اما اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را بنگریم، اندازه سنسور کوچکتر به فوجی اجازه می‌دهد تا سیستم کامپکت‌تری بسازد. بنابراین لنزهای شما خیلی سنگین نیستند و فضای زیادی را در کیف اشغال نمی‌کنند.

بالاترین رزولوشن در دوربین‌های بدون آینه: Nikon Z7 II

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • سنسور با وضوح بالا
  • فوکوس خودکار بهبود یافته است.
  • فیلمبرداری K 4 با  ۶۰ فریم بر ثانیه
  • ثبت رنگ عالی نیکون

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش زاویه‌دار و منعطف محدود کننده

مدل Z7 II در واقع آخرین و بهترین نسخه از سری دوربین‌های بدون آینه فول فریم نیکون است و به روزرسانی‌های مفیدی نسبت به نسخه‌های قبلی دارد. این دوربین دارای سنسور با رزولوشن بالا ۴۵ مگاپیکسل نسخه اصلی Z7 است که به دلیل جزئیات فوق العاده‌ای که می‌تواند ثبت کند و رنگ‌های زیبایی دوربین‌های نیکون به آن مشهورند، شناخته شده است. جدیدترین نسخه Mark II این دوربین یک سیستم فوکوس خودکار پیشرفته  دارد که دوربین Z7 II را در یک رقابت متعادل با سایر دوربین‌ها قرار می‌دهد و یا شاید با وجود عملکرد فوکوس خودکار در نور کم از آن‌ها پیشی نیز بگیرد.

همچنین دارای قابلیت فیلمبرداری یا کیفیت ۴K تا ۶۰ فریم بر ثانیه و عکاسی پشت سر هم ۱۰ FPS با وضوح کامل و با فرمت RAW یا JPEG با ردیابی AE/AF است. در طراحی این دوربین دو پردازنده گنجانده شده که باعث کاهش خاموشی هنگام عکاسی از طریق viewfinder می‌شود و بافر تصویر را افزایش داده و به شما این امکان را می‌دهد تا برای مدت زمان طولانی و به طور مداوم عکاسی کنید. بسیاری از افراد حرفه‌ای از این نکته که Z7 II یک اسلات اضافه برای کارت حافظه دارد استقبال می‌کنند. زیرا این اسلات به آن‌ها اجازه می‌دهد در حالی که مشغول عکاس هستند، از تصاویر خود به راحتی بک آپ بگیرند.

تنها نکته منفی قابل توجه در مورد Z7 II این است که به جای استفاده از صفحه نمایش انعطاف‌پذیرتری که در سایر دوربین‌های مدرن بدون آینه شده، یک صفحه نمایش زاویه دار دارد. البته باید گفت که بسیاری از عکاسان این نوع نمایشگر را بیشتر می‌پسندند. با توجه به اینکه این دوربین دارای یک سنسور با وضوح بالا نسبت به Canon Eos R5 است و با این حال قیمت پایین‌تری دارد ، Z7 II یک انتخاب خوب برای عکاسان طبیعت است.

اقتصادی‌ترین دوربین بدون آینه: Canon EOS M50 Mark II  

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • جمع و جور و قابل حمل
  • قیمت مناسب
  • قابلیت فیلمبرداری اسلو موشن ۱۰۸۰p

نقاط ضعف

  • اندازه سنسور کراپ کوچک
  • بدون IBIS

Eos M50 Mark II جدیدترین و بهترین دوربین بدون آینه کانن از سری Eos M است. این دوربین عکاسی قدرتمند اما کوچک سنسور ۲۴٫۱ مگاپیکسل دارد و قادر به ضبط فیلم ۴K و همچنین فیلمبرداری آهسته ۱۰۸۰p 120 فریم بر ثانیه است. این وسیله یک دوربین همه کاره و جمع و جور است که با این هدف ساخته شده که افراد بتوانند به راحتی آن را با خود حمل کنند. اما یکی از نقاط ضعف این دستگاه جمع و جور کوچک بودن سنسور کراپ آن است. از دیگر نکات منفی M50 Mark II می‌توان فقدان تثبیت کننده را نام برد. این دوربین یکی از معدود دوربین‌های بدون آینه است که به تازگی از آن رونمایی شده و سیستم تثبیت کننده تصویر داخلی ندارد.

اما به طور کلی این یک سیستم چشم‌نواز، جمع و جور و با کیفیت بالا است که می‌تواند عکس ها و فیلم‌های شگفت انگیزی ثبت کند.

بهترین دوربین بدون آینه برای ولاگ: Sony A7C

 

نقاط قوت

  • کوچک و جمع و جور
  • دارای سنسور فول فریم
  • صفحه نمایش کاملاً واضح

نقاط ضعف

  • ارزش و قیمت متعادلی ندارد.
  • Viewfinder کوچک

درست است که این دوربین با توجه به ویژگی‌هایش قیمت معقولی ندارد، اما شما در واقع پول جمع و جور بودن و قابلیت جابجایی آن را می‌دهید. ویژگی‌هایی همچون کیفیت تصویر و قابلیت‌های حرفه ای یک دوربین فول فریم در بدنه کوچکی گنجانده شده و برای کسانی که به دنبال ثبت ماجراجویی‌های خود با عکس و فیلم با کیفیت هستند، ایده‌آل است. این محصول دارای یک سنسور فول فریم ۲۴٫۲ مگاپیکسلی، قابلیت ضبط ۴K و تثبیت کننده تصویر ۵ محوره و همچنین یک صفحه LCD کاملاً واضح است.

البته همان طور که قبلا گفتیم برای رسیدن به این اندازه کوچک، سونی چند ویژگی را فدا کرده است. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در آن به طور شایسته‌ای پرداخته نشده، محل قرار گیری (به سمت گوشه برده شده) و کوچک شدنViewfinder است. این امر باعث می‌شود نتوان بهترین استفاده را از دستگاه برد و از حالت ایده‌آل فاصله بگیرد. با این حال، با محدوده دینامیکی عالی، سر و صدای کم در سطوح ISO بالا، حرکت آهسته ۱۰۸۰p با ۱۲۰ فریم بر ثانیه و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های شگفت‌انگیز دیگر، Sony A7C یک ابزار قدرتمند برای ساخت ولاگ با کیفیت بالا است و کسانی که به یک دوربین انعطاف‌پذیر و کامپکت و سبک نیاز دارند، می‌توانند بیشترین بهره را از آن ببرند.

بهترین دوربین بدون آینه برای عکاسی ورزشی: Sony Alpha A9 II

 

نقاط قوت

  • عکاسی پیاپی ۲۰ فریم در ثانیه
  • حداکثر سرعت شاتر الکترونیکی تا ۱/۳۲۰۰۰ ثانیه
  • فوکوس خودکار در حد حرفه‌ای

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

دوربین Sony Alpha A9 II احتمالا یکی از آن دوربین‌هایی است که در مسابقات فوتبال و یا المپیک می‌بینید. این دستگاه فوق‌العاده قدرتمند برای حرفه‌ای‌های دنیای عکاسی ورزشی ساخته شده و به دقت و سرعت فوکوس خودکار باورنکردنی‌ای مجهز است که به عکاسی از ورزشکاران سریع و درجه یک دنیا و یا حیات وحش کمک می‌کند. این مدل دوربین از برند سونی نه تنها تشخیص چشم خودکار انسان دارد بلکه می‌تواند چشم حیوانات را هم تشخیص دهد.  Sony Alpha A9 II می‌تواند با وضوح کامل ۲۴٫۲ مگاپیکسل تصاویر RAW با سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه ثبت کند. این دوربین قادر است حتی سریع‌ترین لحظات را با سرعت شگفت انگیز دیافراگم ۱/۳۲۰۰۰ ثانیه‌ای ثبت کند تا حتی کوچک‌ترین حرکتی از دریچه دوربین عکاسان ورزشی در نرود.

البته این ویژگی‌های خارق‌العاده ذکر شده، باعث گرانی این دستگاه شده است. اما A9 II برای عکاسان حرفه‌ای که به این نوع فناوری پیشرفته و تخصصی بر روی هدفی خاص نیاز دارند، مناسب است.

نظر نهایی:

سونی Alpha a6000 با سرعت بسیار بالایی عکس می گیرد و می‌تواند تصاویر باشکوهی را ثبت کند. این دوربین دارای سریع‌ترین فوکوس خودکار روی کره زمین است و به همین دلیل آن را به عنوان دومین دوربین برتر بدون آینه در این مطلب به شما معرفی کرده‌ایم. اما اگر به دنبال یک گزینه به صرفه‌تر می‌گردید، Canon EOS M10 را به عنوان یک جایگزین فوق‌العاده بررسی کنید. این دوربین برای مبتدیانی که عاشق عکس گرفتن هستند مناسب است و از لنزهای زیادی پشتیبانی می‌کند و می‌توان با آن عکس‌های فوق‌العاده واضح و دقیقی گرفت.

هنگام خرید یک دوربین بدون آینه به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • در دسترس بودن لنز

بسیاری از دوربین‌های بدون آینه دارای لنزهای اختصاصی هستند. این بدان معناست که اگر کمپانی سازنده دوربین نوع لنز مورد نظر شما را تولید نکند، نمی توانید از لنزهای موجود دربازار بخرید و استفاده کنید. برخی از دوربین‌های بدون آینه دارای آداپتورهایی هستند که به شما امکان می‌دهد از لنزهای DSLR فول سایز استفاده کنید. اما قبل از خرید حتما تمامی لنزهای مورد نظر را بررسی کنید و مطمئن شوید دوربین و لنزهای موجود آن نیازهای شما را پاسخ می‌دهند.

  • ویدئو

درحالی که اکثر افراد دوربین‌های بدون آینه را به طور اختصاصی برای عکاسی با سه پایه و به صورت ثابت خریداری می‌کنند، برخی از این دوربین‌های کوچک می‌توانند فیلم‌های بسیار خوب و باکیفیتی ضبط کنند. اگر دوست دارید با دوربین خود فیلمبرداری کنید و یا احتمال می‌دهید در آینده این نیاز در شما به وجود خواهد آمد، پس بهتر است تمام گزینه‌های مورد نظر اعم از اینکه ویدیئو ۴K می‌گیرد یا خیر را بررسی کنید.

  • سنسورها

بسیاری از دوربین‌های بدون آینه دارای سنسورهای APS-C یعنی (Advanced Photo System type-C) هستند. این سنسورها سایز کوچکتری نسبت به سنسورهای فول فریم دارند. اما می‌توان با یک سنسور کراپ هم عکس‌های فوق‌العاده‌ای گرفت و نیاز به خرید یک دوربین با سنسور فول فریم نیست. این گزاره به خصوص زمانی درست است که عکاسی را به عنوان یک سرگرمی و به صورت مبتدی دنبال می‌کنید. از طرفی اگر توان هزینه کردن دارید، می‌توانید به سراغ خرید سنسورهای فول فریم بروید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار